Черен списък на туристическите агенции !

  • 632 388
  • 1 445
  •   1
Отговори
# 1 275
  • Beyond the Frontiers
  • Мнения: 4 727
Т.е. останото са длъжни сами да осигурят и имаха 1 година за това! И да, целеви са и са само за обещетения на туристите. Никой не дава 100 % държавна помощ.
От 2017 се говори за необходемост от създаване на Гаранционен фонд за тякива нужди, но ТА и ТО не желаят да заделят суми за това.
 Докато не стане задължително да правят такива вноски, а не само да лапат, ще има да почакат да им дадат помощи от някъде. То не става само с мрънкане и държавата да им решава проблемите. Да не би само те да са засегнати от Ковид кризата?! Доста им се помогна и им се даде достатъчна отсрочка за връщане на парите на туристите - цяла година! Да не забравяме, че много хора пък си взеха ваучери и ползваха заместващи почивки, така че задълженията са им намалели драстично.
В тази една година, колко време беше забранено пътуването?
Банките  отказват заеми или дават супер неадекватни лихви на туроператорите и туристическите агенции - ясно е защо.
Браншът не е против гаранционен фонд. Против е, че не е ясно кой и по какъв начин ще управлява този фонд. Реално няма законодателство по темата, а това е работа на министерството на туризма.
Този фонд се използва, когато туроператор е застрашен от фалит, но и той нямаше да помогне, защото в него не се поддържат 100% покритие на плащанията на клиентите.
С нищо не е помогнато - повечето мерки са абсолютно неприложими или вървят със забавяне от няколко месеца - визирам мерките за запазване на служителите например. А за милионите, които се цитират не ми се говори, в списъците виждам например затворени хотели и ресторанти по морето на "наши" хора да получават максимума суми, а всъщност те така или иначе през зимата не работят...Тези помощи отиват при едни хора много ударно, предизборно...Но не и там, където наистина са нужни.
% сумите, които се отпускат за туроператори са двойно и тройно по-ниски от други браншове.
Туроперотрите са икономически субекти, ясно е че развиват дейност с цел печалба. "Лапане" е доста груб израз. Предлага се услуга. Това струва пари. Клиентът решава дали да я ползва или не.

Напълно съм съгласен fatalina. Очевидно подготвят публиката за невръщане на пари.
Възможно е да има и такива фирми. Но е незаконно и ще почнат съдебни дела, наказания и проверки.

Ама те сега ако не върнат пари, тоест не си изгладят имиджа, завинаги са загубени като оператори на пазара, не знам дали си дават сметка.
Абсолютно всички са наясно. Освен това покрай некоректни фирми ще пострадат и коректни. Просто защото всички се слагат в един куп: измамниците агенции...

П.П. снощи е публикувана поредна промяна и нови изисквания за отпускане на последната помощ, която е точно и за връщане на пари. Тече нов 7 дневен срок за всички уж одобрени фирми. Пари никой не е получил. Ама министерствата се хвалят....

Последна редакция: ср, 03 мар 2021, 10:33 от Galactic Voyager

# 1 276
  • София
  • Мнения: 2
За пръв път пиша мнение онлайн, но нямаше как да спестя. При туристическа агенция Глобал Консулт БГ ЕООД или по-известни само като Global Tour, всичко ми изглеждаше добре, до момента, в който не споделих обратна връзка след една от екскурзиите ми с тях, тогава никакви ги нямаше. Това, което последва, обаче, надмина представите ми. Анулираха екскурзия до Румъния заради недостатъчен брой записали се, при което ми дадоха 12 месеца срок за връщане на сума. Обърнах се към КЗП и буквално няколко дни след входиране на жалбата парите ми бяха върнати до стотинка, без коментар от тях или опит за връзка с мен. Няма да коментирам това какви попари бяха дробили през КЗП, за да се оправдаят.. направо паднах. Пътувал съм с тях множество пъти в рамките на по-малко от година, привлякох мои приятели да им бъдат клиенти и накрая, сега, при подаване на резервация за екскурзия не получих обратната връзка, която обикновено доста бързо пращат. Обадих се в един от офисите им в София и директно ми беше заявено, че резервацията ми е анулирана. Казаха ми, че каквато и друга резервация да пусна ще ми бъде анулирана и причината е "някаква жалба", която съм имал. Това е отношението на Global Tour към клиентите, които си търсят правата и не им позволяват да извиват ръцете на хората. Евала! Тъкмо да се почудя как са оцелели като фирма и се осъзнавам къде се намираме.. За всички техни клиенти: просто имайте едно наум за тях, не позволявайте да ви мотаят, не очаквайте реакция при споделено мнение относно пътуване, а ако подавате жалби срещу тях или се опитвате да им слагате прът в колелото - директно ще спрат да ви обслужват. Явно не знаят, че това е дискриминация. Явно не знаят и как да работят с клиенти, това ще го научите още при първия допир с тях по телефон или имейл.

