Дъщеря ми не иска да учи, как да постъпя?

  • 25 034
  • 384
  •   1
Отговори
# 300
  • Мнения: 806
Тея откъде тръгна темата до къде стигна.Направо вече е философстване за самото философстване.Направо се обезсмисли темата.

# 301
  • Мнения: 1 153
Тея откъде тръгна темата до къде стигна.Направо вече е философстване за самото философстване.Направо се обезсмисли темата.
   Така стана, да. Спирам. И без това не получих отговор на въпросите си, освен общите ала-бала - матури и кандидатстване, което е смешно, защото не всички кандидатстват с математика. А Андариел се прави на ощипана мома. Кое, пиле, е зловещо в примерите ми? Това са все неща широкоразпространени и използвани на принципа "Щом го има, значи трябва". Трепанацията е прилагана от твои колеги, все пак. Предполагам, не си се шокирала от щангите, че е странно. Не ти изнася да отговориш, че ще теглиш майните на насилника, защото не можеш да го направиш. Същото е и с ученето - колкото може, толкова го прави. Разликата е втова, че децата в повечето случаи не могат да ви ги теглят и безропотно слушкат.
   Много хубаво се измъквате, като нямате отговор Simple Smile Аз мога да дам пример за 4 науки в една саксия (ако можете, сетете се, ама едва ли), вие за едни интеграли или каквото и да е от материала от 6ти клас нагоре не дадохте къде се среща в природата, къде се прилага извън научните среди свързани с математика и с какво се асоциира. Над тридесет години питам, отговор не получих защо трябва и кому е нужен този материал, ако няма да се занимава с математика. Все едно и също - няма, ама е нужно. Точно затова:
   

П.С. Андариел пий два валериана да се успокоиш!

# 302
  • София
  • Мнения: 62 595
Май нещо продължаваш да се опитваш да ме провокираш. Няма да мине, детинско е, извинявай, не е поведение на зряла жена твоето. В момента хич не ми е до теб, гледам протестите. Няма как точно заради теб да пия валериан, че и два. Повече ме вълнуват политическата обстановка и епидемията.

# 303
  • Мнения: 50 729
И без това не получих отговор на въпросите си, освен общите ала-бала - матури и кандидатстване, което е смешно, защото не всички кандидатстват с математика.
Виж сега, цялата ти философия е базирана на твоето дете, що пък нашата да не е базирана на нашите? Те са имали и желание, и амбиция, и възможности да кандидатстват и за тях дипломата и кандидатстването са били важни. И като гледам каква истерия се заформя след 7 клас с кандидатстването за по-добра гимназия, май не ние, а ти си в много, ама много маргинално малцинство. И като е така защо твоята филосффия да е общовалидна? За твоя случай ти признахме, че си права за себе си и никой не те е ръчкал. Ти се намеси в разговор за случай, който не съвпада с твоя, но искаш да наложиш своя шаблон.

Същото е и с ученето - колкото може, толкова го прави. Разликата е втова, че децата в повечето случаи не могат да ви ги теглят и безропотно слушкат.
А има и друга гледна точка, за която май изобщо не ти хрумва  - грехота е да се остави на самотек дете със  заложби и талант, което няма нужда от насилие и ръчкане, а от стимулиране и създаване на условия. В твоята философия такива няма и всички трябва да са тройкаджии. Ми тъпо, ако беше майка на дете с математически талант дали щеше да го съсипеш от инат? Той старият кадия чужда дарба не заптисва, ама ти проповядваш, че на своето дете ще го направиш.

 Много хубаво се измъквате, като нямате отговор Simple Smile Аз мога да дам пример за 4 науки в една саксия (ако можете, сетете се, ама едва ли), вие за едни интеграли или каквото и да е от материала от 6ти клас нагоре не дадохте къде се среща в природата, къде се прилага извън научните среди свързани с математика и с какво се асоциира. Над тридесет години питам, отговор не получих защо трябва и кому е нужен този материал, ако няма да се занимава с математика. Все едно и също - няма, ама е нужно.
Ами не, казахме ти - този материал е стълбичката, по която се изкачваш за да станеш инженер, програмист, статистик и много други неща. Може да не ти трябват в крайната точка, ама за да стигнеш до нея са ти нужни стъпала. Аз не помня как се решаваха интеграли и диференциали, но помня смисъла на това, което стои зад тях и ми помага в живота и в професията. Без тази основа нямаше да мога да бъда инженер.  И мога да ти кажа, че в лаптопа ми има повече науки от твоята саксия, и какво то това? Ти си знаеш твоето - математиката след 5 клас е ненужна наука. Ми стой си на мнението, за повечето хора не е така и се чудят как да си научат децата, а теб никой не те гони да учиш твоето. Да напомня, че темата е по молба на майка, разтревожена, че детето и не се справя. Не сме дошли в твоя тема да ти дуднем, нали?

