11 клас - първа тема, изпълнена с надежда

  • 40 500
  • 762
  •   1
Отговори
# 645
  • Мнения: 13 644
Аз съм абсолютно съгласна със Теди. Въпрост не е  в 10те лева, къде не съм ги дала. И ще ги давам, ако това е условието да ги върнат в клас. Въпросът е доста по-надълбоко и доста по-размирисан. Но при нас и анкета още няма де.
   Вие сигурно ще завършите,на нас тогава ще ни я пуснат.

# 646
  • София
  • Мнения: 16 300
Правилото за преминаване към ротационен принцип при спадане на заболеваемостта под 500 на 100 000 не е отпаднало. Има си го, но в София още не сме достигнали тези нива. Напълно съм съгласна, че трябваше да осигурят безплатни тестове за всички деца и преустановяване на ПО изобщо да няма, но не го направиха, а и не виждам да стане скоро за големите ученици. В момента единствената възможност е тази - ЗС или лабораторно изследване. При това, наличието на лабораторен пункт в училище на преференциални цени е инициатива на директорите. Ако не - търсиш си сам лаборатория, висиш си по 2 часа и плащаш, колкото ти поискат. Или можеш да се възползваш от тази единствена възможност, или детето да си остане вкъщи и да чакаш /някога, неизвестно кога/ МОН да достави тестове, а такива дори няма поръчани към момента. Иначе аз отдавна съм се замислила и съм го осмислила. И дори съм направила единственото, което мога да направя - писах дълъг пост на фейсбук страницата на МОН по въпроса. Ето това написах:
Скрит текст:
Това, което се извършва с учениците в момента е повече от подигравка, то е геноцид. Образователен геноцид. В последните два месеца обличате управленското си безсилие в заповеди, които правят всичко възможно да НЕ се случи присъственото обучение на учениците. Първо се постави условие в училището да бъдат осигурени тестове, каквито отдавна на всички ни е ясно, че дори нямате намерение да осигурите за големите ученици. Някои държавни училища проявиха инициативност, хъс и доблест и бяха готови да закупят тестове за учениците от собствения си бюджет. Не само, че не ги подкрепихте, но и изрично им забранихте с последваща заповед. Защо? Заради едно крайно неграмотно, логически неиздържано и инфантилно становище на Стаматов, който не може или не желае да харчи от бюджета си за образование! Поставихте почти неизпълнимото условие за 50% ученици със сертификат. Намери се училище, което прояви смелостта и желанието да се опита да отговори на това почти неизпълнимо условие - Испанската гимназия в София. Не само, че в рамките на ден направиха анкета, стройна организация и програма, но и директорът извърши извънредни действия, за да улесни максимално учениците, като организира изнесен лабораторен пункт в училище, на преференциална цена, като по този начин спести на учениците си логистика и средства. И сега забранявате и това! Каква е медицинската логика? Каква е управленската логика? Има ли изобщо логика? Въпросите са риторични. Пред всеки МОЛ може да има лабораторен пункт, но в училище не може?! О, да, по-важно е да се ходи в МОЛ, отколкото на училище. Очевидно е, че правите всичко възможно, за да саботирате обучението на учениците. МОН не само не подкрепя, а пречи на образованието. Това е истината. Отвратена съм! Срам ме е от вас, срам ме е заради вас! Срам ме е да живея в държава с такова некадърно управление. Срам ме е пред децата ми, че останах!

Дайте предложения какво друго да направим.

# 647
  • София
  • Мнения: 1 428
Санака, права си за това с 50% и изобщо всичко, което си написала.
В нашето училище директорът се организира като при Вас и от утре част от учениците тръгват - поне 7 класничката ще ходи. Много съм доволна от организираните му действия, личи че човекът се старае. Дано и планът сработи. Друг е въпросът, колко е безумно да се плащат тестове, дето в цял свят са безплатни за такива случаи.
Гимназистите не знам доколко учудващо засега не събират 50% повечето и ще си дремят вкъщи, докато не ги съберат тия проценти или пък докато отпадне това "правило"...
Честно казано, не съм съгласна с тая "пряка демокрация" да се решава дали да се ходи или не на училище и вот на ученици (щото над 16 могат сами да попълват). Да си го решават на управленско ниво, а не от ученици и родители. Така може учениците да си решат въобще да не учат Thinking и матури да няма, и т.н.
Говоря с мои приятел в Канада, и в Англия, ами всички си ходят непрекъснато на училище, даже не се тестват (само големите в Англия, ама сами вкъщи). Но разбира се, имат много високо ваксинационно покритие на възрастните - над 70 %.

