Работа, CV-та, HR-и, съвети - 74

  • 45 875
  • 760
  •   1
Отговори
# 75
  • Мнения: 3 076
Напоследък много се смея/то май не е много за смях/ с обявите за работа и привилегиите, които предлагат работодателите. За офис сътрудник се осигуряват служебен компютър и телефон, представяте ли си. Или пък ,,работодателят предлага сключване на трудов договор още от първият работен ден,,, аз си мислех, че трудовият договор може да се сключи и след месец.

# 76
  • Мнения: 50 636
Здравен мениджмънт никак не ти препоръчвам, освен ако не си мед. Сестра, и искаш да станеш главна/старша. За друго не служи. Или ако имаш някоя връзка в определени среди, но тогава няма да има нужда да ти обяснявам

# 77
  • Мнения: 7 059
Ами някой собственици са толкова стиснати,че служебния компютър и телефон ги имат за благодеяние спрямо служителя си.И те сигурно са 20 годишни,десета употреба след тях и децата им.Това като го прочетеш и ти е достатъчно да се откажеш.А представи си заплатата,сигурно ще им се струва като милостиня.

# 78
  • София
  • Мнения: 22 205
Дами, много ще съм благодарна на тези от вас с повече опит и в двете сфери да дадат своето мнение, поглеждайки назад вече.
От известно време се чувствам на кръстопът. Живяла съм и работила малко в чужбина и съм доста квалифициран кадър като набор от умения. Така се случи, че преди известно време по финансови причини приех оферта пред друга за подобна (сравнително модерна и стратегическа позиция) в БПО... И от там се започна. Видях, че колкото и да ти е "умна позицията", не се толерира критичното мислене в крайна сметка, че ми замряха част от уменията, че пътят нагоре е ТЛ на роботизирани хора. После оперейшънс и после?
Огледах се и никой от старите ми познати и приятели, с които сме бъхтали едно време по неравния път, не работи в БПО бранша. Наистина, от 100 човека да има 2-3ма. Това ме стресира, както и фактът, че без никакво образование и умения можеш да влезнеш и да дръпнеш "нагоре" вътрешно. Това не е ок и не искам да се изравнявам с такива хора. Нито морално е справедливо, нито за една нормално функционираща икономика.
В чуденка съм дали ако искам да се развивам, трябва час по- скоро да се махна, тъй като вече не съм на 25. Финансовото изражение ме притеснява също. Не че сега ми дават милиони, но заплатите са една идея по- високи. И изобщо, може ли според вас след като си тръгнал "по стълбицата" вече в БПО, да се преориентираш от сектор в сектор без сътресения?

Последна редакция: вт, 13 апр 2021, 17:24 от The Catcher in the Rye

# 79
  • Мнения: 3 821
Заплатите са основния плюс в БПО, на второ място, че човек си поддържа чуждия език/езици и може да се упражнява в менажиране на хора и/или процес в някакъв ограничен обхват. Да се преориентираш и да си намериш място няма да е трудно, но компромис с някое от горните може и да се наложи. Единствено към ИТ сектор го виждам без особен компромис/сътресение. Компетенциите, които се изискват в БПО за Х пари са по-малко, отколкото очакват другаде. В този смисъл БПО са заплатени над пазарното. Горните наблюдения са от хора, които отиват към или които идват от БПО. Аз самата не съм работила и не бих.

# 80
  • София
  • Мнения: 12 220
Кечър, аз мога единствено от едната гледна точка да дам мнение, но аз съм от 10+ години в сектора, в една и съща компания. Моето обкръжение продължава да е в БПО, не са сменили бранша, даже бих казала само го по-обиколиха, тук таме някой решава да смени, но скоро се завръща. За съжаление тези извън него не могат да поддържат такива финансови и социални придобивки. Пътя нагоре в БПО може да е различен за всеки, не е само в операции, има различни съпортсващи роли, но това не е от значение ако средата е токсична, както самата казваш няма критично мислене и около теб има скътавки които по време на работа са във фитнеса или на козметик и отбиват номер.

Има успешни преориентации, но трябва да отидеш с реалистични очаквания, средата е важна, не индустрията .

# 81
  • Мнения: 3 271
Какво е БПО?

# 82
  • Мнения: 1 880

Outsourcing бранша - Business process outsourcing

# 83
  • София
  • Мнения: 1 058
Здравен мениджмънт никак не ти препоръчвам, освен ако не си мед. Сестра, и искаш да станеш главна/старша. За друго не служи. Или ако имаш някоя връзка в определени среди, но тогава няма да има нужда да ти обяснявам
Благодаря за мнението! А за работа в някоя администрация в болнично заведение дали няма да послужи? Завършила съм бакалавър, който е в здравната/социалната сфера.

# 84
  • Мнения: 7 059
Случайно работа в администрация на болница няма да намериш.Ако имаш кой да те нагласи,в болнична администрация се работи и с икономика или администрация.Здравния мениджмънт е за старши сестри и за лекари,които ще стават управители или директори на здравно заведение.В болничните администрации работят близки на лекарите.

# 85
  • Мнения: 3 927
Това, което обсъждате за аутсорсинга за всякакъв тип дейности ли се отнася или не. Не познавам бранша, за мен аутсорсинг е повече кол център или нещо като финансови изнесени услуги. Какви различни дейности има в аутсорсинга, ако някой иска да сподели...мерси Simple Smile

# 86
  • Мнения: 1 454
Присъединявам се към горния въпрос.Какво представляват тези финансови изнесени услуги?

# 87
  • София
  • Мнения: 12 220
ми хора, счетоводството е изнесена услуга, аутсорсинг... т.е има и счетоводни услуги изнесени в БПО-та

# 88
  • Мнения: 137
На прима виста се сещам за финансови и HR процеси изнесени (Cargotec, Cargil, PPD - от тези компании съм срещала обяви и от двата вида, със сигурност има и още). 
Нашата фирма ползва такива услуги - на глобално ниво е аутсорснала и двата процеса - в хъб в Чехия са изнесени счетоводните услуги (обработка и плащания на фактури) и някои HR функции (HR Support Center). Фокусират се върху същинския си бизнес.

# 89
  • Сф
  • Мнения: 5 477
На прима виста-   счетоводство с всичките му подпроцеси, логистика, ИТ, човешки ресурси (пак с различните видове- подбор, мобилност, ТРЗ),  Procurement (мисля, че е отделно от счетоводството), 

В една голяма компания всяка една от горните дейности се състои с поддейности и процеси- счетводството, примерно, има отдели, отговарящи за входящите фактури- обработка, друг отдел за обработка на изходящите, трети и четвърти за плащанията на тези фактури, финансови анализатори, валутен екип, ако има търговия с валута и commodities..... страшно разнообразни са дейностите, които мога да се изнесът във външен център.

Общи условия

Активация на акаунт