Дистанционно обучение за учениците-Teмa 17 /Април 2021/

  • 46 173
  • 1 249
  •   1
Отговори
# 1 050
  • Мнения: 1 725
Вчера научих, че 90% от нашите дванадесетокласници с профил химия и биология са се отказали да кандидатсват медицина, защото и миналата и тази година са на ДО и нямат добра подготовка. Още научих, че на пробните изпити за МУ оценките са плачевни, няма шестици.
Ето това са резултатите от ДО. Още много такива тепърва ще научаваме.
Просто така казват, защото и преди това не са били достатъчно мотивирани. Който познавам, че иска да учи медицина, учи и ще кандидатства.
А ако толкова не им изнася, да не кандидатстват. После ще.нинлекуват учили, недоучили.

Точно така! Тези, които сериозно искат да кандидатстват медицина се готвят сериозно още от 10 клас. Никакво ДО няма да ги препъне.

# 1 051
  • Ямбол
  • Мнения: 28 236
Да де, сериозните явно са сигурни и не се явяват на пробни изпити, защото там резултатите никак не изглеждат добри.

# 1 052
  • Мнения: 1 725
Едва ли на всички резултатите не са добри. И не всички, които кандидатстват, влизат.  Само тези с много висок бал, които са се готвили упорито. Така беше и преди ДО.

# 1 053
  • Ямбол
  • Мнения: 28 236
Средно не са добри. И да, естествено, че ще има такива, които нямат 2 и ще влязат. Аз сравнявам точно с преди ДО - масово е имало много отлични оценки, защото е имало и много добре подготвени деца, сега не са толкова в сравнение с преди. Балът тази година ще е по-нисък или ще се формира на база по-малко кандидати. Следя ги тези неща, защото обучаваме ученици с такива профили и споделят децата как вървят нещата. Но пък може и вие да имате повече информация, гледайки отстрани, не споря.

# 1 054
  • Пловдив
  • Мнения: 4 768
Т.е. това, че имаш повече време на наблегнеш на подготовката оказва негативно влияние? Часовете са по 30 минути, междучасията по 20. Голямото 40. Дъщеря ми, като изключим български и математика, за 20 минути междучасие се оправя с другите предмети и домашни. И има много повече време. Когато имат 8 часа, с някакво допълнително физическо, се прибира в 15 часа. Преди 17 не може да почне с уроците. Сега до 17 часа е забравила. А в 12 клас, моля ви се, не ми говорете, че ходят на училище плътно ДО.

# 1 055
  • Бургас
  • Мнения: 8 508
Не знам как ще се отрази ДО на студентите по медицина, но явно и присъственото не им се отразява добре. Последната година обикалях по доктори заради баща ми, на каква некомпетентност се нагледах, не е истина.

# 1 056
  • София
  • Мнения: 19 956
Не знам как ще се отрази ДО на студентите по медицина, но явно и присъственото не им се отразява добре. Последната година обикалях по доктори заради баща ми, на каква некомпетентност се нагледах, не е истина.

Е, ако примем, че след  ПО са некомпетентни (макар, че обобщенията винаги са неуместни), какви ще са тогава при ДО? Пълна скръб...Няма ли да е още по-зле положението? Сериозно ли някои хора не виждат проблем за продължително учене на точно тази специалност онлайн и съответно  негативните последствия от това? Не е едно и също да се следва медицина онлайн и примерно английска филология...Или дентална медицина и икономика.

# 1 057
  • Ямбол
  • Мнения: 28 236
Т.е. това, че имаш повече време на наблегнеш на подготовката оказва негативно влияние? Часовете са по 30 минути, междучасията по 20. Голямото 40. Дъщеря ми, като изключим български и математика, за 20 минути междучасие се оправя с другите предмети и домашни. И има много повече време. Когато имат 8 часа, с някакво допълнително физическо, се прибира в 15 часа. Преди 17 не може да почне с уроците. Сега до 17 часа е забравила. А в 12 клас, моля ви се, не ми говорете, че ходят на училище плътно ДО.
Какво време? Времето с учителя, който преподава профил е някакво в ДО и кой разбрал, разбрал. Ако дъщеря ви е малка с кратки часове и лесни предмети не може да се сравнява с профили и подготовка за медицина, а и часовете са им по 40 минути. И да, всички ходят на училище.

# 1 058
  • Пловдив
  • Мнения: 4 768
Мога да сравня с ЕГ в Пловдив. Дюшеш им дойде ДО за подготовката за кандидатстване. Вече го писах. И за матурите имаха повече време. И за изпитите за немска диплома. Децата на 4 приятелки завършиха миналата година. Едното го приеха медицина , две са в чужбина и едно в американския университет в Благоевград. В Пловдив по-престижно школо нямаме. Това е. Сега ако някъде другаде се "спукват" от учене в 12 глас.....То всъщност какви предмети се изучават в 12 клас.

