Великолепният век Кьосем (Muhteşem Yüzyıl Kösem) №7

  • 86 127
  • 751
  •   1
Отговори
# 660
  • Мнения: 29 062
Ваня, много ти благодаря за написаното за "Diriliş "Ertuğrul"! bouquet
Колкото знаех за сериала, е покрай г - жа Хюля Дарджан Корел, майката на Бергюзар. С удоволствие бих го гледала, но вероятно ще намеря време след година. И понеже неизменно е водещ по рейтинг - много по - висок от този на всеки друг сериал, и се излъчва по държавната им телевизия, мислиш ли, че е носител на определени пропагандни елементи?
С тази снимка, преди дни Х. Д. Корел покани феновете да гледат четвъртия сезон.



Генеалогичното дърво на Османските султани - XVIII век, авторът е неизвестен.



14.10.2017 г. - къна гедже на актрисата Есра Билгич, която изпълнява ролята на Халиме Султан.

# 661
  • Мнения: 3 634
Sause baus! Целият сериал може да се види на руски тук:
http://turkishtv.ru/turkey-serials/513-ertugrul-voskresshiy-ertu … ul-vse_serii.html
Четвъртият сезон започва през тази седмица.

Лучия, нарочно обръщам внимание на познавателната, естетическата, художествената и разни други такива стойности на сериала. Избягвам историческата оценка, защото не ми е достатъчно добре позната историята на това място по това време. Освен това, всеки исторически разказ има своя гледна точка. Ако трябва да определя нещо по-точно, то за мен това е разказ от гледната точка на наследниците на тези оказали се успешни за тях битки. Това за мен е различно от пропаганда. Разказът за същите събития, разказани от страната на съвременниците на техните противници по това време, би бил различен. Това са войни, в които винаги има две страни.
Освен това, отдалечеността от нас и оскъдните сведения - не се знае дори годината на раждане на Ертугрул, правят тази епоха легендарна и водят до идеализация. Да, сериалът е замислен и въздейства на патриотичните чувства на турците. Но какво да пропагандира, бъдещата империя ли? И да е против днешната република? Това ми е много елементарно. Създателите на сериала, според мен, са в рамките на здравия разум, но друг е въпросът какво на гърба на сериала искат да мислят политически други.

# 662
  • София
  • Мнения: 6 290
Отново чудесни постове!
Ваня  bouquet

Честито на Ибрахим и Ханде! Много да се обичат!

Аз отново съм на тема "Кой къде след Великолепният Век и Кьосем"

Понеже стана дума за Ибрахим, през този сезон той ще участва в сериала Греховете на баща ми / Babamın Günahları, в който главните роли са поверени на други участници в поредицата - Кадир Доуулу (Мехмед Гирай) и Мелиса Сьозен (една от любимките на шехзаде Мустафа от ВВ, Ефсун май се казваше).

Актрисата до Кадир, май също участваше във Века, или бъркам? Не беше ли първата любов на Бали Бей?






А "Бали Бей" Бурак Йозчивит подготвя втора част на игралния филм "Братко мой", чийто постер излезе днес.
Режисьор и на двете части е Мерт Байкал, режисьор на 4-ти сезон на ВВ и първи на "Кьосем". Другата връзка с продукцията ВВКьосем е участието на Лейля Ферай - Айше Султан, любимата на Мурад във втори сезон. На Пънар Дениз, позната от историческия сериал "Ти си моята родина", е поверена другата женска роля.




Екин Коч с колежката си Хазар Ергючлю в първи снимки от сериала Тайните на живота / Hayat Sırları



# 663
  • Мнения: 29 062
Цитат
Създателите на сериала, според мен, са в рамките на здравия разум, но друг е въпросът какво на гърба на сериала искат да мислят политически други.

Ваня, чела съм коментари, в които това се подчертаваше, а за мен звучи странно - в този период империя все още няма. Благодаря за отговора!



Зари, Дана, sad_woman и на всички, които коментират - благодарности за споделеното! bouquet
Клипчетата за Фатих ще ги гледам през почивните дни.
Зари, моля те, сложи в нулевия пост линковете в спойлер - да не ги търсим, а и да са достъпни за тези, които ще влизат след време в темата. Ще бъдат общо 8.

