Частни училища -информативно - дискусионна тема- 64

  • 64 251
  • 799
  •   1
Отговори
# 735
  • Мнения: 2 190
Може ли мнение от родителите на деца записани във Веда?

# 736
  • София
  • Мнения: 16 240
Е, нека все пак да си припомним как започна настоящият ... разговор. Една майка попита какъв тип задачи дават за приема в СС и веднага бе заклеймена като свръхамбициозна, желаеща да дресира детето си жена. Joy Последваха твърденията, че СС търси "изпълняващи команди" "домашни любимци" и така. Laughing

# 737
  • Мнения: 254
Е, нека все пак да си припомним как започна настоящият ... разговор. Една майка попита какъв тип задачи дават за приема в СС и веднага бе заклеймена като свръхамбициозна, желаеща да дресира детето си жена. Joy Последваха твърденията, че СС търси "изпълняващи команди" "домашни любимци" и така. Laughing
Е, а другите деца бяха определени като гамени, плюещи и разхождащи се в час🙂
Май все забравяме, че говорим за деца и вечно се стига до едно мерене на ЧУ.

# 738
  • Мнения: 6 348
Не виждам проблем сред критериите за селекция за ПУК да бъде поведението на детето, уменията му да се придържа към наложени норми и ограничения. Както искате го наречете, но основен проблем в образованието е липсата на дисциплина в час. Дори децата, които имат желание да учат, са възпрепятствани заради шумотевицата, налагана от някои много волни натури и ангажирането на учителя със звероукротяване.
Не разбирам и защо когато нещата опират до плащане за образование, винаги се поставя въпросът защо пък трябва да се дават пари за това. Аз не се сещам за нещо по-важно, в което да инвестирам средства, от образование и здравеопазване. Странно ми се струва да караш скъпа кола, да живееш в луксозно жилище, да даваш големи суми за почивки, за техника, за заведения, но да не ти се харчи за образование.

Няма лошо детето да се придържа към норми, за да не пречи на другите хора. Но да се дават съвети за целенасочена подготовка на дете на 5 години с цел да реагира подходящо на някаква ситуация, за да бъде одобрено детето на някакъв изпит, колкото и да е важен за родителя този изпит, вече е прекалено.

За нас не е странно да отделяме пари за частно училище - по-важно ни е от каквато и да е кола или пък големи разходи за почивки и заведения - всичко това сме го изключили от бюджета си или ограничили до минимум. Но не го правим за инвестиция - искаме детето да не е подложено на стрес и излишни натоварвания в прогимназиалния етап, а това трудно може да се постигне в общинските училища.

Бихте ли посочили къде точно някой е давал такива съвети в подчертаното. Изтриха много, но продължавам да ме изумява извъртането, изопачаването, манипулирането на нещо, което е написано черно на бяло.
И продължава да ме изумява липсата на четене с разбиране.

Фаувете, изтриха го и дълбоко съжалявам сега, защото така се раждат митовете и легендите. И лъжите. Един написал, че възпитанието започва много по-рано от 5 години и е нормално да не чакаме сами да се сетят на 14-15 г. как следва да се държат, а всички останали да им търпят гаменските изпълнения, защото родителят е привъженик на либералните идеи, че детето от пелени има свободен избор. А то станало в устата на предубедените и търсещи под вола теле: те са гамени.

Четене, четене с разбиране.

Разговорът започна с конкретно питане, в което дори дамата се беше застраховала да не я заклеймяват. Но ти си дежурната, когато следва да се плюе СС. Отношението ти е лично, системно и много агресивно пристрастно, което показва наличието на други лични преживявания. Не само тук, но и на други места.

Последна редакция: пн, 30 сеп 2024, 11:59 от Аncy

# 739
  • Мнения: 834
Нещо иронично-тематично по темата, а и за сваляне на градуса Simple Smile



Точно в целта е анекдота. Между другото аз лично имам пример на дете от СМГ със задачи по математика от матурите, взели са му точки, понеже проверяващият не е свханал написаното, а е било вярно. И поне тогава (това се случва преди години, не знам сега как е) не са могли да оспорят, просто не е имало процедура да се оспорват резултати от матури. В крайна сметка са стигнали точките, но самата идея на анекдота и в реалността.

