Тема за бързи въпроси и отговори - Всичко за нашите деца - Училищен блиц

  • 82 820
  • 742
  •   1
Отговори
# 675
  • Голямата Мушмула ¯\_(ツ)_/¯
  • Мнения: 39 182
може пък да ни излезе късмета Simple Smile

нося от друга тема, но си е точно за тази TrollfaceTrollface

# 676
  • European Union
  • Мнения: 1 418
Позната майка ми разказваше (не знам дали е вярно, но тя се кълнеше, че е), че учители притискали по-слабите ученици да си взимат медицински бележки за дните на НВО-тата и да не се явяват, за да извадят по-висок успех на класа. Тези статистики и класации на база резултатите от външните оценявания са порочни и ненужни.

# 677
  • Мнения: 3 916
Разбира се, ще чуете всякакви истории. Моите деца са правили това нво в 4 клас в различни училища и случките ни са от едната до другата крайност. Например, при едното дете, квесторът си е минавал спокойно по чиновете и е показвал грешките на децата. Статистиката за този клас в конкретното училище ще да е била уау! Simple Smile Нямаше дете без шестица, разбира се. При другото ми дете пък, в друго училище, се случи лош диктор-заекващ, запецващ, не е чел добре текста за диктовка и резултатите по БЕЛ бяха плачевни-за всички, попаднали при разпределението в залата с този диктор. Та-съдба Simple Smile.

# 678
  • Перник
  • Мнения: 4 867
Освен ако родителите не планират детето им да кандидатства за местата, определени с държавния план-прием в пети клас по чл. 73 от Наредба 10 за организация на дейностите в училищното образование. Тогава НВО по математика има значение

Така е. И за моя син това беше значението на матурата по математика. Но дори и да не кандидатстваше, не бих допуснала просто да не отиде. И без това днешните деца не обичат да се затрудняват и искат всичко да им се случва без усилия, ако и ние допълнително ги стимулираме в тази посока, не знам що за хора ще станат.... Но това са си моите лични разсъждения по въпроса и не ангажирам никой с тях.

Ще си позволя да изложа и моите лични виждания по темата, и те са различни. Днешните деца са разделени на няколко групи. Такива, които постигат с много труд нещо и такива, които не полагат много усилия. В тези две групи децата се разделят да други подгрупи. Например, тези деца, които полагат много усилия, е напълно възможно да попаднат в група на несправилите се, или справили се посредствено. Деца пък, от групата на каращите го по-лекичко, могат да попаднат в групата на успешно преминалите я изпит или матура, я друго житейско събитие.
Не вкарвайте децата ей така от воле в някакви граници, че не искат да се затрудняват. Така или иначе изначално те са затруднени-не намирам системата ни да е особено щадяща. Какво имам предвид-децата прекарват по цял ден в класната стая, после им отнема още един цял ден, за да повторят взетото, да потърсят външна помощ-урок, от където имат още упражнения. Отделно, че по места пък имаме незаинтересован и некачествен учител, който нито мотивира, нито преподава, да не говорим за лично отношение. И друг учител, който поощрява незаслужено и си затваря очите и масово се изкарва отличен на преписване през годините.
И така, ако се случи полагащо труд дете да попадне при незаинтересован и лош учител е едно. Или да попадне на заядлив. Все е зле и изисква много усилия, които в един момент му се виждат безпредметни. За сметка на плъзгащите се по течението, които носят и отлични оценки за капак.
Та-нищо не е само черно или само бяло. Системата ни е грешна.
Не на последно място-хората имат различен капацитет. С малко усилия един може да постигне нещо, което друг дни наред да се труди и да не стане. И тук ако приложим различните учители-кой на какъв попаднал и става доста мешана скарата, за да обобщаваме.

Разбира се, че всичко е индивидуално - аз говоря от наблюденията си над моето дете и над тези в близкото ми обкръжение Simple Smile

Кети В, в нашия клас имаше няколко деца, които не ходеха много редовно на училище. Родителите им не идваха и на родителските срещи. Та на тази за матурите, госпожата сподели, че предпочита точно в дните на матурите въпросните отново да отсъстват.

# 679
  • Мнения: 5 160
В мрежата има това обобщение

РЕЗУЛТАТИ ОТ НВО В ІV И В VІІ КЛАС  ЮНИ 2018 г.

7% от четвъртокласниците не са взели участие.

