Мнения на Birdie...

  • 261 773
  • 2 044
  •   1
Отговори
# 720
  • Мнения: 8 585
Здравей Birdie , майка съм на две дечица - синът ми е на 4 години , а дъщерия ми на 1,5 години . Преди около година синът ми се разболя от варицела , изкара я много тежко , а белезите който останаха по тялото му са просто ужасни , с какво ли не ги третираме , но няма никакъв ефект . Именно заради това съм решила да поставя ваксина против варицела на дъщеря ми . Говорих с близка лекарка , тя се занимава с ваксинационни програми и ме посъветва да я поставя също , но за съжаление в България не се предлага никъде . Мога да купя ваксината от чужбина , виждам че се продава , но няма как да я пренеса . Какво ще ме посъветваш да направя . Има и нещо друго , дъщеря ми е недоносена , родена е 31 г.с. , но за мое щастие всичко е наред , развива се много добре , даже ходи на ясла , няма абсолютно никаква разлика между нея и врасниците й . Има ли някаква опасност от поставянето на тази ваксина . Предварително ти благодаря .  bouquet


Ваксината се прилага от няколко години.
От 2007 е в схема от две дози, като първата се слага след навършени 12 месеца.
Недоносеност не е противопоказание за поставяне.
Можете да се разходите до Гърция и да я пренесете в хладилна чанта.
Или да посетите педиатър в Серес, например, да ви я постави.
Ваксината тук се търгува като "Варивакс" или "Варилрикс".
Поставя се подкожно.

# 721
  • Мнения: 8 585
Бърди , от около два месеца на петгодишното ми дете му избиват силно червени петна по лицето ,неравномерни и на различни места .На едната бузка и клепача на окото върху носа .Започна се ,когато един ден бяхме навън и го видях как си търка ръцете ,когато ги погледнах бяха подути и червени ,после се появиха и на краката и по лицето .Лекарката му каза ,че били алергични да му давам  Кларитин .Обаче петната пак се появяват .Можеш ли да ми кажеш нужни ли са някакви изследвания в случая .Какво да предприема?
Разумно е да направим едно изследване на кръвна глюкоза.
Да ограничим и изключим:
*солети
*бисквити
*чипс
*ядки, фъстъци,бадеми
Много умерено шоколад от добра марка (Линдт, например)

# 722
  • Мнения: 1 081
Благодаря ти много !  bouquet

# 723
  • Мнения: 229
Благодаря за вниманието, заемам се с посещения на лекари и лаборатории. Аз също усетих, че търся доказателства все в полза на алергията. Ще гледам утре да не насочвам лекаря в тази посока, а да му съобщя горе-долу обективно какви са оплакванията на дъщеря ми. Наистина съм благодарна за съдействието.

# 724
  • Мнения: 8 585
миналата седмица малкия вдигана за два-три дена температура / мах. 38 градуса/, личната го прегледа - гърди чисти, гърлото червеничко/ то на него винаги му е червено- дори когато е здрав/, хрема / която според нея е бактериална/. Изписа за седем дена Аугментин и едни капки, които се правят в аптеката , с гентамицин, за хремата. Аз реших да изчакам с антибиотика и като ми свали температурата на третия ден, въобще не го дадох, само капките в нослето му слагах. Но хремата продължи без никакво подобрение Sad.Заведох го на седмия ден и направо й казах ,че  не съм давала АБ-ка. Тя се намуси, прегледа го и каза ,че гърлото му е още червено , и да почвам АБ , защото не е излекуван, и след една седмица ще почне да кашля и пак ще е болен...и аз го започнах. В същото време си поисках талон за УНГ и вчера тя го прегледа и каза , че е 90% сигурна че това е алергична хрема , изписа му резоксим с урбазон за носа , и един сироп / май беше ареус, ериус или нещо такова/ - сутрин по 2.5 мл. След пет дена пак сме на преглед при нея. Като й казах, че пиеме аугментин за гърлото, тя нищо не каза , само направи една физономия и се засмя/ останах с впечатление , че не е имало нужда от него/. Та сега си мисля че давам на здраво дете АБ.
Вече ни е трети ден и се чудя , кога най-рано мога да го спра newsm78, защото не ми се ще да го давам седем дена...
И все пак има някаква малка вероятност, хремата да е от бактерии - Декември ни откриха стафилококи - съответно два месеца по 10 дена бактробан, и между него по 7 дена тобрекс. Цялата файда от това беше , че хремата спираше за 6-7 дена и после пак си течеше.... Cry
Какво да правя , кога да спирам АБ - ка? newsm78
Трудно ми е да кажа има ли нужда от АБ или няма.
Но ако сте започнали би трябвало да го завършите.
По скоро може да сме предизвикали химичен ринит от толкова много неща в нослето.
Бих Ви препоръчал една посявка на носен секрет.
Ако е без растеж, оставете нослето на детето за около 10 дена без да слагате нищо.

