5-и клас – не му се учи. Вие как се справяте?

  • 67 206
  • 1 161
  •   1
Отговори
# 165
  • Мнения: 13 200
Чухте ли за починалото 11 годишно дете,това е другия много заболял проблем.Много агресия,бият се постоянно и никой нищо не може да направи,дали е така Confused

Чух и щях да припадна, защото често и моето дете беше жертва на агресия, в училището, което смени.

Сега, в новото училище пак се е случвало да има физическа разправа. Не мога да реагирам, защото самият той е доста устат и с не особено добра дисциплина/ говори в час, не внимава и т.н./, но никога не е посегнал.

Винаги го уча като го тормозят, да се обръща към възрастен и той доста добре комуникира с училищния психолог.

По темата на авторката- и моето дете е в V клас, с добър потенциал е, но много разсеян и което е най-лошо- никак не е мотивиран. Ходи на англ. език един път седмично, колкото да не се занимавам аз поне за единия от часовете. Иначе сме си разпределили времето с мъжа ми и майка ми кой по какво да помага.

Не ми харесва, не го одобрявам, но с моето дете е така.Освен това- като следя уроците му, виждам къде се затруднява, какво не е разбрал и помагам в точно определена сфера.От друга страна- нито едно дете в класа ни няма нито в този, нито в предишния, което да е успешно само на "собствена тяга".Учат децата- ходят на школи, на частни учители, това е още от началния курс.Едни ходят да надграждат, други- да им се дообяснява, луда работа.

Пълна луна, аз просто съм приела, че е така, приела съм го за даденост и гледам да не се тормозя.
Но ми се иска да попитам майките на по-големи деца- струва ли си, като основната част от образованието се дава не в училище, а в частни уроци и школи, струва ли си някакво елитно училище?Някога учехме в ЕГ за да научим езика и защото там имаше добра общообразователна подготовка.Сега ,ако трябва детето ми да учи в елитно у-ще и да гони ниво пак чрез уроци, учители, какъв е смисълът? Освен среда, което също е съмнително, друго какво дават училищата, определени негласно като елитни? newsm78


# 166
  • Мнения: X
Но ми се иска да попитам майките на по-големи деца- струва ли си, като основната част от образованието се дава не в училище, а в частни уроци и школи, струва ли си някакво елитно училище?Някога учехме в ЕГ за да научим езика и защото там имаше добра общообразователна подготовка.Сега ,ако трябва детето ми да учи в елитно у-ще и да гони ниво пак чрез уроци, учители, какъв е смисълът? Освен среда, което също е съмнително, друго какво дават училищата, определени негласно като елитни? newsm78
Моето голямо дете завърши 1АЕГ и лично мое мнение е, че си струваше. Причините са няколко:
1. Отличен английски без школи и курсове.
2. Половината от преподавателите му бяха прекрасни не само като учители, но и като личности, обшуването с които със сигурност го е обогатило.
3. Подбрана среда от добри и интелигентни деца, с които и до днес са си близки.

Заради гореизложеното "три в едно" много си струваше. И за моята петокласничка 1АЕГ ще е от целите след 7 клас.

# 167
  • София
  • Мнения: 62 595
виж сега, не съм казала, че основното се получава извън училище. Поне при моите основното се получи в училище по повечето предмети, от пети клас нататък не съм им $висяла на главите$, но те вече бяха свикнали да питат, когато нещо не им е ясно и да слушат в час, да питат в час, изобщо да си търсят от учителя разбирането още в клас, а и повечето учители бяха свестни. На школа ходиха заради кандидатстването и ако не бяха изпитите, хич нямаше да се главоболя. Но пак си е до конкретния случай. И да, заслужава си целият зор да влязат във възможно най-добрата гимназия, за която успеят да се класират. Средата е друга, учителите в болшинството си имат други очаквания, за момента не съм чула да има особени проблеми с дисциплината или насилие, дроги и т.н.
Тъй като тук повече се спряга периодат 5-7 клас отново ще обърна внимание, че именно в тази възраст агресията, особено при момчетата, взима връх за целия период от пубертета. В гимназиите няма толкова агресия, колкото при 11-13-годишните. Но и момичетата не са отминати, също при тях има скок в агресията. В тази възраст са най-много кражбите, бягането от къщи, пушенето, боят (и понеже стана дума в темата за синия кит, и на депресиите и опити за самоубийства). Предполагам, че затова и доста учители не искат да са точно в основен курс, защото децата са често неуправляеми, дисциплината в клас може да бъде ужасяващо зле, а много родители просто вдигат ръце. В гимназията всичко това се успокоява, може би защото са зайци и на дъното на хранителната верига, а на големите ученици не им е до занимавки с малките.

