Математически турнири - 29

  • 78 163
  • 795
  •   1
Отговори
# 780
  • София
  • Мнения: 3 400
Мда, 10-та задача за 2-ри клас е озорила децата.

# 781
  • Мнения: X
В Русе за 1 клас как има 62 т? Не е ли максимума 60 т. или аз се бъркам.
Ох. В критериите на СМБ - Плевен за шеста задача пише:
6. <, >, =, >, =, < (По две точки за всеки пример)   12 точки
В критериите на СМБ - Русе:
6. <, >, =, >, =, < (По две точки за първите четири примера и по три – за последните два)  14точки

И особено внимание заслужават критериите от СОУ " Иван Вазов" - Плевен:
6. <, >, =, >, =, < (По две точки за първите четири примера и по три – за последните два) 12 точки

Открийте грешната сметка.  Joy И после - верните критерии.

# 782
# 783
  • Мнения: 1 058
КМС - резултати СМБ - Плевен
Може ли да прехвърлите обсъждането на задачите в темата за задачите?
Благодаря.


Може ли малко помощ, коя е темата за задачите? Не се справих с търсенето й май Sad

# 784
  • Мнения: 200
КМС - резултати СМБ - Плевен
Може ли да прехвърлите обсъждането на задачите в темата за задачите?
Благодаря.


Може ли малко помощ, коя е темата за задачите? Не се справих с търсенето й май Sad

http://www.bg-mamma.com/index.php?topic=775840.0;topicrefid=3

# 785
# 786
  • София
  • Мнения: 1 744
Имам много тъп въпрос, но се надявам, да ми простите

На основание  чл. 26а, ал. 6. от действащия Закон за народната просвета и  чл. 3., ал. 1., т. 1. от Правила за приемане на ученици в V клас на ПМГ „Никола Обрешков”,  гр. Казанлък, училището информира учениците от  ІV клас за учебната 2014/2015 г., че  на 21.12.2014 г. /неделя/  от  10:00 ч. ще се проведе  Коледно математическо състезание. Резултатите  от  него ще  се включат  при формиране на общия бал  за класиране и приемане на ученици в V клас на ПМГ„Никола Обрешков”, гр. Казанлък .  Желаещите да  участват в състезанието трябва да подадат заявление  по  образец  в  канцеларията  на  гимназията  в  срок  от  03.12.2014 г.  до  18.12.2014 г.  включително.
Те други задачи ли ще решават или как точно се провежда седмица след това състезание друго и чак го включват в бал. Сигурно аз нещо не знам, но ми стана интересно.

# 787
  • Мнения: X
Това си е тяхно състезание, което няма нищо общо с днешното. Свързано е с приема в гимназията.
http://pmgkk.com/sled_4_klas.html

# 788
  • София
  • Мнения: 1 744
Знаех си, че има нещо гнило, но за лаик като мен, направо звучеше странно. Благодаря много!

Последна редакция: сб, 13 дек 2014, 22:21 от 450

# 789
  • Мнения: 17
Абсолютно некоректна задача 9 за 3-ти клас. Като са искали 6-те отсечки да бяха казали..."Намерете колко са всички отсечки на чертежа". Нали са онагледили задачата с чертеж!
Знаем, че" който, която, което, които" се отнасят за последното съществително от съответния род и число
Същото е и с "в две от ТЕЗИ точки". Последните съществителни са точките О и Е -т.е. само отсечките с краища О или Е. И отговорът не може да е 6!
Изключително НЕКОРЕКТНА задача
И отговорът 6 от организаторите е даден като корекция в червено

Последна редакция: сб, 13 дек 2014, 22:49 от zarcov

# 790
  • Мнения: 1 807
Абсолютно некоректна задача 9 за 3-ти клас. Като са искали 6-те отсечки да бяха казали..."Намерете колко са всички отсечки на чертежа". Нали са онагледили задачата с чертеж!
Знаем, че" който, която, което, които" се отнасят за последното съществително от съответния род и число
Същото е и с "в две от ТЕЗИ точки". Последните съществителни са точките О и Е -т.е. само отсечките с краища О или Е. И отговорът не може да е 6!
Изключително НЕКОРЕКТНА задача
И отговорът 6 от организаторите е даден като корекция в червено
Напълно съм съгласна!

