Частни училища -информативно - дискусионна тема- 64

  • 64 237
  • 799
  •   1
Отговори
# 720
  • Мнения: 51 166
Нещо иронично-тематично по темата, а и за сваляне на градуса Simple Smile

# 721
  • Мнения: 78
Мили майки, тази есен беше 12тият първи учебен ден в СС за нашето семейство. И трите ни момчета минават през това училище като първият ще е абитуриент, а третият е в първи клас.

Искам да ви уверя, че психоложките и учителският състав до 3ти клас почти не се е променил през годините и отлично знаят как да изпитват децата и какви умения да търсят у тях. Имат много натрупан опит и изпитът се променя и изпипва през годините. Училището празнува 30 годишен юбилей и във въпросника за записване дори вече питат дали и вие сте били възпитаник на училището. Неслучайно е едно от най-желаните и успешни училища.

НО СС не е подходящо за всяко дете и то наистина трябва да има качества, умения и подкрепящи родители. В края на ПУК децата сами четат кратки текстови задачи, решават изключително много логически задачи и правят упражнения с фина моторика, четат сами до половин страница текст и отговарят на въпроси свързани с текста, преписват цели текстчета, по български се упражняват дали думата завършва на в/ф, д/т, с/з, дали думата се пише с йо или ьо. Не е лесно на децата всичко това да научат за 8-9 месеца. Получава се, защото децата са подбрани по такива критерии, които по-горе някои майки отричат - концентрация, търпение, любознателност, толерантност, развита фина моторика и т.н.

Без да оплювате опита на СС и доказаните резултати на такова обучение, просто приемете, че подборът е наложителен и желателен, а вие преценете дали искате наистина вашите деца да вървят по този път, и СС е подходящо училище за тях.

# 722
  • София, България
  • Мнения: 5 847
Съгласна съм с Alice blue, само не разбрах защо написа, че отричаме критериите за подбор, разбира се че има критерии и всичко изброено е част от тях.Все пак да подчертая, че лично познавам три дечица с не толкова добра фина моторика приети в ПУК.

# 723
  • Пловдив/София
  • Мнения: 2 829
Пипи, добре е да отидете на място. Аз първоначално отхвърлих идеята за МБ само като разбрах, че се помещава в офис сграда. Но сега ме е яд, защото детето можеше да си прекара ПУК (SK) там и да спестя стреса с преместването в първи клас и наваксването с английския през лятото (все пак по половин ден учат по канадската програма и им се говори само на английски). Класните стаи са светли, просторни и чисти. Оборудвани са според стандартите на МБ - има кът с книги на двата езика, по стените и цялостно в интериора има доста материали и елементи (подпомагащи обучението, а и възпитанието). По-горе се каза за двора, а иначе разбирам, че се планира и спортно игрище. Има вътрешен салон (неголям, но за малки ученици е ок). Определени часове по спорт и плуване се провеждат в Гаритидж. Храната е кетъринг, но могат и да си носят. Но за мен тези битови аспекти не са определящи. Най-голямото ми притеснение беше дали учене по две програми няма да е твърде обременително, а от друга страна - дали пък хорариумът по МОН ще е достатъчен. Според отзивите, които събрах, има добър баланс между двете програми, а съдържателно се съчетават добре. Излиза се навън три пъти на ден. По мои първоначални наблюдения,  след 8-часов престой в училище детето е в кондиция. Ок съм и с хорариумите по МОН. Първите впечатления от учители и администрация са много добри. Комуникацията с учителите е през Киндерпедия - мога да им пиша там за всяко нещо, които ме притеснява и получавам отговор в рамките на деня, обратна връзка от учителите по двете програми идва в края на седмицата - обща за класа, и индивидуална. Ежедневно до училището и обратно с детето пътува тетрадка (agenda), в която се вписва какво да се свърши за следващия ден (за не повече от 15-20 мин), както и някои отзиви. В петък получаваме всички тетрадки и материали (всичко се осигурява от училището), за да разгледаме и да пишем домашните. Дотук след 2 седмици нямам "red flags". Все пак нека коментират и родителите с по-дълъг опит. Надявам се да сме намерили не най-доброто, а най-подходящото училище за детето. Разчитам, че ще се докосне до по-съвременни методи на обучение през канадската програма, че ще напредне с езика по естествен начин, и че ще получи добро (не върхово) ниво по бг програмата. А някои деца може и по нея да имат чудесни постижения - миналата година се похвалиха с медали от някое от математическите състезания (мернах пост в социалните мрежи).
супер звучи, благодаря за подробностите!
Много ми хареса това с тетрадката и че изпращат всичко, правено през седмицата. Както и трите излизания, а басейнът в Гаритадж е страхотен. Клас от 17 деца също е идеално.
Предполагам, че ще ни допадне, ще го имам предвид определено.
Връщам се да дочитам темата.