По отношение на Света София обаче, на практика да се прецени потенциал при този наплив е невъзможно и си приемът е така на конвей, аз не виждам честно как по друг да го организират. Сметнете по няколко часа на дете, колко деца кандидатстват и колко персонал е необходим за такъв по задълбочен анализ. Те трябва да си отворят нов щаб само с това да се занимава, защото учителите си имат ежедневните задължения с учениците все пак.

hatred точно така, аз също бих се лишила ако се наложи от нещо, но ще плащам за образование. Но много от частите училища не гарантират добро образование, а просто имат добър маркетинг и обещават неща, които те самите не знаят могат или не могат. И тогава плащането е, защото родителят вярва, че ако не друго, ще осигури среда примерно, или друго предимства - превоз, организация на деня, ако няма възможност за прибиране на обяд и т.н. До колко обективно е това със средата всеки решава на база собствен опит. Аз с първото бях 100% сигурна, че дори само за среда да плащаме, пак си заслужава. Сега при тези такси си задавам въпроса какво означава точно среда на фона на различни истории, които съм чувала и видяла през годините. Наши близки са били свидетели на агресия в едно от най скъпите училища, Свети Георги, и абсолютна незаинтересованост на ръководството по случая. В едното американско пък имаше много сериозен тормоз над дъщерята на моя позната от група ученички, училището нищо и половина като реакция, накрая я отписаха. Та пак да кажа, моето впечатление е, че точно средна класа  се замисля по въпроса (слагам се и аз в тази категория, макар, че примерът, който дадох да илюстрирам какво е средна класа, беше изкоментиран с осмиване). Хора с много висок стандарт може и да не се замислят толкова все още. Но това са лични наблюдени, всички сме си в балона, затова е форума да се чуят различни мнения. Може пък да си продължи да се разраства бизнеса с частното образование.

Magenta2022 аз съвет как да се държи детето не видях, а това, което питах е какви неща решават, за да ги е видяла поне веднъж. И си затвърдих това, което съм чула - нищо сложно и подготовка не е нужна, ако е на фокус си ги прави, ако не - не ги прави. За нас няма драма, просто споделих, че на този етап не виждаме кое друго училище си заслужава 8-10 хил, евро т.е. за нас лично да има кой знае какви предимства пред държавно с допълителна подготовка. Чета, може и да намерим докато дойде времето, поне от детската градина сме доволни, та може да изкара там и подготвителна. Както казах, в нейната детска градина ги учат да четат и смятат и остави, че не са стресирани от това, а са се гордеят, че могат и искат още Simple Smile Та не е ли нормално, ако сме харесали едно единствено частно, преди да я запишем в държавно, все пак да се поинтересуваме как е приема и какво можем вкъщи да направим. Досега е седнала 10 пъти максимум да работим двете, питам искаш ли от игрите да правим - ако каже да сядаме, ако каже не, не. Не се оправдавам, просо илюстрирам колко неадекватно е на този фон изказванията за дресировка, подготовка как да се държи, стрес, ужас, стресирани деца без детство (това от по назад по темата, не поповод моея въпрос)... Не знам от къде тези преувеличени интерпретации. Но са неадекватни.

# 740
  • София
  • Мнения: 16 240
Е, нека все пак да си припомним как започна настоящият ... разговор. Една майка попита какъв тип задачи дават за приема в СС и веднага бе заклеймена като свръхамбициозна, желаеща да дресира детето си жена. Joy Последваха твърденията, че СС търси "изпълняващи команди" "домашни любимци" и така. Laughing
Е, а другите деца бяха определени като гамени, плюещи и разхождащи се в час🙂
Май все забравяме, че говорим за деца и вечно се стига до едно мерене на ЧУ.
Кои деца са били определени като такива? Вашите? Аз такова нещо не видях, а чета внимателно и помня много.
А и все пак, като влезем с такива квалификации към децата в СС, не можем да очакваме прилив на топли чувства от родителите на тези деца. Joy Не е разумно очакване просто.