# 664
  • Мнения: 3 246
Привет,

Благодаря ви, момичета! Flowers Hibiscus

Ваня  Hug благодаря за информацията около Ертугрул. От това, което споделяш и виждам на снимките от сериала, лично на мен почти всичко - начин на живот, облекло, йерархия, отношения между жени-мъже и родители-деца много ми напомня на прабългарските племена. Юртите, номадския начин на живот, язденето на коне още от детска възраст, въртенето на меча, кожените облекла, вълнените килими и шевици, бижутата...сякаш гледам снимки от някаква нова и подобрена версия на на филма "Аспарух". Да не говорим за символа на племето, което е почти идентично с ипсилон с две хасти - знакът на рода Дуло и често срещан в прабългарските руни. Тук ми възникват много въпроси. Каква е вероятността две племена в различни епохи, но с близки територии на обитаване да имат почти идентичен знак? В кръга на шегата: може сценаристите да са попаднали на нашия исторически филм за Аспарух и да са взаимствали това-онова и да са почерпили идеи и вдъхновение. Но шегата настрана, малко ми е странно това за знака на племето. Не знам...сякаш в сериала "използват" нещо, което лично аз свързвам с прабългарите и нашата история и което е исторически и документиран факт. Още повече, че събитията се развиват доста след пръскането на рода Дуло и много след създаването на българската държава.

Момичета, много интересни сериали се очертават на хоризонта!!! Smirk

Последна редакция: вт, 17 окт 2017, 00:07 от dana78

# 665
  • ... да усещаш мириса на море ...
  • Мнения: 3 313

Актрисата до Кадир, май също участваше във Века, или бъркам? Не беше ли първата любов на Бали Бей?



Не, не грешиш zarani Мюжде Узман (Müjde Uzman) беше в ролята на Армин Peace


Освен това е била в "Момичето, което обичах", "20 минути", "Фатих" (от 2013, който има само 5 серии), "EDHO" и "Kiralık Aşk"

# 666
  • Мнения: 1 067
Привет! Във връзка с последния пост на Дана78 намерих следната информация, без да знам колко е вярна:

http://havel.blog.bg/history/2013/01/17/osnovateliat-na-osmanska … roda-dulo.1043294https://

# 667
  • Мнения: 15 206
М,да излязохме почти рода!

# 668
  • Мнения: 3 634
Привет!  wavey

На мен най-много ми се гледат Екин Коч и Хазар Ергючлю. Искам да разбера "Тайните на живота"  Grinning, но сигурно ще стане след Фатих.

Дана, да, много позната картинка е как изглеждат кайъ и прабългарите (на кино). Това може да се обясни с еднаквия номадски начин на живот и еднаквите ресурси, които той им осигурява; също, въпреки и през няколко века, двете племена се намират на една и съща преддържавна степен на развитие.

Само посочих еднаквостта на знака, използван от кайъ и прабългарите.
Не се наемам да кажа нещо повече за произхода и смисъла на този знак, нито за историята му.
Преди щях да мисля, че това може да се обясни с общия тюркски произход, с общи неща, които кайъ следва и след приемането на исляма през 10 в. Но в последно време теориите за етногенезиса са много, много противоречиви, съпътствани от много хипотези и дискусии, а също и политизирани. (Като пример, една от тях вижда най-ранните изображения на IYI  на Балканите – прародина на българите (?), които се датират в неолита, разпознава знака в скални надписи на тракийски светилища, по керамика от о-в Кипър, по етруски артефакти, т.е. хилядолетия преди идването на прабългарите на Балканите...и т.н.) (Това не пречи създателите на „Ертугрул“ да са гледали „Аспарух“, но тогава те са пропуснали да научат, че знакът се среща също по различни предмети от по-късната Османска епоха, т.е. преди тях някой друг е плагиатствал.  Grinning)
Ето още една теория в поста на Vali_N, а в обсъждането след нея – още други.
Затова аз спирам само до посочването на еднаквостта.

# 669
  • София
  • Мнения: 6 290
Първи фрагман на "Тайните на живота" с Екин Коч. Оригиналът е корейски, също както и "Греховете на баща ми" с Кадир Доуулу.