На мен потребителката с дългия пост за СС и средния стандарт със ските и моретата ми стана симпатична, макар изобщо да не е разбрала контекста ми за амбициозните майки (не беше с лошо, а че няма да са спокойни в прогресивна система- включва и мен).
Но и отговорът на поста ми хареса…

# 724
  • Мнения: 843
Аз пак да вметна, че вероятно в 8ми клас тези дето са чели книги и решавали текстови задачи на 6 ще са рамо до рамо с деца от целия столичен (и не само) образователен спектър. Пътища към добра гимназия - бол. А и на всеки по различно време му идва акъла в главата.

# 725
  • София
  • Мнения: 16 234
Тези неща никой не ги отрича.

# 726
  • Мнения: 51 166
Това с четенето на половин страница ми е малко като децата на село някога, които питаха дали мога да плувам на 2 метра дълбочина, а на десет метра, а на 100 метра? Като че ли има разлика, ако човек веднъж се е научил. И с четенето е така - ако детето може да чете половин страница ще прочете и цяла книжка, стига да му е интересно.

# 727
  • Мнения: 834
Интересна дискусия стана.  Макар, че по едно време се замислих защо ми трябваше да питам, понеже като на всеки нормален човек, ми става неприятно да чета неадекватни и изкривени интерпретации на това, което съм написала. Полза от тези дискусии обаче има. Освен ние, които обсъждаме, четат и други хора и се замислят. На мен темата частно-държавно училище ми стана много актуална напоследк, като започнах да се замислям включително и от дискусиите тук. След това я прехвърлих сред познати и виждам, че много хора разсъждават като мен. Не защото таксата на ЧУ е непосилна, а защото повишаването се забелязва и светва червената лампичка защо ги плащаме тези пари, какво получаваме, какво очакваме за децата записвайки ги в конрерно ЧУ и тн. И тук всеки си намира отговори за себе си, според собствените си разбирания за образование. Полезно е да се чуят различни мнения в търсенето кой вариант ни устройва най-добре. И пак да подчертая, особено към дамите, които ме квалифицираха по един или друг начин (от дресьор до жената с моретата Simple Smile, това не е нужно, защото ние сме от едната стана на барикадата. Всяка търси най-доброто за децата си. Имаме различни представи за това кое е най-добро и като ги споделяме само се обогатяваме, преосмиляме мнението си, доизясняваме си. Не изключвам някоя майка, която сега бойно усмива амбициозните майки-дресьорки, след време  да държи сметка на училището, на което плаща 10 к Евро, защо вижда пропуски в базовите знания на детето си. И ще се сети и дискусии като тази. Аз самата непрекъснато поставям под съмнение убежденията си и си сверявам часовника и в тази тема. Плявата я преживявам, винаги ще има такава:)