# 741
  • София
  • Мнения: 823
Просто дишайте спокойно, щом сте си избрали едно училище, водите детето на изпита и ако го приемат, приемат. Няма защо да го мислите толкова много предварително, няма как всичко да предвидите за протичане на изпита на детето. Понякога е и въпрос на късмет - на всякакъв изпит, и на големи хора дори. Детето не трябва да усети, че е важно за вас. Кажете му, че е проба дали ще му хареса на него там или нещо подобно.
Освен това, в първи клас може да се освободят места, и ако детето си остане в ПУК в детската градина, следващата година пак ще имате шанс да опитате.



Нещо иронично-тематично по темата, а и за сваляне на градуса Simple Smile




По отношение на Света София обаче, на практика да се прецени потенциал при този наплив е невъзможно и си приемът е така на конвей, аз не виждам честно как по друг да го организират. Сметнете по няколко часа на дете, колко деца кандидатстват и колко персонал е необходим за такъв по задълбочен анализ. Те трябва да си отворят нов щаб само с това да се занимава, защото учителите си имат ежедневните задължения с учениците все пак.

hatred точно така, аз също бих се лишила ако се наложи от нещо, но ще плащам за образование. Но много от частите училища не гарантират добро образование, а просто имат добър маркетинг и обещават неща, които те самите не знаят могат или не могат. И тогава плащането е, защото родителят вярва, че ако не друго, ще осигури среда примерно, или друго предимства - превоз, организация на деня, ако няма възможност за прибиране на обяд и т.н. До колко обективно е това със средата всеки решава на база собствен опит. Аз с първото бях 100% сигурна, че дори само за среда да плащаме, пак си заслужава. Сега при тези такси си задавам въпроса какво означава точно среда на фона на различни истории, които съм чувала и видяла през годините. Наши близки са били свидетели на агресия в едно от най скъпите училища, Свети Георги, и абсолютна незаинтересованост на ръководството по случая. В едното американско пък имаше много сериозен тормоз над дъщерята на моя позната от група ученички, училището нищо и половина като реакция, накрая я отписаха. Та пак да кажа, моето впечатление е, че точно средна класа  се замисля по въпроса (слагам се и аз в тази категория, макар, че примерът, който дадох да илюстрирам какво е средна класа, беше изкоментиран с осмиване). Хора с много висок стандарт може и да не се замислят толкова все още. Но това са лични наблюдени, всички сме си в балона, затова е форума да се чуят различни мнения. Може пък да си продължи да се разраства бизнеса с частното образование.

Magenta2022 аз съвет как да се държи детето не видях, а това, което питах е какви неща решават, за да ги е видяла поне веднъж. И си затвърдих това, което съм чула - нищо сложно и подготовка не е нужна, ако е на фокус си ги прави, ако не - не ги прави. За нас няма драма, просто споделих, че на този етап не виждаме кое друго училище си заслужава 8-10 хил, евро т.е. за нас лично да има кой знае какви предимства пред държавно с допълителна подготовка. Чета, може и да намерим докато дойде времето, поне от детската градина сме доволни, та може да изкара там и подготвителна. Както казах, в нейната детска градина ги учат да четат и смятат и остави, че не са стресирани от това, а са се гордеят, че могат и искат още Simple Smile Та не е ли нормално, ако сме харесали едно единствено частно, преди да я запишем в държавно, все пак да се поинтересуваме как е приема и какво можем вкъщи да направим. Досега е седнала 10 пъти максимум да работим двете, питам искаш ли от игрите да правим - ако каже да сядаме, ако каже не, не. Не се оправдавам, просо илюстрирам колко неадекватно е на този фон изказванията за дресировка, подготовка как да се държи, стрес, ужас, стресирани деца без детство (това от по назад по темата, не поповод моея въпрос)... Не знам от къде тези преувеличени интерпретации. Но са неадекватни.

