ОСМИ клас 2020/2021 - Осмокласникът отново в клас - тестове, контролни всеки час!

  • 29 987
  • 746
  •   1
Отговори
# 675
  • София
  • Мнения: 3 809
При нас не мисля, че прекалиха с контроните - имаше 2 по математика, 1 по БЕЛ, 1 по японски и 1 по музика. Най-плачевни са резултатите по японски, но се надявам с малко помощ и контрол това да се промени. Оказа се, че човекът въобще не знае как пълноценно да ползва quizlet списъците, например. 100 пъти му казах да пита класната ако има нещо неясно, но уви не желае да го направи.
Всекидневно виждам как подобно поведение влияе на пораснали хора - не знаят как да направят нещо, но и не питат, за да се научат.  При него имам съмнения, че това нежелание да пита започна заради една учителка по математика, която беше сложила касичка за "тъпи въпроси"...

# 676
  • София
  • Мнения: 2 635
И двете учителки по математика във ФЕГ „преподадоха” спринтирайки няколко урока на куп. Никакво упражняване! Съжаляван, но това не е „взет” материал. В нашия клас поне имаха късмет следващият час, т.е. писменото изпитване да е почти след седмица, защото така се падаше по програма и реално уикенда аз лично преподавах и обяснявах квадратни уравнения, за да може да направи нещо на контролното. Явно не съм се справила много добре или пък толкова е капацитетът на моето дете по математика, защото на така „взетия” материал изкара 4. Форумната паралелка във ФЕГ  обаче нямаше този лукс от няколко дни дупка по програма и децата по никакъв начин не успяха да осмислят тези уравнения и да се подготвят нормално. Така че нито е „взет” този материал, нито е упражнен, нито оценката върху него в този клас е реална и Jam е абсолютно права в този случай, че това, което се случва е безумно!

# 677
  • Мнения: 24 467
Скрит текст:
Дефиниция за ясно нещо няма нужда да давам. Преподаденият материал си е преподаден. Кой как го е усвоил е друго нещо.
Иначе си има хора, които каквото и да им се дава и преподава, не вземат, та това няма как да е критерий.
Писах вече, затова го поставям вече в скрит текст, че не ми се върти едно и също цял ден в общата тема - и при нас имаше преподаден тип задачи единия ден и на следващия час - контролно върху същите задачи. Нищо нередно продължавам да не виждам в това. Материалът е преподаден. Няма изисквания за предоставяне на минимално време за подготовка и проверка.
Не са ви предали за един час цял раздел. Урок са ви преподали. Не е кой-знае какво.
Кратките срокове с възможности за присъствени контролни не зависят от учителите и учениците, а допускане на оценяване на контролни, правени колективно по къщите, е по-недопустимо. Няма нужда да го обясняваме за пореден път защо. И на първолаците е ясно, че контролни с мама и сие са лесни и дори - приятни. Затова се прави по този начин някъде това, с контролните.
Можеше и да им предоставят повече време, но при това въвеждане и организиране на липсващо присъствено обучение и изпитване, достатъчно за по-добра проверка, и това е нещо. С ДО си е така - неудобно и некачествено е и такова ще си остане, докато го има. Свиквайте, иначе просто ще си трошите излишно нервите. Такива са обстоятелствата.
Освен ако не си решат друга организация за ДО - вкл. за присъствени изпитвания по-често през месеца. Тогава няма да има такова натрупване. Но и това не зависи от учителите.

Ако не сте доволни от конкретния подход на конкретния учител в конкретния случай - пишете му или говорете с него. Аз съм го правила и то тази година в началото точно, но в друг случай - когато децата не бяха поставени пред равни условия.
Конкретен случай: в четвъртък се преподава урок, в петък половината клас прави контролно по него, в понеделник - другата половина. Тук проблемът е по-съществен вече и реален, защото условия, пред които са поставени учениците от един и същи клас, са различни. Ако всички бяха правили контролно в петък /както стана миналата седмица, например/, нямаше да се обадя, защото не виждам някаква нередност, но в случая го направих, тъй като видях такава. От тогава не е възниквал подобен проблем.

