Грубо обслужване. В мен ли е проблемът?

  • 31 824
  • 556
  •   1
Отговори
# 330
  • Мнения: 4 416
За малко надежда...

Живея в чужбина от много години и трябваще да си взема едни документи, за да си оправя гражденствата...

Аз разбира се нямам представа за българските служители, процедури и документи.
Отидох в НОИ на Стамболийски, разбира се на грешното гише и една дама много любезно ме изслуша, попита наоколо кой какво мисли и ми дадоха няколко решения.
Отидох на друго гише , казах от гише 1 ми предложиха това и онова, и жената на това гише направи всичко, което и продложих, за съжаление също не даде много резултат.
Тя се обади на някого, даде ми друга институция, адрес и телефон и каза какво да направя и къде.
Отидох на другата институция на следващия ден. Трябваше да попълня нещо, разбира се нямах химикал, и когато намерих такъв поълних документа неправилно.
Служителката ми го попълни на ново.
Каза ми какви хартии да донеса и каза да не чакам да отида при нея, тя ще си спомни до къде сме стигнали Simple Smile

Бях шокирана🙃 наистина много ми помогнаха и много мили и любезни всички Simple Smile

# 331
  • Мнения: 7 751
Аз съм много доволна от обслужването в КАТ. Grinning Grinning
И се сетих да пиша тук точно заради коментарите за "българската действителност", която се споменава постоянно.

Отивам аз в КАТ да си пусна документите за шоф. книжка. Имаше мнооого хора и въпреки, че пред мен имаше над 150 човека за същото, минах само след час и 40 мин. Е да, ама на гишето жената откри, че въпреки че ми е въвела документите, изпитния протокол още не е получен и тя няма как да ги пусне, защото нямат още потвърждение, че съм си изкарала кормуването. Ей, греда. Причерня ми като се замислих, че съм висяла почти 2 часа за нищо и ме чака пак. Жената (без да съм й мърморила) ми даде личен телефон да й се обадя на следващия ден да провери дали вече протокола е на линия. Обадих се, потвърди и ми каза директно да ида на нейното гише, а не да тегля пак номер и да вися. Отидох следобед, когато беше някаква абсолютна лудница от хора и сигурно щях да вися поне 3 часа. Застанах директно на нейното гише и след 5 мин бях готова.

В чужбина като не си отишъл в правилното време, ти си си виновен и проблема си е твой. Никой няма да ти даде личен телефон и да ти направи ей така услуга от нищото. Както правим постоянно за всякакви неща у нас.

# 332
  • Мнения: 339
Аз съм много доволна от обслужването в КАТ. Grinning Grinning
И се сетих да пиша тук точно заради коментарите за "българската действителност", която се споменава постоянно.

Отивам аз в КАТ да си пусна документите за шоф. книжка. Имаше мнооого хора и въпреки, че пред мен имаше над 150 човека за същото, минах само след час и 40 мин. Е да, ама на гишето жената откри, че въпреки че ми е въвела документите, изпитния протокол още не е получен и тя няма как да ги пусне, защото нямат още потвърждение, че съм си изкарала кормуването. Ей, греда. Причерня ми като се замислих, че съм висяла почти 2 часа за нищо и ме чака пак. Жената (без да съм й мърморила) ми даде личен телефон да й се обадя на следващия ден да провери дали вече протокола е на линия. Обадих се, потвърди и ми каза директно да ида на нейното гише, а не да тегля пак номер и да вися. Отидох следобед, когато беше някаква абсолютна лудница от хора и сигурно щях да вися поне 3 часа. Застанах директно на нейното гише и след 5 мин бях готова.

В чужбина като не си отишъл в правилното време, ти си си виновен и проблема си е твой. Никой няма да ти даде личен телефон и да ти направи ей така услуга от нищото. Както правим постоянно за всякакви неща у нас.
Тази ситуация за теб е добре, но замисляла ли си се как изглежда в очите на останалите чакащи на опашката. Идва извъднъж някаква жена и застава  директно на гишето. Това е източник на страшен скандал. Аз например като трябва да чакам на опашка гледам колко човека горе-долу има преди мен и за колко време обслужват 1 човек и си правя сметката дали да чакам. Няма да ми е приятно да обслужват хора, които пререждат цалата опашка. Действително, ти предния ден си чакала и си си загубила доста  време, но хората, които после пререждаш не са ти виновни с нищо.

# 333
  • weiter, weiter, ... weiterstadt
  • Мнения: 18 076
В Зап.Европа за 20 год. никога не съм срещала нелюбезно отношение в заведение. Дори им се получава напълно естествено любезността. Спонтанно, не заучено и престорено.
В България съм срещала изкуствена и принудена любезност.

Това не зависи толкова от географската ширина и дължина, а с каква мотивация работи персонала.
Ако някой се чувства призван да обслужва в ресторант, то му идва отвътре и не се налага да бъде любезен, той си обича работата.
Ако обаче някой е на зор за пари и всъщност е учил за друго, но сега от немай къде трябва да работи това, то той трябва да си наложи една любезност и това личи.
Разбира се, в случая клиентът няма вина, но може и човекът в момента точно да няма друг избор и все пак се старае и се опитва да бъде любезен, а не си изкарва фрустрацията върху клиента. Та, аз имам разбиране и за такива хора, никой не знае каква им е историята.