# 670
  • Мнения: 3 634
 Hug
И един плакат за „Тайните на живота“ от Кан, докато търсех нещо за Фатих.
Засега - познатите неща.


# 671
  • Мнения: 29 062
Привет! Hug

Кадър от тийзъра за MIPKOM



Зад кадър - Фунда Ерийит





Нургюл Й. в Иран

# 672
  • Мнения: 3 634
Привет в късния час!  Hug

Лучия, благодаря за първите кадри от Фатих, сигурно скоро и ние ще видим този тийзър.

Заедно с портретите привличат вниманието и един друг  тип реликви, свързани с портрета и италианския Ренесанс, които дават информация за епохата и личността на Мехмед Завоевателя:  т. нар. медальони. Изработени са от бронз или олово, подобни са на монетите, но имат по-големи размери, продукт са на специални емисии по повод важни събития или имат връзка с важни личности, предназначени са били за подаръци, за награждаване на приближени на владетеля или отличили се военни.  Създателите им са се вдъхновявали от римските монети с портрети на владетели и алегорични изображения на обратната страна, намирани в цяла Италия и събирани и изучавани през тази епоха, обърната към античността. (От филмчето, преведено на руски, разбрахме, че и самият Мехмед е имал голям интерес към античността, събирал е монети, в библиотеката му е имало произведения на древни автори, негов кумир е бил Александър Велики.)

(Това надолу е компилация от прочетено върху медальоните с отношение към Мехмед Завоевателя, основно  оттук:
http://www.sedefscorner.com/2012/10/the-renaissance-portraits-from-courts.html
а също от този отзив по повод една изложба от миналата година
„Светът на султана: Османският ориент в ренесансовото изкуство“
http://www.ploshtadslaveikov.com/kak-zapadnoto-izkustvo-sprya-da … rahuva-ot-iztoka/
Току-що видях, че днес и в руския форум е имало интерес към един от тези медальони.)

Медальонът " Йоан VIII Палеолог",
Антонио Пизанело, ок. 1438-39 г.
се приема като първия ренесансов портретен медальон, който се предполага, че е изработен по повод посещението на византийската делегация във Ферара за сключване на Унията между двете църкви. Източната делегация е очаровала италианците с техните колоритни костюми.

Това изображение е важно с това, че след него изобразяването на владетеля на кон се превъръща в икона на източна фигура/ турчин.



Естествено западният интерес към Мехмед II и османската династия е много голям. Агресивният експанзионизъм на Мехмед II и заплахата за Европа означавали чести войни, а съвременните писмени сведения за двореца и обичаите на Османската империя са разпалвали въображението на християнска Европа.

Най-ранният известен портретен медальон на Мехмед II като млад мъж от последовател на Пизанело е от1460/1470(?) г. Портретът върху лицевата страна на медальона не прилича на известната външност на султана, а шапката и тюрбанът определено не са от османски произход.
На обратната страна на медала, който се предполага, че е направен от последовател на Пизанело, е изобразен лежащ върху скала гол мъж,  който в ръката си държи факел на победата. Иконографията е позната от по-ранен медальон на Пизанело, за който се приема, че е интерпретация на римска статуя, свързана с Александър Велики.


 
Медальоните, създадени от портрети на италиански художници, покровителствани от султана, са били ключов инструмент, чрез който Европа се е запознавала с образа на  султана. Медальоните са давали възможност  имиджът  на османския владетел Мехмед II да стане трайно известен в Европа, а множеството съвременни отливки от такива медальони, оцелели във времето, отразяват нивото на западния интерес към османската династия.

През 1479 г. след сключването на мирния договор между Венеция и Османската империя, пратеници на Мехмед II пристигат във Венеция и Флоренция. Мехмед имал голям личен интерес към италианското изкуство и култура, включително живопис и изработването на медальони, интерес, който не се приемал добре от духовенството. Както е известно, Джентиле Белини, най-престижният венециански художник от онова време, получава възможност през 1479 г. да живее и работи за султан Мехмед II в двореца в Константинопол.
Това е единственият известен медальон на Джентиле Белини, бронз, Венеция, 1480 г., който вероятно е направен при завръщането му от посещението в Константинопол.