# 1 277
  • Мнения: 1
И аз искам да пиша за Глобал Тур. Много пъти съм пътувал с тях, имаше някаква карта която ти дава отстъпки, доволен съм и други хора са пътували с тях. Днес ни изоставиха в Пирот - 2ма човека заради 15 Мин закъснение. Пазарувахме оттам, в 7-8 българско време беше плана да се върнем. Не съм имал оплаквания от тях досега, покрай пандемията са изпозакъсали като всички, напълно разбираемо. Имашд един екскурзовод дето го мързеше да обяснява, ама поне не ни изоставяше човека. Пътувал съм с други агенции - Атлас С примерно и с тях не съм имал проблеми никога!! Миналата година един човек на тяхна екскурзия многократно закъсняваше и пак го изчакваха. Има си график, ама те оставят в чужда държава не ставa, макар и да е близо! Хванахме друг рейс който пътуваше за България с екскурзия и ни оставиха! Не мога да разбера и аз това отношение от страна на Глобал Тур, и други са се оплаквали неведнъж. Много екскурзоводи покрай пандемията изпонапуснаха и то не от една агенция, ама заради закъснение 15мин да те оставят просто не върви.

# 1 278
  • Асеновград
  • Мнения: 3 040
И аз искам да пиша за Глобал Тур. Много пъти съм пътувал с тях, имаше някаква карта която ти дава отстъпки, доволен съм и други хора са пътували с тях. Днес ни изоставиха в Пирот - 2ма човека заради 15 Мин закъснение. Пазарувахме оттам, в 7-8 българско време беше плана да се върнем. Не съм имал оплаквания от тях досега, покрай пандемията са изпозакъсали като всички, напълно разбираемо. Имашд един екскурзовод дето го мързеше да обяснява, ама поне не ни изоставяше човека. Пътувал съм с други агенции - Атлас С примерно и с тях не съм имал проблеми никога!! Миналата година един човек на тяхна екскурзия многократно закъсняваше и пак го изчакваха. Има си график, ама те оставят в чужда държава не ставa, макар и да е близо! Хванахме друг рейс който пътуваше за България с екскурзия и ни оставиха! Не мога да разбера и аз това отношение от страна на Глобал Тур, и други са се оплаквали неведнъж. Много екскурзоводи покрай пандемията изпонапуснаха и то не от една агенция, ама заради закъснение 15мин да те оставят просто не върви.
Не е приятно така е, но в договорите които подписвате с агенциите има клауза да се спазва програмата. Обикновено се прави компромис от екскурзоводите, звънят по телефони, търсят по пазари, магазини закъснелите, но това не бива да бъде практика. Всеки тръгнал на организирана екскурзия знае програмата и в договора се задължава да се съобразява с нея. Закъснението на един влияе не само на провеждането на мероприятията включени в програмата, но и на останалите 45 туристи в автобуса, и тяхното приятно прекарване по време на пътуването. Поради подобни проблеми, част от агенциите изрично са включили закъснение над определено време като клауза в договора, и напълно с основание оставят туристи, които целенасочено саботират провеждането на предварителната програма.
Екскурзовода и агенцията на практика обират недоволството на коректните туристи  чието приятно прекарване е провалено от закъснелите. Агенциите все повече ще си защитават програмите в бъдеще, от неоснователно саботиране, за да не се налага да отговарят на искове от засегнати туристи, поради нехайство от други пътуващи.
Що се отнася до екскурзоводите, те не напуснаха, а бяха освободени заради пандемията. Голяма част от тях се преориентираха в други професии, в предвид двете години без работа. И тепърва ще има липса на опитни кадри в тази професия. Правоспособните екскурзоводи в България са под 1600 по регистър, като в регистъра има лица които са починали и не работещи .
Съвета ми е когато пътувате организирано, опитвайте се да спазвате програмата. Дори и да закъснявате позвънете на екскурзовода- задължително телефона му се дава на всеки пътуващ. За мен лично пазара не е основателна причина да се карат всички останали да чакат. Имала съм подобна ситуация при която чакахме четири учителки да си изядат обяда и изпият бирата повече от час, понеже те решили, че според тях е недостатъчно времето и да разгледат и да обядват. Та монетата има две страни.

