Помощ! Измама със сим карта!

  • 9 124
  • 51
  •   1
Отговори
# 15
  • Мнения: 1 821
Използвам темата да попитам нещо,което от известно време се чудя.Нали и предплатените карти се дават след регистриране на данните и е поименно.Как тогава в сайтове като олх например е пълно с обяви за карти на всички оператори?

# 16
  • Мнения: 482
И аз това мисля - да ми извади пълномощно, и после да прехвърля телефона на мое име. Да обясня, че като чета, виждам, че не съм го описала ясно - баща ми си има тел на договор, подновява си го през ноември, и изведнъж след това се появяват сметките по тази карта боб. Договорът за нея е съвсем друг, отпреди години. Аз не съм ползвала такава  карта, но разбирам, че там си ползваш, колкото искаш и си го плащаш впоследствие, без месечна такса. Той я е ползвал 2-3 месеца и дотам. Какво е станало със сим картата, не знам (мисля,че баща ми не си спомня). И сега тази карта е ползвана, водени са много международни разговори. Според мен е извадена нова пластика ( мисля, че това може да се провери в Мтел), уж по заявка на баща ми. Като продавачката, която беше направила грешки в самия договор по абонамента, мисля, че е направила шашмата.

# 17
  • Мнения: 47 352
Давността е 3 г., щом е от преди 3-4 г. е изтекла, нищо не могат да ви направят.

Мтел са ужасни мошеници...
Тази схема я има при всички оператори, ние сме потърпевши към Глобул. За щастие е изтекъл давностния срок.

# 18
  • София
  • Мнения: 31 415
На всичкото отгоре са длъжни при изтичане на договора, ако не искаш да го подновиш, да ти стане безсрочен. Един младеж ми звъня, че съм ДЛЪЖНА да си подновя договора. Питах го да стане безсрочен при сегашните ми условия - не можело. Жалко, че не записах разговора, щях да подам жалба.
Разговорите се записват при тях. Подаваш молба и пишеш дата/час на разговора.

Зелена салата, ако имаш възможност, отиди на място и се разправяй ТИ. Те разчитат на факта, че баща ти е възрастен и няма да може да се оправи. Пусни жалба до "Комисията по съобщенията", а не до КЗП. Паралелно пусни жалба и до Мтел.

# 19
  • Мнения: X
Зелена салата, аз препоръчах да смениш номера, защото обикновено след писмата започват заплашителни обаждания от колекторите и то доста груби. А и по-трудно Ментелите  ще подновяват и променят тарифни планове, ако ти си титуляр.

# 20
  • Мнения: 2 617
Внимавайте с тези прекратявания на договорите. Много хора си мислят, че щом договорът им изтече  ще бъде закрит/прекратен и вече няма да имат задължения. Всъщност, ако желаете да прекратите договора е необходимо месец преди датата на изтичане да подадете едномесечно предизвестие в магазин на Мтел. В противен случай договорът става безсрочен. Дори може да заплащате по-високи месечни вноски, ако сте имали отстъпка от редовната цена на договора, която е действала само в срока на договора било то 1 или 2 години.

Някой по-горе беше споменал за прекратяване на договор със заплащане на 3 месечни вноски. Това важи само, ако договорът е подписан след 1 юли 2016г.  

Това е от мен. За съжаление много от хората в магазините на съответния оператор са  некомпетентни. Ако имате по специфични въпроси от преподписване на договор или колко Ви е сметката този месец бих Ви посъветвала да ги зададете на оператор. Най-малкото им следят разговорите и са длъжни да Ви помогнат.

# 21
  • София
  • Мнения: 455
Зелена салата, искрено ти съчувствам. Побеснявам, когато попадна на наглеци, които лъжат и тормозят възрастни хора.
Виж:
https://kzp.bg/novini/kzp-s-preporaka-kam-po-vazrastnite-grazhda … isi-na-telekomite

Хващай адвокат, и то печен, иначе оправия няма. Но първо намери договора!

Примерно важно е да се знае кой е постановил, че баща ти е длъжник - ако е арбитражен съд, в сила са новите текстове на ГПК, че арбитражите нямат право да водят потребителски дела, обхванати са и висящите дела. Кога сте получили поканата за плащане от колекторската фирма?

