Американски колеж - десета тема

  • 117 056
  • 779
  •   1
Отговори
# 90
  • Мнения: 9 520
Доста деца (от АК включително) учат в супер елитни университети зад граница, но ако родител на дете, завършило АК започне да набива канчетата по темите в НЕГ и СМГ, само защото неговото дете е "успяло" (слагам в кавички защото истинския успех, не е да учиш в университета Х, а какво правиш след това ...), ще е сектант, разстилащ ереста си повсеместно...
Дори ако в тази тема (олеле, не дай си боже) някой се похвали с "гениалното" си отроче, се намират ЧС и сие, да ни кажат колко сме заблудени, как успеха на нашето дете е само в нашите сектантски очи и парите и усилията не си струват...
Чудесно е че един млад българин успява учейки в престижен университет, но това не значи че това е успешния модел за друг тип дете. Тук всеки пише субективно, неговата си гледна точка... Съгласна съм някой да каже, как според него е правилно, но не съм с годиииини да ми се казва, че моя избор е грешен, защото някой на някого е разказал нещо различно от това което виждам с очите си и чувам с ушите си, ЛИЧНО. И само заради този, който ми размахва пръст, да не вярвам на очите и ушите си, да се чувствам заблуден сектант!

# 91
  • Мнения: X


Пенева, защо да е лошо? Аз няколко пъти даже питах за това, дори предложих тема за дискутиране - реализация след гимназия, като някакъв ориентир за качествата на училищата. Разбира се, че е индивидуално, но той форумът се крепи на индивидуалния опит на всеки пищещ. Simple Smile Иначе няма да е форум за споделяне Simple Smile.

Последна редакция: пн, 04 дек 2017, 13:03 от Анонимен

# 92
  • София
  • Мнения: 5 468
Според мен "грешката в телевизора" идва от опитите за обобщения на база на конкретни обстоятелства /дете, семейство/, лични цели и ценности и възприятия.
Има деца, за които колежът е възможно най-доброто училище, стига да могат да учат там, има такива, които не желаят да учат там, има и такива, които стартират и се отказват или пък колежът се отказва от тях.
Така е и с родителите - на едни им харесва това, което получават срещу таксата,  други не харесват колежа (предимно на база мнения и впечатления от близки и познати, както и на база лично светоусещане) или смятат, че не си струва парите, трети се колебаят и не се престрашават, защото не са убедени, че ще хареса това, което ще получат.
Важното е на финала всеки да е доволен от своя избор. Тогава, мисля, че ще уважава и чуждия избор.

# 93
  • София
  • Мнения: 20 081
Пенева, това е преиграване и го знаеш.  Познавам аз лично  доста майки на деца в АК, включително и от форума, и искрено съм се интересувала и радвала на успехите им, поздравявала съм ги за последните, където  и когато трябва. Недей да играеш по тази тънка лайсна... Нали Ежко все твърди, че критикувал училищата, а не децата в тях? Защо репликите на друг за АК не се възприемат по  неговата "желязна" логика, а се трансформират в изказвания, недооценяващи постиженията на децата? Къде е разликата?

Последна редакция: пт, 01 дек 2017, 14:18 от пенсионирана русалка

# 94
  • Мнения: X
Според мен "грешката в телевизора" идва от опитите за обобщения на база на конкретни обстоятелства /дете, семейство/, лични цели и ценности и възприятия.
Има деца, за които колежът е възможно най-доброто училище, стига да могат да учат там, има такива, които не желаят да учат там, има и такива, които стартират и се отказват или пък колежът се отказва от тях.
Така е и с родителите - на едни им харесва това, което получават срещу таксата,  други не харесват колежа (предимно на база мнения и впечатления от близки и познати, както и на база лично светоусещане) или смятат, че не си струва парите, трети се колебаят и не се престрашават, защото не са убедени, че ще хареса това, което ще получат.
Важното е на финала всеки да е доволен от своя избор. Тогава, мисля, че ще уважава и чуждия избор.


Споделям напълно  Peace  Всеки си има виждане за нещата и не виждам нищо лошо да го сподели.

Bliss, мисля, че по подразбиране тук споделяме за постигнатото с децата си - на какво сме ги научили, как сме ги възпитали, доколко училището играе роля и доколко - ние като родители. Иначе Боб Марли беше този, който зачекна кариерата ми, ама това няма общо с темата, както и неговата кариера, впрочем.  

# 95
  • Мнения: 9 520
Аз като чета, май  "Боб Марли Фарук" е по-близо до завършващите университет, т.е. на възрастта на дъщерята на ЧС... та колкото майката има впечатления за училището от разкази на близки на детето си, толкова (и повече може би) и той има от гимназиалните си години от разкази на близки в различни училища Wink Само дето нещата се променят и вътрешните впечатления на изключително близко дете випуск 200х, се различават доста от тези на сина ми (випуск 2018)... това в лични разговори между двамата...
Божеееее, до къде стигнахме от извадка от един правилник Thinking

# 96
  • Мнения: 3 011
Poppea,
Знам къде е детето на ЧС, но кому е нужно обобщението,че някой постига нещо без да е бил в АК. Защо трябва да се мерим спрямо АК.
Я какво се случва с Пенева, която се осмелява да напише нещо за завършилите АК.
Колко хора я четат тази тема и докато си направя кафе, вече са я схрускали.
А защо толкова много хора с деца в гимназиална, че и над гимназиална възраст така щателно следят всяко мнение в тази тема. Освен Боб Марли , май другите са подминали възрастта за кандидатстване в АК. От какво е предизвикан този интерес

# 97
  • София
  • Мнения: 20 081
Защо трябва да се мерим спрямо АК.


Росс, интересен и много уместен въпрос. Отговорът му е  - не трябва да се мерим, понеже успешни деца има и от АК, и от другаде. Не толкова успешни също има отвсякъде. И в тази връзка упрекът ти към Попея следва да е отправен и към такива като Ежко, който колкото и да не ви се вярва на всички, с много допринася за струпването на външни елементи тук, понеже буквално непрекъснато по темите за образование противопоставя по един или друг начин  другите училища с АК, твърде грубо омаловажава успехите на децата, учещи другаде, подлага на съмнение способността им да мислят, с което съвсем разбираемо провокира хората за ответ.