Последна редакция: пн, 23 май 2022, 07:24 от Panayotu

# 1 279
  • Мнения: 159
И аз искам да пиша за Глобал Тур. Много пъти съм пътувал с тях, имаше някаква карта която ти дава отстъпки, доволен съм и други хора са пътували с тях. Днес ни изоставиха в Пирот - 2ма човека заради 15 Мин закъснение. Пазарувахме оттам, в 7-8 българско време беше плана да се върнем. Не съм имал оплаквания от тях досега, покрай пандемията са изпозакъсали като всички, напълно разбираемо. Имашд един екскурзовод дето го мързеше да обяснява, ама поне не ни изоставяше човека. Пътувал съм с други агенции - Атлас С примерно и с тях не съм имал проблеми никога!! Миналата година един човек на тяхна екскурзия многократно закъсняваше и пак го изчакваха. Има си график, ама те оставят в чужда държава не ставa, макар и да е близо! Хванахме друг рейс който пътуваше за България с екскурзия и ни оставиха! Не мога да разбера и аз това отношение от страна на Глобал Тур, и други са се оплаквали неведнъж. Много екскурзоводи покрай пандемията изпонапуснаха и то не от една агенция, ама заради закъснение 15мин да те оставят просто не върви.

И аз имах подобна случка, специално в Любляна, екскурзоводката беше страшно нагла и се заяждаше с едни, а с други беше миличка. Мисля, че бях споделяла тук за този случай. Тъй като бяхме аз, майка ми и брат ми и си спомням думите на онази, които е казала, докато "уж" ни изчакваха, цитирам: "Аз ги видях там да си пазаруват в магазинчето съвсем спокойно." В последствие разбираме, че има 2-3 човека изгубени от групата, за тях абсолютно нищо такова не каза.
Тъй като в момента придобивам висшето си образование в сферата на туризма, искам да споделя нещо, което научих наскоро - лицензирани екскурзоводи ПОЧТИ няма, поради простата причина, че изпитите за придобиване на точно такава квалификация са страшно трудни. Масово тези, които са с вас на подобни организирани екскурзии са хора, които дори нямат и образование свързано с туризма. Смятам, че в такива случаи на първо място трябва да бъдем хора и винаги съм го смятала за грозно тази клауза, всеки гони време, но смятам, че един лош отзив води до още по-голям минус, намаляване на наплива от клиенти. Последната ми екскурзия до Одрин, екскурзоводката беше страхотен човек и въобще не ни е правила подобни проблеми, а пак имаше такива, които закъсняха, явно зависи от човека. Тогава бях разочарована от групата, така че няма да изпадам в обяснения.

Искам само да вметна, че преди няколко месеца успяхме да си получим парите от Емералд, за което искам да ги поздравя за коректното отношение!

# 1 280
  • Асеновград
  • Мнения: 3 040

Тъй като в момента придобивам висшето си образование в сферата на туризма, искам да споделя нещо, което научих наскоро - лицензирани екскурзоводи ПОЧТИ няма, поради простата причина, че изпитите за придобиване на точно такава квалификация са страшно трудни. Масово тези, които са с вас на подобни организирани екскурзии са хора, които дори нямат и образование свързано с туризма.
Понеже отново се зачеква въпроса с екскурзоводите. На територията на България екскурзоводска дейност имат право да извършват само екскурзоводите вписани в НТР https://ntr.tourism.government.bg/Web/Certificates.nsf/guides.xsp
Всеки един от тях има съответно издадена карта- Лиценз, която носи  и представя при проверка.
В програмите си ТО задължително вписват дали групата ще се придружава от екскурзовод или представител на ТО. Когато става въпрос за шопинг турове, най често е представител. За съжаление заради наемането на лица без правоспособност да пътуват с групи, много често има негативни отзиви. А в същото време правоспособните екскурзоводи остават без работа. И в туризма както и другаде има черен пазар на труда. Колкото по ниска е цената на която купувате една екскурзия, толкова по голям е риска да пътувате с човек който е нает само срещу това да бъде на екскурзия безплатно. Докато не се инициира орган който да контролира нещата в туризма , ще е така.
Лицата извършващи екскурзоводска дейност без правоспособност подлежат на глоба според ЗТ.
И да изпитите не са лесни, а изискванията и знанията са много, в същото време защита на професията няма. Затова и екскурзоводите скоро ще са изчезващ вид. Заетостта също никога не е гарантирана а от там и доходите.

