Въпрос относно първи клас

  • 4 975
  • 67
  •   1
Отговори
# 30
  • гр.Пловдив
  • Мнения: 3 340
Моите преки наблюдения са,че първи клас се е превърнал едва ли не в състезание кой е по-по най ,борба за надмощие и вижте ме колко съм напред с материала,всичко знам и мога,а ти знаеш толкова малко ,как е възможно?!

Лошото,е че на госпожата такива знаещи й идват дюшеш и й се явяват "дърпащите" класа ,а другите завалийчета какво чули,разбрали,отработили,наваксали и понаучили си е техен проблем,никога,ама никога не се изравняват с намаханите и отракани знаещи и можещи....Онези стават любимци на госпожата ,с които деца е работено ,които учат и напред материала,които нямат нужда от допълнителни разяснения,внимание или чиста загуба на време казано с две думи според госпожата....

За съжаление това е положението,така е било и така ще бъде,тежко и горко на тези деца,които нямат баби,дядовци и обучаващи майки и бащи на разположение ,които не са започнали да ги готвят от 4г ...

# 31
  • Най-красивата страна
  • Мнения: 12 289
Такава е програмата в предучилищната в училище.
И децата се научават там.
Няма нужда баба и дядо да ги учат вкъщи.
Това е работа на госпожата в детската градина.

Ако учеха едно и също в градината и в училище,нямаше да има такива проблеми.
Щом програмата е еднаква,би трябвало и нивото да е еднакво.

# 32
  • там някъде...
  • Мнения: 235
Моите преки наблюдения са,че първи клас се е превърнал едва ли не в състезание кой е по-по най ,борба за надмощие и вижте ме колко съм напред с материала,всичко знам и мога,а ти знаеш толкова малко ,как е възможно?!

Лошото,е че на госпожата такива знаещи й идват дюшеш и й се явяват "дърпащите" класа ,а другите завалийчета какво чули,разбрали,отработили,наваксали и понаучили си е техен проблем,никога,ама никога не се изравняват с намаханите и отракани знаещи и можещи....Онези стават любимци на госпожата ,с които деца е работено ,които учат и напред материала,които нямат нужда от допълнителни разяснения,внимание или чиста загуба на време казано с две думи според госпожата....

За съжаление това е положението,така е било и така ще бъде,тежко и горко на тези деца,които нямат баби,дядовци и обучаващи майки и бащи на разположение ,които не са започнали да ги готвят от 4г ...

А не трябва да е така. Децата са различни и се развиват с различно темпо. И ако има такива госпожи - то проблема е в тях, а не в децата.

# 33
  • Мнения: 29 466
Мисля, че беше в друга тема, една майка се оплакваше, че тяхната госпожа имала изискване в началото на първи клас да четат гладко, понеже са в "елитната" паралелка.
Не е редно децата да са научени преди първи клас да четат гладко или да пишат ръкописно. Има си методика, по-която се преподава и, ако не се спази, може да бъдат нанесени вреди. Неслучайно има професия начален учител, която се изучава 5 години. Това е все едно да отида при адвокат /примерно/ и да му разяснявам законите.
Хубаво е човек да се занимава с детето си но в рамките на подходящия за него материал.
И все пак всеки си решава за детето си......

# 34
  • Мнения: 8 267
Аз мисля,че програмата за предучилищна група в училище и в детската градина би трябвало да е еднаква.
Защо тогава се получава така,че тези които са били ПГ в училище  научават  азбуката,могат поне да  сричат ,да пишат и да смятат ....
В училище се научават,не вкъщи.
А в детската градина в повечето случаи-не.
За частните градини не мога да кажа.
И не е проблема в амбициозните родители,които  учат децата вкъщи.Защото тези нещата би трябвало в градината да ги научат.