# 742
  • София
  • Мнения: 762
Общо взето, размяната на реплики в повечето случаи е провокирана от надменното и псевдоелитарно отношение на една група родители от едно конкретно училище. Примери са постовете за бъдещите велики учени и за особените качества на децата, които учат в СС. Не знам защо тези постове се смятат за редни, а останалите за проява на лош вкус.
Относно НУКК и техният изпит съм съгласна, но при всяка кампания на СС тук и във фейсбук се наводнява от питания как да си подготвят децата, за да влязат. И очевидно училището не е дало достатъчно разяснения след като се налага подобно питане по разни форуми. Поне за НУКК си се знае какво, що и кой😀
Относно качествата на родителите също се приемат квалификациите на едните родители (кисело грозде, недобрали се до топ училища, отглеждащи гамени с пропуски в образованието), а другите се смятат за нещо свръхлошо. Та, някак нека да погледнем и гредата в собственото си око.
Училището няма как да даде разяснения, то и не очаква специална подготовка. Родителите наблягат на подготовката в стремежа детето да е прието, затова и специално подчертах, че филмирането на никого не помага, а пътища към добрите гимназии има много. Mauvette, генерализирате и много таргетирано обиждате и деца, и родители, свързани с едно определено училище. Аз не съм обиждала никого, не само защото не съм писала подобни неща във форума, а и защото изобщо не ги мисля. Не смятам, че децата, приети в "Света София" са по-високо качество от неприетите. Освен подготовката, винаги има фактор късмет, има фактор кога си роден - от януари до декември разликата е година, на фона на общо 5 не е малко. Има го и фактора стрес - дали от това, че са те отделили от мама и татко или от това, че мама и татко са те пренавили за "изпита". Има и лоши дни, има болни деца, какво ли не. Няма как един такъв прием да е 100% справедлив.
А за НУКК се знае какво, защо и кой, но отговорите на тези 3 въпроса водят до резултат качествено по-отдалечен от справедливия прием (нали не е тайна, че се манипулират резултати и се плаща нерегламентирано?)
И последно, не мисля, че някой тегли черта, според която гамените са от едната страна, децата от "елитните" училища - от другата. Невъзпитани деца има навсякъде, зависи как реагира на поведението им училището. Истинският проблем е когато започнем да наричаме дресировка доброто възпитание, а такива примери виждам достатъчно.

# 743
  • Мнения: 254
Нещо иронично-тематично по темата, а и за сваляне на градуса Simple Smile



Точно в целта е анекдота. Между другото аз лично имам пример на дете от СМГ със задачи по математика от матурите, взели са му точки, понеже проверяващият не е свханал написаното, а е било вярно. И поне тогава (това се случва преди години, не знам сега как е) не са могли да оспорят, просто не е имало процедура да се оспорват резултати от матури. В крайна сметка са стигнали точките, но самата идея на анекдота и в реалността.

По отношение на Света София обаче, на практика да се прецени потенциал при този наплив е невъзможно и си приемът е така на конвей, аз не виждам честно как по друг да го организират. Сметнете по няколко часа на дете, колко деца кандидатстват и колко персонал е необходим за такъв по задълбочен анализ. Те трябва да си отворят нов щаб само с това да се занимава, защото учителите си имат ежедневните задължения с учениците все пак.

hatred точно така, аз също бих се лишила ако се наложи от нещо, но ще плащам за образование. Но много от частите училища не гарантират добро образование, а просто имат добър маркетинг и обещават неща, които те самите не знаят могат или не могат. И тогава плащането е, защото родителят вярва, че ако не друго, ще осигури среда примерно, или друго предимства - превоз, организация на деня, ако няма възможност за прибиране на обяд и т.н. До колко обективно е това със средата всеки решава на база собствен опит. Аз с първото бях 100% сигурна, че дори само за среда да плащаме, пак си заслужава. Сега при тези такси си задавам въпроса какво означава точно среда на фона на различни истории, които съм чувала и видяла през годините. Наши близки са били свидетели на агресия в едно от най скъпите училища, Свети Георги, и абсолютна незаинтересованост на ръководството по случая. В едното американско пък имаше много сериозен тормоз над дъщерята на моя позната от група ученички, училището нищо и половина като реакция, накрая я отписаха. Та пак да кажа, моето впечатление е, че точно средна класа  се замисля по въпроса (слагам се и аз в тази категория, макар, че примерът, който дадох да илюстрирам какво е средна класа, беше изкоментиран с осмиване). Хора с много висок стандарт може и да не се замислят толкова все още. Но това са лични наблюдени, всички сме си в балона, затова е форума да се чуят различни мнения. Може пък да си продължи да се разраства бизнеса с частното образование.