# 1 281
  • Мнения: 19
Твърдо и категорично SaveTours са некоректни! В деня на полета ни беше заявено, че не сме били фигурирали в техните списъци, както и че билети за нас не са купувани, нито за отиване, нито за връщане, нито ни е направена резервация в хотела, за който сме платили! В последствие ни казаха, че ще ни настанят в хотел Paradise - с друга част от групата, както и че няма да има проблем да се включим в допълнително организираните екскурзии с тур агента на фирмата. Пристигнахме и изненада - нито беше хотела, който беше казан буквално преди часове, нито имаше някой от групата в него. Точно обратното - оказа се, че сме на 70км от тях. За "скромната" сума от близо 2 хиляди лева, бяхме настанени във видимо /в последствие и проверих/ по-лош хотел, който не отговаря на нивото на хотела, който ние сме резервирали. Извинение нямаше. Бяхме настанени във възможно най-лошия квартал, в който беше пълно с младежи германци, които се наливат от сутрин до вечер с алкохол, повръщат, облекчават нуждите си по улиците, разхождат се с колони с музика и крещят и пеят до малките часове на нощта. Също бяха се подготвили и с мегафони, с които да създават... атмосфера Simple Smile Няма смисъл да споменавам, че почивка не беше възможна. В цялата околност се търкаляха кенчета бири. Видяхме съвсем друго лице на избраната от нас дестинация, просто защото явно само в най-пропадналия район е имало места в хотел от сега за след малко. Ден по-късно ми беше съобщено, че не било рентабилно за фирмата да ни вземат на екскурзиите - за това нямало да можем да се включим. При разговор с управителя? /не се представи нито с име, нито с позицията на която работи/ ми каза, че нямало достатъчно желаещи от нашия хотел. На въпроса при положение, че от групата сме двама души в този хотел, колко биха били достатъчни за тях - не получих смислен отговор. Отказаха каквото и да е съдействие и решение. Арогантно, непрофесионално и нахално държание. Чух репликите "не е мой проблем", "аз какво да направя", "вземете екскурзия от хотела /на език, който не говорим Simple Smile/", "Вие какво искате, да дойда освен и да Ви закарам лично?!" и така нататък.
Никакъв ангажимент, че по вина на въпросната фирмичка, ние се намирахме на 70км от останалите и ние не можем да се включим по тяхна вина. На SaveTours не им пука за излъганите и разочарованите им клиенти, които са им се доверили. Пука им дали било рентабилно да бият път!!! За нас беше много рентабилно да се храним всеки ден навън, въпреки, че си бяхме платили закуски и вечери в хотела, просто защото храната не ставаше. Много рентабилно беше и да ни настанят в хотел, в който ВСИЧКО се плаща. Wi-Fi? 15 евро на човек за 7 дни. Искаш да си изстудиш напитката? 40 евро за 7 дни и ще ти бъде предоставен хладилник. Терасите ги делеше просто малко парче стъкло, а сред отзивите на хотела не бяха малко ограбените през същите тераси. Е, тогава предполагам, че за никой няма да е проблем да отдели и 8 евро на ден за сейф. Все пак и целия хотел е пълен със свестни хора - алкохолици от класа. Бирата не им слизаше от устата от сутринта. Взеха пари за организирана почивка от тях - организация нямаше. Просто ни оставиха в хотела и до деня на тръгването - оправяй се както знаеш.  Какво да ви кажа.. Останахме потресени.  Не го пожелавам на никой това, да тръгне на толкова дълго чакана ваканция, за която се е вълнувал, планувал е кои места ще посети и си е мечтаел и накрая да се сблъска с цялата тази история!
В последствие се оказа, че не сме единствените измамени и настанени в съвсем друг хотел от по-нисък ценови клас. На всеки бяха казани различни лъжи. Неорганизирани, безотговорни, ИЗМАМНИЦИ! Съсипаха нашата почивка и оставиха много гнусно усещане за тарикатлък на дребно.
Пълни аматьори и импровизатори. Не съветвам никой да се лъже на офертите им, освен ако не иска горчиво да съжалява, като нас.

