СМГ "Паисий Хилендарски" - тема 12

  • 81 703
  • 769
  •   1
Отговори
# 615
  • София
  • Мнения: 9 083
Истината е, че което и от училищата да избере, ако едно дете иска да програмира, става основно в допълнителни школи и самоподготовка. Поне по отношение на състезателната информатика.
Ако някой  сигурен, че ще програмира и това иска да избере като професия, вероятно ТУЕС е по-добър вариант. Ако не е на 100% сигурен или не иска да си затваря и останалите врати - като следване на нещо друго и по-широк кръгозор от знания, по-добре да избере СМГ.
Огромното предимство на СМГ е средата - има много деца, които са силно мотивирани и се трудят във всякакви различни области - математика, информатика, физика, химия, география, история и се класират на национални кръгове на олимпиадите, включително и на тях заемат челни места. И това дърпа всички напред - стимулира ги и те да полагат усилия.

# 616
  • Мнения: 4 235
И аз си мисля, че ако в 10 клас решиш нещо друго да учиш различно от програмиране, бидейки в  СМГ ще бъде по-лесно. В ТУЕС е много профилирано.

# 617
  • Мнения: 2 686
На мен и средата не ми хареса, та пак е въпрос на късмет.

# 618
  • Мнения: 4 235
В 8 клас старите паралелки запазват ли се (колкото е възможно от класираните деца) или се създават нови?

# 619
  • София
  • Мнения: 1 151
Ч
В 8 клас старите паралелки запазват ли се (колкото е възможно от класираните деца) или се създават нови?

Частично се запазват, доколкото децата от един клас са писали едно и също (а сега има вече 4 възможности), балът им стига и съотношение момичетата/момчета се спази, като момичетата винаги са по малко и целят да не се струпат на едно място, а равномерно в класовете. Винаги има нови във всеки клас - 7-8, както и се смесват деца от стари класове. На сина ми, който е с АЕ се запази ядро от класа, избрало съответния език и класния ръководите. Имат деца от друг клас и още 7-8 външни за СМГ до 7 клас. Немските повече се омесиха, сега с физиката ще има още повече.

# 620
  • София
  • Мнения: 12 182
При нас сегашният девети, който завърши, от А и Б 7-ми  клас , направиха А 8-ми клас с английски. Честно казано Ники съжалява малко, все още има някакво разделение между двата стари класа, а нови деца почти няма. При Ваня в Г клас са само 2-3 стари деца, другите са нови, но тя е по-доволна от паралелката си и децата реално. В немските паралелки пак едната е мисля повече от нови деца, а в другата има събрани различни деца от предишни класове. Така или иначе съм забелязала, че се събират по групички в компания независимо, кой от кой клас е в междучасията или в различни извънучилищни занимания и излизания.
За класа на Ники се получи така, защото искаха да си останат с учителката по математика и точно се събираха горе един клас от предишните два.
Копирам един мой пост от седмокласната тема, може да е от полза и тук.
 
Цитат
Мога да споделя как стоят нещата с часовете по мат в СМГ в осми и девети клас, за паралелките с английски, тоест с РИЧЕ език.
В осми клас имат следната бройка часове на седмица
Математика :
група А - 3 часа
група Б - нищо  (ИУЧ)
група В -  4 часа (ФУЧ)
Общо 7 часа.
Мисля че нямаше разлика първи и втори срок, имаха и един час (ИУЧ) информатика.

9ти клас СМГ
Математика
група А мат  - 3 часа
група Б мат -  2 часа (ИУЧ)
група В мат -  4 часа (ФУЧ)
Общо 9 часа

имат (ИУЧ) информатика 3 часа
първи срок
химия и физика по 1 час (ИУЧ)
втори срок
био и химия  по 1 час (ИУЧ)

Последна редакция: пт, 01 юли 2022, 14:02 от Aila

# 621
  • София
  • Мнения: 9 083
При нас в немската пък, в която също има деца от предните А и Б (до 7 клас), но и няколко външни деца, не съм разбрала да има разделение. Та явно си е до деца и как ще се с работят помежду си.

# 622
  • София
  • Мнения: 1 096
При нас в другата немска паралелка (9 кл.) са 50:50 стари-нови деца. Приятелства и групи се създават по интереси и характери, а не спрямо това, дали са учили и до 7-и клас там.
Мисля, че преобладават деца от бившата Г-паралелка, които са били при същия преподавател по Мат до 7-клас - Златилов.

