Q&A
Обобщени въпроси и отговори от темата *
В какви ситуации може да бъде полезен ерготерапевтът?
Какви са основните теми, по които Руслана Анастасова ще предоставя консултации?
Как мога да се консултирам с ерготерапевт онлайн?
* Предложените въпроси и отговори се генерират машинно от автоматизиран езиков модел на база потребителските мнения в темата. Генерираното съдържание може да е непълно, неактуално, подвеждащо или неподходящо. Вашите оценки спомагат за подобряване на модела и неговото усъвършенстване.
-
В какви ситуации може да бъде полезен ерготерапевтът?
Ерготерапевтът може да бъде полезен в ситуации, когато децата изпитват затруднения в ежедневните дейности, свързани с учене, игра и самообслужване поради физически или психически увреждания, изоставане или забавяне на развитието. Те работят с деца, родители и учители за насърчаване на развитието на независимост и подобряване на качеството на живот чрез холистичен подход към клиента. Те се фокусират върху основните области на дейност, които са характерни за всяко дете: самообслужване, обучение и игри.
-
Какви са основните теми, по които Руслана Анастасова ще предоставя консултации?
Руслана Анастасова ще предоставя консултации по въпроси, свързани с образователни затруднения, двигателно планиране, сензорна обработка, концентрация, различни състояния и увреждания като синдром на Даун, синдром на Рет, аутизъм , ADHD , церебрална парализа , спина бифида , диспраксия и други. Освен това тя ще обсъжда ерготерапевтични дейности у дома.
-
Как мога да се консултирам с ерготерапевт онлайн?
В момента консултациите с ерготерапевт могат да се провеждат чрез задаване на въпроси във форум или чрез организиране на онлайн среща, където можете да „се запознаете“ и да определите как ерготерапевтът може да бъде полезен. Онлайн консултациите са полезни за родителите и тяхното функционално включване в терапевтичния процес.
-
Какви игри и упражнения са подходящи за дете на 9-12 месеца?
-
Какви са основните цели на ерготерапията?

"Случайно" открих темата, зачетох се и реших да споделя моите терзания, с надеждата да ми дадете някакъв съвет. Дъщеря ми е на 4,7г. Да разкажа малко за нея, отговаряйки предварително на въпроси, които досега са ми задавали. Силно желано (второ) дете, зачената нормално, родена нормално, без упойки, и двете не сме пили никакви лекарства (аз от много години, а тя никога), изцяло на класическа хомеопатия сме. Никога не е лежала в болница и не изпитвала силен стрес. Кърмих я 8 месеца, като първите 6 месеца беше изцяло на кърма. Захранена на 6+ месеца, там всичко мина като по учебник. До 3-годишна възраст се хранеше балансирано, не познаваше т. нар. боклукчави храни. После като тръгна на градина нещата малко се промениха, но пак не мога да се оплача. Единствено, че не иска да яде плодове в цял вид. Давам ѝ пасирани, в кисело мляко. Иначе дъвче всичко останало, нормално. Като цяло развитието и в първите 2 години беше в норми, с тази разлика, че не проговори, когато "трябва". Имала е гукане, лепетна реч, очен контакт, усмивки и т. н. Не е имало нищо, което да ми подскаже проблем. Проходи точно на 1 година, преди това пълзеше, изправяше се...както казах всичко в норми. След втората година започна да си отмества погледа, когато искам да я снимам. Много чувствително, емоционално и сензитивно дете. Забравих да кажа, че на 3 месеца отключи атопичен дерматит, имала е тежки моменти (предполагам, че това по някакъв начин може да е повлияло на психо-емоционалното ѝ развитие), овладявали сме всичко само с хомеопатия, а вече почти го израстна (обривите).
Ходи на логопед и психолог от 3-годишна.Не сме правили някакви по-сериозни обследвания, защото виждам прогрес и че и става все по-общителна. Определено има голям напредък, но все още е далече от връстниците си. Много дълго стана, извинявам се и предварително благодаря!
), обувки...но само когато си играе. Като ме види да правя сладкиш, веднага си взема столчето, качва се и почва да помага. Насърчавам я и да се храни сама, но го прави с удоволствие, само когато яде любима храна (например сладолед, бисквити и т. н). В магазини скоро не съм я водила, от една страна заради пандемията, от друга, защото там е доста непослушна. Почва да взема от рафтовете много неща, по някое време почва да плаче и да иска да излизаме. Но това беше преди повече от година. Аз мисля, че тя има някакъв сензорен проблем. Някои неща ги преодоля - преди искаше навън само да я нося, сега върви на дълги разстояния без проблем. Преди не искаше да влизаме на детска площадка, когато има хора, сега влизаме нормално, понякога си закрива лицето (все едно я е срам). Миналото лято пищеше от морето, през цялото време беше вкопчена в мен, истински ужас изпитва от тази огромна водна площ. Ние живеем на морето и преди години е ходила, пак я беше страх, но съвсем поносимо. Сега тази година не знам още, направо не смея да я заведа. Иначе цяла година повтаря "морето, морето, пясъка, кофички, лопатки"- с любов, гледа го на картинки, на видео, но ако реално тръгнем натам, не знам... Исках да попитам, дали да потърся консултация с ерготерапевт в нашия град, дали би помогнал в случая. Лятото ще продължи да ходи на логопед, от психолога малко ще си почине...и евентуално мога да потърся ерготерапевт, дори не знам дали има такъв в Бургас.