Magenta2022 аз съвет как да се държи детето не видях, а това, което питах е какви неща решават, за да ги е видяла поне веднъж. И си затвърдих това, което съм чула - нищо сложно и подготовка не е нужна, ако е на фокус си ги прави, ако не - не ги прави. За нас няма драма, просто споделих, че на този етап не виждаме кое друго училище си заслужава 8-10 хил, евро т.е. за нас лично да има кой знае какви предимства пред държавно с допълителна подготовка. Чета, може и да намерим докато дойде времето, поне от детската градина сме доволни, та може да изкара там и подготвителна. Както казах, в нейната детска градина ги учат да четат и смятат и остави, че не са стресирани от това, а са се гордеят, че могат и искат още Simple Smile Та не е ли нормално, ако сме харесали едно единствено частно, преди да я запишем в държавно, все пак да се поинтересуваме как е приема и какво можем вкъщи да направим. Досега е седнала 10 пъти максимум да работим двете, питам искаш ли от игрите да правим - ако каже да сядаме, ако каже не, не. Не се оправдавам, просо илюстрирам колко неадекватно е на този фон изказванията за дресировка, подготовка как да се държи, стрес, ужас, стресирани деца без детство (това от по назад по темата, не поповод моея въпрос)... Не знам от къде тези преувеличени интерпретации. Но са неадекватни.
А за вас какво значи добро образование? И какво очаквате от едно ЧУ? Ако са само и единствено добри резултати от НВО, може да си спестите едни 8К е евро на година и да запишете детето в общинско училище до обяд, на занималня или вие да си го готвите и да го разкарвате на спорт и курсове по език. За добрите гимназии се борят едни 40 деца от СС (другите отиват в АК), останалите са от други частни и много голяма част от общински училища. Децата от СМГ ги изключвам, защото рядко някое иска нещо различно от СМГ след 7 клас.
Dandelion, лично аз не съм квалифицирала нито едно дете като “дресирано”. Не ми изопачавайте думите. Не знам от кога дисциплиниран и мотивиран са обиди. Родителите също не съм обиждала. Просто казах, че не ги харесвам, което не е обида.

Последна редакция: пн, 30 сеп 2024, 12:26 от mauvette

# 744
  • Мнения: 6 348
Само в класа на дъщеря ми са 3-ма от СМГ, които НЕ са искали да остават там след 7 клас. Във випуска има още доста.

# 745
  • Мнения: 254
Само в класа на дъщеря ми са 3-ма от СМГ, които НЕ са искали да остават там след 7 клас. Във випуска има още доста.

Възможно е. Но и випуските на СМГ са големи и като процент едва ли са много тези, които не са пожелали да останат там. А може и да не са успели да влязат в СМГ. Кой знае.

# 746
  • Мнения: 834
Не съм се филмирала и си дишам спокойно. Нито си пресирам детето, че ще ходи на изпит и нещо трява да се справя (познавайки детето си дори ми става смешно, понеже да бъде пресирана точно тя е някакъв оксиморон). Наистина ли така ми прозвуча въпросът?! Или така беше чут? Според стрес и скачане имаше по скоро в някои реакции на питанети ми  - как така някаква си майка пита еди какво си, това означава че дресира, стресира и т.н. Някакви изводи се направиха без основание и връзка с реалността. То бвсеки си прваи изводи през собствената призма разбира се, това е нормално. Но именно и затоавказвам, че в моя случай са и неадекватни. Като таткото с линка за СМГ - аз пък такив ародители не съм виждала на математика за всеки, едни усмихнати хора и деца повечето, Може би не съм ги забелязала. Адът това са другите, нали така беше казал Сартър или някой друг, не помня.

