Етажна собственост – такава, каквато си я направим. Тема N9

  • 46 659
  • 939
  •   1
Отговори
# 210
  • Мнения: 75 369
Може и това да добавите - лошо изпълнение на задължението му да събира редовно и в срок дължимите такси. В случая тези на строителя за апартаментите негова собственост.

Тоест по точките в договора, описващи задълженията на домоуправитела - прегледайте ги една по една, и вижте кое не прави от тях или кое лошо прави.

# 211
  • Мнения: 312
Това е малко кофти, че в ЗУЕС е формулирано като Правомощия на управителния съвет (управителя). Поне тези, които съм разглеждал няма формулиран раздел със задълженията на управителя. Или бъркам?

# 212
  • Мнения: 75 369
Правомощието е  право и задължение в едно.
Grinning

# 213
  • Мнения: 312
ами, чудесно Simple Smile На основание това, че не са спазили решение на общото събрсние (да орагнизират ново събрание в рамките на месец), можем да им прекратим дейсността като домоуправител Simple Smile

# 214
  • In the land of Never Never
  • Мнения: 1 975
ами, чудесно Simple Smile На основание това, че не са спазили решение на общото събрсние (да орагнизират ново събрание в рамките на месец), можем да им прекратим дейсността като домоуправител Simple Smile
Може и другите причини да ги посочите, ако има такива, няма вреда от това. Предсрочното освобождаване на управителя трябва да е обосновано.
Домоуправителят трябва да води събранието обаче, съгласно закона.
При нас групата на отсъстващите в чужбина, които не им пука какво става, и зависимите по някакви причини от бившия домоуправител, гласува да го върне на поста, на специално свикано събрание от тях, и ни свалиха като УС. Обаче нямаше причина. Ей така, просто са си наумили. Поради някаква размяна на остри реплики от страна на председателя на УС към бившия домоуправител, ама той наистина ни докара до там, че някои от живущите не могат да си контролират езика. Но не знам дали това може да бъде основание.
Що се касае работата на УС, просто няма причина за смяна, защото въведохме отчетност, всичко се прави прозрачно и навреме, направи се ремонт, сменихме чистачката, която чисти повече и за по-малко пари, на която бившия домоуправител плащаше с 60 лева повече, за да му чисти вкъщи. Отделно не се е отчитал на ОС, откакто съществува блока.
Решихме да обжалваме в съда. Освен това, трябваше председателя на УС трябва да води събранието, по закон, а те си избраха водещ. Това също обжалваме, защото това прави събранието и решенията му недействителни. Разбира се, за всичко това ни посъветва адвокат. Ще видим дали ще може да се преборим.

# 215
  • Мнения: 312
ами, чудесно Simple Smile На основание това, че не са спазили решение на общото събрсние (да орагнизират ново събрание в рамките на месец), можем да им прекратим дейсността като домоуправител Simple Smile
Може и другите причини да ги посочите, ако има такива, няма вреда от това. Предсрочното освобождаване на управителя трябва да е обосновано.
Домоуправителят трябва да води събранието обаче, съгласно закона.
При нас групата на отсъстващите в чужбина, които не им пука какво става, и зависимите по някакви причини от бившия домоуправител, гласува да го върне на поста, на специално свикано събрание от тях, и ни свалиха като УС. Обаче нямаше причина. Ей така, просто са си наумили. Поради някаква размяна на остри реплики от страна на председателя на УС към бившия домоуправител, ама той наистина ни докара до там, че някои от живущите не могат да си контролират езика. Но не знам дали това може да бъде основание.
Що се касае работата на УС, просто няма причина за смяна, защото въведохме отчетност, всичко се прави прозрачно и навреме, направи се ремонт, сменихме чистачката, която чисти повече и за по-малко пари, на която бившия домоуправител плащаше с 60 лева повече, за да му чисти вкъщи. Отделно не се е отчитал на ОС, откакто съществува блока.
Решихме да обжалваме в съда. Освен това, трябваше председателя на УС трябва да води събранието, по закон, а те си избраха водещ. Това също обжалваме, защото това прави събранието и решенията му недействителни. Разбира се, за всичко това ни посъветва адвокат. Ще видим дали ще може да се преборим.

Оле, и Вашата е много сложна..
Ние другите причини ще  ги посочим също, в допълнение с принтирани мейли от кореспонденция.
То списъкът ще е дълъг..
Очевидно, клаузите в договора, че дължи обезщетение от 10% от месечната такса ако не си върши качествено работата не го плашат (вече 2 пъти намалиха таксата), но не това е основната идея...

