ТУЕС - 9 тема

  • 70 014
  • 738
  •   1
Отговори
# 255
  • София
  • Мнения: 33
Бяхме решили за туес да се запишем в 8-ми клас ,но имахме консултации с регалия 6 от курса и ни предупредиха, че нивото по предметите за матурата става зле след 10 клас, предполагам зарди специалните предмети.Отделно ни каза, че смачквали децата и особено за момиче не е подходящо.Има ли наистина такива проблеми ,понеже това доста ме притесни и за отношението...

Синът ми е там и много учат. Всеки ден се прибира със сълзи в очите. Съжалявам го Учителите са много демотивиращи! Видях се с тяхната класна и останах изненадан що за жена е! От преподаването и ел. дневника, който е много тъп разбрах, че 2-ки се пишат за ей така, а 6 - Невъзможната оценка. Според неговите разкази - Не ги учат на нищо, а критериите са високи. Почвам да съжалявам, че го записах там, ама нали го водят елитно. Във други теми видях мнения за ПГ по телекомуникации и останах изненадан.

# 256
  • София
  • Мнения: 999
Недоумявам като чета постове като горния. "Тъпия дневник" е на МОН, в ТУЕС просто го използват. Материята, която се преподава е специфична. Едното ми дете завърши ТУЕС, другото сега учи там. Първата година след прключване на първия срок едно дете от класа се отказа и премести. Просто прецени, че това не е неговото училище, а беше отличен ученик.
В едно училище се записваш, защото имаш интерес към изучаваната материя, а не защото училището е елитно и имаш необходимия бал.
Категорично не се пишат двойки просто ей така, шестицити също не са нещо нечувано - приблизително 1/3 от класа взима стипендия за успех.  
Преди време в ТУЕС имаше и допълнителен приемен изпит по математика, който отсяваше по-добре от матурите.

# 257
  • София
  • Мнения: 33
Недоумявам като чета постове като горния. "Тъпия дневник" е на МОН, в ТУЕС просто го използват. Материята, която се преподава е специфична. Едното ми дете завърши ТУЕС, другото сега учи там. Първата година след прключване на първия срок едно дете от класа се отказа и премести. Просто прецени, че това не е неговото училище, а беше отличен ученик.
В едно училище се записваш, защото имаш интерес към изучаваната материя, а не защото училището е елитно и имаш необходимия бал.
Категорично не се пишат двойки просто ей така, шестицити също не са нещо нечувано - приблизително 1/3 от класа взима стипендия за успех.  
Преди време в ТУЕС имаше и допълнителен приемен изпит по математика, който отсяваше по-добре от матурите.

Сега искате ли да си уважаваме мненията, ако може? Това са моите виждания. Явно или аз или вие сте изключение. Синът ми се занимава извън училищно с технологии и програмиране и печели състезания за това. Електронният дневник е избран от училището. Как другите училища са на Школо или на Админ Плюс? Много хубаво, че двете ви деца учат в ТУЕС, ама нека поне не критикувайте другите. Синът ми също има добър успех. Учителите са кофти. Относно писането на двойки ей така. Моето дете ежедневно получава 2ка заради това, че учителите се заяждат. Един път му написаха двойка, защото е нямал една химикалка! Това сериозно ли е според вас? Вие как знаете каква част от училището взима стипендия? Не е ли вътрешна информация това? Има класове и класове! Аз няма да се опитвам да ви убеждавам обратното или да вярвате в моето мнение. Всеки има такова. Моят син има интерес към технологиите и го записахме там и учителите го демотивират? За това ли се ходи на училище? Учител по програмиране не знае почти нищо в материята и е затворена в едни стереотипи? Учителите се отнасят супер не професионално първо към мен, после и към детето ми!

# 258
  • София
  • Мнения: 6
Бяхме решили за туес да се запишем в 8-ми клас ,но имахме консултации с регалия 6 от курса и ни предупредиха, че нивото по предметите за матурата става зле след 10 клас, предполагам зарди специалните предмети.Отделно ни каза, че смачквали децата и особено за момиче не е подходящо.Има ли наистина такива проблеми ,понеже това доста ме притесни и за отношението...