Разбира се, когато са любезни с надменност, пак не е ок, но не го правя мой проблем.

# 334
  • Мнения: X
Никой няма да ти даде личен телефон и да ти направи ей така услуга от нищото. Както правим постоянно за всякакви неща у нас.
Мисля, че зависи от много фактори, но да, съвсем непознат едва ли би започнал да звъни на клиенти. Иначе имам лекарка, при която ходя може би веднъж годишно с акутен проблем (тоест без час) и за да не чакам часове наред в чакалнята, просто ми се обажда, когато се освободи или отивам в края на часовете. Скоро даже след осем вечерта. Та има и в чужбина, но много рядко. Предполагам, че и в България това не е норма.

# 335
  • Terra incognita
  • Мнения: 12 661
Такива хора има и в чужбина. Има една служителка в местната община, която винаги ни прави услуги. Личният ни лекар, също.

# 336
  • Мнения: 12 372
Някои служители го правят това. Аз няколко дни подред чаках по много време в общината, за да ми издадат един документ. Накрая се оказа, че трябва да предоставя още бумаги, за да ми го издадат. Служителката, която в никакъв случай не мога да кажа, че ми помагаше, ми каза да отида на другия ден, за да занеса бумагите и да не чакам на опашка, а направо да вляза. Да, не е приятно за останалите, но всъщност си бях изчакала чакането няколко пъти.
Нямаме толерантност. Скоро си правих изследване за захар, при което се взима три пъти кръв, като трябва да е на точната минута. Лаборантката специално ми каза да не чакам, а направо да влизам, защото времето е от основна важност. Не седях в чакалнята, а в колата, която беше точно отпред, всички ме виждаха. Е, като трябваше да вляза, такъв скандал настъпи, че чак щяха да ме бият. Накрая лаборантката излезе и ме викна. Не мога да разбера каква разлика има къде чакаш. Бездруго беше достатъчно пълна чакалнята, с какво щеше да им е по-добре, ако съм там.

# 337
  • Швейцария
  • Мнения: 2 805
Личната ми лекарка, чиста швейцарка, е лекувала майка ми без пари. Човещина има навсякъде.

# 338
  • Beyond the Frontiers
  • Мнения: 5 561
Някои служители го правят това. Аз няколко дни подред чаках по много време в общината, за да ми издадат един документ. Накрая се оказа, че трябва да предоставя още бумаги, за да ми го издадат. Служителката, която в никакъв случай не мога да кажа, че ми помагаше, ми каза да отида на другия ден, за да занеса бумагите и да не чакам на опашка, а направо да вляза. Да, не е приятно за останалите, но всъщност си бях изчакала чакането няколко пъти.
Нямаме толерантност. Скоро си правих изследване за захар, при което се взима три пъти кръв, като трябва да е на точната минута. Лаборантката специално ми каза да не чакам, а направо да влизам, защото времето е от основна важност. Не седях в чакалнята, а в колата, която беше точно отпред, всички ме виждаха. Е, като трябваше да вляза, такъв скандал настъпи, че чак щяха да ме бият. Накрая лаборантката излезе и ме викна. Не мога да разбера каква разлика има къде чакаш. Бездруго беше достатъчно пълна чакалнята, с какво щеше да им е по-добре, ако съм там.
Е, хората няма от къде да знаят за вашия казус. Изследването ви е специфично, но останалите чакащи няма как да го знаят.

Изключително ме дразнят тарикати, които пререждат. И ме дразни, когато няма създадена организация от съответната институция или фирма.
Най-драматичен ми е казуса със спешното в Пирогов, септември, пандемия...всички нуждаещи се от рентген попадат в един коридор и един работещ кабинет. Неотложните случаи, тежко пострадали - са ясни. Естествено ще минат с предимство. Но бях адски потресена, когато хора на средна възраст решиха да пререждат деца...На супер висок глас попитах въпросната госпожа, каква е причината да си позволява да пререди 20-30 души, в 19-20 часа вечерта, ясно е че всички са спешни (не неотложни), в това число и 10-тина деца на възраст 4-10 години...Не й било неудобно.
Може да е имало причина. Но пък на опашката чакаха чинно един куп хора с видими проблеми. Счупени кости, едвам стоящи на краката си малко деца...И стоят и си чакат ред. Никой няма претенции. Дори тумбата цигани, придружаваща пострадала баба, се наредиха чинно на опашката, като разбраха, че всички чакаме за едно място.

