Не искам да съм шофьор

  • 17 671
  • 385
  •   1
Отговори
# 345
  • Мнения: X
Двете са свързани. Хората не ползват ГТ, за какво са големи возила или пък през 5 мин, ако няма кой да се вози там? По натоварените линии пак се движат съчленени возила и пак са начесто - сега точно се сещам за трамвай 5 и 22, които са през 5 мин и са все пълни. Автобус 11 е през 7-8 мин. По тези линии има хора.
Ако има пътници, возилата ще се увеличат.
Аз лично с нетърпение чакам да отворят метрото до квартала, защото наземният транспорт се състезава с всякакви малоумници.

# 346
  • София
  • Мнения: 167
А аз като човек, който нормално ползва и метро, освен колата си, която оставям на буферен паркинг, съм искренно притеснен от появата на 3-тата линия, тъй като и с първите 2 е цяло събитие да се натъпчеш в метрото в час пик. Ходя с колата до буферен паркинг, защото живея в квартал с градски транспорт, но автобуса до метрото е на рядко, безумно рядко в час пик, идва пълен и я успееш да се качиш, я не успееш, безумно е. Ами ценно ми е времето - не ми е ок да мога да се прибера за 20 мин с колата и за час и половина с автобуса. Ами има си безспорни предимства метрото, но и там пътникопотока не е изчислен много добре. Ако не ми беше проблем паркирането, определено не бих си причинявал това бутане. Като се вземе предвид, че се прекачвам и от едната линия на другата, то в никой случай не ми е по-бързо и определено ми е в пъти по-неудобно да използвам метрото. Не отричам в никой случай градския транспорт, използвах го дори преди извънредното положение, но това не ми пречи да виждам и недостатъците му, както и тези на придвижването с кола .Въпрос на личен избор е, кой какво избира.

# 347
  • Мнения: 5 261
при това описание най-интересното е , че наричаш местоживеенето си квартал на София ... Според мен доста се объркаха понятията. Града си има свой чар и качества, които не вкл. таралянкане по селски пътища ... между града и супер престижното напоследък "застроена с дувари селска поляна без канализация".
Поне по мое мнение.

Последна редакция: пт, 18 сеп 2020, 13:20 от bella_ciao

# 348
  • София
  • Мнения: 20 725
Не отричам в никой случай градския транспорт, използвах го дори преди извънредното положение, но това не ми пречи да виждам и недостатъците му, както и тези на придвижването с кола .Въпрос на личен избор е, кой какво избира.
Не е точно така. Защото ако всички разсъждават като теб и се качат на коли, така ще се задръсти, че никой няма да стигне до никъде, вкл. и ти. Или трябва да си плащаш за избора. Както плащат хората, избрали да живеят в синя и зелена зона, без дори да имат запазено място.
Ако навсякъде имаше бус ленти, щеше да е чудесно - който държи да е с кола, да си плаща с време.
Буферните паркинги са точно затова и никой не казва на всяка цена да ползваш ГТ навсякъде.
Скрит текст:
От пълния тоталитаризъм, когато никой не питаше индивида за собствените му предпочитания, се отиде в обратната крайност - всеки да издига своя избор в култ. Както беше с училищата - преди уседналостта ревяха живеещите около престижни у-ща, ревяха наемателите, сега реват други...

Последна редакция: пт, 18 сеп 2020, 14:11 от Cuckoo

# 349
  • София
  • Мнения: 167
при това описание най-интересното е , че наричаш местоживеенето си квартал на София ... Според мен доста се объркаха понятията. Града си има свой чар и качества, които не вкл. таралянкане по селски пътища ... между града и супер престижното напоследък "застроена с дувари селска поляна без канализация".
Поне по мое мнение.

Айде да не прекаляваме а? Доколкото знам Младост е бил и все още е квартал на София. Това, че не живея до спирката на метрото е друга тема, както и това, че до нас единствената връзка с метрото остана един селски автобус!

# 350
  • София
  • Мнения: 20 725
Предполагам, под квартал се разбира бивше село или махала, присъединена към града. Младост отдавна е ж.к.

# 351
  • Sofia
  • Мнения: 16 390
Както плащат хората, избрали да живеят в синя и зелена зона, без дори да имат запазено място.

Като човек, живеещ в "Зелена зона", трябва да кажа, че даже предпочитам стикерите за локално платено паркиране да станат на тройни цени, а SMS-четата да достигнат поне 5 лв. / час. Може да звуча твърде капиталистически настроена, но смятам, че е тъпо хем да плащаш, хем да ти се налага да спираш през 6 пресечки от блока ти. Освен това, около моята кооперация наблюдавам двама хитреци, които са намерили цаката даже на платеното паркиране... Българският ум не познава граници, ако е замесена аванта.

# 352
  • Мнения: 5 261
Къде в Младост трябва да живееш, за да ти се налага да караш до буферен паркинг за да отидеш в София?
Blаck Cat  ами хитрува и ти?

