Американски колеж - двадесет и девета тема

  • 62 995
  • 668
  •   1
Отговори
# 405
  • София
  • Мнения: 16 199
По-скоро визирах поста на Мецан и наивитетът, който струи от него. Joy

# 406
  • Мнения: 7 682
Ъхм, в АК изобщо не държат на дисциплината и правилата. Joy
Изобщо нямах предвид това... достатъчно теми за АК съм чел, за да знам, че в АК държат на правилата и дисциплината много повече от всички български гимназии... съвсем друго визирах.
Иначе, благодаря за оценката, разбира се😂

# 407
  • софия
  • Мнения: 5 147
Колежа има едни "сгъстени файнъли", "къси клечки" и висока, (вероятно за външния сектор "незаслужено висока") такса и вече му прочетохме опелото...

Несериозно е.

А все пак някакво число за кнадидатстващите имаме ли?

Веднъж минала от там, няма сила която да ме спре да драпам към него. (при все, че аз имам някакви си свои (признавам нерагументирани) критики към новото ръководтсво)

Ееееех колко мога да разказвам.... Пък вий, неползващите го, не го харесвайте, така да е.
Дано четящите имат здрав разум и не се поддават на "форумно опело" оплакващо горкия пропаднал колеж.

Пак да кажа - несериозно е.
Доста повече се иска от "сгъстени файнъли" и "къси клечки" за да се спомине едно училище. Тя немската оживя и продъжлава да оцелява, пък камо ли колежа.

# 408
  • София
  • Мнения: 19 926


Истината е, че много вода трябва да изтече, че АК да бъде детрониран от челните места.
Като спомена математиката: Резултатите от НВО за 10 клас през 2023. Ако не греша АК са на 5 място с 3 часа математика на седмица. Преди тях са само Математически гимназии, които вероятно имат по 13 часа математика на седмица.
Не ми се мисли какви биха били резултатите ако в Колежа имаха толкова часове математика колкото в СМГ например😂
Това със същата успеваемост може да се каже и за други училища, но уви, не е най-показателното.  В предходните две години (преди  2023) 91 НЕГ беше на НВО в 10 клас по мат непосредствено след СМГ и ПЧМГ и  със сигурност преди АК (говорим за София). Миналата година  164 ГПИЕ беше по-напред. От 2015-та май без  прекъсване  НЕГ е на позиция  1 на ДЗИ по БЕЛ в национален план, с най-добър резултат е в София и на профилиращата матура по мат след СМГ (откакто има такава). Изпреварва дори ПЧМГ. И това какво точно ни показва? Нищо съществено.  Никой дори не би си помислил, че нивото на преподаване по мат е по-добро там, нали?  И с право. Десетокласното  НВО пък, без извинение, е една тотална смешка, че да се ползва като ориентир за каквото и да е.  Нещо като НВО-то на 4 клас  Simple Smile. Не че  ДЗИ са  много по-добър показател, но все пак са с една идея по-сериозни. Просто липсва друг критерий за сравнение, затова все тези резултати се изтъкват за гимназиите, а истината е, че каквито и проблеми да има в училищата в челото, малки или големи, те на  тези изпити не  се виждат, понеже  в тях учат   в общия случай съвестни и амбициозни деца и те се оправят ВЪПРЕКИ несгодите с кофти учители, с незаинтересована управа или друго.

Последна редакция: пт, 08 мар 2024, 00:47 от пенсионирана русалка

# 409
  • софия
  • Мнения: 30 265
НВО-тата в 4. и 10. клас би трябвало да са някакъв по-обективен ориентир за подготовката в съответното училище, тъй като за тях никой не се подготвя извънучилищно. Не мога да преценя, не разбирам, дали сложността им е добра. Знам, че на файнъли им дават по-сложни задачи и моето нематематическо дете има 100 т. без да е правила нищо допълнително.
За другите е ясно, че отразяват постиженията на страничните занимания (в по-голямата си част, има и деца, които нямат нужда от такива, но са малко).

# 410
  • Мнения: 6 332
А аз като видяла и прочела 2 и 200 из дебрите на училищното образование продължавам да се дивя защо е обобщава така наедро, че ето това го има само в АК и никъде другаде?!?!?!? Че ето там са много закостенели учителите, старата школа, а пък тук се комуникира по друг начин в часовете и т.н. Че ето само АК би подготвило за живота най-добре защото...

Не е нужно и няма  да убеждавам когото и да било, но това е страшна заблуда. Не знам от кога, но за ваша изненада и в държавните гимназии този начин на общуване, преподаване(а дори и на оценяване по някои предмети) присъства сериозно ВЕЧЕ. Няма да давам примери от опита на моето дете, че може да стане досадно на аудиторията, а и в крайна сметка това до голяма степен зависи от преподавателя. Вярно в повечето ДГ учители чужденци има малко, но все пак нещата се променят и нямат общо със състоянието когато ние сме били ученици.


