Частни училища-информативно-дискусионна тема 44 - Коледна!

  • 53 762
  • 757
  •   1
Отговори
# 75
  • Мнения: 6 394
Аз имам специално мнение за участието на психолозите в подбора. Което без да си кривим душата, се случва и в СС, и в Питагор. Че даже имам и личен опит. До толкова личен, че се учудих дали точно за моето дете говореха. От тотален екстроверт го изкараха абсолютния интроверт. Хайде може да се е попритеснила(което всъщност също беше малко вероятно), ама пък да се е променила на 100% не го повярвах.
Но от позицията на времето мога да кажа, че май директорите на училищата имат огромна доза, да не кажа решаваща роля, всъщност в отдаването на значение на участието на психолозите в подбора. Simple Smile
Аз на нашата главна психоложка(другите не ги познавам) много и се кефя. И и се чудя как ги издържа. Ходят при нея за абсолютни глупости и и се жалват като на близка приятелка.

И моята беше рисувала дракон. Wink

И да не е спам в темата. От лични наблюдения, кандидатстващите тази година в Питагор са големи късметлии. Спаднал наплив и учеличен прием. От кръга ни познати няма неприети. Честито на печелившите.

Последна редакция: сб, 19 дек 2020, 13:48 от Fancy

# 76
  • Мнения: 1 865
Аз имам познати деца, които не са приети.  ММ е скептик относно това дали ще се справят с повече деца.

# 77
  • Мнения: 6 394
Що да не се справят? В СС от години се справят с випуски от по 4-5 класа. А Влъчкова прави впечатление на доста целеустремен директор. Единствено не искам да краде учители от нашето училище с непочтени методи. Не, че го предполагам за нея.
Аз им желая успех. Правят стъпката в доста труден момент.

# 78
  • в страната на чудесата
  • Мнения: 8 641
Защо пък да краде учители от СС? Досега правила ли го е?

# 79
  • София
  • Мнения: 7 379
Защо пък да краде учители от СС? Досега правила ли го е?
Тя може и да не е, но нали стана модно напоследък Joy

На Питагор учителката от ПУК къде отиде?

# 80
  • Мнения: 6 394
В Българско школо. Което уж не подкрепяло ВЕЧЕ традиционните методи. Пълен смях и манджа с грозде е това училище в момента.

Лейка, казах, че за нея не го предполагам.

# 81
  • Мнения: 446
Нали знаете, че процесът на “кражба” е двустранен. Доколкото виждам, въпросната госпожа се чувства добре в Българско школо. В Питагор беше от години и не беше просто “един от всички преподаватели”, а доста изявен, деен и емблематичен преподавател. Тя не е предмет, който просто да се “открадне”. Явно има и други фактори, които ние игнорираме.

# 82
  • Мнения: 6 394
Под "открадне" пък най-малко визирах въпросната госпожа, която може и да е емблематична, но аз лично от двете си срещи с нея не успях да харесам изобщо.
Тенденцията на "кражба", която тече от миналата година към едно конкретно училище си е ясна, както и решаващите фактори: по-малко работа, по-малко изисквания, по-висока заплата. В замяна на довеждане и на други учители и имплементиране на методология, разработвана с години в първото училище.

# 83
  • Мнения: 446
Това го има във всеки един “бизнес”- “кражба” на ценни кадри, както и същите такива, просто в един момент се преориентират, търсейки нови възможности. Не съм сигурна, че на такъв тип кадри би им бил удовлетворяващ и значим фактор по-малкото работа. Те не са от този тип персонал, който чиновнически да иска просто да си изкара заплатата. Не съм сигурна и, че биха били по-малко ангажирани, даже напротив... но това е друга тема. БШ не са първите, не са и последните, при които има подобеден тип движение... доколкото си спомням последната година, по-голямата миграция е към Иззи...

# 84
  • Мнения: 6 394
Аз изобщо нямах предвид БШ, когато в този пост говорех за кражби.  
Що да не се справят? В СС от години се справят с випуски от по 4-5 класа. А Влъчкова прави впечатление на доста целеустремен директор. Единствено не искам да краде учители от нашето училище с непочтени методи. Не, че го предполагам за нея.
Аз им желая успех. Правят стъпката в доста труден момент.
БШ изобщо не ми представлява интерес за наблюдение, след резкия завой на новата(вече стара алтернативна) директорка. Само коментирах бившата ПУК Питагор учителка къде е преминала на работа.
Може и да има кражби, но това далеч не е нормално и не се гледа с добро око на кражба на методология и т.н.