Синът ми е там и много учат. Всеки ден се прибира със сълзи в очите. Съжалявам го Учителите са много демотивиращи! Видях се с тяхната класна и останах изненадан що за жена е! От преподаването и ел. дневника, който е много тъп разбрах, че 2-ки се пишат за ей така, а 6 - Невъзможната оценка. Според неговите разкази - Не ги учат на нищо, а критериите са високи. Почвам да съжалявам, че го записах там, ама нали го водят елитно. Във други теми видях мнения за ПГ по телекомуникации и останах изненадан.

Майка съм на завършил 8 клас тази година. Определено училището се усеща като различно, обаче това не значи, че ще преглътна някои сериозни проблеми, насищайки се само с обще впечатления. Определено  проблемът със сградата е остър въпрос и до днес, понеже цяла учибна година получаваму обещания, обаче е тема на друг разговор. Нямала съм проблеми със субективните оценки, все пак сина ми (а и аз честно казано) не ги считаме за ключов показател. С детето ми говорим достатъчно често и определено не е доволен от поведението на класните, т. нар. „училищен психолог“ и ръководството. Според него някои от първите изпълняват „комплект минимум“ в часовете, колкото да мине номера, че има много английски и че се учи усърдно, а и има случаи, в които нарочно бързат без да разясняват на учениците нищо, само за да изведат класа на „високо ниво“. Училищният психолог пък, явяващ се и преподавател по философия, докато изпитва винаги намира повод да унижи този, който изпитва, пред всички, най-често с някакъв виц за блондинка, панеже детето не знае някакви неща в подробности и т.н. Понякога напреженито нараства и се случват някакви глупости, за които ръководството изисква някякви обяснения и, според сина ми, се държи „арогантно“. Надявам се да оправите вашите проблеми с преподавателите, господине, съгласна съм с Вас, обаче не и за ПГТК за в момента.

# 259
  • София
  • Мнения: 33
Бяхме решили за туес да се запишем в 8-ми клас ,но имахме консултации с регалия 6 от курса и ни предупредиха, че нивото по предметите за матурата става зле след 10 клас, предполагам зарди специалните предмети.Отделно ни каза, че смачквали децата и особено за момиче не е подходящо.Има ли наистина такива проблеми ,понеже това доста ме притесни и за отношението...

Синът ми е там и много учат. Всеки ден се прибира със сълзи в очите. Съжалявам го Учителите са много демотивиращи! Видях се с тяхната класна и останах изненадан що за жена е! От преподаването и ел. дневника, който е много тъп разбрах, че 2-ки се пишат за ей така, а 6 - Невъзможната оценка. Според неговите разкази - Не ги учат на нищо, а критериите са високи. Почвам да съжалявам, че го записах там, ама нали го водят елитно. Във други теми видях мнения за ПГ по телекомуникации и останах изненадан.

Майка съм на завършил 8 клас тази година. Определено училището се усеща като различно, обаче това не значи, че ще преглътна някои сериозни проблеми, насищайки се само с обще впечатления. Определено  проблемът със сградата е остър въпрос и до днес, понеже цяла учибна година получаваму обещания, обаче е тема на друг разговор. Нямала съм проблеми със субективните оценки, все пак сина ми (а и аз честно казано) не ги считаме за ключов показател. С детето ми говорим достатъчно често и определено не е доволен от поведението на класните, т. нар. „училищен психолог“ и ръководството. Според него някои от първите изпълняват „комплект минимум“ в часовете, колкото да мине номера, че има много английски и че се учи усърдно, а и има случаи, в които нарочно бързат без да разясняват на учениците нищо, само за да изведат класа на „високо ниво“. Училищният психолог пък, явяващ се и преподавател по философия, докато изпитва винаги намира повод да унижи този, който изпитва, пред всички, най-често с някакъв виц за блондинка, панеже детето не знае някакви неща в подробности и т.н. Понякога напреженито нараства и се случват някакви глупости, за които ръководството изисква някякви обяснения и, според сина ми, се държи „арогантно“. Надявам се да оправите вашите проблеми с преподавателите, господине, съгласна съм с Вас, обаче не и за ПГТК за в момента.