# 680
  • Мнения: X
Да завиди човек на област Перник. Имат си информация за резултатите по училища за НВО в четвърти и седми клас, както и за ДЗИ. Simple Smile

# 681
  • Русе
  • Мнения: 2 153
Ето и моето мнение, ако някого го интересува - да не гледаме конкретната ситуация, конкретния изпит, конкретната матура. Децата имат нужда да се научат да се борят и да вземат решения, да са активни и ако ги "спасяваме" от всяка трудност, сакън да не ги претоварим им правим лоша услуга. Когато растат ще трябва да вземат решения, да се справят с проблеми, от които няма да могат да избягат и нас няма да ни има там, за да им вземем медицинска бележка. Тази матура няма стойност като оценка, но има голяма стойност като опит за децата ни и не само тя. Просто във всяко "падане" трябва да им се покаже какво хубаво следва от него, дори и в тази ранна възраст да не го разберат, по-късно този опит се осмисля и те са благодарни, че сме били до тях, но не сме им попречили да си счупят някой рог. Дъщеря ми е 12 клас и от ранна детска възраст е ангажирана по 10-12, а напоследък и повече часа на ден. Не съм забелязала да и се е отразило зле.

# 682
  • Мнения: 3 916
Всичко това принципно е ок. Но е отново частен и единичен случай. Аз лично не говоря за спасяване на деца от трудности, а за нещо съвсем различно. За възможност за нормално ежедневие, за нормални условия, а не за никакви трудности. Какво имам предвид-сутрин един ученик става по тъмно и прекарва в училище по-голямата част от деня си. Следва , за да е подготвен да кажем качествено, да повтори взетото през деня отново. Дали вкъщи само, дали с помощ от учител или школа-знаем как е. Това прави цял един ден в усилия за нещо, което следва да е преподадено и овладяно в рамките на училището, да остане време за спорт/лекар/танци/рожден ден/книга-допълвайте каквото ви хрумне. Фактите у нас са по-различни, в един доста голям диапазон от време, децата са лишени от това време, а пишат ли пишат домашни. Само бегла разходка в седмокласните теми и ясно се вижда, как се спират от език, от спорт, от танци или от друго, малцина продължават да се занимават с хобитата си рязко точно от тази възраст нагоре.  И когато децата освен всичко, са и с различен капацитет, да се поставят в разни групи, че не желаят да се потрудят  или друго не е много ок. Така едни ще са лишени от стимул, подкрепа, похвала и ще са подложени на вечен гърч някак. А всъщност може да им се получи много лесно, леко ако се поднесе по начин, който да помага за усвояване. В момента мерилото на трудност е да виси над учебника само. От години в темите по набори е едно надпреварване кой до кога и по колко чете и на колко школи ходи и какво количество задачи е изрешил. Превърнахме децата в участници с добре смазаната машина за пари.

# 683
  • Голямата Мушмула ¯\_(ツ)_/¯
  • Мнения: 39 182
В мрежата има това обобщение

РЕЗУЛТАТИ ОТ НВО В ІV И В VІІ КЛАС  ЮНИ 2018 г.

7% от четвъртокласниците не са взели участие.

интересно четиво. Simple Smile

а кой е авторът? колко достоверна е информацията? Simple Smile

# 684
  • Мнения: 4 218
И аз виждам нещата като smetanapalata.
Напъните ще се почнат още на 18.09, ако сме късметлии да не е на 17.09. И така цяла година ще е все в споменаване на матурите. Изнервящо, напрягащо. Без полза, освен за тези, които ще ползват оценката, както вече се каза. Какъв е смисълът от натягането на гайките по темата? Помня с голямото дете какъв шаш беше и как се впрягаше и как се тревожеше. За какво, на практика? Безсмислен страх и трепет. Да калим детето, като го натикаме в това? Да свикне със стреса? Със стрес свиква ли се?  На 10г подходяща възраст ли е за това? Не знам, чудя се.

# 685
  • Мнения: 24 509
Нали точно за да свикват със стрес и изпити ги водят на всевъзможни състезания, опимпиади, Кенгуру......
Исках да попитам каква бележка е нужна от ЛЛ за началото на учебната година?

# 686
  • София
  • Мнения: 6 203
Исках да попитам каква бележка е нужна от ЛЛ за началото на учебната година?
Лична здравно-профилактична карта.
Когато ходиш да я вземеш от ЛЛ бъди подготвена с данните за ръст и тегло на детето.

# 687
  • София
  • Мнения: 8 287
В някои училища използват НВО4 за ново преразпределение на децата в уж някакви профилирани паралелки.

# 688
  • Мнения: X
В пети клас няма профилирани паралелки. Има паралелки с избираема подготовка по нещо си там.

# 689
  • София
  • Мнения: 8 287
Ела го обясни на директорка в бившето ни училище.
Дидева, и в 1 клас има Joy

Общи условия

Активация на акаунт