СЕДМИ клас 2019/2020 - Второ класиране - (20.07. - 26.07)

  • 87 815
  • 2 099
  •   1
Отговори
# 1 665
  • София
  • Мнения: 16 227
Скрит текст:
По отношение на селскостопанската техника сега ще споделя малко инфо от първа ръка. Част от бизнеса на съпруга ми е именно това. Кадрите са толкова малко и толкова рядко са добре подготвени, че се налага да се образоват в движение, едно на ръка и второ са наистина доста добре платени, имат чудесни условия за труд, даже част от тях понаучиха японски, корейски и английски, понеже има внос на прикачен инвентар и части от Кореа и прочее, освен основните търговски отношения с Япония. Да не казвам, че тенденцията за индустриализацията на земеделието вече е факт и за някои по-големи сделки се запознах с такива мъже, индустриални земеделци, имам предвид, че ченето ми увисна и стола на Абрамович взе да се клати застрашително.
И понеже с тази техника, освен, че се търгува, се обработват и земеделски площи /някой не си купува трактор, а просто си поръчва за дълбока оран, примерно/, трябват и оператори за въпросната техника, които са в дефицит.
Дори стигнах до там, че при регистрацията на един автомобил в КАТ, докато чаках и си бърборихме с останалите чакащи, единия като каза, че е тракторист от Добричко, мигновено получи оферта за работа, която, представете си, дори отклони, защото бил доста ангажиран и печелел чудесно. Имайте предвид, че работата на тези хора е на открито, сред природа и имат и друго предимство пред градските хора, просто водят различен живот. Не задължително по-лош от градските хора, дори в някои отношения по-осигурен, имайки предвид разликата в стандартите.
Отделно да не разказвам и за огромния глад за тесни специалисти- тип дървообработване, имам един сладур, скъпоценен кадър, който го наричат "Бог" на дървото, верен мой спътник от години в търсенето и спасяването на антични скринове, кресла и други джунджурии по света, който го отстъпих за малко на заем на Шератон, като лично присъствах на сключването на договора, да не казвам, че сама му го изготвих и младия гръцки архитект, отговорен за поддръжката на хотелите и до ден днешен ми изпраща благодарствени ноти по този повод, а друг мой приятел с мебелни фабрики се оплаква на всяка среща, че кадри няма, няма, няма и няма.

Мисълта ми беше, че място под слънцето има за всички, включително и за тези с бал 200,  даже наистина, ама съвсем наистина, бизнеса има крещяща нужда от хора, за жалост вече твърде често се явяват някакви твърде свръх квалифицирани, представете си ги тези с бал 200, които някак се промушват между капките, завършват нещо, някак си, после се набутват пак някак си в знайни и незнайни ВУЗ-ове от двайсти ешелон и накрая ми цъфва някакъв странен човешки продукт, нито риба, нито рак, който не може да си намери място под слънцето, защото въпросната куха диплома, без съответния пълнеж, която е придобил му носи фалшивото усещане, че принадлежи към другата, академично подготвена класа, чиито ум, навици, дисциплина, умения, навици и опит са подготвяни от три годишна възраст и мястото им е на върха на хранителната верига, макар, че и не всички успяват и не всички се стремят към това, но така или иначе са разпознаваеми, докато гореописания типаж не става дори за тракторист.


Освен всичко, обследвайки статистиката и баловете в диапазона, който ме интересува, смятам, че е налице въпросната тенденция, за която говорихме преди класиранията, а именно този випуск е в значително завишена конкурентна среда и първите до преди две години училища, които са се водили втори ешелон, от тази година поемат високобалови деца, които до миналата година биха били класирани в горния ешелон със същия бал.
Всъщност, не е точно така. Бал 400 тази година при момичетата се равнява на бал 388 през 2019 и на бал 384 през 2018г. Та, общо взето, същите деца си приемат и т.нар. първи ешалон, и т.нар. втори.

Аз отдавна мога да смятам.
Освен COVID-19, има фактор завишена раждаемост 2006-2009 г.
През 2009 г. са се явили 5954 деца, 2010 г - 8766, 2011 г. -
8034, 2012 г. - 8398, 2013 г. - 9019, 2014 г. - 9042, 2015 г. - 8427,
2016 г.  - 8595, 2017 г. - 9220, 2018 г.  - 9590 и 2019 г. - 10209 деца.

Не помня тази година точния брой, но според мен гравитира около 11 000 за София.
Е, те не са ластици тези училища и няма как да поемат статистически по-големия брой отличници.
Има фактор завишена раждаемост, но има и фактор ниво на сложност на изпитите. Например, минималните балове за най-високобаловите паралелки през 2017 са по-високи от същите за 2018, въпреки по-големия набор /в предходни години също е имало по-ниски общи резултати при по-голям набор/. Числеността на набора не е правопропорционална на броя на отличниците. Затова е некоректно да се каже, че с бала си от тази година едно дете е можело да влезе в училище Х миналата или по-миналата година, тъй като не е ясно какъв бал би изкарало то на тогавашните изпити. Не е въпрос толкова на сметки, колкото на изводи.

