Етажната собственост - такава, каквато си я направим 7

  • 39 185
  • 810
  •   1
Отговори
# 105
  • София
  • Мнения: 3 443
Да, и аз подозирам че на никоя институция няма да й пука, но поне да се стресне собственикът и да си изпълни задълженията. Нещо в стил "длъжни сме да имаме домова книга,ще ни глобят ако не са вписани обитателите и за да не глобяват ЕС, ще се наложи да подам сигнал че не съдействате".
Аз ако искам да се разправям с полиция и да раздухвам, можех още снощи да звънна че някой се е самонастанил и вдига шум, а горката баба може и да не знае.

# 106
  • Мнения: X
НАП задължително ще ги натиснат. При тях жалбите са 100% неанонимни и се записват и са длъжни да реагират. Еле пък за неплащане на данъци.... Друг е въпросът как процедират с информацията и личните данни, аз лично им нямам доверие. Но моето мнение не е задължително да я вярно, не претендирам.
За вдигането на шум след 22ч. задължително звънете на 112 - длъжни са да дойдат полицаите. Дори и само да мрънкат и да ти пилят, че голяма работа и незнамсикакво. При 2-3 сигнала ще им писне и ще им напишат акт или нещо от сорта, надявам се.
Аз не мога да звъня за шума на голямото куче над нас, той не е постоянен и не е предвидим. Сигурно е 50кг и тича горкото в една затворена стая по-малко 15кв.м. Като ме събуди в 2 ч. през нощта.....

# 107
  • Мнения: X
Здравейте, имате ли представа как точно професионалният домоуправител ще си изиска дължимите суми от собствениците, които още не са се нанесли в нова сграда и не са присъствали на общо събрание, на което е решено, че ще се ползват услугите на такава фирма. Става въпрос за разходи за поддръжка на асансьор и фонд ремонт, а не за режийни.

# 108
  • София
  • Мнения: 4 585
Никак! Няма такъв механизъм, каквото и да ви говорят. Ако хората сами не решат да платят...

# 109
  • Мнения: X
Ако професионален домоуправител не знае как да събере парите, сбъркал си професията.

# 110
  • Добрич
  • Мнения: 6 257
На мен от фирмата за проф. домоуправител ми казаха, че това не е техен проблем. Те си вземат цялата сума от касата на входа, т.е. излиза, че тези, които плащат редовно са ощетени допълнително...

# 111
  • BG
  • Мнения: 2 217
На мен от фирмата за проф. домоуправител ми казаха, че това не е техен проблем. Те си вземат цялата сума от касата на входа, т.е. излиза, че тези, които плащат редовно са ощетени допълнително...

Винаги се получава така, ако няма как да се вземат парите от недобросъвестните съкооператори-платци. Някак така става, че тези, които плащат съвестно вноските си са ощетени за сметка на онези, които по една или друга причина се разсейват и не внасят дължимите суми. Сигурна съм, че много от нас са свидетели на такива безобразия .... Искрено се надявам, че в някакъв момент ще има по-добре разписан закон за ЕС, с който ще бъдат санкционирани такива лица и ще има ред. Flowers Four Leaf Clover

# 112
  • Мнения: 149
попринцип не живеещите не плащат,няма как да ги накрат има го в ЗУЕС.

# 113
  • BG
  • Мнения: 2 217
попринцип не живеещите не плащат,няма как да ги накрат има го в ЗУЕС.

Valerie, това незнам къде си го прочела в ЗУЕС, но в чл.51, ал. 3 пише: (Изм. - ДВ, бр. 57 от 2011 г.) Общото събрание с мнозинство повече от 50 на сто от идеалните части от общите части може да реши собственик, ползвател или обитател, който отсъства повече от 30 дни в рамките на една календарна година да заплаща за времето на отсъствие 50 на сто от разходите за управление и поддържане по ал. 1. За отсъствието се уведомява писмено председателят на управителния съвет (управителят).

# 114
  • Голямата Мушмула ¯\_(ツ)_/¯
  • Мнения: 41 968
Здравейте, имате ли представа как точно професионалният домоуправител ще си изиска дължимите суми от собствениците, които още не са се нанесли в нова сграда и не са присъствали на общо събрание, на което е решено, че ще се ползват услугите на такава фирма. Става въпрос за разходи за поддръжка на асансьор и фонд ремонт, а не за режийни.

ако не знае как да събере фонд ремонт - сменете го.
сериозна съм.
домоуправителството (не знам дали има такава дума Simple Smile ) не е само събиране на ХХ лева от апартамент месечно, то е и решаване на такива проблеми.
и се започва още с обявяване на общо събрание с точка в дневния ред "определяне на сумите за фонд ремонт", продължава с протокола и събирането на подписите на всички присъстващи и решението за сумата.
и както пише в ЗУЕС - решенията са задължителни за всички.
това включва и гласувалите против и за тези, които са решили, че събранието не ги интересува и новите собственици.

