Строеж - къде, как, колко? Тема за взаимопомощ 46

  • 46 014
  • 798
  •   1
Отговори
# 660
  • София
  • Мнения: 645
Здравейте,
Имате ли представа как вървят цените на сондажите?
Ясно ми е, че зависи от метража, но все пак, ще съм благодарна, ако някой сподели.
Благодаря!
Зависи от дебелината на тръбата,от дълбочината,от почвата.
На нас миналата година ни взеха по 120 лв на метър,при ширина на тръбата ф 220.

# 661
  • Мнения: 511
Не си спомням писах ли тук относно общините по повод някоя административна услуга за имот и искане да им бъде предоставена комбинирана цветна скица, но такива скици се изискват служебно и не плащате за тях!!!! В община Банкя ми искаха комбинирана цветна скица , като ме уведомиха, че такава може да ми бъде издадена от частна геодезическа фирма. Цената при частна геодезическа фирма за такава услуга тръгва от 500 лв. Дори не кзават , че такава може да бъде издадена от ГИС-София срещу цена около 120 лв. Тъй като административната услуга, която исках не касае строеж , а само удостоверяване на информация за имот и без логика да предоставям комбинирана скица се обърнах към обмудсмана на София. Това е извадка от писмото й до община Банкя и мен. На основание нейното писмо , общината си изиска служебно скицата от ГИС- София. Най-щокиращото беше писмо от кмета на Банкя, който е несменяем вече 3 или 4 мандат в което ми пише, че не знаел!!!, че такава скица се изисква служебно. След като пуснах информацията във фейсбук групата на Банкя, хората вече ходят в общината с преписани от писмото членове на законите от писмото на омбудсмана на София и общинарите с кисели физономии си искат комбинираните скици служебно от ГИС-София. Спря кранчето на захранаване на разни частни геодезически фирми към които биха насочили за издаване на такава скица.
За други области извън София , комбинирана цветна скица за имот се изисква служебно от Агенция по кадастър.
" В съответствие с чл.36 ал. 4 АПК , административни органи не могат да изискват представяне на информация или документи , които са налични при тях или при друг орган, а ги осигуряват служебно за нуждите на съответното производство. В същата насока са и разпоредбите на Закона за електронно управление, който с чл.2 постановява , че административните органи, лицата, осъществяващи публични функции и организациите, предоставящи обществени услуги не могат да изискват от гражданите и организациите предоставянето на доказването на на вече събрани или създадени данни , а са длъжни да ги съберат служебно от първичния администратор на данни или от централен администратор на данни. Нещо повече , те са длъжни да предоставят помежду си вътрешни електронни административни услуги , свързани с осъществяване на правомощията им / чл. 40 от Закона за електронно управление /. За Столична община пълна кадастрална и друга информация за имотите се поддържа от ГИС - София ЕООД. "

# 662
  • София/Варна
  • Мнения: 1 520
Мога ли да помоля да ми изпратиш цялото писмо, ще ми е изключително полезно, защото в София все повече районни общини се гаврят с хората искайки им какво ли не.

# 663
  • Мнения: 7 370
Gradina Roza, много добре е, че споделяш своят опит и при твоята ситуация, вероятно ще ти свърши работа. По друг начин обаче стоят нещата, ако наистина искаш да строиш и ти е важно да уточниш параметрите на имота, както и възможното петно за застрояване, граници със съседни имоти и улици и т.н., защото често информацията в ГИС и дори в кадастъра няма нищо общо с реалните граници на имота и с построеното в него. Затова е добре, когато човек е решил да закупува имот и най-вече да строи и скиците му трябват не просто за информация да си наеме геодезическа фирма, да замери реалните граници.  Това не важи само за София, а за навсякъде, особено пък ако имотът е в някое село, където хората от години си делят парцелите и си поставят оградите както им падне и често никой не е спазва одобреният ПУП, ако изобщо има такъв.
Моят случай на закупения имот беше такъв и слаба Богу още преди да го купим изискахме от продавача да извади Виза за проектиране, при което се оказа, че реалните граници от едната страна на имота нямат нищо общо с ПУП-а.  Това ни предотврати много разправии и разбира се пари, които щяхме да платим по НА, а всъщност нямаше да ги получим. Скоро други нови собственици на имот срещу нашият ей така на юнашко доверие закупиха парцелът и сега, когато трябваше да им издадат Визата за проектиране се оказа, че 150 кв.м. всъщност се намират в съседният парцел, където вече се строи и си има документи, вкл. РС. Оказа се, че предишните собственици на съседният им парцел някога са обезщетили по-по-предходни собственици на продаваемият парцел и дори има нотариално заверено споразумение за това, но след тази сделка никой не е отишъл да да прави нов ПУП, да актуализира скицата в кадастъра по реални граници и съответно да си издаде актуален НА. Новите собственици сега пият една голяма студена. Така че по-добре е човек да прежали 300 - 500 лв. и да си изясни реалната ситуация с имот от колкото да гризне дървото.

# 664
  • София/Варна
  • Мнения: 1 520
Фаталина напълно си права, че за покупка на имот трябва да се проверят обстойно нещата. Но е масова практика по общините да ти искат документи или копия от техния си архив, което си е с гавра с хората. А в последно време стана модерно да искат оригинални скици (това защото вече няма такова чудо като актуална скица) и ги задържат, хоп и следващия път като отидеш за нещо пак оригинална скица.