# 216
  • София
  • Мнения: 4 519
a_angelov,
вижте глава пета от ЗУЕС - може да се опитате да натиснете от две посоки.

# 217
  • Мнения: 5 383
a_angelov На първо четене вижте дали поканата им за събрание е законосъобразна - съдържа всичко необходимо. Второ поискайте да включите в дневния ред всичко друго, което ще обсъждате + точка Общи въпроси свързани с Управлението на ЕС. Поискайте си отчет на касата/ревизия - да предоставят всички документи и справки. Контролният съвет може да иска информация и да съставя протокол на всеки 6 месеца. Веднъж годишно задължително проверява касата.
Поканата ви е разтегната във времето ненужно според мен.
Това с гаражите е интересен казус - на партер са самостоятелни, влиза се свободно, обаче подземен етаж си е част от сградата - до там стига и асансьор, стълбище т.е. ползват се общи части. Според мен не са отделна ЕС. Освен това обикновено са вързани на общия ток - малко хора имат партиди за ток за гараж все още - дано се промени тази практика. За вода, ако има прекарана инсталация 100% нямат партиди отделни. Та пак са част от основната сграда и ЕС.

Да попитам някой знае ли "ОМХ" примерно 17 кв.м. какво означава - точно при покупка на гараж? Отделно има общи части.

# 218
  • Мнения: 7 822
Те партерните етажи хубаво са с отделни проценти, обаче са под покрива, който е общ за цялата сграда. Не го разбирам много това тълкувание. Интересно за такъв вид ремонт дали ще платят?

# 219
  • Мнения: 795
Имаме съседи, които желаят да си плащат таксите по банков път. Според вас на чие име трябва да се направи банкова сметка? В тази сметка ще се съхраняват и парите за фонд ремонт.

# 220
  • Мнения: 14 216
При нас сметката е на името на Председателя на управителния съвет, катоФЛ, направена е под условие, той и касиера да могат да теглят заедно. Двамата имат достъп до интернет банкирането. Сметката за общия ток (асансьор и стълбище), се плаща също от нея, през банкирането.

# 221
  • Мнения: 312
a_angelov На първо четене вижте дали поканата им за събрание е законосъобразна - съдържа всичко необходимо. Второ поискайте да включите в дневния ред всичко друго, което ще обсъждате + точка Общи въпроси свързани с Управлението на ЕС. Поискайте си отчет на касата/ревизия - да предоставят всички документи и справки. Контролният съвет може да иска информация и да съставя протокол на всеки 6 месеца. Веднъж годишно задължително проверява касата.
Поканата ви е разтегната във времето ненужно според мен.
Това с гаражите е интересен казус - на партер са самостоятелни, влиза се свободно, обаче подземен етаж си е част от сградата - до там стига и асансьор, стълбище т.е. ползват се общи части. Според мен не са отделна ЕС. Освен това обикновено са вързани на общия ток - малко хора имат партиди за ток за гараж все още - дано се промени тази практика. За вода, ако има прекарана инсталация 100% нямат партиди отделни. Та пак са част от основната сграда и ЕС.

Да попитам някой знае ли "ОМХ" примерно 17 кв.м. какво означава - точно при покупка на гараж? Отделно има общи части.

Благодаря за съветите! Това с реквизитите в обявата  е спазено. Само се чудя, дали е правилно / коректно, че пише ОБЯВА вместо Покана за общо събрание.
Относно касата, всеки месец ни пращат отчет за похарчените пари, какви са разходите и наличността по касата към края на всеки месец.
Това, което ми хрумна вчера е, да им пратя мейл, чийто отговор да използвам впоследствие, тъй като смятам, ще  ни е от полза. Нека видим Simple Smile
Иначе за гаражите - не са с отделени сметки за ток, рядко ползват асансьора (тези, които нямат апартаменти в сградата, а само гараж), а влизат през рампата за колите.

# 222
  • Мнения: 1 781
Здравейте!
Имаме следният проблем. Досега ползвахме предплатена карта за асансьора към Теленор, но се оказа, че парите от картата се нулират на втория месец и при инцидент разговорното устройство е било без налична сума.
Какви са вариантите - да се зареждат пари в картата на 2 месеца? Или договор? И има ли удачни договори, защото тия от 15 лв месечно нещо ми се струват ужасни за едната карта дето ще ползваме веднъж на година.

# 223
  • София
  • Мнения: 8 232
Най-евтино би дошло със зареждане на сума на всеки 2 месеца, с уговорката да проверите каква е минималната такава на съответния оператор. Със сигурност е много по-малка от 2 месечни такси.

# 224
  • Мнения: 75 369
На теленор 8 лв зареждане - 14 дена може да се обаждаш само. Това ще рече 2×8 лв за 1 месец...16 лв.

Общи условия

Активация на акаунт