Освен това има решение на ВКС, т.е. вече е задължително за всички, а именно - може да оспорваш сметки (писмено, разбира се) и без да си ги платил предварително.
http://ex-lege.info/%D0%92%D0%9A%D0%A1/%D1%80%D0%B5%D1%88%D0%B5% … 0%B8%D0%B5/426153

Що се отнася до срочните договори, ето КЗП:
"Чл. 62а. (Нов - ДВ, бр. 27 от 2013 г.) (1) Срочен договор се продължава само с изрично писмено съгласие на потребителя относно условията за продължаването му. При липса на съгласие, след изтичане на срока на договора, той се преобразува в безсрочен при същите условия. Потребителят има право да прекрати безсрочния договор с едномесечно предизвестие, без да дължи неустойки за това.
(2) Нищожни са всички уговорки, които противоречат на ал. 1."


Що се отнася до това за колко месеца се дължат неустойки:
https://www.actualno.com/society/telekomite-prieha-predsrochnoto … -news_549276.html


# 22
  • София
  • Мнения: 31 415
Скрит текст:
Зелена салата, искрено ти съчувствам. Побеснявам, когато попадна на наглеци, които лъжат и тормозят възрастни хора.
Виж:
https://kzp.bg/novini/kzp-s-preporaka-kam-po-vazrastnite-grazhda … isi-na-telekomite

Хващай адвокат, и то печен, иначе оправия няма. Но първо намери договора!

Примерно важно е да се знае кой е постановил, че баща ти е длъжник - ако е арбитражен съд, в сила са новите текстове на ГПК, че арбитражите нямат право да водят потребителски дела, обхванати са и висящите дела. Кога сте получили поканата за плащане от колекторската фирма?

Освен това има решение на ВКС, т.е. вече е задължително за всички, а именно - може да оспорваш сметки (писмено, разбира се) и без да си ги платил предварително.
http://ex-lege.info/%D0%92%D0%9A%D0%A1/%D1%80%D0%B5%D1%88%D0%B5% … 0%B8%D0%B5/426153

Що се отнася до срочните договори, ето КЗП:
"Чл. 62а. (Нов - ДВ, бр. 27 от 2013 г.) (1) Срочен договор се продължава само с изрично писмено съгласие на потребителя относно условията за продължаването му. При липса на съгласие, след изтичане на срока на договора, той се преобразува в безсрочен при същите условия. Потребителят има право да прекрати безсрочния договор с едномесечно предизвестие, без да дължи неустойки за това.
(2) Нищожни са всички уговорки, които противоречат на ал. 1."

Що се отнася до това за колко месеца се дължат неустойки:
https://www.actualno.com/society/telekomite-prieha-predsrochnoto … -news_549276.html



Ха-ха, преди 3 седм. Мтел ми твърдяха, че ако искам да прекратя договор предсрочно, ще трябва да заплатя вноските до края на периода. Още утре ще ги сюрпризирам с новината, че не са прави. Laughing Мерси! Peace

# 23
  • София
  • Мнения: 455
Скрит текст:
Зелена салата, искрено ти съчувствам. Побеснявам, когато попадна на наглеци, които лъжат и тормозят възрастни хора.
Виж:
https://kzp.bg/novini/kzp-s-preporaka-kam-po-vazrastnite-grazhda … isi-na-telekomite

Хващай адвокат, и то печен, иначе оправия няма. Но първо намери договора!

Примерно важно е да се знае кой е постановил, че баща ти е длъжник - ако е арбитражен съд, в сила са новите текстове на ГПК, че арбитражите нямат право да водят потребителски дела, обхванати са и висящите дела. Кога сте получили поканата за плащане от колекторската фирма?