# 665
  • Мнения: 5 169
Мисля, че се говори за две различни неща. Имаме оригинални скици на хартия за къщата на село - както са направени от проектанта едно време, планове, разпределение, граници. Има ги и в съответните служби като копия, но за нотариус ни трябваха съвременни скици. Тях ги прави чисто нови фирма, с която общината е сключила договор. На новите са нанесени актуални данни за улици и съседни имоти, които може да се се променили. Платили сме ги, иначе безплатно копия на старите скици можехме  да си вземем. Така например прекратихме спора с една покойна вече съседка, която твърдеше, че сме й взели няколко метра от двора и в нейните стари скици нашето място било при нея.

Казусът идва отпреди повече от 100 години, когато са местили и изправяли улици, а някаква наша пра-прабаба остава вдовица, съответно - всички наоколо си заградили "хубави" места до главния път, а за нейната къща оставили тесен проход, колкото да има излаз на някаква улица. После си разменяли и се обезщетявали с парчета от имотите си, но много по-късно са направени планове и са оформени документално.

# 666
  • Мнения: 511
Fatalina, реалната площ на парцел не е цветна комбинирана скица. Комбинирата скица е с комуникациите около имот - водопровод, канал, електропровод и т.н. Измерване на реална площ през геодезическа фирма е много по-евтина услуга от цената на цветна комбинирана скица. При несъответствие на квадратните метри за София , ГИС ще направят корекции, ако им се занесе скицата и пак няма да се плати комбинирана скица. Такава скица е задължителна за строеж, но не и за друга административна услуга, каквато аз исках от общината. Оказа се, че в софийските общини искат масово комбинирана скица за административни удостоверения относно имоти, които не касаят строеж!
Информацията ми е по-скоро за собствениците на парцели , които общините и най-вече софийските районни администрации изнудват с искане на какви ли не документи , за да заверят удостоверение за някаква информация относно имот. Собственик на имот и купувач на имот са две различни понятия. Само и единствено на собственик , общинските администрации издават всякакви удостоверения за имота му.
Gerundiq, не мога да изпратя цялото писмо, защото има лични данни и информация относно собственост.
Vessela Nickolaeva, нямате ПУП за селото и по тази причина е трябвало да правите скици през геодезическа фирма. Големите градове като София, Пловдив, Варна ... отдавна имат действащи ПУП , където са заснети имотите и всички комуникации около тях. Администраторите на действащ ПУП са задължени да представят информация към общините и гражданите не плащат за скици от вече събрана информация.

# 667
  • Мнения: 12 716
Каква омекотителна система за вода ползвате или планувате да ползвате? Във Варна водата е много варовична и вече съм принудена да търся някакво решение. Всяко инфо ще ми е от позлва.

# 668
  • София
  • Мнения: 3 378
Ние се доверихме на тази фирма и не съжаляваме: https://www.nikol-n.com/page.php?n=10303
Първо правихме анализ на водата и след това ни дадоха предложение какво ще свърши работа.

# 669
  • София
  • Мнения: 2 351
Rodiva, а каква точно ви е системата, с йонообмен ли? Колко ви е твърдостта на водата?
Сайта е доста неясен.
Ние за момента сме сложили само филтри, но задължително трябва да поставим омекотител. Ще изследваме, но ни казаха, че твърдостта на водата е 15. Насочили сме се към https://pavirani.com/%D0%BE%D0%BC%D0%B5%D0%BA%D0%BE%D1%82%D0%B8% … _xl_25-12673.html

Водата ни е изключително чиста, но много твърда. Филтрите са на три месеца.

# 670
  • София
  • Мнения: 3 378
Не знам точно каква е твърдостта на водата в момента. Настроена е от фирмата. Усещането обаче е, че никога не можеш да си изплакнеш сапуна.  Simple Smile
Ние имахме и бактерии, затова системата ни е комплексна заедно с УВ лампа, а в кухнята и обратна осмоза. Ще снимам, когато мога и ще кача снимки. Иначе водата се омекотява от съд, в който се изсипва сол.

Последна редакция: пт, 05 юли 2024, 18:21 от Rodiva

# 671
  • Sofiа
  • Мнения: 3 298
Нашата омекотителна система е на Pavirani.
При нас мерихме твърдост на водата около 30 немски градуса.
Rodiva, може би сте предобрили с омекотяването, щом не можеш да си измиеш сапуна. Аз с нашата си поиграх известно време докато докарам настройката до нормална твърдост.

# 672
  • Мнения: 4 070
Здравейте , може ли да ме насочите ,знам че след издаване на акта 14 трябва имота, да бъде записана в общината, прочетох че трябва и следващия акт и някакъв протокол по чл.181 от ЗУТ,кой трябва да ми издаде този протокол, строителния надзор ли, и само това ли с а необходимите документи ,за да мога да подам декларацията в МДТ . Благодаря .

# 673
  • Мнения: 245
Здравейте , може ли да ме насочите ,знам че след издаване на акта 14 трябва имота, да бъде записана в общината, прочетох че трябва и следващия акт и някакъв протокол по чл.181 от ЗУТ,кой трябва да ми издаде този протокол, строителния надзор ли, и само това ли с а необходимите документи ,за да мога да подам декларацията в МДТ . Благодаря .
Акт 14 върви заедно с този протокол, издават се едновременно. Сканирате ги и ги подавате с ел. подпис на https://egov.bg ако не искате да се разправяте със служители в това горещо време. Внимавайте само, че понякога в кметствата бъркат Акт 14  с Акт 16 (Разрешението за пускане в експлоатация) и започват да начисляват местните данъци незабавно. Имате два месеца срок от датата на акта. В някои общини искат обаче къщата да е нанесена в Кадастъра преди тази декларация и тогава е почти невъзможно да спазите този срок.

# 674
  • Мнения: 4 070
Благодаря !

Общи условия

Активация на акаунт