# 98
  • Мнения: 3 011
Русалка,
Ежко е тук от предната тема, а случващото се съвсем не е новост.
От години внимавам какво пиша, как ще се изтълкува от родителите от другите училища.
Четох, че сме сектанти, че децата се мислят за богопомазани щом учат в АК.
И такива работи.
А пиша тук, защото си спомням колко оскъдна информация имаше за АК и колко е трудно да вземеш решение, когато можеш да избираш и измежду другите отлични гимназии в София. В такива случаи ти трябват конкретни факти и информация, а изводите си ги правиш сам, в съответствие с характера, възможностите и интересите на твоето дете.

# 99
  • Мнения: 9 520
... и колко е трудно да вземеш решение, когато можеш да избираш и измежду другите отлични гимназии в София. В такива случаи ти трябват конкретни факти и информация, а изводите си ги правиш сам, в съответствие с характера, възможностите и интересите на твоето дете.
Hands Plus1

# 100
  • Мнения: X
Poppea,
Знам къде е детето на ЧС, но кому е нужно обобщението,че някой постига нещо без да е бил в АК. Защо трябва да се мерим спрямо АК.
Я какво се случва с Пенева, която се осмелява да напише нещо за завършилите АК.
Колко хора я четат тази тема и докато си направя кафе, вече са я схрускали.
А защо толкова много хора с деца в гимназиална, че и над гимназиална възраст така щателно следят всяко мнение в тази тема. Освен Боб Марли , май другите са подминали възрастта за кандидатстване в АК. От какво е предизвикан този интерес

Аз къде съм казала, че от АК не постигат? Постигат, разбира се, то оставаше и при тези инвестиции да не постигат!  Shocked   Shocked Shocked Идеята ми беше, че постигат и със, но и без АК, нещо което някои потребители тук упорито отричат (като например прежде-пишущият  Laughing).

Кой и защо е хрускал Пенева? Аз не съм и не подкрепям това, напротив - как да решават за децата си хората, ако не знаят каква е реализацията на децата от АК, както и от други гимназии? За мен това е много полезно,  повече от конкретни форми или методики на обучение.  Ами ние имаме и роднини, и приятели - защо да нямаме интерес към АК и към другите добри училища в София - и във форума, и извън него?!  А и е добре да си "сверяваме часовника" от време на време - в смисъл на ex-post анализ ползи/разходи.

А ЧС си е чепата в общуването, но от нея може да се научи доста, ако човек се абстрахира от маниера й на писане Simple Smile

Не знам кой е Пламен, но Русалка определено много помага там, където може. И аз си признавам, че съм черпила от нея в темата за Германия Simple Smile И с право й е обидно, когато някой пише колко немислещи и за нищо неставащи деца излизали от ДУ, когато тя самата е добър пример за обратното.

А вече кой какво ще вземе от написаното и какви изводи ще си напарви - това си е негова работа  Peace

Последна редакция: пт, 01 дек 2017, 15:39 от Анонимен

# 101
  • София
  • Мнения: 4 110
Изумяваме колко свободно време имате, уау.
Първо някой от колежанските родители  написа как ще дойдат "други родители" и ще ги сравнят с казармени. Пък после защо са дошли 😁
Ежко, не съм писала никъде че моите деца биха се бунтували. Но аз бих. А мнението на Фран ми е наистина важно. А да сравниш пращане на документи за уни с проект в колежа е неуместно. Човек трябва да умее да си подреди приоритетите

# 102
  • софия
  • Мнения: 5 148
Родителската среща беше интересна. Хареса ми да се разхождам из сградите и да разглеждам кабинетите. Последния етаж на Сандърс беше със страхотна атмосфера - доста учители, чужденци си приказваха по коридорите, смееха се нещо, радваха ми се, говорихме си неформално. Декана на осмокласниците е страшно готина, голяма свежарка!
Не очаквах да чуя нещо различно от каквото чух. Но ми направи впечатление преподавателката по философия колко точен разбор направи на характера на детето ми.

# 103
  • Мнения: 5 425
Ежко, не съм писала никъде че моите деца биха се бунтували. Но аз бих. А мнението на Фран ми е наистина важно. А да сравниш пращане на документи за уни с проект в колежа е неуместно. Човек трябва да умее да си подреди приоритетите
Ели,
С цялото ми уважение, против какво точно ще се бунтуваш? Наистина не разбирам какво имаш предвид.
Приоритизирането, планирането и дисциплинираното изпълнение са навици, които не се изграждат от раз.
Не става дума за сравнение на приоритет, а за посочване на последица.
Освен това, закъснението при предаването на нечия част от проекта реално пречи на останалите в екипа и е меко казано неуважение към тях. Точно както в реалния живот.

# 104
  • софия
  • Мнения: 5 148
И нещо важно забравих да разкажа. При всеки преподавател чужденец има преводач. Възпитани млади хора. Не можех да спра да им се радвам. Като видят, че няма нужда от услугите им си стоят тихо на стола и ти се усмихват. Просто добре измислено и добре изпълнено.
Чакането на мен поне ми се размина, не беше много, само при учителката по български малко почаках - 15 мин. На другите места да съм чакала 3-4-5 мин.

Общи условия

Активация на акаунт