Онлайн консултации с логопед Галина Сакутска

  • 17 505
  • 72
  •   1
Отговори
# 60
  • Мнения: X
Здравейте, синът ми е на 1г4м. До момента всичко в психомоторното развитие върви гладко и в нормите за съответните периоди. Говорът му към момента се изразява в 2 думи ( бебе и баб за банан), имитация на повечето животни, които използва и за назоваване на самите животни (като види пате и казва "папа" или посочва кучето на улицата и казва "бау-бау"). Посочва доста голяма част от думите, които среща в книжките, посочва частите на тялото си, членовете на семейството, предмети в дома. Изпълнява прости инструкции свързани с ежедневието. Успява да открива две еднакви картинки в книжка и ги съотнася. Не казва "мама, тати" или други прости думи от ежедневито. Играем много с книжки,сортери, пъзели и сензорни занимания подходящи за възрастта. Вече започва леко да ме притеснява липсата на повече думи, особено такива, които използвам често "мама, тати, ела, гуш, там, дай". Стимулирам го, без да съм твърде настоятелнам, но без резултат. Смятате ли, че има нещо притеснително за момента? Няма къса подезична, научи се да пие от сламка на 7м, дъвче без проблем. Общува преди всичко с жестове и възклицания. Прави ми впечатление, че подражаването на животни го усвоява много лесно, но до дума така и не стигаме.

# 61
  • Пловдив
  • Мнения: 35
Здравейте! Извинявам се за късния отговор. Не мисля, че има нещо тревожно, въпрос на време е да започне да казва думички. В момента детето Ви трупа речников запас в пасивния си речник. Продължавайте със заниманията, нека детето контактува и с други деца, играйте игри наужким, развивайте въображението. Четете книжки, пейте детски песнички. Ако детето Ви не проговори до 3 г. възраст, се обърнете към специалист логопед. Желая Ви успех!

Последна редакция: пн, 04 мар 2024, 11:39 от Рaдост

# 62
  • Мнения: 2 744
Здравейте, педиатърът на детето ни- на 13 месеца е установи къса горна юздичка.
Задължително ли се коригира или трябва да изчакаме и трябва ли да изчакаме да навърши определена възраст или и сега може да се направи корекцията?
Двете горни зъбчета са му раздалечени и има доста разстояние между тях.

# 63
  • Мнения: 2
Здравейте.Малкият ми син е на почти 7 години и има проблем с говора-изпуска предлози и съюзи,когато бърза.Обследван е от детски психиатър и невролог и те са категорични,че няма изоставане.Посещаваше 1,5 години логопед.Започна много добре,страхотно подобрение.Последните месеци, обаче,имаше застой и спряхме с посещенията при този специалист.Търсихме друг,но за жалост в малките градове е много трудно.
Какво може:разпознава и пише печатно  всички букви от азбуката,пише изречения от сорта Честит рожден ден..,обичам ...,брои и оперира с числата до 20(събиране,изваждане,по-голямо,по-малко,равно),пространствено ориентиран,познава всички цветове,преразказва приказки,чете без проблем кратки думи,прави разлика между буква и звук,знае и прави разлика между гласен и съгласен звук,определя първи и последен звук на дума.
Проблема се изразява в пропускането на предлозите и съюзите.Знае ги,също и какво означават,но ги пропуска.Например Слагам химикала масата.Когато му кажем да повтори го казва правилно.Работим усилено в къщи и продължаваме да търсим свободен логопед.Какво друго можем да направим?Какви похвати да използваме?Всяко напътсвие ще е от помощ.

# 64
  • Пловдив
  • Мнения: 35
Здравейте, педиатърът на детето ни- на 13 месеца е установи къса горна юздичка.
Задължително ли се коригира или трябва да изчакаме и трябва ли да изчакаме да навърши определена възраст или и сега може да се направи корекцията?
Двете горни зъбчета са му раздалечени и има доста разстояние между тях.
Здравейте! Извинявайте за късният отговор. Юздичките на горната устна дърпат зъбите и един от най-типичните проблеми е диастема – предните зъбчета порастват с разстояние между тях. Също така горната устна участва активно в образуването на някои гласни (о, у) и съгласни звукове – п, м, б. При проблеми с подвижността ѝ при някои деца може да се появят трудности с произношението на съгласните, когато детето започне да говори. Моят съвет е да направите консултация и с ортодонт, който ще Ви насочи за възрастта, в която може да коригира юздичката. Според мен колкото по-рано се отстрани проблемът, толкова по-добре. Успех!