Magina, явно сте от добрите класове, изключение. И аз съм напълно съгласен с вас Ayaivanova, без това за ПГТК! То и СПГЕ не е най-доброто, даже съм чувал, че е много лошо училище и не ги учат на нищо.

Последна редакция: ср, 05 юли 2023, 17:34 от Stanislav_sofianeca

# 260
  • Beyond the Frontiers
  • Мнения: 5 501
Имат учители чешити...къде ли ги няма...
Синът ми има оценки от 2 до 6...има си една известна преподавателка с особена схема на оценяване...
И въпреки това догодина ще е със стипендия. Стегна се последния месец, използва всяка опция за повишаване на успеха, а такива им се дават.

Stanislav_sofianeca, нищо лично, но ако детето ви не се чуства добре в това училище, не е ли по-добре да се обмисли смяна?

Струва ми се, че забравяме, че тези "деца" са вече доста големи, и в една особена възраст, която неминуемо се отразява. И тепърва ще се сблъскват с особени преподаватели и грубо отношение. Колкото и да искаме да ги предпазим, няма да стане.

# 261
  • София
  • Мнения: 11 289

Преди време в ТУЕС имаше и допълнителен приемен изпит по математика, който отсяваше по-добре от матурите.
Имало е и по физика.

# 262
  • София
  • Мнения: 33
Имат учители чешити...къде ли ги няма...
Синът ми има оценки от 2 до 6...има си една известна преподавателка с особена схема на оценяване...
И въпреки това догодина ще е със стипендия. Стегна се последния месец, използва всяка опция за повишаване на успеха, а такива им се дават.

Stanislav_sofianeca, нищо лично, но ако детето ви не се чуства добре в това училище, не е ли по-добре да се обмисли смяна?

Струва ми се, че забравяме, че тези "деца" са вече доста големи, и в една особена възраст, която неминуемо се отразява. И тепърва ще се сблъскват с особени преподаватели и грубо отношение. Колкото и да искаме да ги предпазим, няма да стане.

Наистина, доста зависи. Аз лично не съм се бъркал сериозно в неговото обучение, но имам създадено впечатление за учителите и според това, което виждам, тук вината не е на ученика. Случват се неща, които просто са не професионални съгласувани с училищната среда. Той сам реши да се запише в това училище, като преди това учеше в едно много силно училище, но профилът не беше по неговия вкус. Относно оценките - Направи ми впечатление, че просто явно голяма част от учителите от ТУЕС следват остарелите стереотипи и оценки 2 се пишат, като забележка.

# 263
  • Мнения: 3 182
Вярно ли е, че голяма част от децата не се справят и някои от тях отпадат?

# 264
  • Beyond the Frontiers
  • Мнения: 5 501
Вярно ли е, че голяма част от децата не се справят и някои от тях отпадат?
В класа на сина ми отпаднали няма. Ще има деца на поправка.

# 265
  • Мнения: 4 557
Оф, всичко това ми звучи много от техническия (бившето МЕИ) , с двойките за няма нищо за дисциплиниране и т.н.

# 266
  • Къде ли не
  • Мнения: 816
Galactic Voyager, мисля че знам за коя преподавателка говориш! Аз пък много се зарадвах на тази двойка. Подейства му така отрезвяващо! 🙃
И на още една двойка се зарадвах, след като разбрах, че въпреки неговите твърдения, че всичко си знае, изобщо не е разбрал материала.
На бързичко се поправи и това беше оценено от тия "глупави" учители.
Ако нечие дете всеки ден плаче, защото го смазват психически и мисли, че няма какво да научи в училището и е силно демотивирано, най - естествено родителите му да му помогнат да си намери мястото и да го преместят. Едва ли можете да промените целия учителски екип и да започнат да работят както вие искате.

