СЕДМИ клас – 7 – Резултати, статистики и желания редим (04.06.2018–10.06.2018)

  • 183 018
  • 2 022
  •   1
Отговори
# 1 500
  • София
  • Мнения: 16 300
От "низост", Облачна  Simple SmileАаа, то било казано вече, извинявам се.
Санака, без майтап, има ли начин да се разбере какво е решението БЕЗ построение, любопитно ми е? Да не е просто с друго построение?


Дори и да има, аз няма да го разбера. Joy Едното дете е съученик на дъщеря ми - освен да я помоля да го попита как. Другото е дете на позната учителка по математика и когато го обсъждахме, детето ревеше, че няма да има точки, защото го е решила без простроение, но и самата майка не е наясно как. Flushed Много бяха изненадани от получените 100т. Дъщеря ми беше стигнала до отговора на б/, писала е за вида на ъглите, градусите, но има само 0,5т. за отговора и 0 за доказването. Но не е решила нищо от в/.

# 1 501
  • София
  • Мнения: 5 553
Здравейте,
Ходихме да си види работите. По БЕЛ са й дали 6 точки за 25, а тя очакваше по-малко и е много горда.
По МАТ обаче не са й признали никакви точки за "а" подусловие на 24 задача, въпреки че е описала ясно как е намерила ъглите, но не е начертала на беловата чертежа - работила е на черновата. "Компетентната математичка" обясни, че не са й дали точки заради липсата на чертеж, но нали в ключа си пише, че се дават 0.5 точки за чертеж и никъде няма коментар за отнемане на всички точки от "а" подусловие, при липсата на такъв? Или аз бъркам?
Както и да е, точките й са достатъчни и ще влезе по първо желание, но се запитах дали само ние сме в такава ситуация (отидохме точно заради по-ниските от очакваното точки на 2ри модул).

Обикновено се обсъжда БЕЛ като много субективен. Истината е, че и при МАТ може да има разлика в оценките, в зависимост от проверителя. Не в такива размери, като при БЕЛ, но може. Ето, Ганис каза, че не вижда как може да се реши 24-та за максимален брой точки без построение. Но имам пример с 2 деца, които са я решили по друг начин /не ме питайте как/ и имат пълен брой точки на нея. Едното е със 100т. по МАТ. И те самите не очакваха, а на едното майката е учител по МАТ /и тя не очакваше/. Та и по МАТ може една задача да се оцени по различен начин. Но не като тезата и преразказа де, там е ..... майка плаче! /и в преносен и в буквален смисъл/
По друг начин не означава без построение. Тази задача се решава с построение- или с разпъването на сбора върху АВ, или с построяване на симетрала.

# 1 502
  • Пловдив
  • Мнения: 10 497
Да. Започваме от най-желаното и стигаме до последното - най-малко желаното.
Гледаме бала за ориентир, за да имаме реална представа за шансовете ни.
Ако детето ви много иска някоя паралелка с по-висок бал, нека я пише на 1-во място, но ако е с голяма разлика в точките не виждам смисъл.



Ако взимаха пари за всеки вписан ред в заявлението, може да направиш икономия от невписване.
Но понеже е гратис, можеш да впишеш всички възможни паралелки.
Смисъл може винаги да има.

Ваденето на медицинско е свързано с ходене до личния лекар, който разпечатва съответния формуляр от компютъра си. Най-много да иска детето да е там, за да провери цветоусещането. И принципно, е безплатно. Някои лекари си искат пари обаче.

Зечова, не ти трябва да ходиш до София. Симпатични учители - мъже има и в училището на голямото ти дете. Stuck Out Tongue Winking Eye

# 1 503
  • София
  • Мнения: 3 244
Позитив е, че насочилите се към немски девойкии младежи имат една паралелка в повече  в 73-то в сравнение с миналата година.
Ха, че то това обърква всякакви калкулации! Тези хора срам нямат ли, веднага да я махат тая паралелка, че човек една сметка не може да си направи Joy
Аз съм с впечатлението, че много, много хора редят желания на принципа от висок към нисък бал на училищата, а не "искам да уча немски - изброявам първо тези опции". Т.е. езиковите, подредени като 91НЕГ, 73СУ, 164ГИЧЕ, 1 АЕГ, 2 АЕГ, 9 ФЕГ - разбрахте ме, по бал от някакви статистики, без значение от първия език. Ако съм права (може да съм много далеч от истината, де) то балът и в испанската, особено пък в английските и френската ще падне, защото тази една паралелка ще обере още малко ученици, които биха заели места в следващите по класацията училища...

# 1 504
  • София
  • Мнения: 20 035
Мандаринка, тази плаваща паралелка в 73-то е от години така, не е новост. Ако предишната година са приемали 4, в следващата са 5.