# 353
  • sofia
  • Мнения: 9 237
Тази седмица ми се налага да обикалям из центъра и мога да кажа, че с градския транспорт се придвижвам доста бързо и стигам за предварително изчисленото време. Определено ми е по-комфортно да се возя, отколкото да шофирам из центъра.

На метрото и преди "пандемията" винаги съм успявала да се кача. Може би зависи от конкретната спирка и направление, но сега е направо празно. Учениците може вече да правят "навалицата", ама повечето започват сутрин в 7,30, а не след 8 (както е масовото при работещите).

Къде в Младост трябва да живееш, за да ти се налага да караш до буферен паркинг за да отидеш в София?
Най-вероятно в квартал Горубляне, който е в община Младост или в частта на Младост 3, която е далече от спирката на метрото.

ПП: аз също живея на село и ползвам кола непрекъснато.

# 354
  • София
  • Мнения: 167
И в Младост 3 и в Младост 4 има части, които са далеч от метрото, че и в Младост 1 и Младост 2 включително. Сега, ако някой го кефи да ходи в жега, студ, сняг и дъжд - може да кажем, че метрото е блозо или ако го кефи да чака 314 - това си е друг въпрос. Мен ми е по-удобно да си оставя колата на бизнес парка и не го намирам за голяма драма, ама да ми се обяснява как градския транспорт бил супер - ами не е. Ако беше супер, никой не е толкова луд, че да дава едни пари за кола, после за каско, после за поддръжка, гуми, гориво, данък, винетки и въобще всички разходи, които вървят с една кола, вместо да даде 370 лв някъде годишно за годишна карта за градски. Това да ми се обяснява колко е супер градския транспорт(при все че все пак го ползвам) е нелепо. Айде идете в някоя верига и си напазарувайте за една седмица и ръцете ви ще се откъснат докато занесете продуктите вкъщи. И двата начина на придвижване си имат и предимства и недостатъци. Аз сега с ковида, не бих се качил нито в автобус, нито в метро. Не защото ме е толкова страх за мен си, колкото че един положителен тест, води до 14 дневна карантина, а 14 дни с малко дете да се стой само вкъщи, са нещо, което не искам да си причинявам. Отделно, аз в центъра не ходя с кола, пробвал съм и не ми допада да се въртя по половин час да си търся мяст за паркиране, затова предпочитам да ползвам метро, колкото и да не ми е приятно да се бутам. Имат си както казахи двата метода на придвижване и предимства и недостатъци.

# 355
  • София
  • Мнения: 20 725
"Това да ми се обяснява колко е супер градския транспорт(при все че все пак го ползвам) е нелепо."

Някои линии са добри като условия и не особено пълни дори в час пик. Дори ме дразни, че в Младост са пуснали МАН-ове или Мерцедеси, които често са полупразни, докато 604 е китайска теснотия, макар и нова.

Никой не оспорва предимствата на колата, но невинаги общественият и личният интерес са съвместими.

# 356
  • София
  • Мнения: 24 839
Разбира се, че и двата начина на придвижване, имат плюсове и минуси и нали затова се правят буферните паркинги- да се комбинират начините, за да се разтовари трафика.
Не виждам защо bella_ciao  го обръща на пЪрвенюшко надскачане.

Истината е, че ако всички решат, че комфорта да са сами и в колите си, им е по- важен от трезвата преценка, че София не може да поеме толкова возила, ще дойде един ден, в който и 5 часа няма да стигнат, за да се пресече града.

# 357
  • София
  • Мнения: 20 725
АбсурТ, когато трезвата преценка се сблъска със собствения интерес, познай кой печели...
Хора, избрали да се придвижват само с кола, реват колко е пренаселено и задръстено и че трябва да се вземат мерки - но за другите, не за тях.
Но вярно е и това, че общината е дала разрешение за строеж, съответно строителят и собствениците плащат данъци и е редно с тези данъци да се изгражда и поддържа инфраструктурата.

# 358
  • София
  • Мнения: 24 839
АбсурТ, когато трезвата преценка се сблъска със собствения интерес, познай кой печели...
Хора, избрали да се придвижват само с кола, реват колко е пренаселено и че трябва да се вземат мерки - но за другите, не за тях.
Ох, това кореспондира директно с темата за "новите софиянци", които мразят "Софето", че било мръсно и пренаселено......

# 359
  • sofia
  • Мнения: 9 237
Вчера от ФМИ до мол София стигнах за 30 мин. с трамвай. Едва ли с кола би било по-бързо. На връщане хванах тролей до Плиска - 40 мин. Зависи от маршрута и още хиляди неща ползването на градски транспорт.
Като ходя до сестра ми в Овча купел и през ум не ми минава да ползвам градски транспорт.

Общи условия

Активация на акаунт