Въпрос относно първи клас

  • 4 957
  • 67
  •   1
Отговори
# 45
  • Най-красивата страна
  • Мнения: 12 277
Здравейте, имате ли информация дали в първи клас всеки ден си носят раниците или само в петък си ги взимат? А може би за всяко училище е различно?
Да,зависи от условията в училището.
В нашето училище има метални шкафове в коридора .Такива има в много училища в нашия град,но не във всички.
Всяко дете си има шкаф,който се заключва.
Има 3 ключа-1 в госпожата,1 в детето,1 в родителя.
В този шкаф стоят раницата,физическото,връхната дреха на детето.
В стаята също има шкафове.
Всяко дете си има шкафче.Не се заключват.
Там стоят всички учебници.Вкъщи ползваме онлайн ученбиците.
Учебните тетрадки също.
Рисуване,пеене,учебниците по допълнителните предмети-компютърно моделиране,предприемачество.

И така раницата не е тежка.

За няколко години в това училище никога не се е случвало да искат пари от нас родителите за някакви ремонти или за консумативи.
Въпреки,че ремонти се правят всяко лято.И във всяка стая има мивка и сапун.

Мисля,че това зависи от директора на училището.Явно нашата е оправна.

# 46
  • Мнения: 29 321
При нас шкафчетата са в стаята, която се заключва вечер и е само за класа.

# 47
  • Мнения: 138
Прочетох някъде, че преди няколко години са отпуснали пари за да се снабдят всички с индивидуални шкафчета за децата. Би било чудесно да е така, не си представям ежедневно разнасяне на пълната раница. Мен и празна ми се струва трудно да се носи.Simple Smile

# 48
  • Мнения: 1 192
Тези изказвания с амбициозните родители са изключително ограничени. Децата са различни. Както на едно са му интересни колички и камиончета и си умира да ги разглобява, друго пък е постоянно навън, катери се, пада и става и не се спира, трето обича животни, четвърто е страхотен футболист и т.н., така и някои деца са по-любознателни от малки и им харесва да научават разни неща. Аз съм се научила да чета на малко над 4 год., без който и да е да се занимава с мен, просто сме имали вкъщи буквар с картинки, който ми е бил несравнимо по-интересен от останалите играчки. Дъщеря ми също, без да я учим специално, се научи да чете на 5 год. На 6 вече сама разчиташе надписи на латиница. Искала е да и измислям задачи, за да решава, забавляваше се с всякакви логически задачи и ребуси. Преди първи клас можеше да събира и изважда двуцифрени числа и знаеше таблицата до 5. Можеше спокойно да тръгне направо във втори клас, но за съжаление системата ни е такава. И да, скучно и беше, но какъв избор имаме? Помагайки и поощрявайки я в това, което ѝ харесва да прави, и давам храна за ума и ѝ помагам да се развива и да е удовлетворена от себе си, а не да се доказвам пред някого като родител.
Интересно, защо, когато дете прояви талант в някой спорт, родителите веднага го записват на допълнителни занимания, почва да ходи по състезания и се радват на успехите му, но когато дете прояви любознателност към учение, се почва, че родителите го тормозили, че му отнемали детството, че били много амбициозни и прочие простотии в този дух.
Иначе, да, за всичко си има време и всяко дете е индивидуално, няма смисъл, когато детето няма никакъв интерес, да се опитва да му се налива нещо по-рано, отколкото ще му е необходимо. Нещата ще се случат от само себе си, когато му дойде времето. Но при всички случаи родителят трябва да е ангажиран и да помага, ако се налага, както и да следи, дали детето няма някакви обективни обучителни затруднения.

# 49
  • Мнения: 29 321
Не е съвсем така. Никой не твърди, че не трябва да се занимавате с детето в областта на интересите му. Но, когато ученето и успехите станат единствената водеща цел, то смисълът се губи.
Виждала съм амбициозни родители, на които им се казва, че детето им не е добро в дадената сфера, но те настояват то да се занимава с това, на всичкото отгоре всеки ден.
Виждала съм и как майка влачи детето си към училището, за да се яви на състезание.

Има много родители със свръх амбиции. Не говорим само за учене, а също и за спорт, изкуство.....

# 50
  • Мнения: 1 192
Не е съвсем така. Никой не твърди, че не трябва да се занимавате с детето в областта на интересите му. Но, когато ученето и успехите станат единствената водеща цел, то смисълът се губи.
Виждала съм амбициозни родители, на които им се казва, че детето им не е добро в дадената сфера, но те настояват то да се занимава с това, на всичкото отгоре всеки ден.
Виждала съм и как майка влачи детето си към училището, за да се яви на състезание.

Има много родители със свръх амбиции. Не говорим само за учене, а също и за спорт, изкуство.....
Сигурно има и такива. Аз говоря за общия случай, в който се слага знак за равенство между дете, което чете в първи клас, и амбициозни родители. Масово се разсъждава така.