# 1 282
  • Мнения: 3 587
Невена Николова, собственичката на Dream Holidays, затваря фирмата, заради заведените дела, отваря нова Luxury Holidays (в България сме, няма проблем), за да поокраде още клиенти.

# 1 283
  • Beyond the Frontiers
  • Мнения: 4 727
Невена Николова, собственичката на Dream Holidays, затваря фирмата, заради заведените дела, отваря нова Luxury Holidays (в България сме, няма проблем), за да поокраде още клиенти.
За съжаление - да. Дано повече хора четат и разберат.

# 1 284
  • Sofia
  • Мнения: 3 751
Мдаа, дори не им идва на акъл да променят малко името.. То не и нужно, щом им го позволяват и всичко минава, и заминава! Кой ял - ял, кой спал - спал..

# 1 285
  • Мнения: 1 454
Здравейте, в момента съм в Бая Домиция, област Кампания. Организирано е от Абакс ЕООД, нощуваме в хотел Джуливо в Бая Домиция. Екскурзиите до Неапол, Соренто, Помпей, Везувий, Амалфи и Позитано са чудесни, добре организирани, заслужават си, допълнително са платени.
Не мога да кажа същото за хотела и ресторанта , отвратително място, не се записвайте, ако хотелът е Джуливо, има хора и в съседния Парк хотел, същата работа.
За хотела, уж реновиран отгоре, отгоре, груб персонал, трима човека в една стая или двама , дават само една карта само със скандал получават втора, не приемат плащане с карта, само в брой, посттерминалът не работел, музика от басейна до 24 часа, която тресе прозорците, всичко със скандал, иначе не те отразяват.
За ресторанта, полупансион, закуска изключително бедна, не е блок маса, сервират от блокмасите и се пазарят за слайс шунка, кашкавал като вестник, хлябът е от миналия месец, ако не се изяде пак се дава.
Вечерята сервират в точен час, като в стол, може да се избира от предишния ден от две!!! менюта по едничко, макаронки или месце, риба, десерт какъвто решат. Едни сервитьори мятат манджите, после вземат, ял не ял, слагат другото, салатен бар от 4 кутийки,  течащи домати, царевица и зелен боб от консерва. Това в най-плодородната част на Италия, в магазина зеленчуците и плодовете са около 1,5 евро за килограм. Месото и рибата докарват на старо и въобще не стават. Пробвах събота и неделя и от понеделник спрях да ходя в реторанта. Боже , другите ми казаха, че ми махнали стола и прибрали картата🤣🤣🤣, уникално! Иначе курортчето е старичко, олющени сгради, но е чисто, кафето еспресо е 1 евро, уникално е, разкошна пица 5 -8 евро, деликатесни магазинчета до 10 евро сирена, колбаси , хапваш доволно. В супера всичко, бира  0,80-0,90 цента, страхотни колбаси, направо е без пари да ядеш навън.
Обаче въпросът е за какво точно платихме по 1200 лева някъде.
Ясно е , че маржът между реалната сума за полупансиона и това , което платихме се прибира  от фирмата и хотела, ама малко от малко да му прилича.

