Частни училища -информативно - дискусионна тема- 64

  • 64 214
  • 799
  •   1
Отговори
# 750
  • София
  • Мнения: 762
В отговор на съвета да съм спокойна и да не се филмирам, връщам го към притеснените и истерични коментари за стресираните деца. Та спокойно, не се филмирайте, ученето и полагането на усилия възпитават воля, трупат багаж и децата се развиват. Няма нищо страшно детето да учи, да се държи социално приемливо и да е в конкурентна среда ако се чувства добре. Ако не се чувства добре в такава среда - пак всичко е ок, спете спокойно и не реагирайте неадекватно на различните гледни точки Simple Smile
Teg, май аз писах за филмирането, но не е било лично към Вас. Точно това, което сте обяснила тук се опитах да кажа.

# 751
  • Мнения: 254
[изтривам понеже не стана псно към кого е първата част на поста ми, да няма пак спекулациищ.

Но си оставям въпроса, ако някой има идея: интересно Архимед как ще вървят - дали като Св София общообразователно или ще са с разширена математика предвид, че са си в структурата на ПЧМГ?
Това още никой не знае. Вероятно има някъде програма с брой часове по математика. Но е интересно какъв тип математика ще се учи и дали и колко часа състезателна математика ще имат.
А относно останалото, нали не мислите, че си оставяме децата да се държат социално неприемливо, не се занимаваме с тях и те са невежи бандитчета без грам познания?

Последна редакция: пн, 30 сеп 2024, 13:26 от mauvette

# 752
  • Мнения: 9 046
[изтривам понеже не стана псно към кого е първата част на поста ми, да няма пак спекулациищ.

Но си оставям въпроса, ако някой има идея: интересно Архимед как ще вървят - дали като Св София общообразователно или ще са с разширена математика предвид, че са си в структурата на ПЧМГ?
Това още никой не знае. Вероятно има някъде програма с брой часове по математика. Но е интересно какъв тип математика ще се учи и дали и колко часа състезателна математика ще имат.
Кое никой не знае?

Арихмед е абсолютно същото училище, което беше Питагор преди да почине г-жа Влъчкова.
Същите училители. И началната учителка и учителката по английски идват от Питагор и са работили там почти от откриването му.
Същите учители, които ще подготвят децата за ПЧМГ. Разбира се, че ще има разширена математика, защото всичките типове задачи с които се кандидтства след 4 клас, не се учат в стандартната програма.
Часовете по математика винаги са били общо 10. Ако извадите тези от задължителната ще разберете колко остават за  "състезателната" математика.

Последна редакция: пн, 30 сеп 2024, 15:32 от Hope for Two

# 753
  • Мнения: 3 428
Аз мисля, че бях писала в един от коментарите си броя часове по АЕ, БЕЛ и математика в "Архимед", на отворените врати ги казаха. Ако си намеря записките, може да ги пусна пак.
Страничен въпрос: какъв е мотивът зад еднократната такса записване в някои училища, която не подлежи на връщане? В Дойче шуле например е 2000€. Какво включва/покрива тази сума? Защо се практикува това? Има си начини да се ангажира човек с договор и някакво авансово плащане, но защо то да е извън таксата?

# 754
  • Мнения: 6 346
Гаранция, ако се откажете.

# 755
  • София
  • Мнения: 822
Не се връща, ако се откажеш, но не се и приспада като платиш годишната такса обучение. Просто ти я взимат допълнително при първоначалното записване на детето в училището, а годишните такси си ги плащаш в цял размер. Май БШ имат такава. Нищо не покрива.
А някъде я връщат в края на седми клас - може би в беше в Еспа.

# 756
  • Мнения: 6 346
В някои училища е невъзвращаемо при отказа капаро и Е част от годишната такса. Ако не се откажете е просто първа вноска от таксата.

# 757
  • Мнения: 3 428
Това последното мога да го разбера, затова и писах - има си начини да се обвържеш документално и финансово като гаранция за изпълнение на поетия ангажимент и задължения.
Но да се дават суми над обявените учебни такси просто така, неясно за какво, го намирам за доста порочна практика и извиване на ръце. Едно сдружение се опита да ми пробута такъв договор, но тогава си платих за преглед и консултация с адвокат (имаше и други неща, които не ми изглеждаха издържани) и тя също се произнесе, че не е ОК това по този начин.