# 51
  • Мнения: 29 321
Аз лично не съм учила моето дете да чете преди първи клас. Да, знаеше буквите от детската градина и там, каквото ги учеха, но не четеше. Нито е липса на амбиция, нито пък незаинтересованост. Умишлено не го учих, понеже смятам, че си има начин и ред, по който това да се случи. Същото и с ръкописните букви.
Научените деца обикновено не са го направили сами. Баби, майки.... И колкото и да са научени, към края на първи клас повечето се изравняват.
Това е мое мнение.

# 52
  • Най-красивата страна
  • Мнения: 12 277
Аз не виждам нищо лошо в това родител да се занимава с детето си,да го насочи,да го научи на нещо,да създаде интерес към нещо..
Да,на 5-7 години са деца.
Но точно на тази възраст децата са любознателни,попиват лесно информацията и точно тогава е момента да им се създадат някои полезни навици.
Ако детето има създадени навици,първи клас не се усеща.
Първи-четвърти клас е важен период,защото това е основата.
Хубаво е детето да разбере ,че за да постигне нещо,трябва да положи някакви усилия и че всеки в този живот си има някакви задължения.
При добра организация остава време и за забавления.
Но забавленията са след като си свърши задълженията.

И аз познавам хора,които си водят децата на състезания въпреки,че децата не искат.
В единия случай детето имаше способности ,но не беше уверено в себе си и се страхуваше.
Обаче постигна доста висок резултат и доби самочувствие.
Вторият път само се записа.
Понякога родителя трябва да побутне малко детето...

Амбициозни родители?
Аз не познавам родител,който да не е амбициозен.
Не съм чула някой да каже,че му е все едно дали детето му ще остане с 8 клас образование или ще учи в колеж.




# 53
  • Мнения: 29 321
Няма лошо. И аз съм амбициозна - държа домашните да са написани, уроците научени. От материала за съответния ден. Не изпреварвам времето и материала, който трябва да се усвои. Тук говорим за свръх амбициозни. Няма да давам пример дори от тази тема....или съседна беше?!?..., че да не почувстват обидени някои хора.

# 54
  • София
  • Мнения: 9 532
Малко се отклонихме от темата, но личнто ми мнение е, че думата амбициозен може да се тълкува различно според заряда, който се влага в нея. От една страна са родителите, които имат амбици/желание да се занимават с развитието на децата си и стимулират интересите на детето в различни области без да оказват натиск, ако детето не проявява интерес. От другата страна са родителите с т.нар. болни амбиции детето на всяка цена да постигне успех в дадена област. Те достигат до крайности в натиска си върху детето, което дори може да доведе до обратен ефект и да отблъсне детето от ученето и/или спорта.

# 55
  • София
  • Мнения: 62 595
Имаме си традиционно българско монтесори и едно време му се казваше да работиш с възрастните това, което ти поръчат. И ходене на село му казваха, и вършене на някакви задачи по помощ на по-възастните членове на семейството. Обаче сега все повече родители предпочитат да платят и да изпратят детето някой друг да го учи на "монтесори", вместо да се заемат. Досадно им е, не искат, нямат време, не им е интересно. После защо детето не може това, не може онова, пък го записваме на монтесори. Някак международно им звучи.

И амбициозни не искат да бъдат много родители, предпочитат всичко да е би хепи.  А децата не могат да се концентрират, защото нямат грам дисциплина, а нямат дисциплина, защото никой не иска вкъщи да ги учи на постоянство. Докато ревне, и вече всичко му е в ръцете. Като каже "не ми е интересно", и веднага се намира някой да се прави на маймуна. А "скучно ми е" е все по-често срещаният проблем.

# 56
  • Мнения: 2 488
Абсолютно съм съгласна с Andariel.

# 57
  • Мнения: 967
Мен друго ме притеснява. Напоследък все повече се говори за вредата от електромагнитния смог. Трябва ли да има базови станции на телеком оператори в близост до училища и рутери за безжичен интернет в училище? Организма на малките деца не е добре развит и те нямат естествената устойчивост на възрастен човек към ЕМП. Едно на ръка, че затъпяват от телефоните и таблетите от 2-3 годишни..

Едно едно видео и повод за размисъл:

Последна редакция: ср, 26 авг 2020, 15:17 от pooh06

# 58
  • Най-красивата страна
  • Мнения: 12 277
И аз съм съгласна с Андариел.Смятам,че дисциплината е много важна и  то  не само в училище.

# 59
  • Мнения: 1 290
Мами, да ви питам вие как планувате храната. Нали има само обяд и май някакъв плод. Аз се чудя какво да пращам, да не е много, но пък и гладно не мога да го оставя детето.

Общи условия

Активация на акаунт