А доброто образование далеч не е добър резултат на матурата. И това ли аз го казах (понеже май думата матура не съм употребила, няма да се връщам да чета, че вече фалирам в работата покрай тази дискусия:)

Та доброто образование според мен, понеже въпросът е важен, не е 100 точки на матурата. А е един сериозен и системен подход към учебния процес, в който детето се учи да полага усилия, да мислим да се концентрара, на грамостност, логика, обща култура (от разказвателните предмети) и всичко това на адекватно ниво, според класа, който е - едно е в първи клас, друго е в 5ти клас. Но без да бъде подценявано като капацитет, а точно обратнот, винаги да се иска още малко. За мен така се развива човек, възпитаването в самодоволство от малко не е полезно.  От познати с децат в Света София, впечатенията са ми, че точно това се прави в масовия случай там. Разговаряла съм и с недоволни родители, но това от което са недоволни, за нас е второстепенно. Отделно си давам сметка, че на детето ми може да не му хареса, дори да започне да учи в Света София. Просто отговорността ми на родител е да я запиша на място, за което ние имаме идея, че е добре. Ако не се чувства добре и се окаже, че не е за нея, се местим. Гаранция накрая никъде за нищо няма (както и за средата в частните училища по принцип). Разбираме дали едно училище е за нашето дете чак, когато започне да учи там. До тогава си правим изводи от това, което споделят други хора.

По отношение на матурите, училища, които се вписват в критериите ми за добро образование, без проблем покриват тези матури, те са елементарни. Та в този смисъл, матурите са си някакъв вид обрата връзка. Макар, че по скоро са обратна връзка за училияа с ниски резултати на матурите. За мен това е знак, че нивото е толкова ниско, че децата не са се справили с нещо толкова лесно като матурите. А не че високите матури означават добро образование имам предвид. За 7ми клас говоря, за 4ти са още малки и ояе играе късмета.

И да, за 5 годишните най вече играе - как се събуди детето, как се чувства в нова обстановка. Далеч съм от мисълта, че неприето в Света София дете има проблем с ученето и разбирането. Голямата не е учила там, пък супер си върви без драма и стрес. И малкото е умно, със или без Света София. Но обективно точно понеже е умно, ми се иска да опита там от това, което съм чула.

В отговор на съвета да съм спокойна и да не се филмирам, връщам го към притеснените и истерични коментари за стресираните деца. Та спокойно, не се филмирайте, ученето и полагането на усилия възпитават воля, трупат багаж и децата се развиват. Няма нищо страшно детето да учи, да се държи социално приемливо и да е в конкурентна среда ако се чувства добре. Ако не се чувства добре в такава среда - пак всичко е ок, спете спокойно и не реагирайте неадекватно на различните гледни точки Simple Smile

Последна редакция: пн, 30 сеп 2024, 13:24 от teg

# 747
  • Мнения: 51 186
Само в класа на дъщеря ми са 3-ма от СМГ, които НЕ са искали да остават там след 7 клас. Във випуска има още доста.

Разбира се, че има. Особено след като увеличиха паралелките от 4 на 6 заради мераклиите, които не искат математика, а просто добро училище с добра среда. И все пак достатъчно математика за отлична оценка на НВО и местене в друга гимназия. Или за АК.
За мен това увеличение на паралелките не беше полезно решение, но така стана и сега има доста деца влизащи с ясната цел, че е само за малко. Много ми е интересно какво ще стане, ако СС увеличи с 50% приетите деца...

# 748
  • София
  • Мнения: 16 240
Ми, спрямо времето на голямата ми дъщеря, точно с 50% ги увеличи.

# 749
  • Мнения: 834
[изтривам понеже не стана псно към кого е първата част на поста ми, да няма пак спекулациищ.

Но си оставям въпроса, ако някой има идея: интересно Архимед как ще вървят - дали като Св София общообразователно или ще са с разширена математика предвид, че са си в структурата на ПЧМГ?

Последна редакция: пн, 30 сеп 2024, 13:14 от teg

Общи условия

Активация на акаунт