Американски колеж - осма тема

  • 105 245
  • 764
  •   1
Отговори
# 330
  • Мнения: 5 425
Ежко - това не е указание, а мнение за несъстоятелно изказване на неподходящо място.
Дай моля право и на такива след като искаш подобни права за своите - agree?

"обща кампания против държавното образование в България"
Подобни популистки изказвания също са много... забавни.
Кампания предполага някаква целенасоченост и организираност. А не некадърност и безхаберие.

По част първа - agreed.

По част втора - disagree. Имам конкретни аргументи и факти, но на тази дискусия мястото наистина не е тук. Позволих си да засегна темата в рамките на разширен отговор към съответния пост.

Последна редакция: чт, 13 апр 2017, 16:28 от Ezhko

# 331
  • София
  • Мнения: 16 565
Код, 1/4 от постовете в настоящата тема са написани от хора, чиито деца не учат в АК, но те си позволяват постоянно да налагат негативното си мнение за Колежа, без да имат непосредствен опит.

По отношение на целенасочената кампания срещу образованието в България, как Ви се струва следното предложение на АЗЛД:
http://forum.alekdimitrov.com/index.php?topic=60391.0


# 332
  • Мнения: 1 783
Код, 1/4 от постовете в настоящата тема са написани от хора, чиито деца не учат в АК, но те си позволяват постоянно да налагат негативното си мнение за Колежа, без да имат непосредствен опит.

Ок ама... това каква връзка има с мен, че го адресираш към мен???

По отношение на целенасочената кампания срещу образованието в България, как Ви се струва следното предложение на АЗЛД:
http://forum.alekdimitrov.com/index.php?topic=60391.0

Какво ми е мнението по казуса съм написал в линка, който си дала? Трябва да го повторя ли?
А виж какво е предложението на АЗЛД... определено не мога да отговоря. Не разбирам за какво предложение говориш и какво е АЗЛД.

# 333
  • София
  • Мнения: 16 565
Понеже написа на Ежко "Много... силно и неподкрепено с доводи според мен твърдение.
На което определено не му е мястото тук..." Ако в темата за АК се защитава яростно СМГ, то очевидно мястото е тук, когато обаче някой си позволи да напише нещо, което не защитава СМГ, изведнъж мястото "не е тук". Иначе темата е за АК, а не за СМГ...

# 334
  • Мнения: 1 783
Ако в темата за АК се защитава яростно СМГ, то очевидно мястото е тук, когато обаче някой си позволи да напише нещо, което не защитава СМГ, изведнъж мястото "не е тук". Иначе темата е за АК, а не за СМГ...

Точно, защото темата е за АК, написах, че според мен изказването не му е тук мястото?
Може би трябва да адресираш към Ежко претенцията си?
А за защита или не на СМГ - мисля, че ако прочетеш внимателно обсъжданото би приела позицията, че никой в случая не защитава или напротив ругае СМГ, говорим за нещо съвсем странично.
Толкова ли е трудно да се следи елементарен диалог с по едно две изречения Sad

Ако търсиш подкрепа и отричане, всъщност се изказвам в подкрепа на МОН - смятам, че са некадърни и безхаберни, а не целенасочени в кампания против държавното образование...

Последна редакция: чт, 13 апр 2017, 17:10 от kodbg

# 335
  • Мнения: 5 425
Kod,

Коментарите и отговорите не са обезателно ограничени до "необходимите и достатъчни" сведения.
Не вярвам да не разбираш откъде идваме с Акулата...
Темата е за АК - да.
Питането беше:"За мен би било полезно да зная дали АК може да изградят математик, без преди това да е работил усилено в тази област." Отговорът ми засегна както прекия въпрос, така и следните допълнителни:
- Дали няма по-полезна форма на въпроса от гледна точка на избор между АК и СМГ за дете с математически талант и подготовка (или липси на такива)
- Какъв би бил моя отговор на подобен въпрос.

