Шестокласници 2022/2023 - Тема 1

  • 37 562
  • 749
  •   1
Отговори
# 75
  • Мнения: 6 492
Стига бе хора, пауър пойнт не е нещо потресаващо, колко е да пляснат 2 страници снимки и малко текст. За какво трябва да го изучат, при положение че двцата на тази възраст правят тези неща интуитивно и умело работят с подобни продукти. Разбирам да кажем за ексел да ги учат как да сложат формула, но тук…

# 76
  • Мнения: 6 120
Стига бе хора, пауър пойнт не е нещо потресаващо, колко е да пляснат 2 страници снимки и малко текст. За какво трябва да го изучат, при положение че двцата на тази възраст правят тези неща интуитивно и умело работят с подобни продукти. Разбирам да кажем за ексел да ги учат как да сложат формула, но тук…
Заради пляснатото, идеята е да се научат да работят правилно. Прочели две изречения, половината думи нищо не им говорят.... но са там и пред останалите говорят глупости. За пчели чували ли сте, а за търтеи, е съучениците им слушаха за дронове. Sad
Нали идеята е да разбират това което представят.

# 77
  • Мнения: 6 492
Извинявай, но да се научи на пауър пойнт Е РАЗЛИЧНО от това да се научи да не преписва от уикипедия. И това в часове по КМИТ няма как да стане. Това не трябва да се толерира нито от учителя приел презентацията, нито от родителите на по-малките ученици които би трябвало да помогнат за критичното мислене по отношение на подбора на текста. Това няма общо с компютърното умение да го “пляснеш”. Ако учителя на очевадно уики-презентация пише 6-няма какво да говорим.
Едното е съдържание, а другото-форма!

# 78
  • Мнения: 12 559
Като много други неща и за тази програма си има правила - до колко слайда, до колко текст на слайд, какъв шрифт, какъв размер на шрифта, вграждане на видео, автоматична смяна на слайдове, музика/ говор... От презентация до презентация Балкан разлика. И родителят не е длъжен да знае всичко, за да обяснява той и показва. Децата сами няма да се научат на всичко, иначе нямаше да има нужда да учим в училище.

# 79
  • Пловдив
  • Мнения: 4 147
При моята има презентации през седмица, доста често. Те са иновативна паралелка и ми се струва нормално. Задължително искат да се разказва, а да не се чете, което в началото много затрудняваше дъщеря ми.
Проектите са по всякакви предмети - имаше дори по МАТ - да направи графики и да изчисли процентно всяка дейност от ежедневието й колко отнема.
По Информационни технологии пък още от първия срок всяка седмица имат творчески задачи под формата на проекти - сглобяване на видео и вмъкване след това на озвучаване, изработване на електронна рекламна брошура, в момента прави видео-представяне, пишат кодове на компютърни игри...

# 80
  • Мнения: 12 559
Нашите до сега две години учиха само скрач. Тази година първия срок учиха други неща - какво е интернет, безопасност в интернет, периферия, устройство.на компютъра, електронна поща, малко уърд и пейнт. Сега пак от втория срок подхванаха скрач. От всичко по малко и май накрая нищо задълбочено и изучено както трябва.

# 81
  • Мнения: 542
Нашите до сега две години учиха само скрач. Тази година първия срок учиха други неща - какво е интернет, безопасност в интернет, периферия, устройство.на компютъра, електронна поща, малко уърд и пейнт. Сега пак от втория срок подхванаха скрач. От всичко по малко и май накрая нищо задълбочено и изучено както трябва.
Mama Ru, идеята на обучението по КМИТ (от тази година ИТ е с това име - КМ идва от компютърно моделиране) е т.нар. спираловиден принцип, т.е. всяка следваща година материалът по разделите да се надгражда.

Моята девойка още в начален курс 3-4 клас ги караха да правят презентации по различните предмети самостоятелно и в екип. Вече е доста добра, търси си сама шаблони, модифицира ги, сваля щрифтове. Но аз се занимавам с дизайн и не “шльопваме” текста от Wikipedia, а се учим на основните принципи и следим най-новите тенденции.

# 82
  • Мнения: 3 644
Всичко в нашето образование е с надграждане. На мен ми се струва, че бозата понякога е в повече. Съдя по ре,ултатите, които обявяват от матурите след 12 клас. На моето дете специално power point му е лесен, защото служебните ни ангажименти го изискват и тя от малка свикна с него. Трудно и е по бел, мат, разказване, има проблеми детето. Пък в 7- ми клас по тях държи изпити, затова изисквам основните предмети, а с презентациите помагам , не че тя няма да се справи.