Освен това има решение на ВКС, т.е. вече е задължително за всички, а именно - може да оспорваш сметки (писмено, разбира се) и без да си ги платил предварително.
http://ex-lege.info/%D0%92%D0%9A%D0%A1/%D1%80%D0%B5%D1%88%D0%B5% … 0%B8%D0%B5/426153

Що се отнася до срочните договори, ето КЗП:
"Чл. 62а. (Нов - ДВ, бр. 27 от 2013 г.) (1) Срочен договор се продължава само с изрично писмено съгласие на потребителя относно условията за продължаването му. При липса на съгласие, след изтичане на срока на договора, той се преобразува в безсрочен при същите условия. Потребителят има право да прекрати безсрочния договор с едномесечно предизвестие, без да дължи неустойки за това.
(2) Нищожни са всички уговорки, които противоречат на ал. 1."

Що се отнася до това за колко месеца се дължат неустойки:
https://www.actualno.com/society/telekomite-prieha-predsrochnoto … -news_549276.html



Ха-ха, преди 3 седм. Мтел ми твърдяха, че ако искам да прекратя договор предсрочно, ще трябва да заплатя вноските до края на периода. Още утре ще ги сюрпризирам с новината, че не са прави. Laughing Мерси! Peace

Това важи само за физически лица, за корпоративните договори е "друга бира". И Виваком, и МТел разчитат, че хората не си знаят правата. Доколкото ми е известно, това е официална договорка между КЗП и двата оператора. Така и не разбрах дали Теленор се е присъединил.

# 24
  • София
  • Мнения: 31 415
Скрит текст:
Скрит текст:
Зелена салата, искрено ти съчувствам. Побеснявам, когато попадна на наглеци, които лъжат и тормозят възрастни хора.
Виж:
https://kzp.bg/novini/kzp-s-preporaka-kam-po-vazrastnite-grazhda … isi-na-telekomite

Хващай адвокат, и то печен, иначе оправия няма. Но първо намери договора!

Примерно важно е да се знае кой е постановил, че баща ти е длъжник - ако е арбитражен съд, в сила са новите текстове на ГПК, че арбитражите нямат право да водят потребителски дела, обхванати са и висящите дела. Кога сте получили поканата за плащане от колекторската фирма?

Освен това има решение на ВКС, т.е. вече е задължително за всички, а именно - може да оспорваш сметки (писмено, разбира се) и без да си ги платил предварително.
http://ex-lege.info/%D0%92%D0%9A%D0%A1/%D1%80%D0%B5%D1%88%D0%B5% … 0%B8%D0%B5/426153

Що се отнася до срочните договори, ето КЗП:
"Чл. 62а. (Нов - ДВ, бр. 27 от 2013 г.) (1) Срочен договор се продължава само с изрично писмено съгласие на потребителя относно условията за продължаването му. При липса на съгласие, след изтичане на срока на договора, той се преобразува в безсрочен при същите условия. Потребителят има право да прекрати безсрочния договор с едномесечно предизвестие, без да дължи неустойки за това.
(2) Нищожни са всички уговорки, които противоречат на ал. 1."

Що се отнася до това за колко месеца се дължат неустойки:
https://www.actualno.com/society/telekomite-prieha-predsrochnoto … -news_549276.html



Ха-ха, преди 3 седм. Мтел ми твърдяха, че ако искам да прекратя договор предсрочно, ще трябва да заплатя вноските до края на периода. Още утре ще ги сюрпризирам с новината, че не са прави. Laughing Мерси! Peace
Това важи само за физически лица, за корпоративните договори е "друга бира". И Виваком, и МТел разчитат, че хората не си знаят правата. Доколкото ми е известно, това е официална договорка между КЗП и двата оператора. Така и не разбрах дали Теленор се е присъединил.
Точно за ФЛ ме интересуваше и те бяха категорични, че са дължими всички такси до края на договора. Wink Опитах се да опонирам, че има някакво споразумение, но те категорично отрекоха. Laughing Утре ще звъня на оператор, че да има запис.

# 25
  • София
  • Мнения: 455
Няма да е излишно да цитираш и КЗК, както и да добавиш, че ти също записваш разговора.  Mr. Green
Впрочем тези договорки с КЗП произтичат от евроизисквания. Но скапаната ни държава е направила поредния реверанс към тях и не го закрепи законодателно.

Намразила съм ги тези монополисти толкова мнооооого... и въпреки отвращението ми към нормативните документи, се заравям в тях, за да си търся правата.