# 648
  • София
  • Мнения: 1 222
Ваксинационното покритие в чужбина не е само на възрастните. Учениците над 12 години са масово ваксинирани.

# 649
  • София
  • Мнения: 584
Не е въпросът в плащането на 10 лв за тест, а в това, че е тотално несправедливо и дискриминационно да се изисква! През цялото време министерствата си прехвърлят топката и първоначално правилото беше като спаднат случаите под 500 на 100 хиляди да се учи на ротационен принцип ?! Но не, по-добре родителите да плащат или да има зелен сертификат за децата.
В цял свят НЯМА зелен сертификат за децата!!! И тази учебна година НИКЪДЕ не ги спряха от училище!
Група, замислете се, не е въпросът в 10 лева за тест, а в това, че искат да сложат лабораториите пред училищата и да прибират по 10 лв за "безплатните" тестове или за тези, които държавата купува за 3-4 лв. За тотално противопоставяне на децата - кой може да плати, кой се е ваксинирал, кой е черна овца. За това, че на децата се отнема ПРАВОТО на образование (което даже е задължително до 16 години)
Съгласна съм с написаното и напълно осъзнавам, че въпросът не е само до 10-те лева. Докарахме я дотам, че всяко училище, трябва да се спасява поединично и кой както може. МОН прехвърли удобно "топката" на директорите. Въпросът е, какво може да се направи, докато онези "отгоре" се боричкат за власт и въобще не им пука за образователния геноцид /права си sanaka/?
Да си го решават на управленско ниво, а не от ученици и родители. Така може учениците да си решат въобще да не учат Thinking и матури да няма, и т.н.
Говоря с мои приятел в Канада, и в Англия, ами всички си ходят непрекъснато на училище, даже не се тестват (само големите в Англия, ама сами вкъщи). Но разбира се, имат много високо ваксинационно покритие на възрастните - над 70 %.

Факт! Ковид-19, с всичките му разновидности, може и да преборим, но с образователните дефицити...... Weary

# 650
  • Мнения: 1 454
Наистина голяма малоумщина беше това, че забраниха на Испанската, а това , което директорката беше направила с лабораторията беше супер. Ако трябва сами децата да се тестват (да ходят в лаборатория) ще е чудо просто и парите са най-малкото. Вероятно някой изключителен УМ няма идея как би се случило това на практика. И понеже "решиха" проблема с присъственото обучение, сега бистрят най- важната тема: началото на учебната година. Това дали на 15 или на 5 септември е най-големият проблем в образованието ни, но......това е положението. Санака, дано поне прочетат поста ти.

# 651
  • В реалния живот
  • Мнения: 320
И аз имам чуденки за това връщане - ние трябва да отговорим до днес за готовност за връщане. Миналата седмица имаше анкета, но изпратена на мъжа ми и той каза, че в рамките на 4 часа не може да отговори. Днес сутринта са я пуснали пак и трябва да отговорим до утре.
Дъщеря ми има зелен сертификат за ваксинация, но все се чудя - първо това изискване за 500 на 100 хил. и тогава ротационно връщане - то е медицински обусловено и в градовете все още активно  циркулира вирус, а и места в болниците няма. Аз се опитвам да следя, но на Запад процента болни е все още под 500 на 100 хил., може би за това си ходят на училище.
Отделно тестовете не виждам как ще са по 10 лв., ако се отиде в лаборатория цената е друга, а не всяко училище ще открие мобилна. Тестовете не са много приятни, за да ги търпиш по 2 пъти на седмица. И се получава голяма несправедливост например в моя роден град има само една лаборатория, пълна с всички болни и мисля, че работи до 15 часа, кога ще се тестват тези деца.
Допълнително изискването за маските си остава, а специално на дъщеря ми не й беше приятно да е с маска, ходене и прибиране в студа, риск от градския транспорт - всеки път ми се свива сърцето в каква мърсотия пътува и сега гледам да я взимам с кола. Отделно дъщеря ми трудно свиква с промените и не съм сигурна, че след 1 месец няма пак да затворят училищата. Дала съм й срок до 17 часа да ми каже какво да отговорим. Но чувствам, че и се ходи на училище.

# 652
  • София
  • Мнения: 16 300
То докато се натуткат повечето училища, ще паднем под 500 на 100 000 и ще се върнат на ротация без тестове. Поредната епедимично "обусловена" мярка.