# 168
  • Мнения: 4 145

Личното ми мнение е, че НЕ, не си струва. Знам, че мнението ми не е особено популярно и не се харесва.

# 169
  • София
  • Мнения: 62 595
Поне дай обосновка защо не си струва.

За себе си си признавам - и аз, и баща им сме от т.нар. елитни гимназии и от отличниците, децата имаха всички данни също да влязат, стига да им стигне късметът на изпитите (на косъм беше всичко да се прецака по независещи от нас обстоятелства), и като цяло пред нас е е стоял въпросът дали си заслужава, защото включително от личен опит знаем, че си заслужава. Първо средата е определяща - при положение, че всички влезли са с космически бал, вероятността изведнъж да свалят нивото целокупно клони към нула. А за  зубрачите е важно в клас да им е тихо, защото са мързеливи и предпочитат да си научат урока наполовина в часа, затова и лоша дисиплинаа рядко ще срещнеш. Отделно от това, но със силна връзка къъм общата успеваемост, учителите в болшинството си са свикнали да работят с относително силно мотивирани ученици и изискванията стават по-високи.  За финал традиционно учениците са с висок упех и пак в болшинстовото си продължават образованието си, което означава, че един-друг се дърпат напред. Сега, каквото и да си говорим, в гимназия от типа "средна хубост" отличниците са малко, а има и такива, дето ги мързи да гледат, дисциплината също не е кой знае колко добра, защото и учениците не са от кой знае колко мотивираните за учене.

# 170
  • Мнения: X
Определено ще ми бъде интересно да разбера защо трябва да предпочета 10723-та Селска пред 93-та Немска или 1-ва Английска.

# 171
  • Варна
  • Мнения: 10 493
Определено ще ми бъде интересно да разбера защо трябва да предпочета 10723-та Селска пред 93-та Немска или 1-ва Английска.

Не мисля,че някой казва да се предпочете селската,ако детето е с отличен успех и има възможност да влезе в Английската,казва се че ако детето е със среден успех не е фатално и да не е в някое супер "елитно" училище.Както и че ако е в селската не е гаранция,че после няма да му дойде на акъла да учи и в последствие да влезе в добър университет Peace

# 172
  • Мнения: 13 200
В София има 1000 и някое училище,селско, градско,във Варна, например не са чак толкова.Съвсем теоретично,дори и детето да има космически бал_струва ли си да запише Първа ЕГ,най добрата от поне 40 години насам и пак да ходи на уроци, за да покрие изисквания или да избере по_семпло училище и да набляга на интересни за него предмети.

Питам,защото имам реални примери на деца, които просто бяха почти задължени от учители да ходят на уроци, но не изключвам да са единични случаи

# 173
  • Варна
  • Мнения: 10 493
Основно заради дисциплината и средата,ако наистина са много по-добри бих се замислила.Ако едно дете му се учи ще учи където и да е.

