Пазарът на недвижими имоти в България, какво се случва реално - тема 69

  • 38 480
  • 737
  •   1
Отговори
# 135
  • Мнения: 4 301
Абсурдно е всеки да иска по два гаража, да има по две коли, да има къде да паркира, да няма паркирали по тротоари, да няма трафик и мръсен въздух и тн. Промяната започва с личен пример, иначе стават колективни говна и всички сме недоволни.

# 136
  • Мнения: 10 764
строителите вече не предлагат на собствениците  на УПИ магазини или подпокривни пространства, изхитрили са се само жилищна площ да правят и гаражи/паркоместа.

# 137
  • Мнения: 15 768
Цитат
Ако е кабинет (лекарски) не трябва ли да е на оживено място, с човекопоток?
Не,точно на д-ри не им пука дали на някого му е удобно.Ти имаш проблем,той преглежда там.Ако искаш.
Търговски обекти сега са къса клечка.Преди много години имаше недостиг.Голямо търсене предимно за магазини.
Центъра оттогава остана без партерни апартаменти.Раковски,Дондуков,Шишман,Иван-Асен,Графа,Витошка+всички прилежащи в околностите и, и мн.др.масово се префасонираха в магазини.Беше уау да имаш магазин и да го отдаваш под наем и сигурно са си мислели,че така ще бъде вечно.Времената се менят.Молове,специализирани магазини,вериги за хс,техника,строителни материяли и не е рентабилно да висиш в малко магазинче и да продаваш по-скъпо от хипермаркета.Разбира се има изключения.

# 138
  • Мнения: 3 870
Детето отдавна се е изнесло, колата ни остана. Не ни трябва и ще я продадем, но да се натуткаме. Иначе си и плащаме и винетка за синя зона и всичко останало. А основната кола си я паркираме в блока. И не виждам защо да не си взема временно кола и без гараж, както и да купувам ненужен втори гараж, затова че няколко години ще имам втора кола.
Тоест проблема не е, че няма гаражи, с че ти никога не си искала втори. И ето, че казваш това с което аз започнах - хората масово купуват апартаменти без гаражи и правят планове да си спират колите някъде другаде. Вие с 2 коли сте планирали 1 гараж, тия с по 1 масово минават без гараж. Затова, въпреки абсурдните цени на които ги продават, строителите предпочитат да не правят гаражи, а пратерни апартаменти, което беше и първоначалния въпрос. Гаражите се правят на възможния минимум с които да се покрият изискванията по закон.

# 139
  • Мнения: 1 797
Цитат
Времената се менят.Молове,специализирани магазини,вериги за хс,техника,строителни материяли и не е рентабилно да висиш в малко магазинче и да продаваш по-скъпо от хипермаркета.Разбира се има изключения.

Пропусна и електронна търговия.

# 140
  • Мнения: 51 774
Тоест проблема не е, че няма гаражи, с че ти никога не си искала втори. И ето, че казваш това с което аз започнах - хората масово купуват апартаменти без гаражи и правят планове да си спират колите някъде другаде. Вие с 2 коли сте планирали 1 гараж, тия с по 1 масово минават без гараж. Затова, въпреки абсурдните цени на които ги продават, строителите предпочитат да не правят гаражи, а пратерни апартаменти, което беше и първоначалния въпрос. Гаражите се правят на възможния минимум с които да се покрият изискванията по закон.

Сивсем не, нищо общо Simple Smile
- Аз проблем нямам, писах принципно. Ако паркирането стане много трудно ще се мотивирам да продам, но за сега си е ОК.
- Всъщност никога не съм се оплаквала, а само възразих на твоето твърдение, че никой не искал гаражи, като казах, че около мен всичко е изкупено и непрекъснато се пита за други. Никой не купува НС без гараж, но евентуално за втората кола се разчита на улицата.
- Партерните апартаменти се продават много лошо. Аз на практика НС с партерни апартаменти не съм виждала. Винаги на партера са гаражи, или офиси, или магазини.
- В нашия блок паркоместа (в подземен паркинг) имаше повече от апартаментите и ние затова отложихме, но се изкупиха. Нямахме опит и не сме се усетили, че има такова търсене.

# 141
  • Мнения: 1 962
Детето отдавна се е изнесло, колата ни остана. Не ни трябва и ще я продадем, но да се натуткаме. Иначе си и плащаме и винетка за синя зона и всичко останало. А основната кола си я паркираме в блока. И не виждам защо да не си взема временно кола и без гараж, както и да купувам ненужен втори гараж, затова че няколко години ще имам втора кола.
Тоест проблема не е, че няма гаражи, с че ти никога не си искала втори. И ето, че казваш това с което аз започнах - хората масово купуват апартаменти без гаражи и правят планове да си спират колите някъде другаде. Вие с 2 коли сте планирали 1 гараж, тия с по 1 масово минават без гараж. Затова, въпреки абсурдните цени на които ги продават, строителите предпочитат да не правят гаражи, а пратерни апартаменти, което беше и първоначалния въпрос. Гаражите се правят на възможния минимум с които да се покрият изискванията по закон.
Проблемът е, че на апартамент се полага по едно паркомясто, а обикновено в семейството има по 2 и по 3 коли.