# 725
  • 1st floor
  • Мнения: 9 781
миналата седмица малкия вдигана за два-три дена температура / мах. 38 градуса/, личната го прегледа - гърди чисти, гърлото червеничко/ то на него винаги му е червено- дори когато е здрав/, хрема / която според нея е бактериална/. Изписа за седем дена Аугментин и едни капки, които се правят в аптеката , с гентамицин, за хремата. Аз реших да изчакам с антибиотика и като ми свали температурата на третия ден, въобще не го дадох, само капките в нослето му слагах. Но хремата продължи без никакво подобрение Sad.Заведох го на седмия ден и направо й казах ,че  не съм давала АБ-ка. Тя се намуси, прегледа го и каза ,че гърлото му е още червено , и да почвам АБ , защото не е излекуван, и след една седмица ще почне да кашля и пак ще е болен...и аз го започнах. В същото време си поисках талон за УНГ и вчера тя го прегледа и каза , че е 90% сигурна че това е алергична хрема , изписа му резоксим с урбазон за носа , и един сироп / май беше ареус, ериус или нещо такова/ - сутрин по 2.5 мл. След пет дена пак сме на преглед при нея. Като й казах, че пиеме аугментин за гърлото, тя нищо не каза , само направи една физономия и се засмя/ останах с впечатление , че не е имало нужда от него/. Та сега си мисля че давам на здраво дете АБ.
Вече ни е трети ден и се чудя , кога най-рано мога да го спра newsm78, защото не ми се ще да го давам седем дена...
И все пак има някаква малка вероятност, хремата да е от бактерии - Декември ни откриха стафилококи - съответно два месеца по 10 дена бактробан, и между него по 7 дена тобрекс. Цялата файда от това беше , че хремата спираше за 6-7 дена и после пак си течеше.... Cry
Какво да правя , кога да спирам АБ - ка? newsm78
Трудно ми е да кажа има ли нужда от АБ или няма.
Но ако сте започнали би трябвало да го завършите.
По скоро може да сме предизвикали химичен ринит от толкова много неща в нослето.
Бих Ви препоръчал една посявка на носен секрет.
Ако е без растеж, оставете нослето на детето за около 10 дена без да слагате нищо.
а може ли да  съкратя антибиотика от 7 на 5 дена? newsm78

# 726
  • Мнения: 8 585
Не-това е много неправилно-минете на 12 часови дози, вместо на 8.

# 727
  • Мнения: 8 585
Някои неща са важни, мисля, и ще бъдат от полза да ги имаме пред вид:

*в основата на оценката на психо-моторното, речево и двигателно развитие стоят конкретни неврологични дадености-тоест, анатомия. Затова когато се оценява едно дете винаги се взима за база конкретният неврологичен статус. Анамнестично се оценяват и всички неблагоприятни фактори, които биха могли да играят роля-недоносеност, неонатална асфиксия, вродени генетични аномалии и други от тази група. Ако нямаме неблагоприятна анатомична или анамнестична база, единственото което можем да направим във възрастта до 1 година са следене на критични milestones (крайъгълни точки) за възрастта, нормалната регресия на архаичните рефлекси, липсата или присъствието на прогресивно развиващи се патологични рефлекси или реакции, както разбира се и скалите на моторното и речево развитие в периметричният им смисъл, в обхвата възраст като динамично разбиране (от-до).
*от практическа гледна точка скалите на развитие са винаги периметрични-тоест определят периметъра възраст, в която детето би трябвало да изпълнява определените неща (речеви или моторни, например). По-ранното изпълнение не означава обаче задължително че детето е "свръх-надарено"-често може да означава ранен моторен проблем. Например бебе, което повдигаме в опит да седне, стои изправено, може да има нехарактерно за възрастта повишен мускулен тонус на долните крайници.
*Трябва особено да се предпазваме от генерални прогнози в развитието, при забелязване на изоставане само в една област. Всички скали за оценка дават обхват от възраст, в която детето трябва да изпълни едно или друго изискване. Има много индивидуални различия.
Например аз лично не предприемам нищо при едно нормално дете, което изостава в говора до  ~3 годинки. Единственото, което правя е проверка адекватността на слуха в много по-ранна възраст и следене на прогреса в речевото развитие. Това разбира се има много индивидуални различия при отделните деца и може да звучи обобщаващо, но спестява много излишни действия.