И после тръгвайки в първи клас децата не повтарят материала ,който са учили в предучилищна,а преговарят и надграждат.
И аз от това се изумявам. Направиха ПУК - 2 години. В тези 2 години се дъвчат едни и същи неща. Групите са задължителни така, че всички учат едно и също. В първа подготвителна група детето ми беше в ЧДГ. В края на годината цялата група сричаше. Някой си и четяха.
Втора подготвителна група беше в ЧУ...в края на годината всички четяха. Едно единствено дете изоставаше с темпа на четене , но четеше.
Никога не съм учила целенасочено с детето.
В първи клас повтаряха материала които са учили в ПУК и надграждаха , учеха се на самостоятелност и пишеха ръкописно за разлика от ПУК.

# 35
  • София
  • Мнения: 891
Аз мисля,че програмата за предучилищна група в училище и в детската градина би трябвало да е еднаква.
Защо тогава се получава така,че тези които са били ПГ в училище  научават  азбуката,могат поне да  сричат ,да пишат и да смятат ....
В училище се научават,не вкъщи.
А в детската градина в повечето случаи-не.
За частните градини не мога да кажа.
И не е проблема в амбициозните родители,които  учат децата вкъщи.Защото тези нещата би трябвало в градината да ги научат.

И после тръгвайки в първи клас децата не повтарят материала ,който са учили в предучилищна,а преговарят и надграждат.

Според мен режимът в ПГ в училище и детската градина е различен и от тук идват разликите. Освен това в детската градина групите са по 30 деца, а в училище - 22. На всичкото отгоре в нашата група имаше много деца от следващия набор. Тъй като продължих да си контактувам с Г-жата от ДГ, тя казваше, че е много трудно да ги организира всичките, и работеше само с децата, които проявяваха интерес, което не е много добре.
Отделно имаше много голяма разлика от това, което се работеше с децата през дистанционното обучение - при нас в училище имаше ежедневно задачи, които си вървяха по материала. Казаха, че е най-важното да се запазят навиците за концентрация, които са придобили от началото на учебната година. В ДГ въобще не беше така.

Голямото ми дете си беше до 4та група в ДГ и след това не е имал никакъв проблем с училищния материал. Единствено му беше трудно да прави диктовки и преписва текстове, не защото не знаеше да пише, а му беше много времеемко и съответно скучно.

Иначе за разликата в качеството на обучение между отделните училища, дори отделните класове в едно училище, въпреки че са по-една програма е просто фрапатна.

# 36
  • Мнения: 208
Не мъчете децата от рано има време. Моята дъщеря не искаше да учи азбуката и да чете, а с математиката се справяш силна ѝ беше. Когато започна първи клас тя беше една от първите които се научиха да четат глатко. Сега е по-голяма и чете по-хубаво от децата, които ги смятат за по умни и важни.

# 37
  • Мнения: 971
Според психолози са нужни 3 основни умения за успех в живота - общителност, решителност и креативност. Не мисля, че това е застъпено в учебните програми на МОН. Така, че не се тревожете - децата трябва да бъдат преди всичко деца и да имат детство.

# 38
  • Мнения: 1 290
Според психолози са нужни 3 основни умения за успех в живота - общителност, решителност и креативност. Не мисля, че това е застъпено в учебните програми на МОН. Така, че не се тревожете - децата трябва да бъдат преди всичко деца и да имат детство.
Точно тези качества мисля, че им ги смачкват в училище, не само не ги развиват.

# 39
  • София
  • Мнения: 9 567
При дъщеря ми ги смачкаха още в детската градина. Чакам училището с притаен дъх.

# 40
  • Мнения: 138
Здравейте, имате ли информация дали в първи клас всеки ден си носят раниците или само в петък си ги взимат? А може би за всяко училище е различно?

# 41
  • София
  • Мнения: 62 595
ОставИ го детето на спокойствие да играе - остава му по-малко от месец до тръгване на училище. Нали затова тръгва, за да се научи да чете и да пише. В момента всичко това го правиш от страх детето да не е изостанало, а така като чета, нещата са си ок.
Писането минава през четенето.