# 728
  • Мнения: 254
Интересна дискусия стана.  Макар, че по едно време се замислих защо ми трябваше да питам, понеже като на всеки нормален човек, ми става неприятно да чета неадекватни и изкривени интерпретации на това, което съм написала. Полза от тези дискусии обаче има. Освен ние, които обсъждаме, четат и други хора и се замислят. На мен темата частно-държавно училище ми стана много актуална напоследк, като започнах да се замислям включително и от дискусиите тук. След това я прехвърлих сред познати и виждам, че много хора разсъждават като мен. Не защото таксата на ЧУ е непосилна, а защото повишаването се забелязва и светва червената лампичка защо ги плащаме тези пари, какво получаваме, какво очакваме за децата записвайки ги в конрерно ЧУ и тн. И тук всеки си намира отговори за себе си, според собствените си разбирания за образование. Полезно е да се чуят различни мнения в търсенето кой вариант ни устройва най-добре. И пак да подчертая, особено към дамите, които ме квалифицираха по един или друг начин (от дресьор до жената с моретата Simple Smile, това не е нужно, защото ние сме от едната стана на барикадата. Всяка търси най-доброто за децата си. Имаме различни представи за това кое е най-добро и като ги споделяме само се обогатяваме, преосмиляме мнението си, доизясняваме си. Не изключвам някоя майка, която сега бойно усмива амбициозните майки-дресьорки, след време  да държи сметка на училището, на което плаща 10 к Евро, защо вижда пропуски в базовите знания на детето си. И ще се сети и дискусии като тази. Аз самата непрекъснато поставям под съмнение убежденията си и си сверявам часовника и в тази тема. Плявата я преживявам, винаги ще има такава:)
Оправете си правописа и пунктуацията като ще говорите за пропуски в базовите знания. Иначе звучите леко несериозно.

# 729
  • София
  • Мнения: 822
Това опит за някакво страхотно остроумие ли е? .... В Аляска няма пингвини.

Скъпи либерални майки, оставете вашите свободни деца да развиват волно истинския си потенциал, не ги натоварвайте с s = vt, а да не споменаваме изобщо тангенси, или обем на сфера. Не се страхувайте, нашите "дресирани" деца един ден ще лекуват вашите (защото и най-здравословно живеещия вегетарианец, консумиращ само био-органик храни от Зоя.бг, опира един ден до доктор), ще измислят нови чисти енергийни източници (за да им се разсеят, на вашите деца, ако случайно са се появили, угризения, че летят до Аляска, за да протестират за свободата на пингвините), ще откриват живот извън земята (за да има за какво да спорят вашите на чаша соево лате - хуманно ли е търсенето на живот извън земята, или е форма на агресия), ще развиват изкуствения интелект (за да може вашите да си пишат криейтив копирайтърските презентации още по-добре), и т.н., и т.н.
И не, споко, не мисля децата ви за по-тъпи. Обаче, моля ви, не обиждайте нашите деца на "дресирани", "изпълняващи команди", "домашни любимци".
Никога не съм разбирала защо надменността и арогантността винаги върви с определени интелектуални...пропуски, да го кажа, не знам кое от кое следва.

# 730
  • София
  • Мнения: 762
Не ви е лесно на майките с деца преди ПУК, моите деца започнаха училище в години, в които таксите бяха съвсем, съвсем различни, а истерия по форумите нямаше (или поне до мен не е стигала). Хареса ми коментарът малко по-назад, че пътища до по-стабилните гимназии в София (и другите градове, но тук основно София дъвчем) има много, наистина е така и е добре да си го напомняте, за да не се филмирате излишно.
Иначе голяма част от написаното на мен ми се вижда излишно словоблудстване. Колкото и да ни се иска, дори и столицата няма да може да предложи качествено образование за всички деца, какво остава за малките градове, в които се пенсионират вече последните учители от предишната генерация. И колкото и да са настървени някои, "Света София" си остава отлично училище, което за повечето записани деца дава стабилно образование в комфортна среда. Затова продължава да има наплив и ако не объркат нещо генерално в следващите години, ще продължи да е така. Падам вече като чуя за дресираните деца, дори няма да го коментирам, а последните забележки за качествата на родителите (сякаш няма всякакви хора във всяка житейска ситуация), паралелите с изпита в НУКК (най-компрометираният изпит според мен) и предложенията за лотария ме оставят безмълвна.

# 731
  • София
  • Мнения: 1 126
Не виждам проблем сред критериите за селекция за ПУК да бъде поведението на детето, уменията му да се придържа към наложени норми и ограничения. Както искате го наречете, но основен проблем в образованието е липсата на дисциплина в час. Дори децата, които имат желание да учат, са възпрепятствани заради шумотевицата, налагана от някои много волни натури и ангажирането на учителя със звероукротяване.
Не разбирам и защо когато нещата опират до плащане за образование, винаги се поставя въпросът защо пък трябва да се дават пари за това. Аз не се сещам за нещо по-важно, в което да инвестирам средства, от образование и здравеопазване. Странно ми се струва да караш скъпа кола, да живееш в луксозно жилище, да даваш големи суми за почивки, за техника, за заведения, но да не ти се харчи за образование.