Давам една примерна таблица на milestones (тоест крайъгълни камъчета, които детето трябва да ги изпълнява в обхвата от посочената възраст):

I.   Cognitive Milestones:
A.   Month 3-5: Attends to and Reaches for objects
B.   Month 4-8: Pulls string to secure a ring
C.   Month 8-15: Imitates patting doll
D.   Month 14-20: Finds Hidden Object
E.   Month 18-28: Completes simple puzzles

                      II. Language Milestones
A.   Month 1.5-3: Squeals
B.   Month 3.5-8: Turns to locate a voice
C.   Month 9-13: Says Mama or Dada
D.   Month 14-24: Combines two different words
E.   Month 21-36: Uses plurals

                      III. Social and Emotional Milestones
A.   Month 1.5-4: Smiles at others
B.   Month 4-9: Seeks primary caregiver
C.   Month 8-15: Stranger anxiety
D.   Month 10-15: Displays 2 or more recognizable emotions
E.   Month: 11-20: Exploratory play by self
F.   Month 21-36: Cooperative play in small groups

                      IV. Gross Motor Milestones
A.   Month 2-4.5: Rolls Over
B.   Month 5-8: Sits without support
C.   Month 10-14: Stands Alone
D.   Month 14-20: Walks up steps
E.   Month 21-28: Pedals tricycle
F.   Month 30-44: Balances on one foot

                      V. Fine Motor Milestones
A.   Month 2.5-4: Grasps rattle
B.   Month 4.5-7: Transfers cube hand-to-hand
C.   Month 8-12: Has neat pincer grasp (това е изключително важно и означава (има смисъл, да се чете като) точно захващане на малък предмет с палец-показалец, а не с цяла длан).
D.   Month 15-20: Builds tower of four cubes
E.   Month 18-24: Imitates vertical line
F.   Month 28-36: Copies circle

                      VI. Self Help Milestones
A.   Month 4.5-8: Feeds self crackers
B.   Month 10-14: Drinks from cup
C.   Month 13-19: Removes clothes
D.   Month 18-28: Washes and dries hands
E.   Month 30-42: Dresses without supervision

Последна редакция: чт, 22 фев 2007, 20:39 от Birdie

# 728
  • Мнения: 8 585
Походката на децата се оценява по количествени и качествени критерии.
Под количествени се разбира възможността да ходи детето без подкрепа.
Качеството е зрелостта на една походка.

Детето прави стъпки подкрепяно в началото, и използва всички рефлекси на равновесието и запазване позицията на тялото, които са необходими за да стане изобщо това възможно. Рефлекс на запазване положението на тялото е например когато седящо дете го бутнете ляво-дясно. Забелязвате че детето отваря и разперва ръцете си странично,като при това тялото му прави едно-две махаловидни движения,но запазва седящото си положение без да пада настрани (ляво или дясно).

Вървеж се счита ако детето прави най-малко 5 стъпки без поддръжка. Това е определението на "прохождане". Горна граница за да се счете че имаме закъснено прохождане е 15 месец. Закъсняващо. За което има ред причини-от фамилни до болестни. И не всички са за "Войта". И съвсем не всички са патологични.

Ходенето се разделя на зряло и незряло.
За да може първоначалната незряла походка да стигне до зряла детето минава през стадии на ходене.
*В началото това е ходене на широка основа (с отворени крачка), с малки "дребни" крачки, ръчички защитно повдигнати и телце което се колебае напред-назад.
*В последствие-ходене с крачка успоредни, големи стъпки, телце право и ръце до тялото.

Това са критерийте за оценка на ходенето при едно дете.

Последна редакция: чт, 22 фев 2007, 20:41 от Birdie

# 729
  • Мнения: 8 585
Основните примитивни рефлекси, които може да се отбележат са:

* Рефлекс на Моро
* Тонично-лабиринтен рефлекс (TLR)
* Асиметричен тоничен шиен рефлекс (ATNR)
* Спинален Galant рефлекс.
* Симетричен тоничен шиен рефлекс (STNR)

Последният от този ред рефлекси може условно да се нарече "примитивен", защото не е представен при раждането. Той се появява около 4-6 месец и се подтиска (не разгражда, защото няма какво да се разгражда) докъм 10-12 месец.

