Образователен Говорилник v.1.0.1.

  • 16 787
  • 738
  •   1
Отговори
# 195
  • София
  • Мнения: 16 320
Дисертация мога да напиша как се влиза в ПУК в най-добрите училища, и то щото сме го постигнали и на практика, не само на теория.

А аз и две изречения не мога да напиша по въпроса. Joy

Ежко, не схващам каква теза поддържаш. И изобщо има ли такава. Пак. Smirk Хората могат или да трупат опит, или да правят семейство? На тези с държавно образование им трябва опит, а на тези с частно - не? Образованието в определени училища/университети замества опита? Какво всъщност казваш?

# 196
  • София
  • Мнения: 62 595
Май никой не разбира каква е идеята на Ежко. Единствено започвам да си мисля, че идеята е, че тези с частните училища не могат да си позволят лукса да работят за опит, иначе семейството ще умре от глад. По-скоро ми прилича на нещо като "под достойнството им е да работят за малко пари и без да им трябва да трупат опит.

# 197
  • Русе
  • Мнения: 12 249
Аз мисля, че знам идеята му. За да работят учителите, трябва да имат над средната работна заплата. Висока заплата, значело добър учител, научени деца. Затваряме си очите  от програми, нагласа на децата и така нататък. Колкото била по-висока заплатата, толкоз щели да бъдат по-научени децата.

# 198
  • София
  • Мнения: 19 668
Е, ако това е тезата му, аз ще се наложи да се съглася с Ежко (жива да не бях!).

# 199
  • Мнения: 156
Дисертация мога да напиша как се влиза в ПУК в най-добрите училища, и то щото сме го постигнали и на практика, не само на теория.
Би се получил добре продаваем материал.  Най-добрите ПУК СС и Питагор ли визира или има и други изискващи дисертация за влизане?

# 200
  • София
  • Мнения: 62 595
Еее, Ежко се превърна в класик, за който правим литературен анализ "какво е искал да каже авторът "Философската перспектива на земното или колко струва луканката." Wink

# 201
  • Майничка
  • Мнения: 13 892
Лошо няма, теоретично по-висока заплата би довело до повече желаещи и по-голяма конкуренция за свободните работни места. Обаче това е професия с много висок процент бърнаут и заплатата няма как да го промени, т.е., текучеството от случайно попаднали или по-чувствителни пак ще го има и на неговия фон - закотвянето на хора със средни или посредствени качества, но с по-добра психическа устойчивост (или чист непукизъм).
В момента, от младите учители, единици са тези, които се отказват заради заплатата. Напускат главно заради невъзможност  да влияят на процесите, които би следвало да генерират и управляват. А не могат, защото учат не само теория отпреди 100 години (тя не че има какво толкова да се променя), а и методи на прилагането й, които са със същата давност. И връх на лицемерието, част от тях са маскирани като "модерни" и "иновативни".

# 202
  • София
  • Мнения: 7 378
Гаргамела, много интересно, наистина. А за кои предмети става въпрос или при повечето е така, както го описваш (стари теории и т.н.)?

# 203
  • Мнения: 6 396
Переспективите са ясни, Анди. Чукча писател.
Търся учител по математика. Наличната взе да не разбира задачите, които им дават в училище 😀
Мецане, ти сериозно ли. Бая труд си хвърлил.

# 204
  • Майничка
  • Мнения: 13 892
За който и да е. За да станеш учител, трябва да изкараш (по време на следването или допълнително) специалност "Педагогика на обучението по...".
Смятай, щом още се говори за Монтесори или Гордън като за "алтернатива" в образованието.

# 205
  • София
  • Мнения: 62 595
А то пък, Монтесори мислиш, че е голямата алтернатива! От монтесорита и подобни се впечатляват хората така, както се впечатляват от някаква духовна практика - очакват да им "оправи детето" или "да му развие мозъка" или "социалните взаимодействия".  Аз също в началото се впечатлявах от тези неща, когато ги учих, ама вече хич не е така. В момента това и околни практики и теории са марка, която е повече реклама и бизнес, отколкото нещо кой знае какво. В нашата култура имаме предостатъчно "монтесорски" и прочие традиции, ама не ни изглеждат достатъчно лъскави и затова ги пренебрегваме. Нещо като "няма да ям боб, ще ям киноа". Защото им звъни международно и се предлагат безумно скъпи играчки с гръмките имена "развиващи". Сори, ама и правенето на компоти е развиващо, ама не звучи международно, нали?

# 206
  • София
  • Мнения: 7 378
Не звучи, освен това е много трудоемко. Къде-къде по-лесно е да заведеш детето на съботно-неделна "работилничка" в някое "ателие" и час-два да прекараш приятно с него, правейки "развиващи" занимания. Другото си е ангажимент - да осигуриш суровината (или да си я произведеш сам!), да осигуриш буркани, да миеш, режеш, мелиш, вариш, следиш, затваряш капачки, стерилизираш и т.н. и т.н.

Скрит текст:
и после за капак - складираш на някой рафт и забравяш да го изядеш Rolling Eyes

Гаргамела, не разбрах от поста ти - изискването за специалност "Педагогика на обучението по..." не е ОК, така ли?

# 207
  • Мнения: 6 396
Дааа, и май вече не може и да ги пошляпваме. Иначе една позната не може да стане учител в детска градина, щото има само българска филология, магистратура педагогика не й дават, трябва да я учи отначало.

# 208
  • Майничка
  • Мнения: 13 892
Напротив, само че нещата, които се учат, се увеличават като обем, но се затлачват като полезност на съдържанието.
Трябва да се учат управление на конфликти, управление на проекти, презентационни умения, в т.ч. и работа, ама наистина работа, не само споменаване на съвременни технически средства, четене на нормативни документи, много повече практически дейности и казуси за работа с деца и родители, първа помощ, ако щеш. И преподавателите им задължително да опресняват периодично знанията си в реална ученическа класна стая.

Влизат едни хлапета (или не дотам хлапета) в класната стая, заварват един хаос (защото дори и най-възпитаните ученици пробват) и ако не попаднат на читав наставник, повечето избират м/у 2 варианта: подобие на строга дисциплина с наказателни изпитвания и двойки или "Момчета, нека да бъдем приятели!" (по котарака Леополд). Пък после, защо се отказвали. Не казвам, че всички стават за учители, но само на гол ентусиазъм не се кара.

# 209
  • Мнения: 234
За който и да е. За да станеш учител, трябва да изкараш (по време на следването или допълнително) специалност "Педагогика на обучението по...".
Смятай, щом още се говори за Монтесори или Гордън като за "алтернатива" в образованието.

Обаче Монтесори наистина е алтернатива на образованието, особено в предучилищна възраст. И не защото е много иновативно, а защото самата постановка е друга и на практика е измислено как интересът на детето да води образователния процес. Нещо, което много се мъчат сега да постигнат всякакви демократични форми, но просто не знаят как.

Монтесори педагогиката спрямо МОН-ските образователни стандарти не е като киноа спрям боб. И въобще монтесори не е пресипване на боб, не знам защо е толкова трудно да се проумее. Давам само пример. Вече има не малко монтесори детски градини - в добре оборудваните може да видите например материалите им по математика.  По прекрасен начин илюстрират иначе абстрактни за малките концепции като събиране на големи числа, представяне на числата като единици/десетици и т.н., умножение и повдигане на трета степен. И не е толкова сложно, нито иновативно, а със сигурност е много работещо - не знам защо не се "внедри" в нормалните ни училища.

Общи условия

Активация на акаунт