... При него имам съмнения, че това нежелание да пита започна заради една учителка по математика, която беше сложила касичка за "тъпи въпроси"...
Пари ли слагат реално в нея?
Много ... странна ... хрумка.

Последна редакция: ср, 17 фев 2021, 13:08 от Judy

# 678
  • Мнения: 7 674
Не знам какви обективни оценки пишат, след като дават конгролно върху преподаден предния ден материал.
При това по математика, не по рисуване.

Поне е на взет материал. Нищо погрешно няма. И при нас има такива контролни - по НЕ и по математика точно.
Правят го, за да имат децата по-обективни оценки, каквито масово писаните на проведени неприсъствени контролни далеч не са.

дефинирай какво значи "взет материал". "даден" може да е, но "взет" в никакъв случай не е.

Материалът, който обхваща решаване на пълно квадратно уравнение, е преподаден за първи път от 12:30 до 13:30. След това учениците са имали часове по други предмети до 19:00 часа. Прибрали са се към 20:00 часа у дома.
На другата сутрин от 08:30 до 10:30 имаха час за подготовка за олимпиада по френски. Математичката си премести часовете вместо от 14:20, с начало в 12:30 и на децата им остана време само да тръгнат за училище. Отидоха с ненаписани домашни по френски, а за упражняване и усвояване на материала по математика изобщо не е имало време!

"Взет" ли е материалът в такъв случай и кой точно го е взел? Обективна ли е оценката от изпитване, проведено при тези обстоятелства? Аз не виждам принципна разлика между такова изпитване и това да ги беше изпитала върху следващия, още непредаден урок. Нищо "обективно" няма в такова оценяване. Нито пък има качество в такова "преподаване".
Тук ще ти опонирам. Материалът е предаден и не си права, че не е. Колко точно време има да се предадат 2 формули и защо 80 минути да са недостатъчни да се предаде само точно този един урок, на който е било контролното? В крайна сметка квадратните уравнения имат 2 формули (D и х1,2), като на самото контролно формулата за D е била написана на дъската, защото може не всеки да я е запомнил, елките са били разрешени. Ние вървим изключително бавно с взимането на материала, не е както са другите паралелки при другата учителка.
Освен това, когато аз изнегодувах, че се мести часа на контролното с 2 часа и се получи наслагване на допълнителния френски ме подкрепиха само 2 майки. Всички останали си замълчахте.

# 679
  • Мнения: 2 134
jam, това е за да имат повече "обективни" присъствени оценки. И щом смятат да изпитват само присъствено, нека бъдат така мили да оставят на по-свободен от изпитване режим децата през онлайн обучението, за да имат време и сили да се подготвят за следващата присъствена "сесия".
Мария, какъвто и да е един материал, за теб и мен може да са нужни не 80, а 8 минути (в случая и по-малко), това не може да е критерий. Трябва да има време за подготовка в къщи. Иначе е абсурдно.

# 680
  • Мнения: 24 467
За трети пък може да не стига и цялото време на света.
Обаче си има време за преподаване и изпитване, което е ограничено и важи за всички.
И аз да съм учител, и аз ще изпитвам сега - при лично присъствие. Другото са заблуди някакви и празно отчитане на дейност, поне що се отнася до писмените изпитвания онлайн.

Цитат
Тук ще ти опонирам. Материалът е предаден и не си права, че не е. Колко точно време има да се предадат 2 формули и защо 80 минути да са недостатъчни да се предаде само точно този един урок, на който е било контролното? В крайна сметка квадратните уравнения имат 2 формули (D и х1,2), като на самото контролно формулата за D е била написана на дъската, защото може не всеки да я е запомнил, елките са били разрешени. Ние вървим изключително бавно с взимането на материала, не е както са другите паралелки при другата учителка.
Освен това, когато аз изнегодувах, че се мести часа на контролното с 2 часа и се получи наслагване на допълнителния френски ме подкрепиха само 2 майки. Всички останали си замълчахте.