# 142
  • Мнения: 1 757
Проблемът е, че се презастроява и не се оставят пространства. Това е. Ако кварталите се проектираха както едно време (единственото хубаво от онези времена), щеше да си има място за всичко. Сега се строят сгради на 6 метра една от друга (а има примери и за по-малки отстояния), съответно уличката е доста тясна, реално няма място. Задушава се градът. Очевидно нормите за застрояване са прекалено занижени, умишлено. Обаче от това обикновените граждани само губим.

# 143
  • Мнения: 4 301
Присетих се за едно предаване, където разни хора събират и трупат всякакви вехтории и не искат да ги изхвърлят. Дали българина не страда от същия синдром - да трупа имоти. Докато има желаещи ще се строи и ще се прави компромиси и врътки за застрояване на всеки сантиметър.

# 144
  • Мнения: 4 422
Проблемът е, че се презастроява и не се оставят пространства. Това е. Ако кварталите се проектираха както едно време (единственото хубаво от онези времена), щеше да си има място за всичко. Сега се строят сгради на 6 метра една от друга (а има примери и за по-малки отстояния), съответно уличката е доста тясна, реално няма място. Задушава се градът. Очевидно нормите за застрояване са прекалено занижени, умишлено. Обаче от това обикновените граждани само губим.
Ми не искат хората да плащат, затова. Скъпо е да се направи нов квартал.
Ако не строяха между старите блокове, а направят някъде из къра нов квартал, ще трябва дотам да пуснат булевард, пък отводняване, пък канализация, пък ток, пък вода, пък улично осветление, пък парно или газ, какво ли не. Кой да ги направи тия работи, те струват пари. Ще трябва да вдигнат данък сгради, и народът ще протестира.
По-лесно и по-евтино им е да наблъскат нови сгради между старите.
Отделно и дето всички парцелчета са накъсани на малки части и много трудно предприемач ще купи голям парцел да прави нов квартал. Ще купи 1 декар тук, 2 там, ама помежду им разни бивши ниви с по 20 наследника, и пак нищо няма да направи.

Едно време по соц-а имаше планиране, градоустройство и строяха нашироко, ама тогава беше лесно - държавата казва тук ще е нов квартал, всички се изнасят, ей ви по една панелка обезщетение, и почват строежа. Ама сега (за добро или лошо) не може вече така.

# 145
  • София, Bulgaria
  • Мнения: 2 993
bboiko , тоест си в голяма грешка. Всички искат апартамент с паркомясто или гараж. Някои с 2 паркоместа, но рядко има такава възможност. Може би само при 2-ст ап. са 50/50 , има хора, за които гаражът не е задължителен.
Старото строителство няма гаражи в 90% от сградите, няколко такива блока и улицата е препълнена от паркирани коли. И какво, улица е, разрешено е паркирането, паркирали са хората. Да ги изселят ли хората или да им забранят да имат автомобили.

# 146
  • Мнения: 7 352
Има и ново строителство, в което паркоместата и гаражите са колкото апартаментите, но се продават по две на един апартамент, защото така са поискали купувачите. А строителя не го интересува, че ще остане апартамент без паркомясто. Както се казваше, когато бяхме деца, "Който изпревари, той ще натовари."
Ходихме да гледаме такъв апартамент в провинцията, в един от шестте най-големи градове в страната. Сградата е с АКТ 16 от 2-3 години. Продавачът не е строителя. Оглеждаме апартамента, питаме за гараж и собственика ни разказва историята как е останал без паркомясто и как добре, че познавал строителя на съседна сграда и си купил там 4 паркоместа. Как мислите, дали са останали достатъчно за живущите в тази сграда?

# 147
  • Мнения: 126
Преди 8г като купувах апартамент ново строителство в сграда с АКТ16 издаден преди половин година се зарадвах, че в сградата има голям брой подземни и надземни гаражи. Локацията е зелена зона... Цените на гаражите тогава бяха 1/3 от тези днес и като пожелах да закупя 1 гараж към апартамента, инвеститора ми заяви съжалявайки, че гаражите са разпродадени много преди апартаментите.

В този случай обаче, той ги беше пуснал за общ продан на всеки заинтересован без да е собственик на апартамент в сградата.

В момента от да кажем 30 гаража, 28 от тях са собственост на живущите в 2 съседни по-стари кооперации които нямат гаражи, а само 2 на живущи в нашата сграда.

Парадокса е, че всички живущи с коли спираме на улицата, а съседите от другите сгради паркират в нашите гаражи които са изкупили още на зелено...

# 148
  • Sofia
  • Мнения: 10 921
Не са ли длъжни да ги предложат първо на собствениците? На мен в 2-3 нови сгради ми отказаха да купя само гараж, първо се предлагали на собствениците.

# 149
  • Мнения: 1 818
Не са ли длъжни да ги предложат първо на собствениците? На мен в 2-3 нови сгради ми отказаха да купя само гараж, първо се предлагали на собствениците.
Не са длъжни, гаражите са самостоятелни обекти, подобно на апартаментите. Иначе и аз съм питала в 10тина сгради наоколо за свободни гаражи - чакат да вземат акт 16, да разпродадат ап. и чак тогава ще продават гаражите на несобственици.

Общи условия

Активация на акаунт