СЕДМИ клас 2019/2020 - Четвърта изпитна седмична тема - (06.07 - 12.07)

  • 103 877
  • 2 082
  •   1
Отговори
# 1 755
  • Пловдив
  • Мнения: 5 234
Така е. В случая на шестокласника, то детето до сега беше в МГ и се предполага, че математиката му е силна. Но чак сега майка му осъзна, че ще се наложи да заляга сериозно над БЕЛ, бил зле и тя не се притеснявала.

# 1 756
  • Мнения: 32
Ох, много се смях на тези балове, които са възприети като класиране! Представяте ли си- наредила съм 40 позиции, балът ми стига за всички и отстрани има бутон “Моля да потвърдите първото си желание и да подготвите документите за записване” Мухахахаха

Последна редакция: сб, 11 юли 2020, 11:26 от RanaGrig

# 1 757
  • Мнения: 8 557

Хората и за резултатите си бяха написали отдавна, ама излязоха по-рано.

                И  аз искам класирането вече да е налично,но...като знам миналата година как стана не ми се вярва сега да е по-различно.При това имам и друго притеснение - зачезнали и нито ключ за техния ап оставили,нито документите. Stuck Out Tongue При това предупредих....сега стоя и си фантазирам нови филми....ако не ги видя в неделя у дома как ще припкам за ключове.Мразя всичко да правя в последния момент и беснея,че не прибрах всичката документация при мен.

# 1 758
  • Мнения: 661
Това за четенето и информираността е важно във всяко едно отношение - иначе как се вземат решения , особено когато последствията са дългосрочни .
Но в случая с кандидатстването за гимназия не съдя никого - това не е просто избор , събитието е натоварено с много емоционален заряд , не всеки е способен на рационално мислене в такъв момент . И аз се връщах пак да проверявам дали  не ни е изхвърлила системата при вписването на желания , след като прочетох за подобни случаи тук .

Проучих училищата по всички показатели за около има-няма 2 часа . Желанията подредихме за не повече от 5 минути . Обаче това което ме накара да се ядосвам на себе си , е ,че се падведох по всеобщата истерия да се докопаш до елитно училище . Гледах тези които са ИИЧЕ . Ами в крайна сметка всички - от top the top до много по-неелитни учат по един и същ учебен план . И ако за едни деца конкурентната среда и амбицията са водещи до успех , за други вродените способности , чистият интерес и любопитство са двигателите за развитие . Моето дете е от вторите - нямам никакво съмнение , че ако иска да научи нещо - ще го научи .Защо тогава да го тикам в среда , в която битката за оценки ще е ожесточена ?!

# 1 759
  • Мнения: 5 234
И аз онзи ден си мислих, че излизането на класирането вероятно задължително върви в комплект с интервю в медиите на Синеочка. Тъй, че - в понеделник, мили дами.

# 1 760
  • Мнения: 3 491
оska,заради добрите преподаватели и по предметите, които са близки до вродените му способности.Иначе е напълно безсмислено.
Същите въпроси си задавам.

# 1 761
  • Мнения: 18 831
И нашият бал вече е нанесен

# 1 762
  • Мнения: 8 557
Защо тогава да го тикам в среда , в която битката за оценки ще е ожесточена ?!
                  Какво значи "битка за оценки"?!?!?! И то "ожесточена"!!! Или знаеш или не! Оценката е израз на знанията,които притежаваш.Е,не винаги е справедлива,но....всичко е толкова субективно.Идеално мерило - просто няма.На моите винаги съм казвала ,че не ме интересува колко имат ,като не могат да ми отговорят на елементарен въпрос. Yum Преди години ММ беше казал на малката,че иска 6 по БЕЛ и М и друго не го интересува.Тя пък казала в у-ще и ни привикаха на килимчето.Да,ама моя се мотивира.....кои са балообразуващите...влиза ли общия успех и....класната и директорката онемяха.
                  В живота си ще получават много оценки и не винаги те ще са в тяхна полза и мисля,че точно за това оценките не трябва да са самоцел и трябва да се възпитат упорити,целенасочени ,умни и мислещи млади хора,които да умеят да се справят с всички препятствия по пътя си.
                  Голямата е в елитно у-ще ,а братовчед и в така наречения 2 ешалон - не мисля,че тя е по-умна или в живота си ще се реализира по-успешно ,защото ще завърши елитното у-ще.Всеки от двамата има свои особености и различен тип мислене,интереси и различни цели.Преди много години имаше едно изследване,в което се доказваше,че най-успешно реализиралите се в живота са тези с успех от 4.50 до 5.50 - изводът беше - не са се амортизирали от учене по всичко и са запазили нервите и психиката си. До колко е вярно животът им ще го докаже.