Последна редакция: пн, 08 апр 2024, 11:13 от Рaдост

# 65
  • Пловдив
  • Мнения: 35
Здравейте.Малкият ми син е на почти 7 години и има проблем с говора-изпуска предлози и съюзи,когато бърза.Обследван е от детски психиатър и невролог и те са категорични,че няма изоставане.Посещаваше 1,5 години логопед.Започна много добре,страхотно подобрение.Последните месеци, обаче,имаше застой и спряхме с посещенията при този специалист.Търсихме друг,но за жалост в малките градове е много трудно.
Какво може:разпознава и пише печатно  всички букви от азбуката,пише изречения от сорта Честит рожден ден..,обичам ...,брои и оперира с числата до 20(събиране,изваждане,по-голямо,по-малко,равно),пространствено ориентиран,познава всички цветове,преразказва приказки,чете без проблем кратки думи,прави разлика между буква и звук,знае и прави разлика между гласен и съгласен звук,определя първи и последен звук на дума.
Проблема се изразява в пропускането на предлозите и съюзите.Знае ги,също и какво означават,но ги пропуска.Например Слагам химикала масата.Когато му кажем да повтори го казва правилно.Работим усилено в къщи и продължаваме да търсим свободен логопед.Какво друго можем да направим?Какви похвати да използваме?Всяко напътсвие ще е от помощ.
Здравейте! Доколкото разбирам, детето Ви изпуска предлози и съюзи в свободната си реч, а когато се упражнява и го поправяте, ги казва правилно. Процесът по правилната употреба на предлози и съюзи е дълъг, тромав, изисква време, постоянство и е строго индивидуален. Първоначално родителят поправя детето, докато то започне  да прилага самоконтрол. Това може да отнеме 1-2 до 3 месеца, докато синът Ви свикне да употребява адекватно частите на речта. Моят съвет е да продължавате с упражненията за предлозите и съюзите в нагледни ситуации и предмети от ежедневието, тези, които са най-близки до света на детето: неговите любими занимания, детски герои, приятели, неговия вътрешен свят. Може да стимулирате детето с награди, ако произнася правилно изреченията с цел самоконтрол. Сега е моментът да посещавате специалист, детето да затвърждава и прилага наученото. Желая Ви успех!

Последна редакция: пн, 08 апр 2024, 11:15 от Рaдост

# 66
  • Мнения: 2
Благодаря за отговора.След публикуването на поста ми той сам започна да уподребява повечето в самостоятелна реч.Работата продължава естествено.Награди не му давам,но му казвам браво и колко добре е казал даденото изречение.Също и че като се упражнява говори по-добре.
Относно специалиста,както казах в малките провинциални градове е трудно.Малко са като брой и претрупани.От месеци звъня и чувам:"Сега нямам възможност.Обадете се след месец." и така.

# 67
  • Пловдив
  • Мнения: 35
Здравейте, педиатърът на детето ни- на 13 месеца е установи къса горна юздичка.
Задължително ли се коригира или трябва да изчакаме и трябва ли да изчакаме да навърши определена възраст или и сега може да се направи корекцията?
Двете горни зъбчета са му раздалечени и има доста разстояние между тях.
Здравейте! Извинявайте за късният отговор. Юздичките на горната устна дърпат зъбите и един от най-типичните проблеми е диастема – предните зъбчета порастват с разстояние между тях. Също така горната устна участва активно в образуването на някои гласни (о, у) и съгласни звукове – п, м, б. При проблеми с подвижността ѝ при някои деца може да се появят трудности с произношението на съгласните, когато детето започне да говори. Моят съвет е да направите консултация и с ортодонт, който ще Ви насочи за възрастта, в която може да коригира юздичката. Според мен колкото по-рано се отстрани проблемът, толкова по-добре. Успех!

Последна редакция: пн, 08 апр 2024, 11:17 от Рaдост

# 68
  • Мнения: 2 144
Здравейте, моля дайте ми съвет за близнаци 1,7г, които не искат да говорят. Казват как правят животните, повтарят мама, тати, но до тук.
Много обичат книжки и четем всеки ден, от поне 4,5 месеца. Опитвам се да задавам въпроси по книжките, првди посочваха, но сега изгубиха интерес. Какво може да се направи, за да им помогна?  Цял ден дърдорят, правят се че четат книжки, но на бебешки, нито една дума не разбирам.