# 758
  • София
  • Мнения: 3 782
Teg, в случай, че искате да имате план Б извън СС и това да е държавно училище, проверете кое ви е прилежащото, защото почти на 100% нямате шанс за друго. Има много добри ДУ, които без подбор постигат страхотни резултати, например 145, 55, 73, 31..., но други са доста зле. Разгледайте статистиките. Та и този вариант го обмислете. Че например децата от Бояна почти нямат варианти за ДУ, какво остава да си избират.
Децата от ДУ не мисля, че са по-натоварени в прогимназиален етап спрямо връстниците им в частните училища, това в отговор на едно мнение. Няма по каква линия да са така, просто има по-изискващи преподаватели и други не толкова.

# 759
  • София
  • Мнения: 822
За мен стресът е по-голям в държавните в 6-7 клас - за тези деца, които искат добър резултат на НВО. Подготовката по български и МАТ не е достатъчна - заради малкото часове и липсата на такива за упражнения, което налага ходене и разкарване на детето допълнително по школи или частни уроци. Плюс са много деца в клас и особено по МАТ нещата хич не са добре - на повечето деца или не им пука или губят нишката и за тези, които искат да научат нещо е трудно. Допълнително по другите предмети ги гонят яко с контролни, проекти и в 7ми клас не се съобразяват въобще, че децата имат НВО, което иска също допълнителна подготовка. Това за тези държавни, които са зле - като Боянското.

# 760
  • София
  • Мнения: 3 782
Така е, ходят на школа или частни уроци, но оставам с впечатлението, че и децата от частните училища ходят. Както и от СМГ по български.
Боянското училище, колкото и да е зле, а то по спомен не е толкова зле като резултати, далеч не може да приеме всички деца от Бояна. Отиват в Овча купел или Павлово ако имат късмет.

# 761
  • Мнения: 12 785
Едно е да ходиш на уроци, за да схванеш материала, съвсем друго, за да имаш 95 т. Вместо 92..

Последна редакция: вт, 01 окт 2024, 07:07 от Spensa

# 762
  • София
  • Мнения: 822
Така е, ходят на школа или частни уроци, но оставам с впечатлението, че и децата от частните училища ходят. Както и от СМГ по български.
Боянското училище, колкото и да е зле, а то по спомен не е толкова зле като резултати, далеч не може да приеме всички деца от Бояна. Отиват в Овча купел или Павлово ако имат късмет.

Ами преди 6 години ни приеха от първо класиране, въпреки, че се бяхме преместили от няколко месеца на този адрес и ни дадоха по-малко точки - даваха повече май за 3 и за минимум една година настоящ адрес.

Ние на уроци не планираме да го записваме - не ни трябва резултат като за СМГ, Испанската и Немските. Та като за достатъчен бал за момче с квоти, мисля да минем само с подготовката от частното - разбира се като учи сериозно, не да се мотае.

# 763
  • София
  • Мнения: 3 782
Едно е да ходиш на уроци, за да схванеш материала, съвсем друго за да имаш 95 т. Вместо 92..

Но ходят, нали, така че аргументът с натоварването е неточен.
Иначе едни ходят за да (до)схванат материала, други, защото се борят за 90+ точки, случаи разнообразни.

Magenta, моя близка беше във филма с първокласник тази година, на 3 класиране ги приеха в Павлово, а имаха уседналост, първа група.

# 764
  • Мнения: 185
основен проблем в образованието е липсата на дисциплина в час. Дори децата, които имат желание да учат, са възпрепятствани заради шумотевицата, налагана от някои много волни натури и ангажирането на учителя със звероукротяване.

Точно този проблем с дисциплината в час ни прибуди да преместим детето от Мейпъл беър. Даже не толкова текучеството на учители.
Когато записвахме, ни беше обяснено, че селекция на децата е безсмислена за първи клас, защото са прекалено малки, променят се, вреди на разнообразието и т.н. Сега бих казала, че това е философията на училища, за които няма достатъчно кандидати.

Общи условия

Активация на акаунт