# 304
  • Мнения: 9 115
Тея, май ти трябва да се успокоиш. Разбрахме, че не разбираш математиката след таблицата за умножение. Не е болка за умиране, но поне не прокламирай колко е безполезна, защото доводите ти и самата ти олеквате много. Все пак си чувала за интеграли, които се учат в университет.
Предлагам да престанеш да използваш интернет, телефон, компютър и дори ток, за да докажеш, че без математика може. Все пак всички тези неща са създадени от хора с математическо мислене.

Последна редакция: пт, 10 юли 2020, 21:29 от Dincho

# 305
  • Мнения: 1 153
Не мога да не отговоря.
   Черна станция:
Цитат
Те са имали и желание, и амбиция, и възможности да кандидатстват и за тях дипломата и кандидатстването са били важни.
Хм, всяко дете иска да учи нещо. Разликата е дали е нужна оценката по мат за там, или не. Тоест каква тежест оказва. Тези, които зависят от нея, да си учат, кой ги спира? Другите, които никога няма да използват тези знания, могат да наблягат на това, което им трябва на тях. Не налагам шаблон, посъветвах майката преди да започне да натиска, да разбере защо детето не иска да учи. Все пак има повече от причината мързел, която вие изтъкнахте като една единствена. И не признавате нищо друго, само ако детето е увредено, тогава може да не може. Не е така. После, въпреки че майката ви каза, че при тях не работи методът с наказанието, продължихте да съветвате да лишали детето от нещо, да обясняват, да минат материала от началото. Те са го правили, бащата все пак е завършил МГ и работи с детето. Това пак услужливо го пропуснахте и си продължихте рефрена. Е, щом бащата работи с детето и няма успех, какво да направят родителите? Да го убият, да го обявят за малоумно, мързеливо, да продължат да натискат въпреки никаквите резултати? Ако те искат отличен, а то разбира и решава за 3 въпреки положените двустранно усилия, какво съветвате? Освен родителите да смъкнат розовите очила и да видят, че детето не може повече, какво друго могат да направят? Какви алтернативи дадохте, освен Не може да не може, то това е лесно...
Цитат
грехота е да се остави на самотек дете със  заложби и талант, което няма нужда от насилие и ръчкане, а от стимулиране и създаване на условия.
Сериозно? Ако едно дете може нещо, има талант, то няма нужда от ръчкане. Тези неща си проличават рано и децата сами си го търсят, дори още преди родителите да са осъзнали. Тогава просто подкрепят.
Цитат
Ами не, казахме ти - този материал е стълбичката, по която се изкачваш за да станеш инженер, програмист, статистик и много други неща... Аз не помня как се решаваха интеграли и диференциали, но помня смисъла на това, което стои зад тях и ми помага в живота и в професията. Без тази основа нямаше да мога да бъда инженер
Кое от тук написаното опровергава моята теория, че трябва само и единствено на математически насочените професии? Защо не стана нещо друго несвързано с математиката, а инженер?
 Моля, изброй ми науките в лаптопа, които не са свързани с математиката.

Динчо, не го отричам, но са го измисли пак хора, на които им е харесвала и трябвала математиката, не биолози или историци, нали? Защо не измислиш и ти нещо, ами си спряла по средата? Знаеш повече от таблицата за умножение, значи не ти е проблем, нали?

# 306
  • Мнения: 9 115
Тея, един клас от 25 деца. Едно е изявен математик, ходи на олимпиади и няма нужда от родителско подканяне. Едно има проблеми и не може да се справи с математиката за повече от тройка след много усилия. Ние не говорим за тези две деца, говорим за останалите 23, с тях какво правим. Да им кажем ли, че математиката е безполезна или да се опитаме да им стане интересна?

# 307
  • София
  • Мнения: 62 595
Аз предлагам да върнем образованието на ниво килийно училище и така няма да страдаш, Тея. Тогава всичко ще се свежда до елементарна грамотност и аритметика до четвърти клас. Повечето деца нямат нужда от повече, не им трябва в природата. Достатъчно им е да се разпишат за заплатата си, да си напазаруват и да си платят сметките. А, да, и да цъкат на телефона.  