Всеки рефлекс по определение има две компоненти-стимул и отговор.

Всички от горепосочените рефлекси освен Galant имат като стимул на предизвикване промяна в позицията на главата (или движения в областта на шията), а като отговор промяна в мускулният тонус (TLR), или изпъване на крайник от страната към която е завъртяна главата (ATNR), или комплекс от движения при STNR.
Galant се стимулира от дразнене по дължината на гръбначният стълб и съответно оттегляне като отговор. Галант с изчезването му осигурява начина на обръщане на тялото на едно кърмаче в последващите месеци.

Тонично-лабиринтен рефлекс (TLR) влияе върху мускулният тонус по време на цялата първа година от живота на детето и поради това, при оценка на неврологичният статус на бебе, главата винаги трябва да е в неутрално положение-нито сгъната, нито разгъната.

От всичко това ясно следва, че няма примитивни рефлекси, които да се "провокират" от движение на горните крайници (с имагинерно влияние върху долните), тъй като стимул за всички примитивни рефлекси освен други външни добавъчни фактори ( шум, светлина-при Моро рефлекса) е движението на главата (или движение в областта на шията).

Ето тук можете да прочетете в подробности изложеното накратко от мен:
http://www.indtireland.com/reflexes.htm

# 730
  • Мнения: 8 585
Mалко за оценка на неврологичният статус.
Редица световни капацитети в тази област като Арнолд Гесел, Роберт Илингуърт, Арнолд Капуте и Паскуале Акардо от средата на 50 години положиха началото на новo разбиране и подходи в сферата на оценката на развитието, както и помогнаха да се утвърдят и въведат редица нови неща по отношение способите и начините за оценката на едно дете в първите 12 месеца от живота му. Това се използва и е основа днес. Да не забравяме тук и Лео Канер-основоположника на теорията за детския аутизъм.

Никой в Бг не говори за динамиката на архаичните рефлекси в първите 12 месеца от живота на едно дете.
Никой в Бг не говори за методите за неврологична оценка на едно дете извън тясното снемане на неврологичен статус.
Никой не говори за крайъгълни камъчета на развитие и за т.нар "червени флагчета" на развитието.
Никой в Бг не говори за това КАК да се оценяват неврологично децата по ОБЕКТИВНИ, АДЕКВАТНИ И РАБОТЕЩИ критерии.
Никой в Бг на този етап не може да каже с убеденост едно дете на 7 месечна възраст, например, което е пред него Е ЛИ Е НЕВРОЛОГИЧНО АДЕКВАТНО ЗА ВЪЗРАСТТА СИ, ИЛИ НЕ Е. Всеки каквото си знае-това си "бае". Най-неадекватни са редица "капацитети", които от много фантазиране са си изградили собствен "обръч" от симптоми, диагнози и фактология, с които си служат редовно за да "ударят" всеки несъгласен с глупостите им. Надянали маската на "безспорните" капацитети

Няма на съвременният етап каквито и да са били "предродови профилактики" на ДЦП. Няма протокол или препоръка на Официален орган на Акушери и Гинеколози който да съдържа такова нещо.
Затова много се съмнявам дали ще можете да намерите дори и един линк на Английски език по тази "тема".
Няма техники, метод или подход, който доказано да "профилактира", защото генезата и етиологията на това заболявне са неясни. Няма официални препоръки или протокол, почиващи на консенсус, които да препоръчват "профилактики" по тази тема и да са задължителни за Акушер-Гинеколозите водещи една бременност.

Ето една примерна таблица за т.нар "червени флагчета" в развитието, сигнализиращи ни за проблеми:
# Red Flags: Birth to three month

   1. Rolling prior to 3 months
         1. Evaluate for hypertonia
   2. Persistent fisting at 3 months
         1. Evaluate for neuromotor dysfunction
   3. Failure to alert to environmental stimuli
         1. Evaluate for sensory Impairment

# Red Flags: 4 to 6 months
   1. Poor head control  Лош контрол на главата
         1. Evaluate for hypotonia Изследвай за хипотония
   2. Failure to reach for objects by 5 months Невъзможност за достигане на обект към 5 месец
         1. Evaluate for motor, visual or cognitive deficits Изследвай за моторен,визуален и гностичен дефицит
   3. Absent Smile
         1. Evaluate for visual loss
         2. Evaluate for attachment problems
         3. Evaluate maternal Major Depression
         4. Consider Child Abuse or child neglect in severe cases