# 26
  • София
  • Мнения: 31 415
Скрит текст:
Няма да е излишно да цитираш и КЗК, както и да добавиш, че ти също записваш разговора.  Mr. Green
Впрочем тези договорки с КЗП произтичат от евроизисквания. Но скапаната ни държава е направила поредния реверанс към тях и не го закрепи законодателно.

Намразила съм ги тези монополисти толкова мнооооого... и въпреки отвращението ми към нормативните документи, се заравям в тях, за да си търся правата.
Сега и аз ще го направя. Явно трябва да си специалист по всичко в тази д-ва. Thanks! Peace

# 27
  • Мнения: 482
Благодаря ви! Помагате ми много! Имате ли идея какво точно трябва да пише в пълномощното?

# 28
  • Мнения: X
Първо опитай в колцентъра дали ще ти дадат някаква информация от Мтел за договора и какво трябва да правиш без пълномощно.  По принцип казваш на нотариуса за какво ти трябва и ще ти го съставят - нещо от рода на "да ме представлява пред едикогоси; във връзка с това да подава, получава и подписва документи от мое име" и подобни. Потърси "пълномощно пред мобилен оператор", в нета има доста примери.

# 29
  • София
  • Мнения: 35 235
Скрит текст:
Скрит текст:
Зелена салата, искрено ти съчувствам. Побеснявам, когато попадна на наглеци, които лъжат и тормозят възрастни хора.
Виж:
https://kzp.bg/novini/kzp-s-preporaka-kam-po-vazrastnite-grazhda … isi-na-telekomite

Хващай адвокат, и то печен, иначе оправия няма. Но първо намери договора!

Примерно важно е да се знае кой е постановил, че баща ти е длъжник - ако е арбитражен съд, в сила са новите текстове на ГПК, че арбитражите нямат право да водят потребителски дела, обхванати са и висящите дела. Кога сте получили поканата за плащане от колекторската фирма?

Освен това има решение на ВКС, т.е. вече е задължително за всички, а именно - може да оспорваш сметки (писмено, разбира се) и без да си ги платил предварително.
http://ex-lege.info/%D0%92%D0%9A%D0%A1/%D1%80%D0%B5%D1%88%D0%B5% … 0%B8%D0%B5/426153

Що се отнася до срочните договори, ето КЗП:
"Чл. 62а. (Нов - ДВ, бр. 27 от 2013 г.) (1) Срочен договор се продължава само с изрично писмено съгласие на потребителя относно условията за продължаването му. При липса на съгласие, след изтичане на срока на договора, той се преобразува в безсрочен при същите условия. Потребителят има право да прекрати безсрочния договор с едномесечно предизвестие, без да дължи неустойки за това.
(2) Нищожни са всички уговорки, които противоречат на ал. 1."

Що се отнася до това за колко месеца се дължат неустойки:
https://www.actualno.com/society/telekomite-prieha-predsrochnoto … -news_549276.html



Ха-ха, преди 3 седм. Мтел ми твърдяха, че ако искам да прекратя договор предсрочно, ще трябва да заплатя вноските до края на периода. Още утре ще ги сюрпризирам с новината, че не са прави. Laughing Мерси! Peace
Това важи само за физически лица, за корпоративните договори е "друга бира". И Виваком, и МТел разчитат, че хората не си знаят правата. Доколкото ми е известно, това е официална договорка между КЗП и двата оператора. Така и не разбрах дали Теленор се е присъединил.
Точно за ФЛ ме интересуваше и те бяха категорични, че са дължими всички такси до края на договора. Wink Опитах се да опонирам, че има някакво споразумение, но те категорично отрекоха. Laughing Утре ще звъня на оператор, че да има запис.
Може ли да споделиш тук отговора им, защото преди няколко месеца звънях на *88 по същия повод и оператор ми отговори, че това за предсрочното прекратяване важало само за нови договори, а понеже моят не е нов, съм можела да го прекратя предсрочно като платя всички такси до края, но без включено ДДС. Интересно ми е на теб какво ще ти кажат.
Търсих текста на споразумението, за да видя дали е така, но никъде не успях да го намеря. Или друг достоверен източник.

Общи условия

Активация на акаунт