# 623
  • София
  • Мнения: 1 151
А може ли да споделите впечатления за немския в 8 клас, много ли е натоварващо с тези 18 часа само немски, има ли някой наблюдения за другата преподавателка - Велинова, която виждам, че е от тази година, (къде отиде Алексиева се чудя), в 9 клас идва ли им нагорно на немските паралелки с повече часове разказвателни и как и дали поддържат немския след 8 клас, което е всеизвестно, че рязко отслабва ученето му от 9 нагоре? Имам опит с АЕ, та питам за информиран избор със седмокласничката.

# 624
  • София
  • Мнения: 9 083
Алексиева отиде в Гьоте институт. Според мен е нормално натоварен 8 клас. Добър вариант да се положат основите на нов чужд език, без да го има натоварването от разказвателните предмети.

# 625
  • Мнения: 9 536
При нас сегашният девети, който завърши, от А и Б 7-ми  клас , направиха А 8-ми клас с английски. Честно казано Ники съжалява малко, все още има някакво разделение между двата стари класа, а нови деца почти няма. При Ваня в Г клас са само 2-3 стари деца, другите са нови, но тя е по-доволна от паралелката си и децата реално. В немските паралелки пак едната е мисля повече от нови деца, а в другата има събрани различни деца от предишни класове. Така или иначе съм забелязала, че се събират по групички в компания независимо, кой от кой клас е в междучасията или в различни извънучилищни занимания и излизания.
За класа на Ники се получи така, защото искаха да си останат с учителката по математика и точно се събираха горе един клас от предишните два.
Копирам един мой пост от седмокласната тема, може да е от полза и тук.
 
Цитат
Мога да споделя как стоят нещата с часовете по мат в СМГ в осми и девети клас, за паралелките с английски, тоест с РИЧЕ език.
В осми клас имат следната бройка часове на седмица
Математика :
група А - 3 часа
група Б - нищо  (ИУЧ)
група В -  4 часа (ФУЧ)
Общо 7 часа.
Мисля че нямаше разлика първи и втори срок, имаха и един час (ИУЧ) информатика.

9ти клас СМГ
Математика
група А мат  - 3 часа
група Б мат -  2 часа (ИУЧ)
група В мат -  4 часа (ФУЧ)
Общо 9 часа

имат (ИУЧ) информатика 3 часа
първи срок
химия и физика по 1 час (ИУЧ)
втори срок
био и химия  по 1 час (ИУЧ)
С еднакво темпо ли вървят двата класа? Горе-долу едни и същи задачи ли решават двата класа?

# 626
  • Мнения: 4 235
А след 8 клас (А2 ниво) как си го поддържат немския за по високите нива Б1-С1? В Гьоте институт ли ходят? По принцип съм се насочила към английския, но не се знае въобще какъв ще е приемът и затова се интересувам и от немския.Дали разпределиха учителите по паралелките за тази година или все още е рано? Г-жа Михова ме интересува по-конкретно. Благодаря

Последна редакция: пт, 01 юли 2022, 18:11 от malinkap

# 627
  • Мнения: 601
Синът ми беше в осми клас при г-жа Велинова. Нов е за СМГ и не знаеше нито дума немски. В началото мрънкаше, явно му беше трудно, но постепенно нещата се наместиха и завърши много добре. През първия срок имаше петица за срока, а през втория имаше две петици и 15 шестици като текущи оценки. Още нямаме резултати от изпита, но на частта с говоренето е бил похвален от член на журито.
С девети клас още нямаме опит.
За следващите нива очевидно ще трябват школи. Мисля нещо в посока летен интензивен курс към Гьоте институт, но не мога да се ориентирам кога е по-добре да се запише - дали когато наближава дипломирането му или още следващата година, когато все още ще помни поне част от това, което е учил.
Добре ще е някоя майка на по-голямо дете да сподели опит.

Последна редакция: пт, 01 юли 2022, 23:23 от fiction

# 628
  • Мнения: 4 235
Много благодаря! .А колко часа седмично се учи английски като втори западен език от 9 клас, ако си в немска паралелка? И там ли започват от азбуката?

# 629
  • София
  • Мнения: 9 083
При нас реално надхвърлиха А2 и покриха В1. В 9 са при друга учителка и на практика тъпчат на същото ниво.

Общи условия

Активация на акаунт