В края на 2024 секцио струваше 2070 лв. + направление. В тази цена се включва: 900 лв. избор на екип, 520 лв. допълнително медицинско обслужване, 50 лв. допълнително санитарно обслужване, 600 лв. престой във "ВИП" стая, т.е. легло в споделена стая с още някого, но се води "вип" заради самостоятелната баня.
Има изключително малко персонал, които не могат да обслужат всички. Затова и чака за всичко с часове и трябва да се напомня на персонала по няколко пъти да свършат нещо, за което би трябвало сами да се сещат.
Примери много: напомняне да се смени торбичката на катетъра, защото е пълна, чакане с часове да бъде сменен мръсен чаршаф (който беше напикан от бебето, иначе за 5 дни не си правят труда да сменят чаршафи), напомняния да донесат нови постелки за повиване, чисти дрешки и т.н.
Отношение на персонала: както навсякъде има любезни и ужасни служители. Но проблемът е, че на любезните не им остава време да обърнат внимание на пациентите, защото са оставени сами на смяна. Единия ден се случи да ни сложат антибиотик вместо в 22 часа в 00:30, защото нямаше достатъчно персонал. Съответно това ти разбива съня, който така или иначе е малко.
Най-лошо впечатление ми направи това, че те гледат като банкомат. Веднага след операцията, докато още държи упойката и си напълно парализирана, ти носят сметката за това колко да платиш. Това е много преди да ти донесат бебето да го видиш, или да дойде някой да те прегледа след операцията.
Контакт с бебето: по време на операцията нямаше контакт с бебето. Бащата чакаше пред операционата, но и на него не му го дадоха да го види след операцията, дори и за малко. Операцията беше сутринта, а първият контакт с бебето беше след повече от 6 часа, след много напомняния към персонала и буквално скандал, за да го видя.
Раздвижване: никой не дойде да ни раздвижи (мен и другата родилка в стаята) на следващия ден. Сами се раздвижихме. Дойде някого в следобяда, когато вече ставахме, просто да установи, че вече се движим и да махне катетърите.
Кърмене: никой не идва да ти покаже и да ти помогне с кърменето. Не ти дават и никакви инструкции какво да правиш, когато "слезе млякото". Родилката сама трябва да се е информирала преди раждането и да разчита на себе си. След много настояване от моя страна все пак дойде една акушерка и каза само на теория как трябва да се случват нещата, без реално да наблюдава кърмене.
Няма стая за кърмене или удобен стол в стаята, на който да кърмиш. След естествено раждане това може да не е проблем, но след секцио е изключително неудобно на нахраниш детето.
Хигиена: ОГРОМЕН проблем е хигиената. Кошът с боклуци постоянно преливаше, не се сменят чаршафи, не се мие пода, не си мие банята, не се перат одеалата при смяната на пациенти. Но пък във фактурата имаш включена сума за допълнително санитарно обслужване, което е пълен абсурд.
Посетители: по време на приема не ти казват какви са правилата за посещение, но след това ти се кара персона, защото бащата е влезъл в стаята, вместо свиждането да е в коридора.
Издаване на болничен и епикриза: забави се с една седмица, като се наложи 3 пъти да ходя до болницата, за да ги издадат. Въпреки, че ти казват да отидеш в определен ден и часови диапазон, когато си там се оказва, че няма администратор, който да пусне документите.