# 732
  • София
  • Мнения: 16 234
То във всички ЧУ гледат и поведението. Това, което прави СС, го правят и всички останали училища, независимо дали го наричат пробен ден, събеседване или подобно. Пак препитват децата по логически и езикови задачи, пак ги наблюдават как се държат, как контактуват с другите деца, ниво на концентрация и подобни. Единствената разлика е, че в СС има голям наплив и съответно доста повече откази.

# 733
  • София
  • Мнения: 822
Не виждам проблем сред критериите за селекция за ПУК да бъде поведението на детето, уменията му да се придържа към наложени норми и ограничения. Както искате го наречете, но основен проблем в образованието е липсата на дисциплина в час. Дори децата, които имат желание да учат, са възпрепятствани заради шумотевицата, налагана от някои много волни натури и ангажирането на учителя със звероукротяване.
Не разбирам и защо когато нещата опират до плащане за образование, винаги се поставя въпросът защо пък трябва да се дават пари за това. Аз не се сещам за нещо по-важно, в което да инвестирам средства, от образование и здравеопазване. Странно ми се струва да караш скъпа кола, да живееш в луксозно жилище, да даваш големи суми за почивки, за техника, за заведения, но да не ти се харчи за образование.

Няма лошо детето да се придържа към норми, за да не пречи на другите хора. Но да се дават съвети за целенасочена подготовка на дете на 5 години с цел да реагира подходящо на някаква ситуация, за да бъде одобрено детето на някакъв изпит, колкото и да е важен за родителя този изпит, вече е прекалено.

За нас не е странно да отделяме пари за частно училище - по-важно ни е от каквато и да е кола или пък големи разходи за почивки и заведения - всичко това сме го изключили от бюджета си или ограничили до минимум. Но не го правим за инвестиция - искаме детето да не е подложено на стрес и излишни натоварвания в прогимназиалния етап, а това трудно може да се постигне в общинските училища.

# 734
  • Мнения: 254
Не ви е лесно на майките с деца преди ПУК, моите деца започнаха училище в години, в които таксите бяха съвсем, съвсем различни, а истерия по форумите нямаше (или поне до мен не е стигала). Хареса ми коментарът малко по-назад, че пътища до по-стабилните гимназии в София (и другите градове, но тук основно София дъвчем) има много, наистина е така и е добре да си го напомняте, за да не се филмирате излишно.
Иначе голяма част от написаното на мен ми се вижда излишно словоблудстване. Колкото и да ни се иска, дори и столицата няма да може да предложи качествено образование за всички деца, какво остава за малките градове, в които се пенсионират вече последните учители от предишната генерация. И колкото и да са настървени някои, "Света София" си остава отлично училище, което за повечето записани деца дава стабилно образование в комфортна среда. Затова продължава да има наплив и ако не объркат нещо генерално в следващите години, ще продължи да е така. Падам вече като чуя за дресираните деца, дори няма да го коментирам, а последните забележки за качествата на родителите (сякаш няма всякакви хора във всяка житейска ситуация), паралелите с изпита в НУКК (най-компрометираният изпит според мен) и предложенията за лотария ме оставят безмълвна.
Общо взето, размяната на реплики в повечето случаи е провокирана от надменното и псевдоелитарно отношение на една група родители от едно конкретно училище. Примери са постовете за бъдещите велики учени и за особените качества на децата, които учат в СС. Не знам защо тези постове се смятат за редни, а останалите за проява на лош вкус.
Относно НУКК и техният изпит съм съгласна, но при всяка кампания на СС тук и във фейсбук се наводнява от питания как да си подготвят децата, за да влязат. И очевидно училището не е дало достатъчно разяснения след като се налага подобно питане по разни форуми. Поне за НУКК си се знае какво, що и кой😀
Относно качествата на родителите също се приемат квалификациите на едните родители (кисело грозде, недобрали се до топ училища, отглеждащи гамени с пропуски в образованието), а другите се смятат за нещо свръхлошо. Та, някак нека да погледнем и гредата в собственото си око.

Общи условия

Активация на акаунт