Американски колеж - осма тема

  • 105 144
  • 764
  •   1
Отговори
# 180
  • Мнения: 771
Mrs. Radoeva, ако детето ти не е много изявен математик, считам, че не трябва да се колебаеш! В България, според мен, няма училище на нивото на АК!

# 181
  • Мнения: 52 455
Смятам, че имаме и реални шансове да влезем след НВО в СМГ.
Тогава ще изпаднем пред следната дилема : СМГ или АК ?
Ще съм благодарна ,  ако ми помогнете да се ориентирам в ситуацията .
Безспорно и двете са хубави училища и влизат качествени деца, но дали за парите , които ще дадем в АК ще получим нещо в повече от СМГ ?

Едва ли има друг, който да покаже гледната точка откъм СМГ и затова си позволявам да напиша, още повече има конкретна молба за това, а не се натрапвам Whistling

Та отговор по принцип не може да ти бъде даден, защото двете училища са много различни и си зависи изцяло от детето. Моето дете например нямаше да бъде щастливо в АК и нямаше да получи нищо по-ценно от това, което му даде СМГ. В АК, доколкото съм чела, се набляга на много труд, безсънни нощи, свръхстроги правила и натиск по целия фронт. За много деца сигурно това е таман. Други обаче не биха издържали на този натиск, а в СМГ едно умно и талантливо дете може да изкара без да се изгърби от учене. Там ако си добър можеш да си напишеш домашните и в час, докато в АК (доколкото разбирам, може и да греша) и гений да си пак трябва да работиш и четеш колкото другите. Освен това тези правила не са за всеки, докато в СМГ има по-приятелска атмосфера, не толкова ограничена от строги правила. Също така макар нивото по останалите предмети (без математика, физика и информатика) да е прилично, все пак учителите не се натягат прекомерно. Аз самата съм доволна от това, защото не виждам смисъл от свръхзадълбочени познания по биология, география или история за един математик. Виж за обучението по БЕЛ мога да кажа само суперлативи, много съм доволна, но вероятно си е до преподавател.

Накратко, ако детето ти е състезател от добрите (не непременно шампион) и иска да се реализира с математика, физика или информатика, респективно да учи в топ университет по такава специалност, може би СМГ е по-добрият вариант.  Но ако просто има шанс да влезе в СМГ, но без да блести особено с математически талант, може би АК е по-добрият вариант с по-комплексна подготовка и повече опции. Също така и ако има нужда от здрава ръка, която да го вкара в правия път.

Не знам доколко е възможно да се квантифицира човешкото отношение, уважение и внимание, което получават децата в АК. Това не съм го видяла в никое друго, вкл. и частно, училище в България.

Не знам дали е въпрос на училище, или на късмет с преподаватели и класен ръководител, но не мисля, че конкретно моето дете е получило по-малко като внимание, отношение, уважение и т.н. от твоето Peace

# 182
  • гр. София
  • Мнения: 182
Mrs. Radoeva, споделям от първо лице - от няколко години, децата от СМГ, които са приети в АКС се записват. През 2014 г. всички деца от СМГ се записаха за колежани. От класа на моя син от СМГ, бяха приети 7 деца и всичките се записаха в Колежа. От другите паралелки на СМГ, децата, които бяха приети, също се записаха.
ЧЕСТИТО НА ВСИЧКИ ПРИЕТИ ДЕЦА! Колежът е едно невероятно училище!

# 183
  • София
  • Мнения: 16 564
В АК няма точно класни, а съветници, нещо по-различно е.

И отдавна съм се научила да не залагам на късмет, а на спазване на фиксирани в договор задължения и отговорности.

# 184
  • Мнения: 233
може ли някой да разясни или да ме насочи към пост в темата/ предишни теми какво се има пред вид при заплащане на таксата за колежа през дружество?  преимущества? 