И аз така си помислих - че е предаден материалът и то урок, а не цял раздел, а не че се изпитва върху непредаден такъв. Ако е другото - оплаквайте се, нарушение е.
А, другите допълнения, които прави Мария, също не са за пребрегване.
И при нас, в същата ситуация, бяха позволени елки, например. Формули - не, защото ставаше въпрос за текстови задачи, взети след всички други предходни уроци, а формулите бяха в предходните.
Пак ще пиша - при нередности - обаждайте се. Но всеки случай си е конкретен, за себе си, и следва да се отчетат конкретните обстоятелства вече. Ето, както писах по-горе, аз се обадих и порочната /според личното ми мнение/ практика не продължи. Дори не бе на род. среща - лично се обадих на учителката.

Последна редакция: ср, 17 фев 2021, 12:06 от Judy

# 681
  • Мнения: 7 674
В часа са правени упражнения, опонирах на твърдението, че материалът не е предаден качествено. Това, че се премести часа с 2 часа не беше добре и аз реагирах веднага с протест това да не се случва. Но ми беше казано да се успокоя, че децата са умни, ще се справят и как миналата година им е било по-тежко.

# 682
  • София
  • Мнения: 2 635
Ей, това с елките е много добре. Нашата не дава. Вчера като се прибра му видях контролното. Грешките са именно в изчисленията. Оттам две единици надолу. Ами правилно, да не е бъркал. Абсолютно реална си му е оценката.

П.П. Личи си, че днес нямам много работа и съм на всяка манджа мерудия Simple Smile Обещавам да спра.

# 683
  • Мнения: 24 467
В момента си е пълна каша и дребните проблеми гледам да ги подминавам.
Като цяло от година организацията на образованието си е пълен... 
Но изпитване върху преподаван материал на следващия ден не е сред нещата, които бих нарекла значим проблем. Може да е иначе, просто обстоятелствата предполагат такова поведение от страна на учителите. С толкова продължителното ДО все по-зле ще става. Това са най-малките негативи от ситуацията дори. Лично аз съм го приела и реагирам при явно нарушение или крайна несправедливост. Другото е логична последица от обстоятелствата.

Ей, това с елките е много добре. Нашата не дава. Вчера като се прибра му видях контролното. Грешките са именно в изчисленията. Оттам две единици надолу. Ами правилно, да не е бъркал. Абсолютно реална си му е оценката.


При нас се оказало, че не им били и нужни, понеже числата били малки. Smiley А и акцентът бе на текстовите задачи вече, на съставяне на уравненията. Там елката като никак не е от полза. Обаче те успокоява някак, като знаеш, че можеш да ползваш при нужда.
Не им даде да ползват обаче на предходното контролно, когато акцентът беше върху самите изчисления. И си беше права.

Последна редакция: ср, 17 фев 2021, 12:13 от Judy

# 684
  • София
  • Мнения: 3 809
Във второто контролно по математика при нас е имало материал предаден буквално предния астрономически час. Теорията си е стояла все още написана на дъската. Според мен учителката е искала да провери доколко осмислят новия материал.
Наборът сподели, че няколко деца въобще не са влезли в часа, а повечето не са се сетили, че това им е преподадено предишния час, за да погледнат неизтритата дъска. И въпреки всичко повечето деца са се справили много добре.

# 685
  • Мнения: 24 467
Във второто контролно по математика при нас е имало материал предаден буквално предния астрономически час. Теорията си е стояла все още написана на дъската. Според мен учителката е искала да провери доколко осмислят новия материал.
Наборът сподели, че няколко деца въобще не са влезли в часа, а повечето не са се сетили, че това им е преподадено предишния час, за да погледнат неизтритата дъска. И въпреки всичко повечето деца са се справили много добре.