# 1 763
  • София
  • Мнения: 3 242
И ако за едни деца конкурентната среда и амбицията са водещи до успех , за други вродените способности , чистият интерес и любопитство са двигателите за развитие . Моето дете е от вторите - нямам никакво съмнение , че ако иска да научи нещо - ще го научи .Защо тогава да го тикам в среда , в която битката за оценки ще е ожесточена ?!
Напълно съгласна! Тук е разковничето. Миналата година, моя позната ми се хвалеше, че дъщеря ѝ ще учи в 91 НЕГ, и аз отначало не схванах каква е тая гордост точно, защото не бях проучвала училищата изобщо.
По-късно споделих това с учителката по АЕ на дъщеря ми, че съм чула, че 91 НЕГ е много добро училище, а тя ми каза, че това в никакъв случай не е училище за моето дете. Без да знае изобщо как се справя с БЕЛ и Математика, без да предполага как ще се представи и на НВО година по-късно. Каза ми, "нали дъщеря ти трябва освен да влезе в училището, и да излезе от там психически здрава. Това училище не е за нея." Тогава много не разбрах какво ми казва, но постепенно разбрах, че е права. Моето дете не е амбициозно. Своенравна, свободолюбива, инатлива. Затова и преразказите ѝ никога не са супер точни, защото винаги използва синоними, различен словоред и както от двегодишна повтаря "аз искам по мой си начин". Убедена съм, че щеше да се чувства много подтисната сред неизбежно състезателния дух, който се възпитава в топ гимназиите. Можеше и някой друг комплекс да развие.
Много щях да съм доволна, ако имаше бал 480+ и може би щях да се изкуша да я запишем някъде там (човещинка си е това "да не се хаби балът" и "а ти знаеш ли къде го приеха моето дете", сякаш постижението е наше, а не негово), но приемам, че вселената си знае работата и така се е получило най-добре.

Страшно се възхищавам на всички ученолюбиви и амбициозни деца и понякога ми се иска и моето да е такова, но пък мога да се хваля с това, че изобретява лъжичка от нищо, когато ни трябва по време на пикник, макетно ножче от разглобена острилка (много се поряза, иначе нямаше и да разбера) и всевъзможни видове слайм, парфюми и други субстанции, които изчегъртвам от банята. Heart Grinning

# 1 764
  • Пловдив
  • Мнения: 5 234
Aма те нещата са свързани. За да влезе в 91 НЕГ, детето и/или родителите  трябва да са доста амбициозни, баловете за там са жестоки и искат супер сериозна подготовка и отношение, рядко някой ще има х 90+ точки и от двата предмета ей така. Така че то си е нормално, случайно да се случи да имаш бал за такова училище, а да не си амбициозен почти е невъзможно.

# 1 765
  • Мнения: 3 491
Има и нещо друго - съществуват деца, които не могат да се повлияят от средата. Дори и хипотетично някъде да има битки за оценки, те няма да припознаят тази битка като своя. И няма да се сдухат, че точно по този показател не са номер едно.
Отглеждам си два типа деца и да знаете, че с амбициозните да са по- по- най е по- трудно. Разочарованието е огромно, когато не са най- добри в БЕЛ, математика, футбол, рисуване и пеене.

# 1 766
  • Мнения: 3 483
От какво идва тая състезателност и само от училището ли зависи?
Аз пък чакам моето да прояви доза здравословна амбиция да изпревари някой в нещо учебно, но не би.
Той си има идея къде е и на никой нищо не иска да доказва.

Аманда, писали сме заедно. По-добре си описала от мен ситуацията.

# 1 767
  • Върху лъчите на Слънцето.
  • Мнения: 2 122
Storytime, моето дете е в училище към министерство на културата, с отделен изпит и прием, затова вече е записано. Понеже изпитът беше на 05.07, а класирането излезе в късния следобед на 07.07, не посмях да не пусна заявление и за МОН- ските училища, та съм любопитна да видя резултата.
И моето е към МК. И имаше достатъчно време да кандидатства и към МОН. И през ум не ми мина просто да се пробваме, та да видим какъв ще му е късмета. Не считам, че заради такъв експеримент, някое дете ще трябва да "изгори" или да чака поредно класиране! Заради място, което тъй или иначе няма да заемем!

# 1 768
  • Мнения: X
Storytime, моето дете е в училище към министерство на културата, с отделен изпит и прием, затова вече е записано. Понеже изпитът беше на 05.07, а класирането излезе в късния следобед на 07.07, не посмях да не пусна заявление и за МОН- ските училища, та съм любопитна да видя резултата.
И моето е към МК. И имаше достатъчно време да кандидатства и към МОН. И през ум не ми мина просто да се пробваме, та да видим какъв ще му е късмета. Не считам, че заради такъв експеримент, някое дете ще трябва да "изгори" или да чака поредно класиране! Заради място, което тъй или иначе няма да заемем!


Не мисля, че имате право да съдите някой, защото е упражнил правото си да кандидатства. В крайна сметка след като системата е така направена, всеки може да се възползва, независимо че е приет в АК, ЧУ, училище към МК. На второ класиране всичко си идва на мястото, никой "не гори". А и понякога решението се обръща в последната секунда.

# 1 769
  • София
  • Мнения: 3 665
Aма те нещата са свързани. За да влезе в 91 НЕГ, детето и/или родителите  трябва да са доста амбициозни, баловете за там са жестоки и искат супер сериозна подготовка и отношение, рядко някой ще има х 90+ точки и от двата предмета ей така. Така че то си е нормално, случайно да се случи да имаш бал за такова училище, а да не си амбициозен почти е невъзможно.
Не винаги е така. На големия, съученик,  доста посредствен, в седми клас беше наблегнал само на БЕЛ и мат. и влезе в НЕГ, като в свидетелство останалите оценки му бяха тройки. Завърши и НЕГ, но как е друг въпрос. Беше станал бързо известен на всички учители и ръководство. Явно амбицията на другите не му е пречила много.
Сина ми си го влечеше ученето и не е имал нужда някой да го дърпа, но не е и от амбициозните, просто му се получават нещата без много усилия, за щастие. Борбата за оценки идваше предимно от факта, че ще им трябва висока диплома, а не за да не се различават от другите, но и не бих я нарекла точно борба.
Децата са различни и наистина е важно да се съобразим с тяхната индивидуалност, за да се развиват правилно и щастливи.

Общи условия

Активация на акаунт