Пазарът на недвижими имоти в България, какво се случва реално - тема 69

  • 38 471
  • 737
  •   1
Отговори
# 120
  • Мнения: 11 097
Колко много пъти съм се замисляла. Въпросът ми е към Томева, или пък който има наблюдения.
Защо партерните етажи, в кварталните блокове, които не са подходящи за магазини или офиси, не ги правят на гаражи? Ами се мъчат с тези партерни апартаменти. Цената на един надземен гараж на кв.м..не е по-ниска, отколкото на кв.м. на партерен апартамент с двор.
Единственото, което би наклонило везните е, ако - няма достатъчно търсене на гаражи в кооперациите?
Аз за себе си съм категорична. Ако трябва да избирам, вземам най-челната позиция партерен гараж. За да не се налага да влизам в подземия по еднопосочни рампи или да се изчаквам с комшиите. Един гараж с лице на пътя, и то хубав, просторен, вярвам, че винаги ще държи цена ще има наематели. И ще е продаваем. Докато не знам дали партерните апартаменти са лесно продаваеми?

# 121
  • София, Bulgaria
  • Мнения: 2 993
Румка, според мен е въпрос на възможности, архитектура, възможност за подход. Партерните апартаменти, често са към вътрешен двор и в една сграда са не повече от 1..2, ако е комплекс от повече сгради може партерите да са изцяло апартаменти. Има доста хора, които ги предпочитат, заради зелените площи пред тях. Мисля, че за строителя не е проблем продажбата и съответно цената не е съпоставима с тази на гараж. Изпълнили са си квотата за паркоместа, всичко друго е жилищна площ.

# 122
  • Мнения: 10 762
Партерните апартаменти ще се продават скоро с дворче (индивидуално) - нещо като къща с двор в града. Но пък притеснително, че целият блок ще те гледа какво правиш в двора и ще ти пусла фасове и др боклуци.

# 123
  • Мнения: 3 870
В България масово не се купуват гаражи, защото всеки е тарикат и мисли, че като му потрябва ще сприра пред този на съседа, на детската площадка и т.н. Затова не се правят и се минава с тия извръщения с двойните гаражи, което пък вдига цената за тези, които наистина искат гараж. Обиколете около новите комплекси във вадите и ливадите и ше се нагледате на новички БМВта, мерцедеси, аудита и т.н. за по 50-100 хиляди лева и нагоре паркирани в калта.

Освен това аз имам гараж точно на приземно ниво със самостоятелен вход и няма ден да не спре някой пред него "за малко". А пролет и есен, петък вечер и уикенда постоянно се натриса някой от провинцията на гости на роднини по съседните блокове. И никакви разправии, жалби в общината, обаждания на "Паркинги и гаражи" не помагат, селяндурите са убедени, че това си им е техен частен паркинг. Вече се принудих да изпускам гумите, че да ги науча, скоро ще почна и да ги режа. А пред входовете към подземни гаражи много по-рядко спира някой, защото знаят, че са повече хора там и ще имат повече проблеми.

# 124
  • Мнения: 1 818
Затова при нас гаражите на ниво 0 са продадени като гараж+паркомясто пред него и са закупени от хора с по 2 коли, които си паркират пред гаража. По-евтините (единични) гаражи и паркоместа са на подземно ниво. Но от тия индивиди, които споменаваш, bboiko, спасение няма.

# 125
  • Мнения: 51 762
Да бе, ние няколко месеца след като си купихме жилището решихме, че искаме да си купим второ паркомясто, ама нямаше. Всичко беше изкупено и редовно намирам бележки "купувам гараж". Повечето скъпи коли спират на улицата поради липсата на опция за гараж.

# 126
  • Мнения: 3 870
Да бе, аз с магическа пръчка съм го създал тоя гараж от нищото, нали... А колата ми не е скъпа. В отсрещната сграда се отдаваше под наем гараж до скоро. На няколко пресечки има платен охраняем паркинг - 200 лева на месец и има свободни места. Тарикатите просто са си тарикати. А и като нямаш място да спреш не си купуваш кола, а не да си присвоиш мястото пред гаража на съседа. Още повече пък втора, трета и т.н. кола.


А в по-старите квартали 20%-30% от гаражите са превърнати в магазинчета и складове, пък тротоара пред тях се ползва като лично парко място, защото от общината никога не глобяват за спиране пред гараж.