# 174
  • Мнения: 4 145
Поне дай обосновка защо не си струва.

За себе си си признавам - и аз, и баща им сме от т.нар. елитни гимназии и от отличниците, децата имаха всички данни също да влязат, стига да им стигне късметът на изпитите (на косъм беше всичко да се прецака по независещи от нас обстоятелства), и като цяло пред нас е е стоял въпросът дали си заслужава, защото включително от личен опит знаем, че си заслужава. Първо средата е определяща - при положение, че всички влезли са с космически бал, вероятността изведнъж да свалят нивото целокупно клони към нула. А за  зубрачите е важно в клас да им е тихо, защото са мързеливи и предпочитат да си научат урока наполовина в часа, затова и лоша дисиплинаа рядко ще срещнеш. Отделно от това, но със силна връзка къъм общата успеваемост, учителите в болшинството си са свикнали да работят с относително силно мотивирани ученици и изискванията стават по-високи.  За финал традиционно учениците са с висок упех и пак в болшинстовото си продължават образованието си, което означава, че един-друг се дърпат напред. Сега, каквото и да си говорим, в гимназия от типа "средна хубост" отличниците са малко, а има и такива, дето ги мързи да гледат, дисциплината също не е кой знае колко добра, защото и учениците не са от кой знае колко мотивираните за учене.

Средата в 1 Английска не е най-желаната за моето дете. Челен опит. Така че, в случая с моя седмокласник 1 и 2 Английска не са ни даже каквото и да е било желание. Във 2-ра поради подобни причини. Глухарче е права също така, аз не говоря за помощните училища без бал, в града има достатъчно прилични училища, които, ако и да не е лайстунг класа на 1 немска (която дава единствено различен старт след 12 клас).Понеже точно за среда си говорим. Във въпросните училища има и деца не по бал, а с платен прием, така че истерията, че там е най-качествената среда с най-висок бал (т.е. най-трудилите се деца) издиша доста отдавна. Ако детето ми изкара този космически бал Simple Smile)), който е замаскиран в точки тази година, няма оценки, Английските дори няма да фигурират в още по-космическия списък с желания.
Ако оставим спряганите за най-елитни в града училища настрана (те са 5), нима учениците в останалите (без изпадналите крайни, разбира се, говоря за нормални училища) училища са пропаднали и не продължаващи никога и никъде образованието си? Мнението ми е, че който намери пътя си и си има мотивацията (която не е задължително да е само в 7 клас, на някои им идва по-късно), си учи, освен това голяма част учи даже на вън. Това вече не е привилегия само на завършилите Немската гимназия. Светът се променя. Няколко завършили предходни години деца наблюдавам, завършиха не топ 5 гимназиите в града-изключително добре продължават живота си, учат, работят и са доста качествени млади хора (за моя радост и средата им е такава, значи тази среда, ако я има, не е запазена марка само за топ 5 в града). Паралелно с това съученици на голямото ми дете, от топ елитна гимназия просто си завършиха и просто си работят, или са на издръжка при родителите още и още се лутат на къде да хванат. Животът не е само черно и бяло и не всичко що е в топ 5 в София лети на високо.
Аз самата съм завършила средна хубост гимназия и може би затова не се и паля толкова по идеята. После имам висше образование и реализация - достатъчни, че да ми дадат основа за сравнително спокоен и лек живот. Достатъчен стандарт ако децата ми искат курс - да мога да го платя (без очаквания). Съпругът ми е от поколението на "техникумаджиите" - който не влезнеше в гимназия отиваше на следващата година в техникум под мотото-да излезе с професия. Демек избутал някак си, в изключително некачествена среда, с не ходене на училище, с погроми в клас и какво ли не. И с професия към онзи момент замираща, ненужна, със спорни знания. Следвала е казарма, и на 20 вече е знаел какво ще учи, какво му трябва и как да го постигне. Към момента е специалист, търсен и реализиран по целия свят.
Така че, както в миналото, така и днес имаме достатъчно примери за възможности и реализации извън топ 5 (училище или университет), и за пропилени такива от обучавани в топ 5.
В момента истерията 7 клас е стигнала апогея си, моето дете бе въвлечено в тази истерия без моето съгласие, текат едни курсове, чудеса, надскачания, сравнения, надпревара кой ще отиде на повече пробни, за да е по-подготвен. Моделът на изпит не се практикува в училищата, не се упражнява там, но пък е проверка за усвоеното там, и класирането е въз основа на такъв модел изпит. Пример: по БЕЛ 2 модул е преразказ. В училище до сега (почти средата на втори срок), преразказ не е правен. Няма и да бъде направен. Laughing
Амбициите на самото дете няма да коментирам. В случая, за собственото си дете имам също нетрадиционно мнение, а именно, че ситуацията не изисква влизане в топ 5 на всяка цена. Не одобрявам цената. Влезте в темите на седмокласниците да четете, или пък поговорете с някой, който в момента е в "мелето". Моята позиция в момента е да давам от каквото се нуждае детето, за да се чувства добре в това "меле", пък дали ще е с максимален бал - едва ли. В момента не изкарва по 100 точки на пробни изпити, изкарва от 80 до 90 и малко. Но това е много далечно за автора на темата, а и докато нейното дете стане 7 клас, може да има още няколко промени. Това е новост от тази година. Отделно, че детето се бори за отлични оценки по всички предмети, заради несигурността до последно дали няма да се вземе цялата диплома. Повечето са наблегнали само на МАТ и БЕЛ, останалото е на четворки. Да, моето постига шестици често със зазубряне, въпреки, че съм против, но то е поставено в ситуация, в която няма друг начин. Само да вметна тук, че такова зазубряне се случва после и в 8 и в 9 и в 10 клас, ако няма кой да преподаде. Пример от гимназия от спряганите топ 5 за града, с дете влезнало с доста висок бал (учащо, мотивирано, мечтаната среда за всеки родител за неговото дете), и попаднало на некачествен преподавател, та се търсеше отново външен учител, с който да върви паралелно.
Предполагам съм отегчила читателите, а и пак казвам, това е само мое мнение. Не избирам селска гимназия, но и топ 5 не са ми пример. Децата от средата на топ 5 и онези, от училищата средна хубост (това са всъщност масовия случай, защото нали се сещате, че паралелките в тези 5 училища не побират всички), след 12 клас имат абсолютно еднакъв старт в живота.