За сградата избягвам да пиша, но явно си мислите, че това зависи от училищното ръководство, което не е вярно. ТУЕС е под ръководството на ТУ- София, които са собственици на сградния фонд на училището. Директорката няма инструментите да поръчва и плаща ремонти. Прави го администрацията на ТУ, като избира фирми изпълнители и плаща от бюджета, които с а отпуснали. Не виждам с какво е виновна администрацията на ТУЕС, че изпълнителите са по всяка вероятност крадливи безхаберно и, след като четири години протакат един ремонт и на края на финала ремонтирания покрив протече и съсипа всичко в току що ремонтираната сграда.
Аз съм убедена, че за всички учители в ТУЕС това беше голям удар и искрено им съчувствам, защото видях с какъв плам организираха преместването на техниката отново в сградата.
Сградите на ТУ, както казах преди време са зле. И на учителите и на учениците не им е лесно да делят кабинети със студенти, преподаватели, асистенти, които постояно им напомнят, че са на гости , и че пречат, но за това вина имат само ония хора в първи блок дето се снимат с тогите на всяко дипломиране на нашите деца!
malinkap, да! Ама това се знае. Писано е много пъти назад, че някои учители се държат както със студенти.

# 267
  • Beyond the Frontiers
  • Мнения: 5 501
Оф, всичко това ми звучи много от техническия (бившето МЕИ) , с двойките за няма нищо за дисциплиниране и т.н.
Не случайно коментара е, че преподавателите се държат с учениците като със студенти. Университетски тип преподаване. Никой няма да ходи след учениците. И няма да ги дондурка. Който иска да учи, учи. Както написах има си и чешити.
Трудно е, но пък е ранен урок. Животът не е честен. Нито пък справедлив.

# 268
  • Мнения: 462
Оф, всичко това ми звучи много от техническия (бившето МЕИ) , с двойките за няма нищо за дисциплиниране и т.н.
Не случайно коментара е, че преподавателите се държат с учениците като със студенти. Университетски тип преподаване. Никой няма да ходи след учениците. И няма да ги дондурка. Който иска да учи, учи. Както написах има си и чешити.
Трудно е, но пък е ранен урок. Животът не е честен. Нито пък справедлив.

Абсолютно съм съгласна. Синът ми е имал и слаби и високи оценки, и на поправки е ходил. Само ме е информирал какво се случва и ми казваше: Споко, ще се оправя.  И се оправяше.
Това за мен е невероятна школа.
Тези, които до 12 клас все не са виновни за неуспехите си, обикновено после цял живот остават такива. Все някой им е крив

# 269
  • Мнения: 1 663
За успокоение на родителите на сега завършилите осмокласници ще напиша... Когато синът ми беше в 8 клас и аз бях малко озадачена от училището и бях почнала да недоволствам. С годините обаче видях с очите си как нещата започват да изглеждат все по-различно. Просто ние сме свикнали по един начин да бъдат нещата в едно училище, но това не е обикновено училище и на моменти има ситуации, които могат да те стреснат и да почнеш да се чудиш "Какво става?!" И аз си имах учител, който не харесвах. Синът ми завърши училището със отличен успех, както и над 50% от неговия клас. Имаше 1 съученик, който се премести в училището в Правец и друг, който замина за чужбина. Нямаше отпаднали и невзели изпитите си. Говоря за неговата паралелка, не знам как е за випуска му. Сега повечето работят и учат, дори тези, които имаха по-слабо представяне в училище.
За преподавателите по програмиране не мога да се съглася, че не си разбират от програмирането. Проблема там е друг. Тъй като училището е нестандартно, нещата там се случват по различен начин. Учениците трябва наистина сами да си помогнат при научаването на нещата, да търсят информация и да се борят за знания и умения. Преподавателите по специалните предмети са външни от ИТ сектора или АЗТУЕС. Тук силно се препоръчва да си помагат един на друг. Това е урока, който най-вече научават - да работят в екип и сътрудничество, дори когато се състезават.

Общи условия

Активация на акаунт