Не знам за НВО в 10 клас, но в 4-ти е пълна пародия. Квестори от същото училище и други смешни методики, за да изпъкнат в класацията напред.
В 10 клас също нещата не са идеални и стерилни, че да си правим генерални изводи. https://elmirayonova.com/10-%D0%BA%D0%BB%D0%B0%D1%81/

П.С.
Бе измерва, измерва колко да измерва? Нали общата теза е, че всички ходят на уроци?!?!?!? Ако всички ходят защо все 3 училища са с по 8-10 точки среден резултат пред всички други на НВО 7 клас. Сигурно си имат резервирани най-добрите школи само за тях? А всички други училища се задоволяват с по-посредствените школи?

Последна редакция: пт, 08 мар 2024, 09:12 от Аncy

# 411
  • Мнения: 71
Напълно съм съгласен, че НВО-то в повечето случай по скоро измерва успеха на частните учители и школи, отколкото нивото на конкретното училище.

# 412
  • софия
  • Мнения: 30 265
Напълно съм съгласен, че НВО-то в повечето случай по скоро измерва успеха на частните учители и школи, отколкото нивото на конкретното училище.
След 7. клас и с уговорки ДЗИ, да. Резултатите от ДЗИ бел също не може да се каже, че измерват успех на допълнително учене, защото е задължителен за всички, а не за всички резултатът от него има значение (за продължаване на обучението).
Затова за по-обективни резултати за конкретно училище, според мен, могат да бъдат приемани тези от 4. и 10. клас. Всички са покрили едно и също ниво по едни и същи предмети.

# 413
  • Мнения: 12 735
Според мен измерват най-вече амбицията на децата.

# 414
  • Отвъд алеята зад шкафа
  • Мнения: 8 174
Много училища формират това усещане за принадлежност, което се прокрадва в постовете на родители с деца в Колежа. Аз самата съм завършила едно такова и много добре осъзнавам гордостта и неподатливото на времето усещане за общност с еднакви идеали и разбирания за живота.
Много деца се променят в гимназията към по-добро, просто защото израстват, не е задължително обвързано с дадена политика на училището за налагане на дисциплина или определен начин на комуникация с учениците. Много деца имат приятели в гимназията и са щастливи. Много деца са умни, отговорни и търсещи млади хора, без да са в Колежа. Същите "доказателства" ЗА, които са чисто субективни и отразяват личното израстване на едно дете, ще ги кажат и родители с деца в СМГ, ФЕГ и т.н. Едно към едно чух същите аргументи ЗА от майка  на дете във ФЕГ - колко е щастливо детето й, колко приятели има, колко възможности има да развие качества и хобита, екипността, конкуренцията, средата и т.н и т.н Много е доволна от профили Химия и Биология, детето й иска да става дентален лекар, а в училището има традиция в тази посока.
Чудесно е, че всичко изброено назад го има в АК, но не е само там. И тук именно за мен е чуденето какво ще добавят за моето дете тези 50 000 евро - гарантирано щастие и приятели? Гарантирано справяне с живота? Клуб по дебати? Гарантираната подкрепа от консултация с учител при несправяне с материала? Това последното си е задължително в ДУ, но както и да е.

# 415
  • София
  • Мнения: 19 926
В 10 клас е същата боза като в 4-ти.  Първо, че се провежда в училищата на децата, а там и стените помагат. Отделно немалко десетокласници ходят на уроци по мат, не конкретно за НВО, а с цел регулярна подготовка поради примерно слаб учител. И трето, каква обективна  информация може да даде едно десетокласно НВО, което в една от общо трите години на провеждане досега в училище Х беше  правено за времето по регламент, другаде беше отпуснат още половин час, а в училище У и цял заради някаква май сгрешена задача. И после - хоп, резултати и класация по тях..Laughing

# 416
  • София
  • Мнения: 1 625
Аз не мога да разбера за какво спорите. Всеки търси и намира каквото му харесва.
АК лепна като удобна ръкавица на моето дете и за момента не съм съжалила за нито една стотинка, която съм им дала.
С администрацията проблеми нямам.
Има учители, към които имам забележки, има и такива които са разкош , и бих искала и аз да се запиша в АК.
Пълно щастие няма, но той е щастлив там. Другото ми дете е щастливо в друго училище и отказа колежа, когато го приеха.
Та не разбирам какво си мерим тук Simple Smile

# 417
  • Мнения: 921
Не мисля, че някой от родителите на деца в АК някога е твърдял, че всичко изброено го има само там и никъде другаде. Хората питат как е в АК, ние отговаряме, защото темата е за АК.
И разбира се, чакаме с нетърпение да ни се обясни колко е западнал колежа от хора, чийто досег е от отворените врати само, да речем 😉
И за някои от нас няма да са 50 хил., а 40 хил., които да ви кажа наред с останалите за номер две, са най-добре вложените ми средства.

Последна редакция: пт, 08 мар 2024, 10:13 от StefiZ

# 418
  • Мнения: 6 381
На мен дискусията (без излишните спорове) ми е полезна и чета всички отговори.

# 419
  • Мнения: 1 451
gadamer, никой на никого нищо и никъде не гарантира.
Всичко е въпрос на личен избор. Разбира се винаги воден от това да е най-доброто за неговото дете. Това може да бъде и кварталното училище с мноого ниски резултати и това да не попречи на някого да стане достоен и образован човек. Същото важи и в обратна посока - топ училище (без значение кое) и после .......нищо.

Общи условия

Активация на акаунт