Реформа в образованието

  • 6 139
  • 72
  •   1
Отговори
# 45
  • Мнения: 1 119
Като че ли този проблем го създават учителите, с многото домашни и забележки ако не си носиш туй-онуй. Явно хич не мислят, че това е проблем. то всъщност е наш проблем, а не техен!

Попаднах на едно това... Ученици задават въпроси на Фандъкова:

...Елена Енгьозова – 15 г.: "А  защо ние трябва да носим тежки чанти, пълни с учебници, които през повечето време от деня не се отварят и тези чанти са много тежки?"
Йорданка Фандъкова: "Въпрос на организация. Наистина няма смисъл да носите учебник, ако няма да го използвате в час, но разбира се учебникът не е единственото средство за обучение. Важно е това, което учителите, начинът, по който учителите ви поднасят този материал. И много важно е да ви включват в самия процес на работа - вие ще кажете кога сме се справили."

http://bnt.bg/bg/news/view/14405/deca_reporteri_razpitaha_ministyr_fandykova


# 46
  • Мнения: 4 978
Фани, виж първият пост в тази тема http://www.bg-mamma.com/index.php?topic=431859.0 и направо пиши на момичето

# 47
  • Мнения: 1 119
Вижте и това

http://www.bg-mamma.com/index.php?topic=431886.0

Търсят някой за предаване на тази тема!
Как да ни видят повече майки, какво да направим?  

И тук се включих няколко пъти, че виждам родителите мислят как да решат проблема, но са стигнали дo раница на колелца.
http://www.bg-mamma.com/index.php?topic=284727.0

Последна редакция: пн, 28 сеп 2009, 19:52 от fanni

# 48
  • Мнения: 4 978
Как да ни видят повече майки, какво да направим?  

Да пишем в другите теми и да предлагаме решения  Peace

# 49
# 50
# 51
  • Мнения: 1 517
Фани, последния линк са го класифицирали като спам Simple Smile
Абе много са затегнали форума срещу спам, за втори път ми се случва за един ден..

# 52
  • Мнения: 750
Като говорим за най-малките (1-3 кл), най-лесно изглеждащото решение е всички учебни материали и помагала да остават в у-щето, да няма учене в къщи, домашни и т.н.


Точно така. Това е практиката на запад. Положителната страна също е, че в училище ще получават адекватна помощ, тъй като не всички родители са компетентни и  с достатъчно свободно време, за да обръщат нужното внимание на децата си.
Другото, което според мен е редно, учебният процес да се извършва с повече участие на децата под формата на игра, дискусия, проекти и пр.,а не да слушат само "лекциите" на учителите и да биват изпитвани. По модел на Монтесори и Валфдорфските училища.

# 53
Bъв Варна се заплащат помагалата за всички петгодишни деца, посещаващи предучилищните групи в училище или детска градина /директорите казват, че така се процедира по нареждане на общината/.

Според служители на МОН, помагалата се полагат на всяко дете каращо за 1-ва година предучилищна група.

Ако може някой запознат да разясни от къде идва разминаването?

# 54
  • Мнения: 685
5-годишните в предучилищна не се ли водят "слушателчета", а на 6 да са си за там и да им се полагат безплатните помагала тогава?  Rolling Eyes

# 55
  • Мнения: 1 119
Какво е мнението ви за характеристиките, които ще се изготвят на учениците от тази година. Не мога да си представя как трябва да изглеждат те, за да има смисъл от тях?

# 56
  • Мнения: 1 119
Който желае, може да се включи в този форум утре Peace

Информационна агенция КРОСС и младите учени от сдружение “Когито” организират на 07 ноември 2009 г. открит онлайн форум от 12:00 до 14:00 ч. Два часа, в които всеки ще може да се включи с мнение на www.cross-bg.net 
В дискусията поканваме да вземат участие учители, представители на МОНМ, на синдикатите, учени и преподаватели от ВУЗ – за образованието в училище, родители и граждани.

# 57
  • СОФИЯ
  • Мнения: 11 536
Когато попълвах заявлението за у-щето, което избрахме за дъщеря ни имаше опция "целодневно обучение" - съответно с възможни отговори "Да" и "Не". Не се колебах за "Не", но се поинтересувах. Целодневно било до 16 ч., като задължителните по програма /вероятно не се изразявам правилно/ часове се разпределят сутрин и следобяд. Т.е. в следобедните часове децата от тези целодневни паралелки също ще са натоварени със задължителност, а не напр. със спорт, игра и писане на домашни. Освен това паралелките /при нас са шест/ ще се формират именно въз основа на този избор, който не подлежи на промяна в рамките на учебната година. Не задълбах в разговора, з де факто не ме интересува особено, но...
нали няма нормативноустановено нищо по въпроса целодневно обучение?
А и Неистово се настояваше каква умора било това за децата, пък и частните занимални били само по около 150 лв. месечно...що да мъчим децата си...

# 58
  • Мнения: 1 119

За Целодневната организация на учебния процес  директорите на училищата все още нямат яснота .В момента от РИО  е поставена задачата на  директорите да проучат колко са желаещите родители, които искат децата им да се обучават целодневно в училище, защото изборът ще бъде на родителите.

След това МОМН ще финансира у-щата по програма за целодневното обучение, която ще дава възможност на директорите да оборудват учебни класни стаи, подходящи за целодневната организация на учебния процес . Засега МОМН твърди че  ще осъществи и политиката си за дофинансиране на целодневното обучение. Очаква се платените занимални в училищата да отпаднат по естествен път, след като държавата ще гарантира целодневното обучение.

# 59
  • СОФИЯ
  • Мнения: 11 536
Нали се говори, че целодневното обучение ще се въведе за всички деца до 4 клас. Как ще се реши въпросът с материалната база? Или просто откъде ще се "вземат" необходимите допълнителни помещения. Нали и сега почти навсякъде училищата са на двусменен режим, именно поради недостиг.

Общи условия

Активация на акаунт