Така са ме изпитвали по "Логика" - преди обеда преподаване, със записани формули и задачи на дъската. След обеда - писмен изпит на задачи. Smile

# 686
  • у дома...
  • Мнения: 3 670
МамаМОНИ, благодаря, относително леко минава при мен. Само, че ме удари в синусите и очите. От вчера съм и с възпалено око. Но общо взето минава леко. Може би и лекарствената терапия, която ми предписаха, беше адекватна.

Девойки от класа на Ани роптаят срещу учителката по БЕЛ. Много изисквала от тях и им давала много домашни. А не отчитат, че са с профили ИЕ/АЕ/БЕЛ. Общо взето са недоволни от ПО заради многото учене. Пубери Simple Smile

# 687
  • Между гори и планини
  • Мнения: 11 852
Здравейте,  моя телефон е на поправка  и се мъча със един стар.  Но ви чета.  Днес моя има само английски,  за късмет батерията на лаптоп на госпожата паднала,  на му писаха какво да прави сам. И есе по литература.
Гърлото видимо е добре, но казва че усеща афта по дълбоко. Пие си лекарствата и учи.

# 688
  • софия
  • Мнения: 30 348
При нас натоварването идва от нуждата от пътуване до училище и мрън е доволна, че от утре пак са ДО.
Иначе часовете се провеждат по един и същи начин и ПО, и ДО, няма повече контролни или изпитване. Абе, не мога да се оплача от лошо ДО тази година, но периферните проблеми, които са характерни за него (липса на естествено, нормално общуване между децата и учител-ученик) няма как да се избегнат. Дано след месец се върнат за постоянно до края на годината.

# 689
  • София
  • Мнения: 6 655
Тук ще ти опонирам. Материалът е предаден и не си права, че не е. Колко точно време има да се предадат 2 формули и защо 80 минути да са недостатъчни да се предаде само точно този един урок, на който е било контролното? В крайна сметка квадратните уравнения имат 2 формули (D и х1,2), като на самото контролно формулата за D е била написана на дъската, защото може не всеки да я е запомнил, елките са били разрешени. Ние вървим изключително бавно с взимането на материала, не е както са другите паралелки при другата учителка.
Освен това, когато аз изнегодувах, че се мести часа на контролното с 2 часа и се получи наслагване на допълнителния френски ме подкрепиха само 2 майки. Всички останали си замълчахте.

Мария, с теб имаме различни виждания по този въпрос, знаеш го.
Аз (а и МОН) съм на мнение, че преподаването по всеки предмет трябва да включва освен представяне на новия материал и време за неговото упражняване, с цел разбиране и затвърждаване. Аз и ти може да имаме различни виждания за това кому колко време е нужно, за да усвои определен материал, но те не са меродавни, защото се водим от личния си опит и възможности (и тези на децата си). Затова има учебни програми и експерти по съответните дисциплини в МОН, които да определят колко време е нужно и достатъчно. В учебника са предвидени упражнения. Такива не се провеждат. Някой може да схваща бързо и лесно даден материал, но това не е критерий. Трябва да го схванат всички. Средното образование не е задочно обучение във ВУЗ, че да се обучават сами.

Колкото до изнегодуването  - ами беше абсолютно безпредметно да се негодува неформално в социален чат пред класната, която няма никакво отношение към проблема, нито има правомощия да го разрешава, нито знаем, че обективно има някакви възможни ходове да въздейства.
Ако и когато реша да негодувам, аз го правя по надлежния ред - писмено, до съответното ръководно лице, с входящ номер. Другото е само изпускане на парата.

п.п. а какво обективно има тогава в изпитване да решиш задача, за която на дъската ти е написана формулата, по която се решава задачата? Simple Smile и ти е дадена възможност да ползваш калкулатор...

Последна редакция: ср, 17 фев 2021, 12:54 от jam

Общи условия

Активация на акаунт