Отговори
# 30
  • Мнения: 4 629
И аз съм ЗА.

Но трябва да учителите да се обучават как да работят с децата с нарушения в развитието. И съотношението деца учителки да е по-различно от това в момента.

А за децата с по-тежки случаи  според мен трябва да се назначава допълнителен персонал и така не е нужно те да посещават "специализирани заведедения". Логопеди и психолози също могат да работят към деските градини и да се занимават с децата, които имат нужда

# 31
  • Sofia
  • Мнения: 8 221
TanyaMG  Деца със синдрома на Даун се интегрират даже много лесно. Те са контактни, повечето са музикални. Аз говоря за тежките случаи. За леките няма какво да спорим за интеграцията съм.

# 32
  • Мнения: 838
Да.Извинявам се че не съм се уточнила!Простете! Praynig Става въпрос за деца с лека степен на увреждане, тъй като тези с по-тежка степен имат нужда от повече грижи, от специализирана помощ.
А така-пак някои ще са отделени като крастави магарета.Я да питам тогава моя тежко увреден син ,който пише и чете къде да го запиша да се обучава?Или да му драсна кибрита на една ракета и в космоса да го пратя?
Питам се като пишете такива четете ли се преди да натиснете бутона  публикувай?
Като Ви чета стигам до извода,че не децата имат нужда от интеграция ,а възрастните.
Бъдете здрави!

# 33
  • Sofia
  • Мнения: 8 221
Щом детето ти пише и чете не е тежко умствено увреден. Естествено , че трябва да е със останалите деца.

# 34
  • Мнения: 3 491
В нашия училищен дистрикт (САЩ) има такава интегрирана детска градина, и все повече се утвърждава като добра практика. Познавам една майка, детето и е без увреждания, тя е много доволна. Групата е от 16 деца, половината са с леки увреждания, другите - без. Тези с уврежданията не плащат нищо. За тях е подсигурен обаче и необходимия персонал от тераписти, така че ги изтеглят за индивидуални занимания, според това на какъв план са.
За децата без увреждания освен урока по толерантност другата полза е, че с тях работят наистина добри педагози, по-добри може би от средностатичстическите, и нивото на дисциплина, ред и изобщо учебна пограма е високо (както се полага, ако в групата има деца със свръхактивност и дефицит на концентрация, например).
Така че съм ЗА.
Единственият повод да не запиша моя син в тази група, когато му беше времето, беше,  че моята работна програма не позволяваше достатъчната гъвкавост да го водя всеки ден в 9 и да го прибирам в 12.

# 35
  • Мнения: 838
Щом детето ти пише и чете не е тежко умствено увреден. Естествено , че трябва да е със останалите деца.
Умствено не е,но физически да.А кой ги иска такива-НИКОЙ!
Специално на нас от бебе са ни хлопнали много врати под носа,защото сме  безперспективни-мнение на куп специалисти,които сега не вярват на успехите ни.
Мерси за такава  интеграция,видяло се е ,че ние ще минем и без нея!
Както каза някой някъде из подобни теми дори здраво дете ,ако само го храниш и обличаш,но без да го развиваш ще затъпее.

# 36
  • Мнения: 4 187
Аз съм "ЗА"! Групата на дъщеря ми е точно такава, интегрират дечица с увреден слух !

# 37
  • Sofia
  • Мнения: 8 221
pogar много съжалявам за детенцето ти Hug.  Недопустимо е да бъде отхвърлено от обществото. Та това си е едно дете с капацитет какъвто имат всички останали.

# 38
  • София
  • Мнения: 9 860
Принципно съм ЗА,обаче има едно голямо НО...Като майка на дете с увреждане,което надявам се успешно се интегрира в детска градина,съм леко субективна Grinning.Детето може да се интегрира ако неговата интеграция не вреди на самото него или на останалите деца.А това,да ви кажа честно,зависи не само от степента на увреждане,а до голяма степен и от персонала на съответното заведение.Защото едно дете със сериозно увреждане може да бъде интегрирано по-лесно то такова с леко,стига да попадне на хора,желаещи да работят,да се учат...И пак всичко е условно..леко,тежко увреждане.Дъщеря ми е на 6г,не може да говори,трудно контактува,физически се развива повече от добре Wink,не е агресивна,нито проявява самоагресия.Беше много трудно-цялата минала година..дори не искам да си спомням.Но ето,че сега прекарва по два часа дневно в масовата градина без да я придружавам,чувства се прекрасно,има изработена индивидуална програма за нея,децата я обичат,тя-също.Общо взето стана любимка на персонала. WinkИма още много какво да се желае,трънлив е пътя,но вече виждам светлинка в тунела.Отнесох се пак Flutter.Интеграцията е трудна,но ако всички участваме в нея-ние,родителите на деца със затруднения,вие-родителите на здрави деца,вашите деца,учители ..тогава нещата стават по-лесни. Peace