В отговора по необходимост изложих мои мнения. Разбира се, че не ругая СМГ. Това обаче не означава, че мнението ми не се отразаява негативно на СМГ, като потенциален избор на родители и ученици. Точно по същия начин, както и мненията в темата, които "защитават СМГ" засягат АК. Но ако те "са на място", то и моето мнение е "на място" - agree?  Laughing

ПС За разлика от доказателствата, мненията оставят място за следните реакции в реципиента:
- приемането им за доказани на базата на личен опит и разсъждения
- приемането им за опровергани на базата на личен опит и разсъждения
- търсенето на доказателства или опровержения, самостоятелно или в дискусия с други (в т.ч. автора на мнението)

ППС неаргументираното определяне на едно мнение като "популистко" е логическа грешка от типа "ad hominem"  Laughing

Последна редакция: чт, 13 апр 2017, 18:01 от Ezhko

# 336
  • Мнения: 1 783
agree Simple Smile
Аз въобще не съм акцентирал на СМГ в дискусията, а на умишлените пранги.
Действията на отделен човек в малък период от време доведоха до ощетяване на няколко на брой деца от СМГ тази година, това са фактите.
Дали умишлено или не... нямам идея, а и не е толкова важно.
Но оттук до целенасочена политика на МОН срещу СМГ има... доста съществена разлика.

# 337
  • Мнения: 178
...а инфоративно дали знаете призьора идва ли от СМГ в прогимназиален етап, или е "израстнал" в колежа?
Не знам конкретно за него, но всички деца са израстнали преди Колежа някъде и продължават да израстват в Колежа... Има и много деца от СМГ и от други ПМГ до 7ми клас, които не са състезатели след това... Има деца от математически гимназии, които после са в хуманитарен профил и са много добри писатели... Както и мноооого деца в математически гимназии (за гимназиална част говоря), които не успяват да се включат в отбора на училището си и не са изявени състезатели.
 newsm78 Та каква информация точно би ти донесло дали идва от СМГ или не?
Не познавам конкретния ученик и не коментирам неговия случай. Но на базата на личния си опит със СМГ в периода 4-7 клас, смея да твърдя, че за някои деца с добри математически заложби и с желание да се развиват в тази насока /но нямали шанса да са в отбора на състезателите/  е по-скоро по-добре да напуснат училището и да отидат в АК, или друга гимназия, за да могат да се изявят на състезания и евентуално да израснат като математици.
В СМГ за участие във външните състезания - пролетни, есенни и т.н. се прави вътрешен подбор, на който естествено се класират като правило едни и същи деца, наистина талантливи математици. Останалите, които не успяват да се представят достатъчно силно за да влязат в  отбора, така и не стигат до тези състезания и лека-полека решават, че имат други приоритети.
Докато в АК или друго нематематическо училище "достъпът" до по-сериозните състезания е значително улеснен от липсата на по-сериозна конкуренция и е възможно талантливо дете с математически заложби наистина да стигне далече в успехите си.
Споделям това с оглед да помогна на някой с решението  Grinning .   

# 338
  • Мнения: 5 425
Miralex: Моят опит със СМГ се различава. Голямата вътрешна конкуренция мотивира израстването и на останалите деца. За съжаление, в последните състезания беше подло порязан точно отбор А на гимназията...
Ходенето на състезания, само по себе си, не предлага нито знания, нито значима мотивация.
Предимствата на АК са ако ученикът иска да разшири сферата на интересите си, вместо да се фокусира върху математика.

Последна редакция: чт, 13 апр 2017, 18:33 от Ezhko

# 339
  • Мнения: 9 521
...Предимствата на АК са ако ученикът иска да разшири сферата на интересите си, вместо да се фокусира върху математика.

Подкрепям!