# 1 286
  • Beyond the Frontiers
  • Мнения: 4 727
Здравейте, в момента съм в Бая Домиция, област Кампания. Организирано е от Абакс ЕООД, нощуваме в хотел Джуливо в Бая Домиция. Екскурзиите до Неапол, Соренто, Помпей, Везувий, Амалфи и Позитано са чудесни, добре организирани, заслужават си, допълнително са платени.
Не мога да кажа същото за хотела и ресторанта , отвратително място, не се записвайте, ако хотелът е Джуливо, има хора и в съседния Парк хотел, същата работа.
За хотела, уж реновиран отгоре, отгоре, груб персонал, трима човека в една стая или двама , дават само една карта само със скандал получават втора, не приемат плащане с карта, само в брой, посттерминалът не работел, музика от басейна до 24 часа, която тресе прозорците, всичко със скандал, иначе не те отразяват.
За ресторанта, полупансион, закуска изключително бедна, не е блок маса, сервират от блокмасите и се пазарят за слайс шунка, кашкавал като вестник, хлябът е от миналия месец, ако не се изяде пак се дава.
Вечерята сервират в точен час, като в стол, може да се избира от предишния ден от две!!! менюта по едничко, макаронки или месце, риба, десерт какъвто решат. Едни сервитьори мятат манджите, после вземат, ял не ял, слагат другото, салатен бар от 4 кутийки,  течащи домати, царевица и зелен боб от консерва. Това в най-плодородната част на Италия, в магазина зеленчуците и плодовете са около 1,5 евро за килограм. Месото и рибата докарват на старо и въобще не стават. Пробвах събота и неделя и от понеделник спрях да ходя в реторанта. Боже , другите ми казаха, че ми махнали стола и прибрали картата🤣🤣🤣, уникално! Иначе курортчето е старичко, олющени сгради, но е чисто, кафето еспресо е 1 евро, уникално е, разкошна пица 5 -8 евро, деликатесни магазинчета до 10 евро сирена, колбаси , хапваш доволно. В супера всичко, бира  0,80-0,90 цента, страхотни колбаси, направо е без пари да ядеш навън.
Обаче въпросът е за какво точно платихме по 1200 лева някъде.
Ясно е , че маржът между реалната сума за полупансиона и това , което платихме се прибира  от фирмата и хотела, ама малко от малко да му прилича.
С вас има представител на туроператора. Обърнахте ли се към него? Оплакването ви е от хотела, защо го пускате в темата за туроператорите? До колкото виждам от организацията и екскурзиите нямате оплаквания?
П.П. и аз до колкото знам точно вашата група имаше сериозен проблем с полета. Wizz air смениха в последния момент самолета, а новият беше по-малък. Точно туроператорът се погрижи групата ви да се качи, а не да е от останалите в София.

# 1 287
  • Мнения: 1 454
Обърнах се разбира се, към всички изброени от Вас.Хотелът нали е избран от тях , много са наясно какво представлява. Представителят си е наработа, няма да си хвърли трудовата книжка, свива си рамене и толкова. Споменала съм фирмата, вижте заглавието на темата. Други въпроси?

# 1 288
  • Beyond the Frontiers
  • Мнения: 4 727
Обърнах се разбира се, към всички изброени от Вас.Хотелът нали е избран от тях , много са наясно какво представлява. Представителят си е наработа, няма да си хвърли трудовата книжка, свива си рамене и толкова. Споменала съм фирмата, вижте заглавието на темата. Други въпроси?
Хотелът е избран от вас. По програмата има няколко такива.
Въпроси към вас нямам. Те нещата са ясни. Мнението ви не е за тази тема, защото туроператорът не е некоректен.
Имате няколко лица за контакт: вашия агент, представителя на място и SOS номера.
Естествено след прибиране имате опция и за рекламация.
Странно, че имате време да се оплаквате във форум, но явно не и да се свържете с отговорните лица (щом е толкова зле по ваши думи) и да се реши проблема.
П.П. не видях да отговорите на това, как "лошият" туроператор е спасил цялото ви пътуване с намеса на време...

# 1 289
  • Мнения: 6 294
Как да не е виновен ТО? Нали точно той много добре знае в каква дупка води хора там и за какви условия става въпрос. Какво значи вие сте си избрала хотела? Хората по картинка и описание на ТО избират. Не са били на място там сто пъти както безсрамните ТО и ТА. Само.знаят да се нагушат с пари, да си делкат печалбата с долнопробните места за настаняване и хич не им дреме за хората. Голяма работа били свършили, че подлагат хората на стрес по летищата. Като се вижда от вече месец какво се случва с полетите, защо продължават да продават почивки и екскурзии, и да подлъгват хората? Преди 6 години щях да попадна на същите условия в Лидо ди Йезоло, но внезапно се разболях и не заминах, но мои близка отидоха  и бяха потресени от разминаването между очакване и реалност. Хотели дето тук и 1 * няма да им дадат и храна, колкото да не умреш от глад, като спагети само с доматен сос и разни манджурляци. Иначе голяма реклама на италианската кухня, да ама ако излезеш навън и сам някъде хапнеш по ресторантите.

Последна редакция: пт, 08 юли 2022, 07:44 от fatalina

Общи условия

Активация на акаунт