# 39
  • Мнения: 4 465
pogar надявам се да успеете да се преборите с предразсъдъците. Аз поне мисля че нещата почват да се променят - много, много бавно, но се променят. Преди години си спомням че хората от един дом за деца с увреждания (всякакви) бяха много щастливи когато три деца с увреждания (и трите с някаква степен на умствено увреждане, а едното в инвалидна количка) бяха приети в обикновено училище. Работихме с дома по друга линия, но и ние малко или много се чувствахме горди. Беше в северозападна България.
Доколкото знам е било доста трудно, особено за деца, които не се отглеждат от родителите си.
Не знам после какво е станало, защото позагубих връзка с бившите колеги, но се надявам това да не е останало единичен случай. Вече не работя в социалната сфера и не получавам информация.
Иначе в класа на дъщеря ми има дете с ортопедичен проблем (не е тежко увреждане) и детето много добре го гледат съучениците. Помагат му, пазят го от агресивни деца. И рампа за инвалидни колички направиха - да са готови ако има необходимост.
А иначе за интеграцията на децата би могло да се работи и към изграждане на система за онлайн обучение или нещо подобно като допълнение на обикновеното училище. Може да се направи с учител и други деца в реално време. За съжаление трябва да се ангажират и институциите за такова нещо и освен желание трябват и пари. Но пък сега програми за финансиране има всякакви и мисля че пари могат да се намерят за подобна система.

# 40
  • Мнения: 524
Хм, от тази тема разбрах, че детето ми е с леко умствено увреждане, щом е проговорил на 4 години, както и да е.... Гласувах за интегрирането в масова детска градина. Да уточня, детето ми е с ортопедичен недъг, предучилищна е и посещава детска градина (масова), но, ако имах избор и зависеше от мен, не бих го пуснала. Той се чувства добре, обича децата и е щастлив да посещава градинката, но изглежда децата не го приемат, не знам от кого зависи, никого не обвинявам, може би проблемът е в неговият характер, но това е положението. Трябва да ви кажа, че за мен и баща му е тежко изживяване, но пък детето се чувства щастливо и затова стискаме зъби.

# 41
  • Мнения: 4 465
Виза, може би децата са още малки и се дистанцират. Като поотраснат и станат по разумни вероятно нещата ще се променят. Дъщеря ми е 3 клас и е в доста проблемен клас с безобразна дисциплина като цяло, но по отношение на своя съученик с ортопедичен недъг всички стават изведнъж много сплотени. Проблемът беше в първи клас и беше по-скоро технически. Стаята им беше на втория етаж - не бяха съобразили, че за детето ще е неудобство, защото естествено асансьор няма. Във втори клас им смениха стаята с друга на първия етаж заради детето.
Не се връзвай на всяка дума - визирам проговарянето. Брат ми е проговорил на 4 години и е най умния в семейството. По тази логика останалите сме със средни до тежки умствени увреждания. Мисля че някой просто е писал по-бързо и не си е прецизирал изказването.

# 42
  • Мнения: 524
Hrisa, благодаря ти за милите думи, аз вярвам в детето си и съм сигурна, че ще се справи, като тръгне на училище ще си проличи. Само да ни е здрав. Още веднъж ти благодаря.    bouquet  Hug

# 43
  • Мнения: 7 263
Абсолютно "ЗА".
Време е да резберем, че и това са деца и също така е добре нашите деца да свикнат как да се държат с тях и да ги възприемат нормално. Да им помагат доколкото е възможно и да бъдат техни другари също доколкото е възможно. Само така ще израстне едно по-толерантно поколение, което би решило окончателно проблема с интеграцията на хора с увреждания в бъдещето.

# 44
  • София
  • Мнения: 4 412
Хм, от тази тема разбрах, че детето ми е с леко умствено увреждане, щом е проговорил на 4 години, както и да е....
Виза, опитах се да покажа неразбирането на проблема, съжалявам, ако е прозвучало лично. Децата до 5-7 години се развиват на първо ниво, така че да се говори за леки и тежки увреждания на възраст 2,5 -4 години ми е странно, а и родителите виждат състоянието на детето си и щом искат да опитат интеграция, обществото трябва да им даде възможност.
Аз мисля, че трабва да има градини, както ги е описала блажка в САЩ.

Общи условия

Активация на акаунт