За глада на средни специализирани кадри си права. И все по-голям ще става този глад, заради неадекватните действия на държавата в това отношение. Не може да се очаква, че само с механично увеличаване на професионалните паралелки, за сметка на профилираните, ще се реши този проблем.

# 1 666
  • Мнения: X
В Държавен вестник е обнародвано Постановление № 155 от 21 юли 2020 г. за определяне на размера и реда за отпускането и изплащането на еднократната помощ за ученици, записани в осми клас на държавно или общинско училище, за покриване на част от разходите в началото на учебната 2020 – 2021 година

# 1 667
  • София
  • Мнения: 7 672
За глада на средни специализирани кадри си права. И все по-голям ще става този глад, заради неадекватните действия на държавата в това отношение. Не може да се очаква, че само с механично увеличаване на професионалните паралелки, за сметка на профилираните, ще се реши този проблем.
Тук да добавя и още нещо - има достатъчно хора без висше образование всъщност. Част от тях са завършили професионални училища и пак не са усвоили съответния занаят. Кое точно ви кара да смятате, че тези въпросни училища са едно чудо невиждано и дават, видиш ли, уникална професионална подготовка?

# 1 668
  • Мнения: 8 559
В Държавен вестник е обнародвано Постановление № 155 от 21 юли 2020 г. за определяне на размера и реда за отпускането и изплащането на еднократната помощ за ученици, записани в осми клас на държавно или общинско училище, за покриване на част от разходите в началото на учебната 2020 – 2021 година
                 Такива "Постановления" винаги ми сменят превозното средство  и най-често яхвам метлата! Imp

# 1 669
  • София
  • Мнения: 3 771
По отношение на селскостопанската техника сега ще споделя малко инфо от първа ръка. Част от бизнеса на съпруга ми е именно това. Кадрите са толкова малко и толкова рядко са добре подготвени, че се налага да се образоват в движение, едно на ръка и второ са наистина доста добре платени, имат чудесни условия за труд, даже част от тях понаучиха японски, корейски и английски, понеже има внос на прикачен инвентар и части от Кореа и прочее, освен основните търговски отношения с Япония. Да не казвам, че тенденцията за индустриализацията на земеделието вече е факт и за някои по-големи сделки се запознах с такива мъже, индустриални земеделци, имам предвид, че ченето ми увисна и стола на Абрамович взе да се клати застрашително.

Стана ми интересно кой е мъжа ти, защото до преди 8 месеца работех в такава фирма - продава селскостопанска техника и това, което пишеш ми е познато. Ама, ако не искаш тук, на лични.

# 1 670
  • Мнения: 5 165
За глада на средни специализирани кадри си права. И все по-голям ще става този глад, заради неадекватните действия на държавата в това отношение. Не може да се очаква, че само с механично увеличаване на професионалните паралелки, за сметка на профилираните, ще се реши този проблем.
Тук да добавя и още нещо - има достатъчно хора без висше образование всъщност. Част от тях са завършили професионални училища и пак не са усвоили съответния занаят. Кое точно ви кара да смятате, че тези въпросни училища са едно чудо невиждано и дават, видиш ли, уникална професионална подготовка?
Не дават добра подготовка, точно това е проблема. Хем масово не ги учат на занаят, хем и по другите предмети нищо не знаят.
Аз съм готова да го запиша в гимназия по транспорт, все пак съм в тази сфера, знам че може да изкарва не лоши пари с такова образование, но тези училища са пълна дупка.

# 1 671
  • София
  • Мнения: 3 771
Аз пак да питам - трябва ли да излизат всички паралелки от дадено училище в системата, нищо, че няма места на трето?

# 1 672
  • София
  • Мнения: 7 672
Именно, Алиена.
Няма какво да се сърдим на родителите на по-неучещите деца, че не искат да ги изпратят на такива места.
Освен това в реални условия, шансът на стотици обикновени дърводелци да заемат едното от двете работни места тип Шератон, с ювелирно-реставраторска дейност, клони към нула. По-вероятно ще се появят дипломирани художници със специалност дърворезба. 😃

# 1 673
  • Мнения: 1 350
За глада на средни специализирани кадри си права. И все по-голям ще става този глад, заради неадекватните действия на държавата в това отношение. Не може да се очаква, че само с механично увеличаване на професионалните паралелки, за сметка на профилираните, ще се реши този проблем.
Тук да добавя и още нещо - има достатъчно хора без висше образование всъщност. Част от тях са завършили професионални училища и пак не са усвоили съответния занаят. Кое точно ви кара да смятате, че тези въпросни училища са едно чудо невиждано и дават, видиш ли, уникална професионална подготовка?
В този ред на мисли веднага мога да направя аналогия с всяко училище, включително  ЕГ, МГ и ВУЗ......Простете! Simple Smile Пожелавам приятен уикедн и бъдещи успехи!