Конкретният случай е според мен повече свързан с вдигането на нивото изведнъж в пети клас, уголемяване на дупките от пропуски или някакъв психологически конфликт - вътрешен или с учители и деца. Но е по-вероятно детето да е в шок от новите, по-високи изисквания и да е усетило, че вече не е толкова лесно с шестиците, колкото до четвърти клас. Когато човек се чувства провален, той се демотивира. Обаче няма друг начин за запълване на дупките от системното учене и намиране на точката, след която са започнали пропуските, скъсала се е нишката в знанията. Каквито щеш други ги пиши, но това е начинът. Все още друг ефективен начин не е измислен.

Талантливите имат много общи характеристики с децата с проблеми. Всички ги мързи, когато ги мързи. И всички в един момент развиват една и съща философия, когато е по-лесно да си цъкат игричката, а знаят, че домашното ги чака.

Последна редакция: пт, 10 юли 2020, 22:32 от Andariel

# 308
  • Мнения: 50 729
Все пак има повече от причината мързел, която вие изтъкнахте като една единствена. И не признавате нищо друго, само ако детето е увредено, тогава може да не може.
Аз за мързел не съм говорила. Аз казах, че е изпуснало нишката и затова не може да схваща по-нататък. Да работи бащата по проблемите в 5 клас няма смисъл, ако не се върнат назад до здрава основа. Само това казах. То само работа не стига, трябва и акъл. И аз този акъл дадох - да се върнат ако трябва до 3 или даже 2 клас и да запълнят дупките.

Сериозно? Ако едно дете може нещо, има талант, то няма нужда от ръчкане. Тези неща си проличават рано и децата сами си го търсят, дори още преди родителите да са осъзнали. Тогава просто подкрепят.
Ми нали и аз това казах. Трябва да се стимулира и да му се създават условия. Детето не може само да си търси, трябва му помощ - родителите трябва да го запишат на курс, да го водят на състезания, да купуват сборници, да работят с него и да го окуражават.

Кое от тук написаното опровергава моята теория, че трябва само и единствено на математически насочените професии? Защо не стана нещо друго несвързано с математиката, а инженер?
Защото в 5 клас децата не знаят дали няма пътят им да е към инженерство, архитектура ИТ, счетоводство и статистика... И затова до едно време се учи всичко - за да може когато децата дойдат до избора да имат такъв.

 Моля, изброй ми науките в лаптопа, които не са свързани с математиката.
- Електротехника
- Електроника
- Химия
- Физика
- Ергономия и физиология
- Дизайн
- Право
- Логистика
- Мениджмънт
- Маркетинг
Толкова се сещам на прима виста.


# 309
  • София
  • Мнения: 62 595
Към тези науки искам да добавя
политология
психология
философия
биология

# 310
  • Мнения: 9 115
Не знам дали е нужна, но всичките ми приятели лекари бяха отличници по математика.

# 311
  • Русе
  • Мнения: 12 212
Обикновено лекарите са учили много докато достигнат до дипломата си. Но не всички могат да решават задачите на децата си. От опит говоря. От близки такива. Добри в професията си

# 312
  • Мнения: 50 729
Не знам дали е нужна, но всичките ми приятели лекари бяха отличници по математика.

Аз имам познат, който мразеше математиката, но той не стана лекар, макар да завърши медицина, търговец на лекарства е. Останалите ми познати лекари бяха отличници по всичко и над необходимото и по математика.

# 313
  • Мнения: 9 115
Дали можеш да решиш задачите на детето си е друга тема 😀
А пък дали можеш да му ги обясниш, така че да ги разбере съвсем друга....
Не спорим за свръх отличниците, нито за децата със СОП, говорим за онези между тези крайности. Та, трябва ли "стандартните" деца да учат математика след пети клас или не трябва...

# 314
  • София
  • Мнения: 62 595
От един момент нататък и аз не можех да решавам дадачите на децата, може би от седми клас нагоре. Обаче това не означава, че ги "освободих" от ученето по математика. Питаха се един-друг, питаха съученици и се научиха, повечко се мъчиха сами. И преходите по химия, и задачите по физика вече не мога да ги решавам, но това е гимназия. До шести клас математиката не е някакво чудо невиждано.

Общи условия

Активация на акаунт