# 83
  • Мнения: 12 559
На нас сега за първи път са ни дали проект по руски език. Трябва да е екипен, но не я виждам щерката да работи в екип с другите деца, явно аз ще трябва да я уча и да я правим заедно. Има време, за юни е. Не отричам полезността на такъв вид домашни, но първо трябва да са го изучили по ИТ, а те не са. Може пък вашите деца вече да са учили, щом им дават да правят презентации по другите предмети 🤔. Аз работя с гимназисти, понякога им давам подобни домашни по желание, рядко някой избира формат презентация. Прави ми впечатление, че им е трудно, елементарно оформят, слагат много текст директно копиран, не ползват никакви ефекти... Не е лошо да е залегнало в обучението им, но и да имат достатъчно часове за усвояването.
И по ТП ми прави впечатление, че малко часове се отделят на нещо. По мое време 4-8 клас имахме трудово обучение и по половин срок учехме всяка година техническо чертане (имам доста добре основни познания от тогава), дървообработване, металообработване и шев и кройка. Сега скачат на различни неща за по 2-3 седмици (4-6 учебни часа). Например по техническо чертане имаха два часа за писане на букви и то само гласните. На следващия път трябваше да надпишат таблицата. Е, как като не са имали време да напишат и по един ред всяка буква? На нас ни преподаваха четирима учители - всеки по неговата си специалност, сега е един учител за всичко...

# 84
  • Мнения: 6 492
Аз работя с гимназисти, понякога им давам подобни домашни по желание, рядко някой избира формат презентация. Прави ми впечатление, че им е трудно, елементарно оформят, слагат много текст директно копиран, не ползват никакви ефекти... Не е лошо да е залегнало в обучението им, но и да имат достатъчно часове за усвояването.
Елементарно оформят и не ползват нищо, защото отбиват номера, а не защото не разбират. На някой му трябва лесна оценка-хоп, презентация по желание. Хоп-ше отдяля 15 минути. Та затова…
А трудовото в типа от едно време няма как да се изпълни, къде в училищата има стругове и шевни машини? Или готварски кабинет? То в някои няма оборудвани физики и химии… да нв говорим от гледна точка на факта колко точно стругаро-фрезиста в момента са необходими-кремиковци ли има или друго подобно, че да запалим любов към металообработката?

# 85
  • Мнения: 3 644
В училището на детето презентациите не са по желание, а задължителни. И ако има много текст, най- много да получат 4-ка.
По ТП имат шевни машини, готварски уреди и госпожата отдели достатъчно време. Доволна сме. По техническо чертане обаче само 1 час споменаха. Сега по мат с геометричните фигури е мъка чертането. Триъгълникът го върти като секундна стрелка докато нагласи прав ъгъл.

# 86
  • Мнения: 302
В училището на детето презентациите не са по желание, а задължителни. И ако има много текст, най- много да получат 4-ка.
По ТП имат шевни машини, готварски уреди и госпожата отдели достатъчно време. Доволна сме. По техническо чертане обаче само 1 час споменаха. Сега по мат с геометричните фигури е мъка чертането. Триъгълникът го върти като секундна стрелка докато нагласи прав ъгъл.

Хаха много познато.. моето още от преди пролетната взеха тези перпендикуляри.. то не бе въртене на листа.. въртене на линия.. въртене около бюрото:) голям смях съм се смяла.. сега вече всичко е наред..но си представих в клас какво е било😂

# 87
  • Мнения: 1 263
Ехее, че при вас даже са много добре по ТП. Нашите правят сандвичи и боядисват яйца. Направо в първи клас ги върнаха. Не че не се забавляват, де. Ама и на учителката им май ѝ запълват хорариума с тези часове, иначе е по музика.

# 88
  • Пловдив
  • Мнения: 588
Нашите шиха калъф за телефон и готвеха таратор, имат обзаведена стая за готварство!
Презентация е правил само веднъж по...физическо за баскетбол, когато бяха он-лайн!
Проектите си вървят по старомодния начин-на картон, със снимки и даже на ръка изписани...но за сега задължителните са само по английски, другите са по желание и естествено на него не му идва желание хаха

# 89
  • Пловдив
  • Мнения: 4 147
Хаха много познато.. моето още от преди пролетната взеха тези перпендикуляри.. то не бе въртене на листа.. въртене на линия.. въртене около бюрото:) голям смях съм се смяла.. сега вече всичко е наред..но си представих в клас какво е било😂

Бях се притеснила, че само моето е така... Голям зор беше чертането на триъгълници, давах й допълнително, докато спре да бърка височините в тъпоъгълен триъгълник.
А този уикенд беше още по-голямата мъка - чертане на успоредник и ромб...

Общи условия

Активация на акаунт