# 185
  • София
  • Мнения: 1 780
Знам, че зависи от детето, както и личното разбиране за натиск и напрежение, но моят почти петгодишен опит с Колежа е, че прословутият уж-гърч и много учене са силно, много силно преувеличени. Стоенето до късно пред компа и за учене в общия случай е от мотане преди това и/или зле планирано време. Или както е при моя Дивак - отлагане до последно. Повтарям се, но за новите споделям - той е изключително енергоспестяващ, до непростими и недопустими (за мен) обеми. И с всичкото си неучене през годините се очертава да завърши с успех над 5. Да, лошо за него и бъдещето му, но показва, че, ако едно дете полага малко усилия, но системно, и учи средно 2-3 часа на ден (щот моето не съм убедена, че му се събират и по 30 мин средно на ден), спокойно и без стрес и напрежение, може да изкарва отлични оценки.

# 186
  • Мнения: 52 455
И с всичкото си неучене през годините се очертава да завърши с успех над 5. Да, лошо за него и бъдещето му, но показва, че, ако едно дете полага малко усилия, но системно, и учи средно 2-3 часа на ден (щот моето не съм убедена, че му се събират и по 30 мин средно на ден), спокойно и без стрес и напрежение, може да изкарва отлични оценки.

Над 5 все пак не е отлична оценка и ако детето има амбиции за добър университет една диплома "над 5" почти му отрязва шансовете. И тогава каква е ползата от АК, след като гимназията все пак е междинен етап, а не крайна гара? Ако след това не можеш да продължиш на добро място - кел файда от супер гимназията.  Естествено, сигурно повечето избрали АК държат на максимални знания по всичко, а не на диплома за добър университет и това си е тяхно право. Просто фактът с дипломите е добре да се има предвид при избора Peace

# 187
  • София
  • Мнения: 1 780
уффф, аман, нали това съм написала: че, ако едно дете има амбиции и учи, без да се презорва, може да изкара отлична диплома, след като моето с тотално неучене изкарва над 5

както и да е, единствено исках да споделя, че според нашия опит това с многото учене и натоварване е добре и упорито поддържан мит, а реалността е друга. Може би изискванията и обемът материал са повече, но не са прекалени, нито непосилни или пренатоварващи, просто в другите училища са снижени.

# 188
  • Мнения: 5 425
Тогава ще изпаднем пред следната дилема : СМГ или АК ?
Ще съм благодарна ,  ако ми помогнете да се ориентирам в ситуацията .
Безспорно и двете са хубави училища и влизат качествени деца, но дали за парите , които ще дадем в АК ще получим нещо в повече от СМГ ?

Първо: Поздравления за успеха!
На темата: И СМГ, и Немската, и Американския колеж са качествени училища (съжалявам, че не мога да изредя и коментирам всички качествени). Но предлагат различни неща. Надолу излагам ЛИЧНИ становища, а не окончателни и единствено верни присъди.
 
СМГ предлага невероятна подготовка и уникални преподаватели по математика. Твърди се, че предлага и добро ниво по немски в съответните паралелки. За мене обаче, каквато и да е подготовка извън математиката, ще изисква допълнителни и то сериозни инвестиции от време и пари. Нека не се лъжем: часовете в училище са ограничен брой и ако ударението е върху математиката, няма начин това да не се отрази на другите дисциплини. Друг недостатък е, че като държавно училище е осъдено да страда от всички безумия на чиновниците от МОН, както и от финансиране несравнимо с частните училища. За съжаление. Но ако детето Ви е изявен математик, диша математика и няма медал от олимпиадите само ако е тежко болно - няма по-добра алтернатива в България!

Немската гимназия дава абсолютна подготовка по Немски и отлична подготовка по общообразователните предмети. Стъпало е към следване в Германия и Австрия и защо не - Швейцария. Благодарение на добрата общообразователна подготовка нейните ученици се нуждаят от по-малко допълнителни усилия при кандидатстване в Щатите и Великобритания. Но със сигурност ще се нуждаят от такива. Има и потенциалните недостатъци на държавните училища, но не толкова изразени по една или друга причина както при СМГ.