# 69
  • Пловдив
  • Мнения: 35
Здравейте! Момченцата се развиват малко по-късно от момичетата. Обикновено след втората година започват да казват по-ясно думите, да правят прости изречения от две думи като: "Дай вода", "Искам това" и др. подобни, свързани с нуждите и предпочитанията на детето. Имайте търпение. Simple Smile Нека децата играят навън, сега дните са топли, да комуникират и с други деца. Да играят игри с пръсти за развиване на фината моторика: пъзели с вгнездяване, сортиране, низане, мозайка, моделиране с пластилин, водни бои, правете кофички от пясък и др. Говорете на децата бавно, бъдете спокойни, всичко ще бъде наред. Ако все пак не проговорят до 3 г възраст, не изговарят ясно думите, не правят прости и сложни изречения, се обърнете към специалист логопед. Желая Ви успех! Simple Smile

Последна редакция: пн, 15 апр 2024, 09:31 от Рaдост

# 70
  • Мнения: 2 144
Благодаря за отговора!
Не оточних, момиче и момче са!
Момчето се заиграва в пясък, низалки, рисуване, но момичето губи интерес супер бързо, буквално за 20секунди, хвърля всичко на страни и бяга на някъде. Тя иска постоянно да тича, без посока, просто бяга на където ѝ видят очите, вкъщи също. И финната моториката ѝ е по зле от на момчето, защото не мога да я заиграя с тези неща. Като цяло момчето  повече изпълнява, повече си личи че разбира. Примерно " хвърли памперса, в коша за боклук", "донеси ми нещо" "направи кула от кубчета, сложи играчката на гърне да пишка", момичето не иска да изпълнява такива неща.



Здравейте! Момченцата се развиват малко по-късно от момичетата. Обикновено след втората година започват да казват по-ясно думите, да правят прости изречения от две думи, като: "Дай вода", "Искам това" и др. подобни, свързани с нуждите и предпочитанията на детето. Имайте търпение Simple Smile Нека децата играят навън, сега дните са топли, да комуникират и с други деца. Да играят игри с пръсти за развиване на фината моторика: пъзели с вгнездяване, сортиране, низане, мозайка, моделиране с пластелин, водни бои,  правете кофички от пясък и др. Говорете на децата бавно, бъдете спокойни всичко ще бъде наред. Ако все пак не проговорят до 3 г възраст, не изговарят ясно думите, не правят прости и сложни изречения се обърнете към специалист логопед. Желая Ви успех! Simple Smile

# 71
  • Пловдив
  • Мнения: 35
Благодаря за отговора!
Не оточних, момиче и момче са!
Момчето се заиграва в пясък, низалки, рисуване, но момичето губи интерес супер бързо, буквално за 20секунди, хвърля всичко на страни и бяга на някъде. Тя иска постоянно да тича, без посока, просто бяга на където ѝ видят очите, вкъщи също. И финната моториката ѝ е по зле от на момчето, защото не мога да я заиграя с тези неща. Като цяло момчето  повече изпълнява, повече си личи че разбира. Примерно " хвърли памперса, в коша за боклук", "донеси ми нещо" "направи кула от кубчета, сложи играчката на гърне да пишка", момичето не иска да изпълнява такива неща.



Здравейте! Момченцата се развиват малко по-късно от момичетата. Обикновено след втората година започват да казват по-ясно думите, да правят прости изречения от две думи, като: "Дай вода", "Искам това" и др. подобни, свързани с нуждите и предпочитанията на детето. Имайте търпение Simple Smile Нека децата играят навън, сега дните са топли, да комуникират и с други деца. Да играят игри с пръсти за развиване на фината моторика: пъзели с вгнездяване, сортиране, низане, мозайка, моделиране с пластелин, водни бои,  правете кофички от пясък и др. Говорете на децата бавно, бъдете спокойни всичко ще бъде наред. Ако все пак не проговорят до 3 г възраст, не изговарят ясно думите, не правят прости и сложни изречения се обърнете към специалист логопед. Желая Ви успех! Simple Smile
Здравейте отново! Винаги има изключения Simple Smile Децата са различни, не можем да ги сравняваме едно с друго. След като момичето няма желание за тихи игри, предложете му активни игри: игри с топка, подаване, ритане, хвърляне в кош, тичане около кегли, прескачане на въже  и други подобни за навън, които развиват общата моторика на детето. Важно е  играта да има прости правила, които детето да се опитва да спазва, така постепенно да се преучи да изпълнява инструкции. Насърчавайте и хвалете детето винаги, когато спазва правилата. След известно време пак може да опитате с игрите за фина моторика Simple Smile Успех!

Последна редакция: ср, 24 апр 2024, 12:42 от Рaдост

# 72
  • Мнения: 2 144
Благодаря за отговора!
Имам още един въпрос свързан с племеника ми на 5г , скоро беше в болница заради пневмония и след изписването започна за заеква, в някой дни заеква постаянно през цялото време, в други дни въобще не забелязвам заекването.  В такъв случай само логопед ли се посещава, трябва ли преглед от лекар и какъв? И израства ли се, като заекването е придобито в такава късна възраст? Благодаря от сърце!

Общи условия

Активация на акаунт