Един от най-интересните медальони за Мехмет II е този на
Бертолдо ди Джовани,  Флоренция, 1480 г.



На лицевата страна Мехмед II е представен като владетел на Азия, Трапезундската империя и Гърция.
Иконографията на обратната страна е наистина забележителна.
Върху триумфална колесница, в която се виждат три короновани женски фигури с надпис Гърция, Трапезунд, Азия, завързани с въже, централната фигура е на мъж в турско облекло, който държи в ръка края на въжето. Колесницата предвожда  Марс, римският бог на войната, с шлем, придържащ на рамото си трофей. Както е характерно за античните паметници, чиито принципи следва медальонът, съдържанието на сцената се допълва от присъствието в долното поле на бога на моретата Посейдон и богинята на плодородието Деметра.

Освен типичния стил, напомнящ римските монети, трите фигури на колата, носещи корони, вероятно са подобни с тези от  портретния медальон на султана от Джентиле Белини с трите корони на обратната страна на медальона, представляващи Гърция, Трапезунд и Азия. (Шесте корони от портрета на Белини пък се обясняват като принадлежащи на неговите шестима предходници.)



Медальон с изображение на Мехмед II, Костандо да Ферара, 1481 г.


Портретният медальон от италианския Ренесанс през 15 в. има императорски конотации; той излъчва послание за добродетелите на представения владетел и дава възможност за сравнение с владетелите от древността. Италианските владетели използват медальоните, за да потвърдят правото си да управляват и за демонстрация на своите интелектуални възможности.  Добре познати са интересът на Мехмед II към европейската култура и неговата огромна библиотека, съдържаща много произведения от античността. И въпреки че османците са били изрядни в съхраняването на всякаква информация, напр. има подробна информация за вида, количеството и колко струва консумираната храна, но за съжаление, няма никакви сведения за частния свят на султана. Смята се, че той е имал стенописи на Белини в един от неговите павилиони, но не е открито нищо, свързано с него. На интереса към това как е изглеждал султанът, отговор дават само неговите италиански изображения в духа на Ренесанса. Отговорът на османския художник Сиблизаде Ахмед изглежда така:

Сиблизаде Ахмед, 15 в.
Фатих Султан Мехмед, Музей в двореца Топкапъ.


# 673
  • Мнения: 29 062
Добро утро!
Ваня, благодаря ти за труда! bouquet
Нищо не знаех за медальоните с портрети на Мехмед II, но най - много ми хареса изображението на Сиблизаде Ахмед - неочаквана романтика полъхва от цветето... и Мехмет оживява. Прекрасно изкуство! И талант - предал е усещането си за Фатих не само на съвременниците си, но и на бъдните поколения. newsm10



````````````````

"На днях Седа Бакан была замечена журналистами в торговом центре. Актриса, подтвердившая свою роль Чичек Хатун в новом проекте Кенана Имирзалиоглу "Мехмед: Завоеватель мира", сказала, что ее съемки еще не начались. Когда ее спросили о том, ладят они с Имирзалиоглу или нет, Бакан ответила: "А зачем не ладить? Мы оба профессионалы". С другой стороны, на замечание репортеров о 350 тысяч лирах Имирзалиоглу за серию, актриса возмутилась: "Мне не подобает говорить об этом."





Много ми се иска да гледам отново Екин Коч, но ще остане в списъка на чакащите. Дана Hug денонощието не стига за всичко интересно...
Зари bouquet

# 674
  • ... да усещаш мириса на море ...
  • Мнения: 3 313

Медальонът " Йоан VIII Палеолог",
Антонио Пизанело, ок. 1438-39 г.
се приема като първия ренесансов портретен медальон, който се предполага, че е изработен по повод посещението на византийската делегация във Ферара за сключване на Унията между двете църкви. Източната делегация е очаровала италианците с техните колоритни костюми.

Това изображение е важно с това, че след него изобразяването на владетеля на кон се превъръща в икона на източна фигура/ турчин.




Това не го разбрах Thinking

Общи условия

Активация на акаунт