# 791
  • Мнения: 3 180
За първи клас защо в 2 задачи/ пета и 10 ги карат да рисуват/, това състезание по рисуване или математика е? И без теории за фината моторика, това е математика, мислене, не рисуване, и писане.

# 792
  • Мнения: 13 194
Абсолютно некоректна задача 9 за 3-ти клас. Като са искали 6-те отсечки да бяха казали..."Намерете колко са всички отсечки на чертежа". Нали са онагледили задачата с чертеж!
Знаем, че" който, която, което, които" се отнасят за последното съществително от съответния род и число
Същото е и с "в две от ТЕЗИ точки". Последните съществителни са точките О и Е -т.е. само отсечките с краища О или Е. И отговорът не може да е 6!
Изключително НЕКОРЕКТНА задача
И отговорът 6 от организаторите е даден като корекция в червено
Напълно съм съгласна!

Моето дете не ходи тази година на състезания, но ги следя.Четейки задачата си казах, че съм съвсем изкукала."С краища в две от тези точки" се чудех какво е, защото нали са две споменатите точки- О и Е.Т.е. отсечката трябва да е с краища в две от споменатите, от посочените точки, които са си две newsm78

И реших, че другите отсечки са за заблуда и трябва отсечката да е една Embarassed
Може и да се слагат "уловки" в математиката, но не и за сметка на точния изказ и правилата на построяване на изречение.

# 793
  • Мнения: 157
Абсолютно некоректна задача 9 за 3-ти клас. Като са искали 6-те отсечки да бяха казали..."Намерете колко са всички отсечки на чертежа". Нали са онагледили задачата с чертеж!
Знаем, че" който, която, което, които" се отнасят за последното съществително от съответния род и число
Същото е и с "в две от ТЕЗИ точки". Последните съществителни са точките О и Е -т.е. само отсечките с краища О или Е. И отговорът не може да е 6!
Изключително НЕКОРЕКТНА задача
И отговорът 6 от организаторите е даден като корекция в червено
Напълно съм съгласна!

Моето дете не ходи тази година на състезания, но ги следя.Четейки задачата си казах, че съм съвсем изкукала."С краища в две от тези точки" се чудех какво е, защото нали са две споменатите точки- О и Е.Т.е. отсечката трябва да е с краища в две от споменатите, от посочените точки, които са си две newsm78

И реших, че другите отсечки са за заблуда и трябва отсечката да е една Embarassed
Може и да се слагат "уловки" в математиката, но не и за сметка на точния изказ и правилата на построяване на изречение.


Дъщеря ми точно така е отговорила, защото се е задълбала в текста. Не бива да се забравя, че в часовете по български език третокласниците до сега се занимаваха с редактиране на текст. В момента са с нагласата наистина да се вглеждат във всяка дума и повторение в изреченията.

# 794
  • София
  • Мнения: 17 652
За първи клас защо в 2 задачи/ пета и 10 ги карат да рисуват/, това състезание по рисуване или математика е? И без теории за фината моторика, това е математика, мислене, не рисуване, и писане.

Групите на симетрия са важна част от математиката. И ако някой не може да я разпознае (симетрията, де), няма никакъв шанс по-нататък. Няма нищо общо с фината моторика. Това не е изпитване на ръката, а на мозъка. Той извършва разпознаването. Точно тази задача Врячето тотално е оплескало - и радвам се, че точно такава се е паднала тази година, иначе нямаше да знам, че има проблем с огледалната симетрия и всичко се опитва да сведе до транслация. Вчера употребих няколко часа да му обяснявам и показвам - все още без успех, днес ще продължа - но за мен лично това беше по-полезно от всичките останали задачи в куп... понеже досега подобни задачи е правил правилно - но, оказва се, понеже знае как трябва да изглежда фигурата, но понеже знае как да борави с координатна мрежа или от къде да се ориентира за огледална симетрия. Отново, това не е задача за рисуване. А по-скоро се доближава до геометрията.

Общи условия

Активация на акаунт