# 175
  • Мнения: X
Не мисля,че някой казва да се предпочете селската,ако детето е с отличен успех и има възможност да влезе в Английската,казва се че ако детето е със среден успех не е фатално и да не е в някое супер "елитно" училище.Както и че ако е в селската не е гаранция,че после няма да му дойде на акъла да учи и в последствие да влезе в добър университет Peace
Разбира се. Не казвам, че някой (освен smetanapalata) твърди това. По-горе беше заден въпрос защо бихме предпочели елитна гимназия пред обикновена. Аз изброих някои предимства, които съм разбрала от личен опит с първото ми дете. В интерес на истината, подобен въпрос биха задали по-скоро родители на деца, които не се справят особено добре в училище и шансовете им за такава гимназия не са големи. В такъв случай, би било излишен натиск върху детето да се напъва, за да влезе в една гимназия, където, за да завърши успешно, трябва отново да се гърчи с допълнителни курсове и уроци. Но силно се съмнявам родител, чието дете се справя отлично в училище, да започне да се пита доколко си струват елитните гимназии и дали няма да е по-добре да ги спести на детето си.

Smetanapalata, вярно е, че изпитният формат не се тренира в училище. Но нищо не пречи да се тренира у дома. Давам да дъщеря ми да направи по един преразказ всеки уикенд. И без това домашните са приключени в петък, няма много да ѝ се накриви шапката, ако преразкаже писмено половин страница. За абсолютно еднаквия старт на децата след 12 клас поне моите лични наблюдения сочат, че не е точно така.

# 176
  • София
  • Мнения: 62 595
В София има 1000 и някое училище,селско, градско,във Варна, например не са чак толкова.Съвсем теоретично,дори и детето да има космически бал_струва ли си да запише Първа ЕГ,най добрата от поне 40 години насам и пак да ходи на уроци, за да покрие изисквания или да избере по_семпло училище и да набляга на интересни за него предмети.