Всеки има право да търси нови хоризонти, ама да са наистина нови. А не с интелектуалния труд и на много други негови бивши колеги да покорява тези нови хоризонти. И не ми обяснявайте, че на тези нечиновници не им е все едно дали работят с два класа от по 12 деца на випуск...или с 4-5 класа от по 18 деца. По-малко деца, по-малко домашни и контролни за проверка.

# 85
  • София
  • Мнения: 62 595
Разбира се, че обемът работа има значение, това важи за всяка професия. На мен ми се изтърка това вече с чиновническо-нечиновническо.  Има хора, които си вършат работата и хора, които не я вършат. А всеки човек дори по емпиричен път е установил в един момент, че обемът работа има значение и заплащането също има значение, а обвързването на обем работа със заплащане прави едно място по-предпочитано от друго. Който иска фантазии - да си пусне рекламния блок на телевизиите. А когато някой отиде на набота, то той отива с всичките си знания и опит, с личността си, с възгледите си. Това поне са неща, които никой не може да му ги отнеме. Едва ли някой тук се е закотвил на първата и единствената си работа, все едно се е врекъл в нея. Ами, не, хората се местят към по-изгодни условия по подразбиране, дори в един момент най-романтичните представи и най-голямата лоялност отстъпват пред по-доброто заплащане, по-малкия обем работа или някакви други облаги (примерно престиж или като възможности за растеж в йерархията), които човек получава на новото място. Тук всеки е минал и ще минава през това през целия си живот. Работодателят си гледа изгодата - окото му няма да мигне да прекрати договора, ако реши, че иска да съкрати позицията, иска да назначи друг човек или някакви трети негови си основания. Това са трудово-правни отношения, а не клетва за вярност. То и клетвите за вярност хората ги нарушават, когато решат, че имат изгода. Правиш на човека оферта, а той решава дали да я приеме или да не я приеме. Какво непочтено има? Непочтено ще бъде после, ако са предложени едни параметри, а после се окаже съвсем друго.

Какво означава кражба на методология? За да има кражба, трябва някъде да се е подписал, че няма право да работи по начина, по който работи в тази фирма. А какво да кажем, когато фирмата краде методологията на работника и си присвоява неговия интелектуален труд и си приписва негови лично-професионални постижения без да има грам принос за тях? (защото на мен и това ми се е случвало - постиженията на "мои" деца изведнъж чувам, че сси ги приписва някой друг, дори се рекламира, а той пръста си не е мръднал за това и не е имал отношение дори (не беше ЧУ, но пак частно заведение). Затова всеки си решава къде да отиде и откъде да си тръгне.

Последна редакция: вт, 22 дек 2020, 06:57 от Andariel

# 86
  • Мнения: 6 394
Ох, Андариел, за говорене по принцип поста ти е супер и е за лайк. Но си остава само в сферата на разсъжденията без да си запозната с конкретиката, която се визира в моите постове.

# 87
  • София
  • Мнения: 7 379
Да, и аз мисля, че постовете на Анди са забавно четиво, но наистина - по същество, отклоняването от темата е значително. Хубаво да ги прескачам, ама нали ги четат новодошли и после разсъждават със същите аргументи по разни въпроси, с които не са се сблъскали челно все още Sad

# 88
  • София
  • Мнения: 62 595
Няма никакво отклоняване, всичко си е по същество. Как мислите, че учителите са изключение и са един плам за работа, идеализъм и прочие и за тях не важат неща като натовареност, заплащане и всичко останало, което важи за всеки тук? И този пазар е като всеки друг пазар на труда - всеки иска нещо по-добро. Учителят е някакво странно животно ли? Как си представяте нещата, ако аз греша? Защо, според вас, учителите мигрират и се "оставят да бъдат откраднати"? Всеки, който е добър е готов да отиде на място, където бива оценяван по-добре. Става въпрос за целия комплект.

# 89
  • София
  • Мнения: 19 729
Анди, моля те, стига вече, наистина.

Общи условия

Активация на акаунт