Американския колеж е съвършено друго нещо. На първо четене прилича на Немската гимназия с разлика в езика. Да ама не. Типично по американски се тръгва от крайната цел - цитирам: Изграждане на щастливи хора. А после следва като решаване на задача: За да са щастливи трябва да са самостоятелни, да имат добри отношения в общността си и да постигат целите, които са важни за тях. И така до като стигнат до какви учебници ще се ползват и до последния параграф в правилника на колежа. Правилата на колежа изглеждат твърде строги и лишени от гъвкавост. Това е защото сме свикнали да не ни обясняват смисъла на правилата, а да ги налагат с наказания. В колежа е точно наопаки: първите седмици са посветени на това да обяснят на учениците откъде идва всяко едно правило и как то е от полза за самите тях. Затова при нарушение се предполага, че ученикът не е разбрал добре нещата или е имал трудности при спазването им. И вместо наказание обикновено следват опити да му се помогне (е, лекарствата не са обезателно и винаги приятни на вкус)! И само в крайни случаи на безнадеждни, непоправими индивиди или на злостни съзнателни нарушители следва изключване.
Много усилия се полагат да се помогне на ВСЕКИ ученик индивидуално да осъзнае собствените си ценности, да изгради визия за своето бъдеще съобразно силните си страни, да си постави реалистични цели и систематично да ги преследва. Това в други Български училища не съм видял като систематичен подход.
Разбира се учениците от колежа получават подготовка и методическа помощ за кандидатстване в Щатски и Британски университети, която им дава много съществени предимства пред съучениците им от другите училища в България.
Като недостатъци бих изтъкнал незабележимото внедряване на американска култура в децата (с нейните недостатъци като индивидуализъм и материализъм), както и развиването на определена арогантност във възпитаниците на колежа, базирано на чувството за елитарност. Чувството на елитарност е само донякъде оправдано - знанията и уменията не свършват с тези в колежа. Има много хора, постигнали също толкова, а и повече, по един или друг начин.

Успех в избора!

Последна редакция: пт, 07 апр 2017, 13:36 от Ezhko

# 189
  • Мнения: 52 455
Благодарение на добрата общообразователна подготовка нейните ученици се нуждаят от по-малко допълнителни усилия при кандидатстване в Щатите и Великобритания. Но със сигурност ще се нуждаят от такива. Има и потенциалните недостатъци на държавните училища, но не толкова изразени по една или друга причина както при СМГ.

Това защо? Допълнителните усилия и в двете училища са да се постигне ниво по английски език, което в АК става без допълнителни усилия и разходи. Защо обаче в НЕГ това да е по-лесно? newsm78 (Еевентуално) по-високото ниво по предмети, които не интересуват детето и не са свързани с кандидатстването, нямат отношение към влизането в университет и затова за мен това не е предимство даже и наистина нивото да е по-високо.
П.П.1Завършила съм НЕГ и знам как се преподава там.
П.П.2 Допълнителните усилия и разходи за постигане на ниво С1/С2 се свеждат до курсове два пъти седмично по 2 часа и такса от около 1000 лева на година.



Разбира се учениците от колежа получават подготовка и методическа помощ за кандидатстване в Щатски и Британски университети, която им дава много съществени предимства пред съучениците им от другите училища в България.
Без съмнение е така, никъде другаде няма специално създадена организация, която да помага на децата да се ориентират и затова на абитуриентите от другите училища им се налага да откриват велосипеда сами. Обаче от друга страна ако наистина това беше толкова съществено предимство защо през миналата година (за която имам информация) АК няма толкова приети деца в Оксбридж или в топ университети в САЩ? Казвам приети, а не записани, защото голямото болшинство деца накрая избраха Оксбридж, вместо топ университет в САЩ. Та явно има механизми за компенсиране - по-големите деца помагат на по-малките например, защото покрай състезанията и отборния дух имат добри приятелски връзки едни с други въпреки разликата в набора.

# 190
  • София
  • Мнения: 1 780
Фран, това брилянтно формулирано мнение на Ezhko дали не може някак си да се "ковне" в началото на темата?