# 127
  • Мнения: 51 762
Да бе, аз с магическа пръчка съм го създал тоя гараж от нищото, нали... А колата ми не е скъпа. В отсрещната сграда се отдаваше под наем гараж до скоро. На няколко пресечки има платен охраняем паркинг - 200 лева на месец и има свободни места. Тарикатите просто са си тарикати. А и като нямаш място да спреш не си купуваш кола, а не да си присвоиш мястото пред гаража на съседа. Още повече пък втора, трета и т.н. кола.


А в по-старите квартали 20%-30% от гаражите са превърнати в магазинчета и складове, пък тротоара пред тях се ползва като лично парко място, защото от общината никога не глобяват за спиране пред гараж.

Изобщо не е вярно, пак се изхвърляш. Ела ми намери свободни гаражи в района на ИСУЛ пък да видим.
А ако спреш пред гараж не те глобяват, а собственикът вика паяка и ти отнасят колата.

# 128
  • Мнения: 3 870
Подписваме договор за 3000 евро комисионна и ще ти намеря, само да не мрънкаш, че ти е скъпо после или че за 2-3 пресечки ще ти се счупят краката. Защото района на ИСУЛ е предимно старо строителство, а въпроса беше поставен за блокове ново строителство, където гаражи или паркоместа е задължително да има.

Ти паяк викала ли си някога? Аз - да, най-рано след 2 часа реагират, ако въобще дойдат. Ако не запречва движението на градския транспорт не им е приоритет. Можеш да викнеш полиция от районното да му пишат фиш за 50 лева, пак 1-2 часа им е времето за реакция. Ако още е там, мислиш ли пе много им пука за 50 лева глоба 2-3 пъти годишно? По-евтино им е от колкото да плащат за синя/зелена зона.

# 129
  • София
  • Мнения: 4 102
Зелената зона е сто лева годишно.
За стикер, с който паркираш в района, имам предвид.

# 130
  • Мнения: 51 762
Ами да, за какво ми е гараж на 200-300 метра? Като вали дъжд, или е студено, или тъмно, ще слизам там и после с чадъра и багажа до вкъщи?  А новите сгради са много, изобщо не са рядкост, даже са сериозен процент.

# 131
  • Мнения: 3 870
Ами да си мислила навреме като купуваш апартамента. Морето не искаш ли да ти го приближа и него?
Аз нали точно това написах - като си купуват апартаменти хората масово икономисват от гаража, мислейки някакви схеми и после се оправдават, че нямали избор, нямало места,  осбовно човешко право им било да спират където им е удобно и т.н.

# 132
  • Мнения: 51 762
Ма аз не съм икономисала, купила съм си. Нямахме идея за втора кола и затова не взехме две места в подземния паркинг, но после купихме кола за детето да се учи и ни мързи да я продадем. Пък и върши работа. И поискахме второ място, ама няма.

# 133
  • Мнения: 3 870
Ами това също се мисли навреме - дали ще искаш втори автомобил. С абсурдните технически прегледи и данъци в България за цената на един гараж могат да се купят 10-20 автомобила. Ама това не значи всеки да го прави. Сега му намирате на детето квартира с парко място и си взима колата при него.

И това го написах вече - ако нямаш място просто не си купуваш кола, особено втора. А не да претендираш, че е голяма драма втората кола, дето детето щяло да се учи да е на 200-300 метра от апартамента, защото можело да вали или да е тъмно.

# 134
  • Мнения: 51 762
Ами това също се мисли навреме - дали ще искаш втори автомобил. С абсурдните технически прегледи и данъци в България за цената на един гараж могат да се купят 10-20 автомобила. Ама това не значи всеки да го прави. Сега му намирате на детето квартира с парко място и си взима колата при него.

И това го написах вече - ако нямаш място просто не си купуваш кола, особено втора. А не да претендираш, че е голяма драма втората кола, дето детето щяло да се учи да е на 200-300 метра от апартамента, защото можело да вали или да е тъмно.

Детето отдавна се е изнесло, колата ни остана. Не ни трябва и ще я продадем, но да се натуткаме. Иначе си и плащаме и винетка за синя зона и всичко останало. А основната кола си я паркираме в блока. И не виждам защо да не си взема временно кола и без гараж, както и да купувам ненужен втори гараж, затова че няколко години ще имам втора кола.

Общи условия

Активация на акаунт