Питам,защото имам реални примери на деца, които просто бяха почти задължени от учители да ходят на уроци, но не изключвам да са единични случаи

А защо смяташ, че ще трябва пак да ходи на уроци? За да тръгне на уроци или детето ще е карък да попадне на единствения кофти учител по английски в гимназията, или училището няма да му е по мярка и нямада успява да отговори на изискванията. Но като цяло, който е имал акъл да влезе, има акъл и да изкара някакво средно ниво в същата тази гимназия. Ако е в по-семпло училище може би ще изкара по-лесно висока диплома, но дали ще получи толкова, колкото би могъл в английската?

Извинявай сметанапалата, но малко правиш интерпретации за света и т.н. и двете английски. Кое не им е наред на тях? Това, че някой е завършил и не е постигнал някакви върхове не означава, че училището не струва. Гледа се общото ниво и общата атмосфера. Да, може детето точно в една година да е карък с учителя, при нас имаше такъв случай. Но защо да учи навън, ако може да учи вътре? Нали затова е целият зор - да влязат в добра гимназия, за да не се налага плащане за уроци и учене навън. Учат навън за матурата по български и ако трябва за сертификат по езика за кандидатстване. И не е само лайстунгскласе в  91нег , другите класове много добре си се оправят, а и не всички искат да са в лайстунг, защото не им трябва немска диплома. В София има около 10 гимназии, които са ТОП и важното е да успее да се класира за някоя от тях. В крайна сметка човек се класира там, закъдето му стигнат точките, пък ако ще да има пълен бал и да запише някоя средна гимназия - това вече си е личен избор. Въпросът е дали може или не може, а не дали иска или не иска. Ако можеш да си позволиш да си купиш мерцедес, си е твоя работа дали ще предпочетеш опел, но защо да не караш мерцедес? А и като учиш за изпитите, пак полагаш максималсите усилия и искаш да постигнеш високи точки. Дори в състезанията посредствените спортисти тренират с пълни сили и с мисълта за златото, а не за това да са някъде из навалицата, дори да стане точно така. Иначе за какво е целият труд?

(извън темата, но по случай лайстунгскласе, преди години родители от разни училища, включително извън София, ми обясняваха, как децата им били в лайстунг-палалелки. А истината е, че тези паралелки не са лайстунг, а са шпрах (което пак си е важно, де, този сертификат не се взема навсякъде), т.е. редовните паралелки в немската, демек са някакви ментета-лайстунг, и не разбирам дали родителите не са разбрали добре или от ръководството ги гледат в очите и ги лъжат. Истинските лайстунг са в 91нег и само те вземат немска диплома, а останалите паралелки в тази гимназия си вземат шпрахдиплом. Това за информация за бъдещите кандидати, да не ги баламосват.)

Последна редакция: нд, 26 фев 2017, 09:37 от Andariel

# 177
  • Мнения: 4 145
Изпитният формат е формат за проверка на текущи знания. Национално външно оценяване се нарича. За да се "види" нивото на децата на национално ниво. Но с него се кандидатства също така. Т.е. от резултатите на НВО ти зависи елитната гимназия. Аз вкъщи мога да му дам да прави преразказ. Кой ще му провери, обясни и насочи обаче се питам-пак ли аз? Че аз да не съм преподавател? Не умея. Мнението ми е, че след като проверява училищни знания, работата на преподавателя е да подготви децата за този изпит.
Освен това никъде не твърдя, че е по-хубаво детето да учи в селската гимназия. Въпреки че, в класа на седмокласника две деца се върнаха точно "на село", не са на село, но се върнаха в градовете, от които бяха дошли, за да хванат заветните шестици. Тази година ще кандидатстват и те. Казвам единствено, че нещата в училищата не са розови, не се преподава достатъчно добре, справят се добре само онези, на които има кой да им преподава паралелно (времеви или финансов ресурс е това), че не опира всичко само до "5 клас-не му се учи". И да му се учи - може да се окаже, че няма кой да му преподаде. И цената на заветните топ гимназии в столицата са нерви, разклатено здраве на децата и много пари.
Дадох и пример с дете, с висок бал, влезнало по първо желание в топ за града, и не се спря с уроците. Наложи се да търсят външна помощ, защото учителя не обяснява, а ги изпраща сами да си търсят. То не е влезнало там за това, това дете можеше да си продължи с курсове и уроци, нали идеята на влизане в такава гимназия е да се спрат курсовете?
(извън темата, но по случай лайстунгскласе, преди години родители от разни училища, включително извън София, ми обясняваха, как децата им били в лайстунг-палалелки. А истината е, че тези паралелки не са лайстунг, а са шпрах, т.е. редовните паралелки в немската, демек са някакви ментета, и не разбирам дали родителите не са разбрали добре или от ръководството ги гледат в очите и ги лъжат. Истинските лайстунг са в 91нег и само те вземат немска диплома. Това за информация за бъдещите кандидати, да не ги баламосват.) - никак не е извън темата, баш на място е. И е точно така. Лъжат. Много учители масово лъжат. Защо?
И тук се оттеглям, имам седмокласник да прибирам от урок, за да влезне в следващ урок, защото, както писах-преразказ в училище не са правили, няма и да правят, а се влиза в някакво училище именно с преразказ.
Колкото до интерпретациите ми-затова сме хората различни-имаме различен поглед над нещата, над света, и това е добре. Ако всички мислехме еднакво, едва ли ще има дискусия. Ако няма дискусия, значи всички спим.