Последна редакция: сб, 17 апр 2021, 13:03 от dazel

# 1 059
  • София
  • Мнения: 19 956
Мога да сравня с ЕГ в Пловдив. Дюшеш им доде ДО за подготовката за кандидатстване. Вече го писах. И за матурите имаха повече време. И за изпитите за немска диплома. Децата на 4 приятелки завършиха миналата година. Едното го приеха медицина , две са в чужбина и едно в американския университет в Благоевград. В Пловдив по-престижно школо нямаме. Това е. Сега ако някъде другаде се "спукват" от учене в 12 глас.....То всъщност какви предмети се изучават в 12 клас.

Като сте заговорили за изпита за ДСД, проразпитайте какви са резултатите тази година  ( след ДО в края на 11-ти и в началото на 12 клас, когато точно се тренира окончателно цялото SK и се довършва папката) спрямо минали.. В София  и в трите  държавни училища (за двете частни не знам) с немски резултатите са много по-слаби, броят на скъсаните и на тези с В2  също е осезаемо по-голям. Дали пък няма общо това с ДО или точно този випуск ще кажете, че е  безхаберен и неучещ.Wink Или че изпитът е бил просто по-труден..Wink

Последна редакция: сб, 17 апр 2021, 12:39 от пенсионирана русалка

# 1 060
  • Ямбол
  • Мнения: 28 236
За десети път сигурно ще го напиша - профилиращи основно.
Браво на приятелките. 4 броя - добра статистика се води, супер.

# 1 061
  • София
  • Мнения: 16 227
Не знам как ще се отрази ДО на студентите по медицина, но явно и присъственото не им се отразява добре. Последната година обикалях по доктори заради баща ми, на каква некомпетентност се нагледах, не е истина.
Съотношението компетентни/некомпетентни в другите професии да не би да е различно?

# 1 062
  • Бургас
  • Мнения: 8 508
Не знам как ще се отрази ДО на студентите по медицина, но явно и присъственото не им се отразява добре. Последната година обикалях по доктори заради баща ми, на каква некомпетентност се нагледах, не е истина.

Е, ако примем, че след  ПО са некомпетентни (макар, че обобщенията винаги са неуместни), какви ще са тогава при ДО? Пълна скръб...Няма ли да е още по-зле положението?

Ама то и сега е пълна скръб положението. Питайте хората в Бургас защо все повече пледпочитат да лекуват банални неща в София. Питайте защо жените предпочитат да раждат в Сливен или други градове, а не в Бургас. Питайте в софийските болници колко бургазлии има със сгрешени диагнози и неправилно лечение. Вече легенди се носят за нашия регион, които за съжаление не са неверни.

Съотношението компетентни/некомпетентни в другите професии да не би да е различно?

Един некомпететнтен лекар може да навреди повече на човешки живот, отколкото некомпетентен счетоводител или продавачка, нали?

# 1 063
  • София
  • Мнения: 19 956
Ами, именно, повече ще навреди от некомпетентна продавачка.. Особено, ако още се обучава онлайн. Wink

# 1 064
  • Мнения: 530
dazel, не е баш така, нещата са различни. Особено при немската диплома, където имам пряк поглед, защото притежавам такава. За нея се изисква специална подготовка в училище - отпускат се допълнителни часове, в които учителят подготвя учениците за изпита - има специални изисквания, които трябва да бъдат овладени. Отделно в някои училища има и консултации с германец (участващ в комисията на устния изпит), както и консултации с доброволци от Германия (младежи, които са по-големи от децата, но не са учители, най-често са прясно завършили гимназия). Подготовката за този изпит започва някъде от 10-ти, някъде от 11-ти клас. Миналогодишните дванадесетокласници (в това число и аз) имахме късмет 11-тият клас да ни бъде присъствен изцяло и там положихме основите на подготовката ни. Първият срок на 12-ти клас (когато се проведе и съответният изпит) също беше присъствен. Та резултатите затова бяха толкова добри - имаше реален контакт очи в очи с учители, германци, доброволци. Практикувахме нещата в реално време и пред техните очи. Писахме съчинения по различни теми, имахме допълнителни часове и задания. Настоящите дванадесетокласници, а и бъдещите такива са ощетени по много параграфи, един от които е подготовката за немска диплома. Масово чета в темите на елитни училища (едни от най-добрите в страната), че подготовката не е такава, каквато е била преди, при присъствена форма на обучение.

Миналата година нашият випуск извади що-годе късмет, че беше на ДО само 3 месеца, а не година и половина, както настоящият. И пак не беше леко, пак беше тегаво, защото бяхме в неведение дали, кога и при какви условия ще се провеждат изпити. Въобще не им е лесно на дванадесетокласниците. Тази година пак ще са решаващи оценките от матурите до стотни.

Иначе дванадесети клас е по-лек откъм предмети, тук съм съгласна, но пак има яко учене, ако искаш да имаш отлични оценки на матурите. Учебната година минава много бързо, защото е по-кратка от другите, но пък за сметка на това всеки съсредоточава усилията си върху извънучебна подготовка за прием във ВУЗ, така че много-много свободно време няма.

Общи условия

Активация на акаунт