Аз да питам, с бал 427,50 и с натрупване 649 девойки с нашия и по-висок бал - колко желания трябва да изброя минимум? Извинете за тъпия въпрос. [/color]
Тъп не е , но няма еднозначен отговор, при този бал  може примерно да упоменеш 10-15 желания и да не стигне, може и само 1-2 да изредиш и да приемат девойката по първо желание. Зависи от желанията все пак. Wink

Последна редакция: чт, 07 юни 2018, 18:05 от пенсионирана русалка

# 1 505
  • С питане до Цариград, стига се, но с ... отзад!
  • Мнения: 6 462

Joy
Само да не го изпуснете. Може да е нещо по заместване, малко неориентирано седеше в средата на коридора, а и после, като искаше папката, го питаха: "Вие колега ли сте?" Понеже на бюрото за нашето училище нямаше никой, а го видях, че скучае, го придърпах да помага. Wink

Ей, човек да не спомене нещо за мъж! Я как се активизира темата!

Начи, като е млад и сладък и аз бих го придърпала!  Joy

# 1 506
  • София
  • Мнения: 938
Някой с прогнози за 35-то с немски? Момиче с бал 406.5 или 395.5 (още не е ясно дали ще е с 5 или 6 по математика в дипломата).

Присъединявaм се към въпросa..  396 т,момиче.. Кaто гледaм минaлогодишните бaлове, би трябвяло дa им стигне.. но прогнозите и тенденциите нещо не сa много обнaдеждaвaщи

С този резултат от 148 точки девойката се намира на 1263-та позиция в тазгодишната статистика. Миналогодишното момиче е влязло с минимален бал 396 на 1 класиране, но сборът му от точки е  отреждал 1055-та позиция. Ако предположим, че тенденциите по отношение интереса на децата към едно или друго училище се запазят, то въпросното 1055-то девойче тази година е със сбор между 153 и 154 точки, което означава бал към 406-407, чисто теоретично само и много условно. Позитив е, че насочилите се към немски девойкии младежи имат една паралелка в повече  в 73-то в сравнение с миналата година.

Значи втората шестица от дипломата й е от ключово значение... И да стискаме палци на второ класиране явно....

Уви, с този резултат няма много опции с немски. Целехме немските гимназии, а 35 уж беше резерва....Сега май и то изглежда трудно...а други свестни училища с интензивен немски няма. Чудя се за НТБГ с немски или 18-то? Ще съм благодарна за някакви отзиви или алтернативни идеи с немски?

# 1 507
  • София
  • Мнения: 3 244
Значи втората шестица от дипломата й е от ключово значение... И да стискаме палци на второ класиране явно....
Аз да кажа нещо по повод оценките в училище...не че е правилно всички да получат шестици (или някаква единица отгоре върху резултата си), но пък да зависи нещо толкова важно от настроението и благоразположението на  госпожата - не е ОК. Оказва се, че много учители виждат в този момент шанс да се погаврят с учениците, да ги въртят на шиш, да използват положението си и да определят съдби, избивайки някакви комплекси. И това не са единични случаи, за съжаление. Сега ще ми кажете, че кандидатстването за гимназия не е "не е на живот и смърт" и че "има живот и извън 91НЕГ", но децата се трудят, вълнуват, притесняват, а накрая препъни-камък се оказва госпожата в училище, която малко или много е субективен фактор (доколкото НВО е обективен).
На моя приятелка детето (сега е 6 клас) пише страхотно, за 24май на концерта на училището си чете свое есе, което било публикувано забравихкъде. Госпожата по БЕЛ, обаче, казала, че няма да й пише 6 за срока, защото щяла  да спре да учи. WTF???? Не знам защо, но си мисля, че вероятността да спре да учи е по-голяма, ако ученето не води до позитивен резултат, а носи повече огорчение...ама кой ме пита.
И Мишовата госпожа по БЕЛ  го изтезава цялата минала седмица, че до вчера - бил между 5 и 6, ама колко да му пишела...трябвало да го изпитва...пък не го изпитва...Той всеки ден преговаря, да не забрави някой цитат или подчинено изречение, онзи ден му беше дала даше съчинение-разсъждание на тема "Добротата ще спаси света". Аз може да съм с математически уклон, но ми потече една мисла, как добротата може да се измерва в съвсем дребни жестове, като това да дадеш от себе си няколко стотни към оценката на  ученик, за да му помогнеш да последва мечтите си и да има смелостта да приема нови предизвикателства. Той не посмя да го напише, а и не съм сигурна, че госпожата щеше да го оцени подобаващо. Написа нешо по-клиширано. Е, оформила го, шестица му писала, като вчера била още "на молив", днес трябва да вземе окончателното решение и да "омастилява".  Ми, гавра е това....
Да взимат за балообразуващи само оценките от НВО и хич да не  гледат в дипломите, и без това оценките там не отразяват нищо "обективно"!

# 1 508
  • София
  • Мнения: 10 239
Наше приятелско дете завършва 11 клас сега в 18-то с немски. Тя също се е целела в Първа и Втора немска и не е успяла. Много е доволна, учителите били добри, научила е немския много добре. Но и детето си е много читаво и това е от голямо значение за мнението, което ми даде то.

