Втора тема: http://www.bg-mamma.com/index.php?topic=538524.0
Опитах се да извадя линковете от тема №2:
а тук има съвсем кратко инфо за самата система
http://bg.wikipedia.org/wiki/%D0%91%D0%BB%D0%B0%D0%B3%D0%BE%D0%B … BC.D0.B0.E2.80.9C
http://www.starfall.com/
Това е видеото, което им прожектират за фонограмите, дали ще се отвори обаче. Децата дотолкова са го научили, че си повтарят заедно с лелята, пак е като игра. Дори и малкия вкъщи го знае
http://curriculum.leeschools.net/Subject%20Areas/Reading/Phonogr … ndows%20Media.wmv
Аз харесвам този сайт
http://www.internet4classrooms.com/month2month.htm
Вижте това Редове за откриване на разликите и развиване на логическото мислене, нещо като IQ за дечица.
Този сайт също не е лош.
Също и Аз детето
http://www.thekidzpage.com/
http://www.learninggamesforkids.com/logic_games.html
http://www.drebcho.bg/stories/84/Syveti_i_testove/Test_za_priem_ … ete_deteto_si.htm
След статията, която се отваря, долу има и други линкове към подобни материали.
http://bglog.net/preduchilishtnapedagogika
ДЪРЖАВНИ ОБРАЗОВАТЕЛНИ ИЗИСКВАНИЯ ЗА ПРЕДУЧИЛИЩНО ВЪЗПИТАНИЕ И ПОДГОТОВКА
Образователно направление
БЪЛГАРСКИ ЕЗИК
Ядро "Свързана реч - говорене и слушане"
- Задава въпроси и поддържа разговор
- Разказва за себе си
- Преразказва позната приказка
- Довършва разказ или приказка
- Съставя разказ по картинка
- Съчинява приказки, гатанки, римушки
Ядро "Граматически правилна реч"
- Използва сложни съчинени и сложни съставни изречения
- Практически разпознава сегашно, минало и бъдеще време
Ядро "Звукова култура на речта"
- Различава елементите на езика и речта: изречение, дума, звук
- Различава звуковете в думата и определя броя и последователността им
Ядро "Подготовка за ограмотяване"
- Разбира връзката м/у звуковия състав и графичното му представяне
- Графично репродуцира фигура, знак, прави и криви линии, извивки, компоненти от буква
- Разпознава и пише печатни букви
- Разчита отделни думи и надписи
Ядро "Сематична страна на речта"
- Използва думи и фрази, като се съобразява с контекста
- Разбира многозначността на думите и употребата в речта си синоними, антоними и омоними.
============================================================
Образователно направление
МАТЕМАТИКА
Ядро "Количествени отношения"
- Брои от 1 до 10 във възходящ и низходящ ред
- Установява равенство и неравенство на множества
- Разпознава и назовава знаците за количествени отношения и математическите операции събиране и изваждане
- Разбира релациите "по-голямо", "по-малко" и "равно"
- Прилага транзитивните свойства на релациите при квасификация, сериация и измерване
Ядро "Измерване"
- Измерва обекти по дължина, тегло и обем
- Сравнява измерени количества
- Разбира връзката м/у измерено количество и мерна единица
Ядро "Пространствени отношения"
- Графично моделира пространствени отношения
- Подрежда обекти в низходящ и възходящ ред по големина, височина и дължина
Ядро "Времеви отношения"
- Разпознава и определя времето чрез часовник
- Назовава дните от седмицата и сезоните
- Използва календар и се ориентира по данните му
Ядро "Равнинни фигури и форми"
- Различава и назовава геометричните фигури: кръг, квадрат, триъгълник, правоъгълник
- Различава и назовава основни свойства на геометричните фигури - страна, връх
- Сравнява и класифицира предметите по форма
Образователно направление
ОРИЕНТИРАНЕ В СОЦИАЛНИЯ СВЯТ
Ядро "Общуване с околните"
- Взаимодейства и сътрудничи с връстници и възрастни
- Проявява емоционално и оценъчно отношение към партньора
- Взаимодейства с учител в учебна ситуация
Ядро "Светът на Аз-а"
- Разбира телесната си система
- Оценява собствените си умения и постъпки в конкретни ситуации
- Утвърждава собствената си индивидуалност
- Самоконтролира се в зависимост от задачите в ситуацията
Ядро "Предметна среда"
- Целенасочено възприема предметите от бита на хората
- Обяснява употребата на предметите от бита на хората
- Разбира функционалните връзки м/у предметите при използването им
Ядро "Здравословна среда"
- Различава проявите на здравето и връзката им с хигиената
- Познава някои видове дейности на мед. работници
Ядро "Социална и културна среда"
- Оценява поведенчески прояви в практически ситуации
- Разбира и прилага правилата на безопастност на движението
- Разграничава видовете труд
- Проявява познавателно и емоционално отношение към социалната рола "ученик"
Ядро "Културни и национални ценности"
- Описва национални обичаи и традиции
- Разказва за национални герои
- Проявява емоционално и познавателно отношение към народното творчество
Образователно направление
ОРИЕНТИРАНЕ В ПРИРОДАТА
Ядро "Животински свят"
- Класифицира видове животни
- Обяснява поведенчески реакции на животни
- Участва в грижи за животните и защитава правото им на живот
Ядро "Растителен свят"
- Сравнява стъбло, листа, плодове и цветове на растенията
- Обяснява процеса на развитие на растенията
- Класифицира плодове и зеленчуци
- Грижи се за растенията
Ядро "Естествена физическа среда и природни явления"
- Наблюдава и сравнява природни явления
- Обяснява образуването на водата
- Експериментира свойствата на въздуха и водата
Образователно направление
ИЗКУСТВА
Ядро "Художествена информация и възприемане"
- Разпознава познати художествени произведения
- Оценява герои от литературни произведения
- Избира любими произведения в самостоятелната си дейност
Ядро "Художествено пресъздаване и изразителност"
- Планира действията си в самостоятелни художествени дейности
- Използва средства на художествена изразителност в художествени дейности
Ядро "Художествена литература"
- Открива познато литературно произведение в куклен театър, балет, мюзикъл, комикси. театър
- Илюстрира съдържанието и героите от литературни произведения
- Сравнява определено литературно произведение с неговата интерпретация чрез масовите комуникации
Ядро "Музика"
- Пее индивидуално и в група, подходящи за възрастта песни
- Разпознава основните музикални изразни средства: мелодия, темпо, тембър, динамика
- Разпознава връзката м/у тембъра и изразителността в музиката
Ядро "Изобразителни изкуства"
- Използва адекватно различни видове материали и пособия за изобразяване
- Познава основните изразни средства за рисуване, моделиране и апликиране: композиция, цвят, форма, пространствено разположение
- Осъществява тематично изображение при рисуване, апликиране и моделиране
Ядро "Техническо и художествено конструиране"
- Конструира по модел и схема
- Изменя вариативно модели за конструиране
- Установява връзки м/у реалните и конструираните обекти
Въпреки тази трудна програма , пожелавам на децата много весело детство!