Миниматури след седми клас за учебната 2009/2010 г.

  • 8 137
  • 78
  •   1
Отговори
  • Мнения: 25
http://www.vesti.bg/?tid=40&oid=2393411

Изглежда обещаващо....а дали по този начин ще се пресече и практиката с даването на луди пари за частни уроци по математика и БЕЛ?

# 1
  • Мнения: 7 163
Аз съм ЗА такъв вид тест и изпит.
Що се отнася до частните уроци и даването на "луди пари" за тях-това няма да се промени.

# 2
  • Мнения: 174
Частните уроци са за ученици, които имат нужда от допълнителни занимания, за да надграждат или да си помагат, ако имат затруднения с материал;, за допълнителни упражнения или подготовка за някакъв вид изпит( кандидатстване, матураи т.н.). Нуждата от частни уроци едва ли ще секне. И какво лошо има в това, ако някой иска да се занимава допълнително, като е такова нивото на образователната ни система- средно, а не добро или високо. Това не е по вина на учителите, а на системата изобщо- чели сме как е в другите страни. 

# 3
  • София
  • Мнения: 1 861
http://www.vesti.bg/?tid=40&oid=2393411

Изглежда обещаващо....а дали по този начин ще се пресече и практиката с даването на луди пари за частни уроци по математика и БЕЛ?
На мен пък, така написано, ми изглежда неясно. А практиката с частните уроци би могла да се прекрати, само ако преподаваното в училище съвпада с изискваното на съответния "изпит". И пак си зависи от разни конкретности. Дори и сега някои се справят и без "луди пари"...

# 4
  • Мнения: 836
Абсолютно против съм!
Никаква практика за даване на пари няма да пресече поредният нескопосан експеримент на т.нар. Просветно министерство.  

Тия игри на късмета (матури, под форма на тестове), дето връткат бъдещето на децата, като в Бинго зала, са може би най-голямата простотия във форма за оценяване измисляна някога! И гледам, яко дълбаят в идеята - мини-, после микро-, наноматури очакваме - все по-надолу и по-надолу... та, белким, стигнем дъното и на образованието и на всичко.
 


"Който учи, той ще сполучи"? - Не.

Ще залагаме на: "Късметлия да е, хаирлия да е".

# 5
  • Мнения: 2 577
Силви_   Hug

И аз съм против, нямам думи

# 6
  • София
  • Мнения: 18 186
И аз съм против. Peace
Неяснота по въпроса за самата форма, продължителност на изпита и тежест на оценяването на двете съставни части  чак до края на януари...Като се има предвид и това, че възнамеряват да изтеглят изпитите напред във времето, т.е последните да се проведат през месец май, то реалното време за подготовка при вече изяснени условия ще е едва 3 месеца. Sad
Виждам майки, които са за подобна форма на селекция.Замисълът й поначало не е чак толкова лош, но изпълнението й е под въпрос.Квесторите на миниматурите в някои училища масово подсказват и тази порочна практика едва ли ще се промени за една година.Освен това децата в различните училища няма да са поставени при равни условия.В някои по- затънтени  училища желаещите да участват във втората част от изпита ще са далеч по-малко от тези   в набедените уж за по-елитни централни училища.Там се предполага, че болшинството ученици ще положат и по-трудния изпит.На практика в една класна стая може да има 5, а в друга 25 деца, полагащи втората част от изпита... newsm78Контролът на различен брой ученици ще е на различно ниво, концентрацията на пишещите -също...да не говорим, че и самите деца се познават, а това като че ли е повече пречка, отколкото плюс..Безброй питанки, които евентуално ще се изяснят през януари. ThinkingА дотогава - как да тече подготовката?Струва ми се, че това е поредният опит за гавра с децата, с учителите и с родителите.. Crossing Arms
Може би в бъдеще не е лошо да се въведе подобна форма на изпитване, но  за правилното й функциониране е нужно време - както за дообмисляне на детайлите, така и за проби на формата...А не юруууууш... Rolling Eyes

Последна редакция: ср, 26 авг 2009, 17:33 от not stubborn enough

# 7
  • Варна
  • Мнения: 924
Аз в началото не виждах съществената разлика между досегашния начин на прием в гимназиите след 7 клас и
това,което се "гласи" за 2009/2010г.  newsm78
Но като прочетох мнението на not stubborn enough,се замислих върху детайлите.
Наистина,за пореден път ни изправят пред много хиксове.

# 8
  • София
  • Мнения: 4 291
http://news.ibox.bg/news/id_1158197443
Оооох, нов министър - нов закон. Нямам коментар! Промените се правят толкова често, че не съществува никаква възможност да се направи оценка и задълбочен анализ на резултата от реформите.
По темата - против съм, като мотивите ми са сходни с тези на stubborn.

# 9
  • Мнения: 281
Аз съм ЗА, такива изпити, но не еднократно в края на годината, а през самата година и на всеки раздел - външно оценяване.

"В някои по- затънтени  училища" - струва ми се , че децата от София и по-големите градове са доста по-незнаещи и мързеливи в сравнение с малките провинциални градчета.  Пък и учителите в София доста претупват материала. В часовете не се дават трудни задачи. Да не говорим колко е огромна разлика между училищата и мамематическите гимназии - по математика.

А учебниците от година на година са под всякаква критика. Пълни с картинки .... до кой клас???  Онагледяването пък в някой учебници е повече от абсурдно (география - Царевец цопнал в Янтра). В други - история (за 6 клас) в учебника едни забележителности, а в тетрадката други, без обяснения, без насоки да се отговори на въпроса къде се намират. Ще отговорят децата, ако има от къде да прочетат.

На първо място, спод мен, трябва да се почне от учебниците. Да се върнат тези от преди 20- 50 год. - подробни обяснения, много примери, много и степенувани по сложност задачи по всички предмети.