# 340
  • Мнения: 178
Ходенето на състезания, само по себе си, не предлага нито знания, нито значима мотивация.
Предимствата на АК са ако ученикът иска да разшири сферата на интересите си, вместо да се фокусира върху математика.
    Опасявам се, че не съм разбрана правилно. Разбира се, че разширяването на сферата на интересите и подкрепянето на разностранното развитие е едно от основните предимства на колежа.
    Но един добър математик е по-вероятно да продължи да търси изяви в областта на математиката и когато отиде в колежа. Тогава подходящата среда на АК и предоставянето на възможности за изяви биха способствали за израстването му като отличен математик. И заслугата за това няма да е на предишното му училище.
     Да, ходенето на състезания не дава знания, но подготовката за тях дава. Simple Smile Успешното класиране на челни места, наградите от състезания са стимул и сериозна мотивация за развитие, особено за деца и подрастващи.  Нещо повече, призовите места от класиране са сериозна заявка за прием в престижните университети.

# 341
  • Мнения: 1 783
Опасявам се, че няма как да бъдеш разбрана правилно Simple Smile
Тезата ти, изложена в последните 2 мнения е напълно лишена от логика...

# 342
  • Мнения: 5 425
Опасявам се, че няма как да бъдеш разбрана правилно Simple Smile
Тезата ти, изложена в последните 2 мнения е напълно лишена от логика...

Опасявам се, че не само има възможна логика, ами и няколко възможни такива. А на бас, че ще се сетиш поне за три такива, Коd?  При това - без да я разбираш неправилно? Laughing

ПС Имам предвид именно възможните логически разсъждения. Не коментирам коректността на предпоставките или верността на изводите... Mr. Green

Последна редакция: чт, 13 апр 2017, 22:59 от Ezhko

# 343
  • В офиса
  • Мнения: 4 177
Ами ако някой държи чак толкова на постиженията от престижни състезания по математика, честно казано не виждам какво ще прави в Колежа. Да, има единици, но те са точно това - единици и заслугите са си най-вече техни. В Колежа са Кортезов и Колев, ама дали и до колко някой ще се възползва от тях, при положение, че има милион други алтернативни занимания, както и че математиката не е чак толкова престижна и на състезателите не се гледа като на полу-богове (Simple Smile), е въпрос изцяло на лична мотивация и организация.
На моето дете тази година мотивацията му за състезания е 0. Отишло е на не по-вече от 30%-40% от занятията в школата, като половината пъти си доспива там (събота сутрин кой става и решава задачи?) Разбира се нашия случай не обобщава всички, но по-вероятна ми се вижда такава развръзка, отколкото засилване на мотивацията и постиженията. Чакам 9-и клас. Според учителката по математика, която бе 1-вия срок (и която аз много харесах), нещата щели да бъдат много по-различни, най-вече защото елективът математика е в учебно време.

# 344
  • Мнения: 52 496
Ами ако някой държи чак толкова на постиженията от престижни състезания по математика, честно казано не виждам какво ще прави в Колежа. Да, има единици, но те са точно това - единици и заслугите са си най-вече техни. В Колежа са Кортезов и Колев, ама дали и до колко някой ще се възползва от тях, при положение, че има милион други алтернативни занимания, както и че математиката не е чак толкова престижна и на състезателите не се гледа като на полу-богове (Simple Smile), е въпрос изцяло на лична мотивация и организация.

Честно казано и аз смятам така smile3521 Шапка им свалям на онези деца, които въпреки високата натовареност в АК успяват да запазят сили и мотивация да се готвят на най-високо ниво и по математика. Но това си е тяхна заслуга, а не на колежа. Вярно, да имаш Кортезов е голям плюс (още ли се занимава със състезателите на АК?), но проектите и домашните са си обективна реалност и изискват време, а поне на времето реверанси към състезателите не се правеха. И пак както чета тук, ако не си предадеш проекта в срок получаваш една слаба оценка, която е изключително трудно да бъде компенсирана после.

Общи условия

Активация на акаунт