Последна редакция: нд, 26 фев 2017, 09:42 от smetanapalata

# 178
  • Мнения: X
Изпитният формат е формат за проверка на текущи знания. Национално външно оценяване се нарича. За да се "види" нивото на децата на национално ниво. Но с него се кандидатства също така. Т.е. от резултатите на НВО ти зависи елитната гимназия. Аз вкъщи мога да му дам да прави преразказ. Кой ще му провери, обясни и насочи обаче се питам-пак ли аз? Че аз да не съм преподавател? Не умея. Мнението ми е, че след като проверява училищни знания, работата на преподавателя е да подготви децата за този изпит.
С това съм абсолютно съгласна. Но като не ги подготвят в училище, се налага да се заема аз. Може би защото и двете ми висши образования са хуманитарни, даже едното е филология, макар и не българска, си мисля, че не е трудно родителят да провери и оцени преразказа. "Курсовете по БЕЛ' на сина ми едно време бяха при мен. Т.е. не е ходил на курсове, а го гърчих аз у дома. Но може би греша, че е по силите на родителите, преценявайки от собствената си камбанария.

# 179
  • София
  • Мнения: 62 595
Няма смисъл да обръщаме темата за кандидатстване, но това, което пишеш като изисквания са само родителски фантазии, и не зная защо ги пишеш, щом вече веднъж сте минали през мелачката. В училище, ако учителите решат и искат, и имат възможност, се стараят да дадат добра подготовка и за двата модула. Все пак, важни са текущите учители, защото те дават основата. На курсове и уроци се ходи за "повишаване на квалификацията" - да надградят, да свикнат с изпитния формат, да напишат повече задачи и преразкази, тези и т.н. Това си е като да вземеш още толкова часове подготовка, колкото са в училище, барабар със ЗИП-а. Досега никое дете не е умряло от това, че ходи през един от почивните дни за половин ден на курс. За себе си знаех - колкото и да съм в час, не бих се наела да си подготвам децата, защото не съм в системата. Учителите подготвят деца от десет години, знаят какво и как, имат натрупан опит и с голяма точност могат да предположат кое дете при равни други условия какви резултати ще изкара.

Подозирам, че лъжат, за да привлекат повече отличници, явно разчитат на неосведомеността на хората. А май се оказва така, че много гимназии с немски паралелки си правят един вътрешен изпит след подгответо и отделят две паралелки, които са вайстунг-ментета, а всъщност са две паралелки, в които децата ще имат право да се подготвят за шпрах. С останалите не зная какво се случва, там ми се губи картинката. Но ако някой каже, че в гимназия извън 91нег има лайстунг, най-нагло ви лъже или някой жестоко го е излъгал него.

Общи условия

Активация на акаунт