# 1 674
  • Мнения: 2 182
Това е повече от ясно, но проблемът е, че и много малко стават за някакъв занаят.  Познавам деца, които са отличници и учат в елитни училища, но едни яйца не могат да си опържат. Много ясен спомен ми е как в студентските години отидохме на една хижа, като нито един от курса не успя да запали печката ...Бабата, която държеше хижата, беше над 85 години и ни подкани сами да си я запалим....
В елитното училище не са го учили да пържи яйца, то е ясно. Ама хвани някое от ТОХ-а да видиш не може ли 🙂
Добре, че не всички майки бутат ниските балове в профилирани паралелки, че ще умрем от глад 😉

# 1 675
  • София
  • Мнения: 7 672
Извинете, но пърженето на яйца не е дейност, която следва да се усвои в училище. 😁

# 1 676
  • Мнения: 3 491
:grinning:Warwick, имам предвид, че и да искам моето да учи занаят, ако не става за такъв, просто ще си загуби времето. Като строител изобщо не си го представям, толкова е отвеян, че веднага би докарал трудова злополука на себе си или на други хора..

# 1 677
  • Мнения: X
Преди седмица пуска ТВ и попадам на анимацийката Гъмбъл. Диалога между Гъмбъл и баща му беше нещо такова. "Ще учиш ли колеж" - бащата. "За какво ми е да съм на 30г.със 100000дол.кредит?"-Гъмбъл
"А какво ще работиш без колеж?" - бащата. "Ами същото като онези дето завършват-ще доставям храна на супермаркетите" 😄

# 1 678
  • Мнения: 1 114
Не е въпросът къде да насочиш питомника, че да изкарва максимално пари, а да го насочиш там където ще си е на мястото, като се има предвид капацитета му. Но това не е задължително да се случи в 7 клас. Тракторист, дърводелец или фризьор можеш да станеш и в по-осъзната възраст, а не да прекараш едни неосъзнати години, учейки устройство на трактора или кой номер машинка да ползваш за да обръснеш нечия глава.

# 1 679
  • София
  • Мнения: 4 051
........
Има фактор завишена раждаемост, но има и фактор ниво на сложност на изпитите. Например, минималните балове за най-високобаловите паралелки през 2017 са по-високи от същите за 2018, въпреки по-големия набор /в предходни години също е имало по-ниски общи резултати при по-голям набор/. Числеността на набора не е правопропорционална на броя на отличниците. Затова е некоректно да се каже, че с бала си от тази година едно дете е можело да влезе в училище Х миналата или по-миналата година, тъй като не е ясно какъв бал би изкарало то на тогавашните изпити. Не е въпрос толкова на сметки, колкото на изводи.

За глада на средни специализирани кадри си права. И все по-голям ще става този глад, заради неадекватните действия на държавата в това отношение. Не може да се очаква, че само с механично увеличаване на професионалните паралелки, за сметка на профилираните, ще се реши този проблем.

Дори при липса на права пропорционалност в съотношението брой кандидатстващи- брой отличници, пак е валиден същия сценарий. Това не означава, че този фактор с нивото на сложност + завишените оценки по балообразуващите предмети не генерират масово висок бал, като резултат едно и като резултат две - леко разминаване в определянето на реалното ниво на подготовка на децата, което съответно затруднява процесът по конкретна дефиниция на деца с приблизително еднакво ниво в една паралелка, фундаментално важен фактор за високо ефективен учебен процес. С две думи си напълно права, съгласна съм,  абсолютно е валиден този извод, но отново в глобалната картинка мисля, че тенденцията продължава да съществува, поради простата причина, че отново предвид и процесът на глобализация, освен процесът на урбанизация, поставя сериозно въпросът за повишаване търсенето на качествено образование като продукт и десетте училища в листата на номер едно, не успяват да отговорят на това търсене. Защото отличниците не се раждат и възпитават само в София.

Отделно по отношение на развитието на селското стопанство, отдавна се налага тенденцията за окрупняване и масово механизиране, което, от своя страна свива участието на човешкия фактор. Или казано на човешки- ако до вчера са били нужни сто души с по два вола и плуг, за обработка на Х площ земя, днес един трактор, един оператор и съответния прикачен инвентар ще свършат същата работа за пет пъти по-малко време. Което освобождава и нуждата от обемен човешки фактор в тази сфера, който човешки фактор, обаче, трябва да му се намери някакво приложение в глобалната картинка.

Общи условия

Активация на акаунт