# 339
  • Мнения: 339
    Някои служители го правят това. Аз няколко дни подред чаках по много време в общината, за да ми издадат един документ. Накрая се оказа, че трябва да предоставя още бумаги, за да ми го издадат. Служителката, която в никакъв случай не мога да кажа, че ми помагаше, ми каза да отида на другия ден, за да занеса бумагите и да не чакам на опашка, а направо да вляза. Да, не е приятно за останалите, но всъщност си бях изчакала чакането няколко пъти.
    Нямаме толерантност. Скоро си правих изследване за захар, при което се взима три пъти кръв, като трябва да е на точната минута. Лаборантката специално ми каза да не чакам, а направо да влизам, защото времето е от основна важност. Не седях в чакалнята, а в колата, която беше точно отпред, всички ме виждаха. Е, като трябваше да вляза, такъв скандал настъпи, че чак щяха да ме бият. Накрая лаборантката излезе и ме викна. Не мога да разбера каква разлика има къде чакаш. Бездруго беше достатъчно пълна чакалнята, с какво щеше да им е по-добре, ако съм там.
    Е, хората няма от къде да знаят за вашия казус. Изследването ви е специфично, но останалите чакащи няма как да го знаят.

    Изключително ме дразнят тарикати, които пререждат. И ме дразни, когато няма създадена организация от съответната институция или фирма.
    Най-драматичен ми е казуса със спешното в Пирогов, септември, пандемия...всички нуждаещи се от рентген попадат в един коридор и един работещ кабинет. Неотложните случаи, тежко пострадали - са ясни. Естествено ще минат с предимство. Но бях адски потресена, когато хора на средна възраст решиха да пререждат деца...На супер висок глас попитах въпросната госпожа, каква е причината да си позволява да пререди 20-30 души, в 19-20 часа вечерта, ясно е че всички са спешни (не неотложни), в това число и 10-тина деца на възраст 4-10 години...Не й било неудобно.
    Може да е имало причина. Но пък на опашката чакаха чинно един куп хора с видими проблеми. Счупени кости, едвам стоящи на краката си малко деца...И стоят и си чакат ред. Никой няма претенции. Дори тумбата цигани, придружаваща пострадала баба, се наредиха чинно на опашката, като разбраха, че всички чакаме за едно място.
    👍
    В тази връзка любима сцена ми е опашка пред личната лекарка на детето и идва някаква тетка, която запушва вратата на кабинета и казва “Аз съм само за направление/бележка”.
    То и аз понякога отивам само за бележка на детето, но си чакам реда. Ако излезе сестрата и пита дали има някой, който не е за преглед, само тогава си позволявам да си кажа, че съм за 1 хартишле.
    В България обаче всички сме тарикати. В чужбина /била съм в доста европейски държави/, просто ще ти кажат да си изчакаш реда, а ако много настояваш, ще те помолят да напуснеш съответното учреждение, кабинет и т.н.

    Последна редакция: нд, 22 май 2022, 21:10 от kuku_i_pipi

    # 340
    • Мнения: 12 372
    Аз обясних, че трябва да вляза в точно определено време. Освен това, изследването се прави три пъти през час. Аз бях там в 7 сутринта, още преди да отворят, така че пак съм отишла преди всички. И се опитах да обясня, че не влизам по свое желание, а защото такова е изследването. Отговорът беше: "не ме интересува какво ТИ е изследването, а да си чакаш реда". Синът ми ме беше предупредил, че е чакал на опашка с момче, на което изследването се е провалило, защото си е чакало реда. А това изследване е и скъпо, и много неприятно и натоварващо за организма.

    # 341
    • Terra incognita
    • Мнения: 12 661
    Предполагам, става дума за обременяване с глюкоза. Веднъж като са ти взели кръв и си изпил глюкозата, вече е започнало изследването и няма нужда да се редиш повторно. Лаборантите би трябвало да го знаят добре и да спазват точните часове.
    Обикновено след изпиването на глюкозата се отделяш встрани и чакаш да ти вземат пак кръв след час. Не е препоръчително да се движиш, защото това може да поножи реалната стойност на кз.

    # 342
    • Мнения: 4 416
    Аз също не съм съгласна с фамилиарниченето, с личните услуги и привилегии..малко човещина по някога да,като изключение, не като правило.

    Правилото трябва да е професионализъм.
    Да дават всичко от себе си в професионален план, не личен.

    А ако някой пита защо по света се ходи само с записан час, да попитат тези, които чакат за паспорти и лични карти по 2 часа и не им стига реда и затварят под носа им.
    Тия безмислени опашки в полицията, кат и прочее могат да ги оправят бързо, но просто някой трябва да си свърши работата..

    # 343
    • Мнения: 12 372
    Птедполагам, става дума за обременяване с глюкоза. Веднъж като са ти взели кръв и си изпил глюкозата, вече е започнало изследването и няма нужда да се редиш повторно. Лаборантите би трябвало да го знаят добре и да спазват точните часове.
    Обикновено след изпиването на глюкозата се отделяш встрани и чакаш да ти вземат пак кръв след час. Не е препоръчително да се движиш, защото това може да поножи реалната стойност на кз.

    Точно това е изследването. Тогава още не беше заглъхнала пандемията и предпочетох да седна в колата, паркирана току до входа, отколкото да седя с още 10 души в чакалнята в продължение на два часа.

    # 344
    • Beyond the Frontiers
    • Мнения: 5 561
    Вие сте имали причина. Другите на опашката няма от къде да знаят. А пък случаите на нахално предреждащи са толкова много...

    Общи условия

    Активация на акаунт