# 42
  • Мнения: 1 275
ОставИ го детето на спокойствие да играе - остава му по-малко от месец до тръгване на училище. Нали затова тръгва, за да се научи да чете и да пише. В момента всичко това го правиш от страх детето да не е изостанало, а така като чета, нещата са си ок.
Писането минава през четенето.
Така направих,но днес и казах,че трябва да купим вече,някои неща за у-ще,че не остана много и тя сама изяви желание да решаваме задачки..И така направи няколко,упражнения..И тръгна да си играе навън...Благодаря

# 43
  • София
  • Мнения: 9 567
Здравейте, имате ли информация дали в първи клас всеки ден си носят раниците или само в петък си ги взимат? А може би за всяко училище е различно?

Различно е за всяко училище доколкото знам.

# 44
  • Мнения: 971
Аз много харесвам системата Монтесори, която развива детето с уважение към личноста му и практически занимания от най-ранна детска възраст. Но е голям проблем, че в България няма читави Монтесори детски градини и да не кажа никакви Монтесори сертифицирани преподаватели и училища, регулации за включване на елементи от системата в програмите на МОН. А и да има, то цените ще са фантастични.. Заниманията вкъщи не са достатъчни - трябва да има адаптирана среда, където големите подпомагат малките.

Проблема е, че процъфтяват разни измислени градини, лицеи, колежи и университети, защото държавата е абдикирала от функцията си да възпитава едни интелигентни и възпитани млади хора, а всичко останало е обърнато на бизнес или произвол. Има проблем - има бизнес.. Интересно само къде отиват парите на данъкоплатеца?!? Завършил съм Педагогика, но отвратен от системата и унизителното заплащане навремето си потърсих друга работа. От потока, много малко колеги станаха учители, а още по-малко са добрите.

Българското образование има нужда от страхотни реформи насочени към практическото обучение и връзката с бизнеса, мотивиране на преподавателите с добри заплати и ранно пенсиониране, подобряване на материалната база, развитие на т.нар. "софт скилс", креативността и предприемачество у децата, насърчаване на извън-класните дейности като средство за адаптация и допълване на образователния процес, поглед към професиите на бъдещето и т.н. и т.н. За какво им е на децата да зубрят някакви дати например?!?

Но трябва да сме реалисти. Обратно на темата - и ние имахме родителски притеснения дали детето е подготвено и ще се справя в 1-ви клас и няма да го тормозят в училище. Но в един момент решихме, че тези тревоги са напълно излишни и спряхме да го натискаме да учи азбуката и да решава задачи. Както се казва - всяко нещо с времето си. А и не се смятаме за успели след години учене. За мен далеч по-важни са игрите, спорта, помагане в домакинството, разходки навън, срещи с други деца и хора, добра храна и почивка и т.н.

В градината директорката ни обработи със "знаете какво е положението в държавата ни и ако искате децата ви да играят с нови играчки, да се хранят добре.., то настоятелството събира..". Същото е и в училище, но ни го казаха по-деликатно - предложиха ни платена занималня, извънкласни дейности и с радост платихме, за да са доволни учителите и да обгрижват децата с необходимото внимание. А иначе ни казаха да не се тревожим - тяхна работа е да ги научат да пишат и четат правилно (имат достатъчно време, а кой не се е научил)?

"Често в училище средата ни изгражда грешни представи за това какво всъщност означава да си интелигентен. Знаенето на уроците и изкарването на добри оценки е важно, но невинаги е показател за това какви умствени способности има едно дете. Някои от най-великите умове на планетата са били лоши ученици, което доказва, че доброто представяне в училище се оказва субективен фактор за бъдещото развитие на едно дете." реф. https://www.vesti.bg/na-uchilishte/7-znaka-che-ste-po-umni-otkol … -smiatate-6099486

Последна редакция: вт, 25 авг 2020, 01:11 от pooh06

Общи условия

Активация на акаунт