# 653
  • София
  • Мнения: 7 681
Ако има тестове се връщат всички, без ротации.

# 654
  • Мнения: 13 644
Тъй- анкетат при нас тече така-класната пита децата кой има зелен сертификат.Не питат кой иска да се тества и готови ли сме да плащаме тестове.Това неофициално в чата на класа в месинджър. Аре много здраве на класната и директорката  от мен.Така не се прави.
   От официален източник от училището, но по неофициален път научих, че планират нашите да ги върнат в клас след нова година. Да си поседят още малко дом.Че кво им е?!Никой нищо не прави,иначе валят отсъствия. Даже когато учител не може да направи събрание,не може да присъедини ученик. ПиснА ми!

# 655
  • София
  • Мнения: 16 300
Ако има тестове се връщат всички, без ротации.
Аз залагам, че ротацията ще дойде преди тестовете. Joy

# 656
  • Мнения: X
Знам, че идеята за по-ранно започване на учебната година се коментира в други теми, но не мога да не поздравя sanaka със нещо специално. Joy Обзалагам се, че за стотни от секундата ще разпознаете автора.
Скрит текст:
От 1 септември на училище-кой би спечелил най-много?Най-вече учениците!
При начало на учебната година от 1.09., с разумно, ново разпределение на учебното време, с по-голяма зимна ваканция, която да даде възможност за гъвкавост при ползване за наличие на сериозни грипни вълни, студени зими, замръзнали пътища.
С начало на втори учебен срок след края на зимната ваканция.
С изпитна седмица през юни с концентриране на изпити като ДЗИ, НВО 7 клас, 10 клас, 8 клас  (изпитна ваканция);
С възможност за гъвкаво приключване на отделните училищни етапи до 15 или 30 юни съобразено с възрастта на учениците.
Подобна промяна ще доведе до сериозна размествания в организацията на всички други рутинни изпити – поправителни, септемврийски ДЗИ, с необходимост от детайлно преосмисляне на сегашните олимпиади които са без никаква добавена стойност и смисъл в този си формат и вид.
Исторически погледнато – 15 септември се приема като празник – България тръгва на училище.
Звучи добре.
Някога се е наложило заради спецификата на страната ни като аграрна икономика.
Години по-късно страната ни е с друга насоченост и остана само евтиното септемврийско море като аргумент за късното начало на учебната година.
В днешно време, когато нищо не е както преди е добре да започне смислен и стойностен дебат за всички положителни и негативни страни от евентуална промяна на началото, продължителността и завършването на учебната година в училището ни.
Като позитив се очертава спестяване на разходи за парно и ток през евентуално по-дългата зимна ваканция. Средства които могат да бъдат вложени в нещо по-смислено.
Няколко трудности и негативи:
- В началото на септември е все още горещо, а с югоизточното изложение на училищните сгради ще се доведе до неблагоприятни последици за учене, заради високите температури;
- Подготовката на учебната година би следвало да стартира към 15 август, което предполага ранна организация за училищните ремонти; а административните ръководства ще е необходимо да подготвят организацията на дейностите още от 15 август; учителите да се върнат в последната седмица на август;
- Би било силен удар по туризма. Семействата с по-крехки бюджети предпочитат море през септември.  Ако извадим голяма част от учителите от августовското море ще има сътресения на целия летен сезон.
Законово е регламентирано учебната година да е от 15 септември. Макар и процедурно трудно, законът може да бъде редактиран при добра аргументация, която да е в полза на учениците и цялото ни общество.
Тази идея се предлага за трети път. Преди години обществото ни не прие идеята и тя не се реализа. Сега е друго време.
Въпреки,  че за пореден път се повдига темата за започване на учебната година на 1 септември, все още липсва ясна концепция за необходимостите от  промяната.
Няма яснота дали промяната на началото на учебната година ще доведе до такава по отношение на учебните програми, учебните планове, нормативите на учителите, външните оценявания, ДЗИ и изпитни сесии в 4, 8, 10 и 12 клас.
Логично е подобна промяна в средното образование да се отнесе към и висшето. Вместо традиционното начало на 1 октомври да се измести на 15 септември. Това ще доведе до ранно приключване на летен семестър и възможност на студентите да се включат още през май месец в студентските бригади в чужбина.
Пандемията преобърна всичко. Може де се видят всички положителни страни на подобно изменение.
И да се предприемат стъпки.
Не бива да се забравя, че една такава уж малка промяна ще доведе до сериозни промени в цялото ни общество, транспорт, организация, дейности.

# 657
  • София
  • Мнения: 16 300
Ох, бе, няма ли кой да го гръмне тоя?!

# 658
  • София
  • Мнения: 7 681
Ако не беше споменал аграрната икономика, нямаше да се сетя никога! 😂

# 659
  • Мнения: X
Е, сега. И аз съм фенка на ПГСС " Златна нива" - Айтос.Heart

Общи условия

Активация на акаунт