(наясно съм, че е просто едно мнение, но отговаря на стотици задали въпроса за Колежа и другите училища, които въпроси ще има още стотици и занапред и си мисля, че ще е полезно за всички участници в темата, ако можем просто да реферираме към него)

Ezhko,  bowuu  bouquet

# 191
  • София
  • Мнения: 2 017
Знам, че зависи от детето, както и личното разбиране за натиск и напрежение, но моят почти петгодишен опит с Колежа е, че прословутият уж-гърч и много учене са силно, много силно преувеличени. Стоенето до късно пред компа и за учене в общия случай е от мотане преди това и/или зле планирано време. Или както е при моя Дивак - отлагане до последно. Повтарям се, но за новите споделям - той е изключително енергоспестяващ, до непростими и недопустими (за мен) обеми. И с всичкото си неучене през годините се очертава да завърши с успех над 5. Да, лошо за него и бъдещето му, но показва, че, ако едно дете полага малко усилия, но системно, и учи средно 2-3 часа на ден (щот моето не съм убедена, че му се събират и по 30 мин средно на ден), спокойно и без стрес и напрежение, може да изкарва отлични оценки.
Milenita, все едно описваш моя син. Simple Smile Но той все още е само в 8-ми клас.
Не съм се интересувала от схемите за прием в чуждестранните университети, но наистина ли успехът от дипломата е от решаващо значение, а не примерно изкараните точки от САТ?

# 192
  • Мнения: 7 683
Да, ама синът на Миленита в една прилична гимназия от сорта примерно на 133-то или 18-то, щеше да бъде пълен отличник. Което е важно при кандидатстване в чужбински университет. Сигурно в по-строгите гимназии като НЕГ и СМГ чак пълен отличник може би не, но вероятно щеше да е отличник със същото учене, явно е много умно детето, а не му се учи, а в държавните гимназии по не-важните предмети, както каза Черна станция, учителите не се натягат чак толкова. Не виждам за какво ти са наистина супер задълбочени познания по география, биология, история, ако няма да ставаш географ, биолог или историк.

Последна редакция: пт, 07 апр 2017, 12:38 от Татко Мецан

# 193
  • софия
  • Мнения: 5 148
Да, ама синът на Миленита в една прилична гимназия от сорта примерно на 133-то или 18-то, щеше да бъде пълен отличник. Което е важно при кандидатстване в чужбински университет. Сигурно в по-строгите гимназии като НЕГ и СМГ чак пълен отличник може би не, но вероятно щеше да е отличник със същото учене, явно е много умно детето, а не му се учи, а в държавните гимназии по не-важните предмети, както каза Черна станция, учителите не се натягат чак толкова. Не виждам за какво ти са наистина супер задълбочени познания по география, биология, история, ако няма да ставаш географ, биолог или историк.
Да- с отлична диплома ( кой знае, пък тогава колко ще да му се учи на дете Х, защото изискванията все пак имат значение), но нямаше да реши физичните задачи, с които им е скрил шапката на интервюто!
Milenita, извинявай, че се намесих!

# 194
  • София
  • Мнения: 1 780
Не съм се интересувала от схемите за прием в чуждестранните университети, но наистина ли успехът от дипломата е от решаващо значение, а не примерно изкараните точки от САТ?


Зависи от университета. Предполагам някой с опит ще се включи да отговори за американските, а за британските е много индивидуално. Дори в рамките на един и същи университет за различни специалности могат да дадат като условие да се държи САТ, а за друга да искат само диплома. С нашия най-желан университет е точно такъв случаят - на дете от Колежа миналата година за бизнес-специалност са му включили условие за определен резултат от САТ, на моето диване офертата е само с условие за успех от дипломата и среден успех по математика (но пък за тази специалност има интервю, а за бизнес-а иналата година не е имало). Така че няма универсален подход, дори в рамките на един университет.

Мецан-е, прав си, на Миленита сина беше отличник в СМГ, макар и на по-крехка възраст (до 7ми клас, ама и тогава си беше доста мързелив) и затова майка му в ролята на Голямото Зло го нахендри в Колежа, понеже бях и съм с убеждението, че на такъв мързел да продължи в СМГ щеше да му навреди, понеже щеше да му затвърди увереността, че няма смисъл да полага повече усилия в ученето. И въпреки настоящата ни лична драма с бъдещето, не съжалявам за това си решение. Както винаги всеки конкретен случай е сам за себе си.  Peace

Хаха, Ameli, благодаря ти!  bouquet Факт, че при все милимундения шанс, ако все пак влезе в унито-мечта, ще е до голяма степен благодарение на всичко, което получи като знания в Колежа.

Общи условия

Активация на акаунт