# Red Flags: 6 to 12 months

   1. Persistence of primitive reflexes after 6 months- Наличие на примитивни рефлекси след 6 месец
         1. Evaluate for neuromuscular disorder Оценка за нервно-мускулно заболяване
   2. Absent babbling by 6 months
         1. Evaluate for hearing deficit Оценка за слухов дефицит
   3. Absent stranger anxiety by 7 months
         1. May be related to multiple care providers Може да е свързано с много хора, грижещи се за детето
   4. W-sitting and bunny hopping at 7 months  Седене в поза с отворени крачка  W
         1. Evaluate for adductor spasticity or hypotonia Оценка за спастичност на аддукторните мускулни групи или хипотония
   5. Inability to localize sound by 10 months
         1. Evaluate for unilateral Hearing Loss
   6. Persistent mouthing of objects at 12 months
         1. May indicate lack of intellectual curiosity

# Red Flags: 12 to 24 months

   1. Lack of consonant production by 15 months
         1. Evaluate for Mild Hearing Loss
   2. Lack of imitation by 16 months
         1. Evaluate for hearing deficit
         2. Evaluate for cognitive or socialization deficit
   3. Lack of protodeclarative pointing by 18 months
         1. Problem in social relatedness
   4. Hand dominance prior to 18 months
         1. May indicate contralateral weakness with Hemiparesis
   5. Inability to walk up and down stairs at 24 months
         1. May lack opportunity rather than motor deficit
   6. Persistent poor transitions in 21 to 24 months
         1. May indicate pervasive developmental disorder
   7. Advanced non-communicative speech (e.g. Echolalia)
         1. Simple commands not understood suggests abnormality
         2. Evaluate for Autism
         3. Evaluate for pervasive developmental disorder
   8. Delayed Language Development
         1. Requires Hearing Loss evaluation in all children

# Immediate speech therapy evaluation indications

   1. No babbling by 12 months
   2. No pointing or gestures by 12 months
   3. No single words by 16 months
   4. No 2-word spontaneous phrases by 24 months
   5. Speech not understandable by 24 months
   6. Regression of skills at any age
         1. Loss of language or babbling
         2. Loss of social skills

Това са интерпретира в смисъл че ако детето прави тези неща в посочените възрасти (или не ги прави, а би трябвало да ги) това е сигнална "лампичка" за проблеми. Прости английски фрази са и мисля няма да Ви затруднят.

fisting=ръка свита в юмруче
babbling="ба,ба,ба" звуци издавани от бебето
stranger anxiety=уплаха от непознат. ако непознат държи детето от определена възраст нататък детето изразява страх и уплаха.
bunny hopping=особен вид спастична походка.

Последна редакция: пт, 23 фев 2007, 10:36 от Birdie

# 731
  • 1st floor
  • Мнения: 9 781
Не-това е много неправилно-минете на 12 часови дози, вместо на 8.
пак същата доза ли?4 мл.на 12 часа?
сага давам 4 мл. на осем часа / за аугментин става въпрос/ , теглото е 14 кг.

# 732
  • Мнения: 8 585
4х3=12мл/24 часа
12мл/24 часа:2 приема=6мл.
Не мога да се ангажирам за коректността на дозата. Само Ви помагам математически.
Моля да ме разберете правилно.

# 733
  • 1st floor
  • Мнения: 9 781
4х3=12мл/24 часа
12мл/24 часа:2 приема=6мл.
Не мога да се ангажирам за коректността на дозата. Само Ви помагам математически.
Моля да ме разберете правилно.
благодаря!  bouquet

# 734
  • Бургас
  • Мнения: 537
Преди 7 мес. правихме микробиологично изследване на носен и гърлен секрет на детето и и изолитаха Staphylococcus aureus в носния секрет. Лекувахме го с конбинация от витамини и Tyzin и др. капки за очи и уши /близо месец/, не сме давали АБ и уж се изчисти бактерията, но преди месец и половина отново беше изолирана същата бактерия! Лекувахме я с комбинация от вит. С, вит. А, Vibrocyl, Gentamycin, Flosteron, всичко това в смесено в една опаковка под формата на капки за нос. Отново след 10 дневен курс на лечение се оказа, че бактерията е изчистена! Но ни казаха, че може да е станала носител на тази бактерия! Има ли такава вероятност и има ли лечение? А между другото, ние със съпруга ми не сме се изследвали, така че също исках да попитам, възможно ли е ние да и я предаваме по някакъв начин?

Общи условия

Активация на акаунт