ЗУЕС, Правомощия на общото събрание

всички решения на събранието могат да се оспорват в едномесечен срок.
едномесечен след вземане на решението, или едномесечен след научаване на решенията (за нови собственици).

тук юристите (както винаги) намират начин да направят нещата сложни  неразбираеми.
http://trudipravo.bg/mesechni-spisania/mesechno-spisanie-sobstve … adebnata-praktika

# 115
  • Мнения: 149
попринцип не живеещите не плащат,няма как да ги накрат има го в ЗУЕС.

Valerie, това незнам къде си го прочела в ЗУЕС, но в чл.51, ал. 3 пише: (Изм. - ДВ, бр. 57 от 2011 г.) Общото събрание с мнозинство повече от 50 на сто от идеалните части от общите части може да реши собственик, ползвател или обитател, който отсъства повече от 30 дни в рамките на една календарна година да заплаща за времето на отсъствие 50 на сто от разходите за управление и поддържане по ал. 1. За отсъствието се уведомява писмено председателят на управителния съвет (управителят).
Пропуснали сте частта:
 Ако като собственик, ползвател или обитател пребивавам не повече от 30 дни в рамките на 1 календарна година в етажната собственост, имам право да не заплащам разходите за управление и поддържане на общите части (тук не е нужно решението на общото събрание по т.1).

3. Децата, ненавършили 6-годишна възраст, не заплащат разходи за управление и поддържане на общата част.

# 116
  • Мнения: 14 363
попринцип не живеещите не плащат,няма как да ги накрат има го в ЗУЕС.

Valerie, това незнам къде си го прочела в ЗУЕС, но в чл.51, ал. 3 пише: (Изм. - ДВ, бр. 57 от 2011 г.) Общото събрание с мнозинство повече от 50 на сто от идеалните части от общите части може да реши собственик, ползвател или обитател, който отсъства повече от 30 дни в рамките на една календарна година да заплаща за времето на отсъствие 50 на сто от разходите за управление и поддържане по ал. 1. За отсъствието се уведомява писмено председателят на управителния съвет (управителят).
Пропуснали сте частта:
 Ако като собственик, ползвател или обитател пребивавам не повече от 30 дни в рамките на 1 календарна година в етажната собственост, имам право да не заплащам разходите за управление и поддържане на общите части (тук не е нужно решението на общото събрание по т.1).

3. Децата, ненавършили 6-годишна възраст, не заплащат разходи за управление и поддържане на общата част.
В дълбока заблуда сте (страница 24). Ключът се крие в болднатото.

https://www.mrrb.bg/static/media/ups/articles/attachments/%D0%97 … 164b5798680b6.pdf

(3) (Изм.- ДВ,бр. 57 от 2011 г.)Общото събрание с мнозинство повече от 50 на сто от
идеалните части от общите части може да реши собственик, ползвател или обитател,който
отсъства повече от 30 дни в рамките на една календарна година да заплаща за времето на
отсъствие 50 на сто от разходите за управление и  поддържане по ал.1. За отсъствието се
уведомява писмено председателя тна управителния съвет(управителят).

# 117
  • Мнения: X
Това са два съвсем  различни случая -
1. пребиваване по-малко от 30 дни и
2. отсъствие повече от 30 дни.

# 118
  • Мнения: 149
е точно, blablalala пита за нова сграда и собствениците не са се нанесли.Само,ако правят ремонт плащат и като започнат да живеят.Няма механизъм,с който да ги накарате да плащат,освен ако сами не решат.

# 119
  • BG
  • Мнения: 2 217
е точно, blablalala пита за нова сграда и собствениците не са се нанесли.Само,ако правят ремонт плащат и като започнат да живеят.Няма механизъм,с който да ги накарате да плащат,освен ако сами не решат.

Чл. 51. (1) (Изм. и доп. - ДВ, бр. 57 от 2011 г., доп. - ДВ, бр. 26 от 2016 г.) Разходите за управление и поддържане на общите части на етажната собственост се разпределят поравно според броя на собствениците, ползвателите и обитателите и членовете на техните домакинства независимо от етажа, на който живеят.
Т.е това са разходите за поддръжка на сградата.

Обаче дължат за фонд "Ремонт", независимо дали обитават сградата или не:

Чл. 6. (1) Собствениците са длъжни да: ал.9. (изм. - ДВ, бр. 57 от 2011 г., изм. и доп. - ДВ, бр. 26 от 2016 г.) заплащат разходите за ремонт, реконструкция, преустройство, основен ремонт и основно обновяване на общите части на сградата, подмяна на общи инсталации или оборудване и вноските, определени за фонд "Ремонт и обновяване", съразмерно с притежаваните идеални части;

Общи условия

Активация на акаунт