Седмокласниците не са решавали задачи по физика и химия ??? Защо? Основните понятия ги учат в 6 -7 клас, а формулите към същия този материал и задачите .... някога в бъдещето, когато е достатъчно добре забравено.

Пък и малко да поизпитат и учителите. Те нещо го подкараха ден да мине друг да дойде. Ако от успеваемостта на учениците зависи заплатата на преподавателя - може и да не е съвсем така. Току виж не се налагат толкова частни уроци. Не е работа на родителя да препредава уроците в къщи. Да проверява качеството на домашните, да обяснява. За това има професия "учител" - да обучава.

И родителите имат вина. Учителя даде 10 задачи и родителите викнат колко много са претоварени отрочетата. И след това - децата нямат подготовка. Е как ще имат...

Да се върне и оценката по поведение. Държи се неприлично - намалява се оценката по поведение. След това при кандидатстване в по-добро училище тя да дава отражение. Тогава и родителите ще се замислят дали да не обърнат внимание на наследника си.

Да се върне и краснописа поне до 4-ти клас с отделна оценка. Уж всички пишем на български, но за много хора ми трябва преводач за да прочета какво са написали.

Същото е и с висшето образование. Вадят дипломи колкото мен големи, а елементарни неща ... На пръсти се броят знаещите и можещите. Но самочувствие и претенции - колкото по-малко знаят, толкова по-големи претенции. Уж учили 15-16 години. Може и  да са учили, но работата и уменията им и чирашка не покрива.

Може да работим на компютри, може децата ни да се родиха с тях, но са НЕГРАМОТНИ. И от година на година стават все по неграмотни и никой не обръща внимание на това.
Сами си затриваме държавата, писменоста и нацията.

# 10
  • София
  • Мнения: 62 595
Половинчата ми се вижда тази работа. Единствената разлика ще е, че децата няма да се явяват на изпит 4 пъти, а 2 пъти. Не виждам как частните уроци ще отпаднат, защото те не са, за да се мине външното оценяване, а да се влезе в гимназия, т.е. важен ще е вторият модул.

Ассс62
Разсъждаваш си по принцип. Това всички го знаем, но като стане въпрос за влизане в гимназия нещата изглеждат почти по друг начин. Ясно е защо децата ходят на уроци за кандидатстване. И по наше време тези, които кандидатстваха с български и математика ходеха на уроци. На мен ми се размина, защото кандидатствах с друг предмет, та се подготвях сама и влязох без проблем в гимназията. Същото е и с кандидатстването в държавните ВУЗ-ове.

# 11
  • Мнения: 281
"Ассс62
Разсъждаваш си по принцип."

Andariel, да напълно си права. Мога да бъда и педантично конкретна, но това ще промени ли нещо? "Кучето си лае - кервана си върви." Някой - поне един единствен от самоизбраните избранници в толкова "демократични" "народни" събрания, правителства ... да се е вслушал в критиките, предложенията? Дори и бат Бойко, който толкова се хвали колко улици и булеварди открил, минал ли е по тях с наведена глава да види колко лошо са направени?

Та за какво да съм по-конкрена?

# 12
  • София
  • Мнения: 62 595
За теб не зная, но мен ме интересува как ще са организирани нещата, защото след 2 години ще се печем на този огън. Не че очаквам нещата да са много различни от досегашните, но трябва да съм в течение. За досегашния си живот съм стигнала до извода, че знанията са си знания, изпитът си е изпит. И колкото да обичам първото, в определени моменти трябва да се съобразявам с второто.

# 13
  • Мнения: 1 675
Вече ми омръзна да се изказвам по темата, ама не мога да се сдържа.

Вярвам, че трябва промяна във формата на изпита.

Против съм тази промяна да засегне сегашните седмокласници. Според наредбата, до 31.януари е крайният срок за уточняване вариантите за тест и времетраенето му.

Имам седмокласник и естествено, че съм притеснена за подготовката му за езикова.

Но това важи и за другия ми син, който ще бъде в това положение след 3 години. Нямам никаква вяра в БГ образованието и наистина смятам, че от мое време просто си играят с нервите ни.

С две думи - ако се сменя системата за кандидатстване - нека е за следващия випуск.

И все пак се чудя на министърката. Никой ли не знае, че на въпросните матури масово се преписва и подсказва. Не само между учениците, но и от самите квестори. Shocked За какво децата ми ще си загубят една година в уроци и допълнителни занимания?
За да се напълнят гимназиите с преписвачи ли???

Какви се тези полвинчати матури... До този въпрос трябва да решим всчки, после който иска да продължава . При това не се изисква никакво предварително заявление, че ще се явяваш и за елитните гимназии. Значи който иска ще остане в стаята с децата, които сериозно са се готвили и ще може да им пречи на воля. #Cussing out

Ами да не се чудят защо няма деца в България и се закриват цели училища.

# 14
  • София
  • Мнения: 18 186
Asss62,
И  аз като Андариел считам, че е нужна най-малкото  навременна яснота по въпроса, как  точно ще протекат въпросните изпити,с каква продължителност ще бъдат, какво ще бъде съотношението между оценката от първата и втората част на изпита,кои ще са училищата с изпит и в кои ще се влиза само на база показаните на миниматурите резултати в комбинация евентуално с оценки от дипломата,как ще се гарантира относително добър контрол над подсказването отстрана  на квесторите и още много подобни питанки..И при положение, че ние ще се печем на този огън още през текущата учебна година, не смятам ,че разясненията по тези въпроси , дадени едва към края на януари 2010, са нещо с което трябва да се примиря и да си обясня чисто и просто с  "Кучето си лае - керванът си върви"..... Thinking

Общи условия

Активация на акаунт