Отговори
# 15
  • Мнения: 2 232
Аз понеже съм от другата страна на бариерата и да не бъда криво разбрана(демек малкото ми дете е с увреждане-синдром на Даун), затова и мен ме заинтересова темата...и зададох така въпроса, понеже наистина зависи най -вече от родителите и  тяхният поглед в/у нещата.
Мойто дете ходи в специална група в масова ДГ с надеждата да се интегрира някой ден, но дали ще стане това все още не знам.За сега интеграцията му е по 10 мин. на ден  в масовата група сред децата.
Има деца с неговият проблем интегрирани успешно в масови ДГ , но повечето ми прави впечетление в частни градини(поне за София), по-трудно стои въпроса с държавните...но тук се появява и другата тема-недостига на държавни ДГ и още куп други проблематики.

Последна редакция: сб, 22 мар 2008, 17:18 от Deja Vu

# 16
  • Мнения: 24 467
Изцяло зависи от вида и степента на уврежданията.

# 17
  • Sofia
  • Мнения: 8 221
Зависи за какви увреждания става въпрос.Ако става въпрос за леки умствени увреждания или физически съм за интеграцията им. Ако става въпрос за тежки умствени увреждания newsm78 не съм много сигурна как ще се интегрират. За малко да постоят в групите такива деца да съгласна съм, но по цял ден мисля, че трябва да има специален персонал, който да се занимава с тези деца. Това , че детето ми ще се срещне с такива деца не ме притеснява. Срещала съм дъщеря ми с такива деца нямало е проблем. Просто децата с тежки умствени  увреждания се нуждаят от много и различни грижи от тези, които са в детската градина. Има специални институции, които се грижат за тях. Но като идея например 2 пъти седмично ( или 10 мин. всеки ден както е посочено по горе)да се водят в масовите градини не звучи лошо дори подкрепям.

# 18
  • Мнения: 24 467
.... Ако става въпрос за тежки умствени увреждания newsm78 не съм много сигурна как ще се интегрират. ...

Именно, уверих се, че в някои случаи "интегрирането" е невъзможно и безсмислено и за "увредения" и за околните, дори опасно. Личен опит.

# 19
  • София
  • Мнения: 7 097
Твърдо "за" съм. В групата на Калина има едно момченце с проблеми в развитието. Свидетел съм колко много дръпна в развитието си за този период.
В началото детето плачеше почти по цял ден и се изолираше от другите. Сега е най-щастливото дете в групата. Научи се да общува с всички останали, въпреки, че не може да говори още, но и в това отношение вече има напредък.

# 20
  • Мнения: 469
Твърдо "за". Деца с увреждания или здрави, децата са си деца, от най-ранна възраст трябва да се учат на толерантност.
Това е и моето мнение Peace
Наистина зависи от това какъв подход ще изберат родителите към децата си.Те нямат предразсъдъци и приемат ситуацията такава каквато е .

# 21
  • София
  • Мнения: 4 412
Малко ми е странно да се водят като мечки по 10 мин. или 2 пъти в седмицата при другите. И какво ще се постигне с това, дали ще е добре за болното дете или здравото ще види как изглежда едно дете с определен недъг. Според мен трябва да са поне 4 часа заедно. Но да се проучи как е по света, ето това с допълнителният учител или да има интегрирани градини, както е споделила Biba Sparrow .

# 22
  • Мнения: 4 465
Твърдо ЗА. Предполагам че ще бъде трудно. Сигурно ще има проблем с кадрите и техническото обезпечаване. Смятам че ще бъде полезно и за децата с увреждания и за останалите деца ако се научат да общуват от ранна детска възраст (визирам и детските ясли и градини). Сигурно при тежки случаи това няма да е приложимо.
Сещам се за случай за детенце с Даун, с което дъщеря ми се заигра на детска площадка когато беше по-малка. По някое време се изтъпани на централно място и с възможно най-висок глас ме попита "А на това детенце какво му има?". Много неудобно ми беше, но тя просто не беше срещала такова дете преди това.

# 23
  • София
  • Мнения: 14 687
В групата на дъщеря ми има такова дете-с умствено увреждане-точна диагноза не зная. Дъщеря ми го възприема като всяко друго дете, никога не съм чула коментар, че е различен. Знам, че участва нормално в занятията и имало голям напредък в развитието му.   

# 24
  • Мнения: 2 232
Да идеалният вариант и за мен е този който дава Biba Sparrow , но не знам дали ще го доживеем да го видим и тук.
А специално за ходенето по 10 минути, такава е практиката в тази ДГ, с времето се увеличава, а и моят е малък на 2г. и няколко месеца е .През останалото време се занимават специалисти, имат музика , логопед и т.н.
 

# 25
  • Sofia
  • Мнения: 8 221
Малко ми е странно да се водят като мечки по 10 мин. или 2 пъти в седмицата при другите.
Имаш ли представа какво означава тежки умствени увреждания? Хайде попрочети малко и тогава говори за мечките.

# 26
  • Sofia
  • Мнения: 8 221
Deja Vu  не се притеснявай детето ти ще се интегрира. Въпроса , е че са започнали все пак да събират децата, защото до скоро и това го нямаше.

# 27
  • Мнения: 1 479
Гласувах-Твьрдо ЗА!
Аз понеже съм от другата страна на бариерата и да не бъда криво разбрана(демек малкото ми дете е с увреждане-синдром на Даун), затова и мен ме заинтересова темата...и зададох така въпроса, понеже наистина зависи най -вече от родителите и  тяхният поглед в/у нещата.
Мойто дете ходи в специална група в масова ДГ с надеждата да се интегрира някой ден, но дали ще стане това все още не знам.За сега интеграцията му е по 10 мин. на ден  в масовата група сред децата.
Има деца с неговият проблем интегрирани успешно в масови ДГ , но повечето ми прави впечетление в частни градини(поне за София), по-трудно стои въпроса с държавните...но тук се появява и другата тема-недостига на държавни ДГ и още куп други проблематики.
Гледах ви по БТВ и ви желая успех!Аз сьщо щях да сьм "от другата страна",но при нас нямаше оправия.Никой не е застрахован.

# 28
  • Мнения: 46 518
За съм, но ако перосналът е минал някакъв курс за работа с такива дечица, мисля, че само тогава може да се постигне желаната интеграция.

# 29
  • София
  • Мнения: 4 412
Малко ми е странно да се водят като мечки по 10 мин. или 2 пъти в седмицата при другите.
Имаш ли представа какво означава тежки умствени увреждания? Хайде попрочети малко и тогава говори за мечките.

Виждам, че тук Даун се счита за тежко увреждане, след като детето посещава масова градина 10 мин. А от другите примери за интеграция, децата със затруднения в говора пред 4 години са с леко умствено увреждане.

Общи условия

Активация на акаунт