# 1 509
  • София
  • Мнения: 20 035
Скрит текст:
Значи втората шестица от дипломата й е от ключово значение... И да стискаме палци на второ класиране явно....
Аз да кажа нещо по повод оценките в училище...не че е правилно всички да получат шестици (или някаква единица отгоре върху резултата си), но пък да зависи нещо толкова важно от настроението и благоразположението на  госпожата - не е ОК. Оказва се, че много учители виждат в този момент шанс да се погаврят с учениците, да ги въртят на шиш, да използват положението си и да определят съдби, избивайки някакви комплекси. И това не са единични случаи, за съжаление. Сега ще ми кажете, че кандидатстването за гимназия не е "не е на живот и смърт" и че "има живот и извън 91НЕГ", но децата се трудят, вълнуват, притесняват, а накрая препъни-камък се оказва госпожата в училище, която малко или много е субективен фактор (доколкото НВО е обективен).
На моя приятелка детето (сега е 6 клас) пише страхотно, за 24май на концерта на училището си чете свое есе, което било публикувано забравихкъде. Госпожата по БЕЛ, обаче, казала, че няма да й пише 6 за срока, защото щяла  да спре да учи. WTF???? Не знам защо, но си мисля, че вероятността да спре да учи е по-голяма, ако ученето не води до позитивен резултат, а носи повече огорчение...ама кой ме пита.
И Мишовата госпожа по БЕЛ  го изтезава цялата минала седмица, че до вчера - бил между 5 и 6, ама колко да му пишела...трябвало да го изпитва...пък не го изпитва...Той всеки ден преговаря, да не забрави някой цитат или подчинено изречение, онзи ден му беше дала даше съчинение-разсъждание на тема "Добротата ще спаси света". Аз може да съм с математически уклон, но ми потече една мисла, как добротата може да се измерва в съвсем дребни жестове, като това да дадеш от себе си няколко стотни към оценката на  ученик, за да му помогнеш да последва мечтите си и да има смелостта да приема нови предизвикателства. Той не посмя да го напише, а и не съм сигурна, че госпожата щеше да го оцени подобаващо. Написа нешо по-клиширано. Е, оформила го, шестица му писала, като вчера била още "на молив", днес трябва да вземе окончателното решение и да "омастилява".  Ми, гавра е това....
Да взимат за балообразуващи само оценките от НВО и хич да не  гледат в дипломите, и без това оценките там не отразяват нищо "обективно"!
[/quote]
Скрит текст:
Позволявам си нещо много лично да споделя, но предвид това, че няма да казвам имена, надявам се майката (само четяща тук) да не ми се сърди. Детето, загубвайки неочаквано баща си, със сигурност в тази и без това психически натоварваща седмокласна година е преживяло много, няма как такова нещо да не се отрази на психиката, на мотивацията за учене. И след текущи шестици в училище, на НВО под стрес не се е справило  чак толкова блестящо по БЕЛ. И какво, госпожата казала - няма как да ти оставя 6. Защо пък да няма, питам аз. Защо оценката да зависи само от НВО, ами представянето през срока къде отива? На всичкото отгоре учителката не си е в София в момента, та човек да се срещне с нея. Посъветвах майката  да се свърже с нея  и по майчински да се примоли, не от бележкарство, за един жест, който да увеличи шансовете на детето с тези 11 точки. Казала, че ще си помисли..Дано решението й е в полза на детето .

# 1 510
  • Мнения: 4 936
Мандаринка, тази плаваща паралелка в 73-то е от години така, не е новост. Ако предишната година са приемали 4, в следващата са 5.


Аз да питам, с бал 427,50 и с натрупване 649 девойки с нашия и по-висок бал - колко желания трябва да изброя минимум? Извинете за тъпия въпрос. [/color]
Тъп не е , но няма еднозначен отговор, при този бал  може примерно да упоменеш 10-15 желания и да не стигне, може и само 1-2 да изредиш и да приемат девойката по първо желание. Зависи от желанията все пак. Wink

Ако все пак се съобразя с бала й, трябва ли да сумирам паралелките с подобен бал и надолу, и местата в тях, за да съм сигурна, че ще я приемат някъде? Примерно, в прогнозируеми статистики, смятам ФЕГ с подобен бал пет паралелки - 80 момичета, после примерно Втора английски плюс  още 80 момичета, после 133то - примерно плюс  60 момичета,  и т.н., докато стигна до 650 броя?

# 1 511
  • Плевен
  • Мнения: 1 418
Наше приятелско дете завършва 11 клас сега в 18-то с немски. Тя също се е целела в Първа и Втора немска и не е успяла. Много е доволна, учителите били добри, научила е немския много добре. Но и детето си е много читаво и това е от голямо значение за мнението, което ми даде то.
Също като Мими - ученолюбива, изпълнителна и отговорна.

# 1 512
  • София
  • Мнения: 10 239
Благодаря,  Валя!
Как са нещата при твоето момче?

# 1 513
  • Варна
  • Мнения: 3 308
Free Soul Точно така. Редите паралелките според желанията, но проверявате дали сте посочили достатъчно на брой. Ако е 650-та в София, то посочете паралелки с общ брой поне 750-800 места. Добавете резерв заради кандидатстващите от други области. Нищо, че една част ще отидат в училища с друг прием. Аз бих посочила и още, защото обичам да се презастраховам.

# 1 514
  • Мнения: 4 936
Благодаря!

Общи условия

Активация на акаунт