Математически турнири 1-4 клас тема 63

  • 63 114
  • 736
  •   1
Отговори
# 615
  • Мнения: 1 704
Зависи с кои години сравнявате. ПМС миналата година е било по-трудно според моите критерии разбира се, от Областният, но самият областен е бил лесен, пак по моите критерии. Тази година областният не че беше труден,но беше завъртян с условията. Да видим ПМС какво ще е. Но най-труден си е на СМГ изпитът. НПМГ си избирал едно от 3 те състезания и го * по коефициента, като пак МЗВ е с най-висок коефициент, но и Областният и ПМС имат сериозен коефициент ,така че ако си се представил добре,може да избереш и едно от тях.

# 616
  • Мнения: 5 336
katya_pk, в училищата също се явяват деца с повишен интерес към математиката. Единствената разлика с школите е, че е в в рамките на учебния ден и евентуално таксата. Въпреки, че съм виждала един куп състезания, които се провеждат в училища и таксите са по 30-35 лв.

# 617
  • Мнения: 392
В НПМГ, при всички положения, с най-голяма вероятност е дете да бъде прието с Олимпиада + МзВ. Другите варианти не са невъзможни, но са много по-трудни.
За СМГ колкото и да има на Олимпиадата детето, все ще му е бонус, но МзВ определя всичко.

Иначе да, аз също не смятам да занимавам детето с подготовка за ЕК. Може да отиде, ако иска, но времето за подготовка ще е насочено към ПМС. Колкото и да се подготвя едно дете, все има още какво да научи или затвърди.
Зависи с кои години сравнявате. ПМС миналата година е било по-трудно според моите критерии разбира се, от Областният, но самият областен е бил лесен, пак по моите критерии. Тази година областният не че беше труден,но беше завъртян с условията. Да видим ПМС какво ще е. Но най-труден си е на СМГ изпитът. НПМГ си избирал едно от 3 те състезания и го * по коефициента, като пак МЗВ е с най-висок коефициент, но и Областният и ПМС имат сериозен коефициент ,така че ако си се представил добре,може да избереш и едно от тях.

# 618
  • Мнения: 8 484
Зависи с кои години сравнявате. ПМС миналата година е било по-трудно според моите критерии разбира се, от Областният, но самият областен е бил лесен, пак по моите критерии. Тази година областният не че беше труден,но беше завъртян с условията. Да видим ПМС какво ще е. Но най-труден си е на СМГ изпитът. НПМГ си избирал едно от 3 те състезания и го * по коефициента, като пак МЗВ е с най-висок коефициент, но и Областният и ПМС имат сериозен коефициент ,така че ако си се представил добре,може да избереш и едно от тях.
На областния кръг, моите настъпаха мотиката с 3та задача + солидно количество стрес.
Според учителката им за първи път 2ра задача е била толкова завъртяна. Третата пък е много специфична, иначе не трудна, но аз лично такава подобна съм виждала една  и то доста по-простичка.
Та, се чудя сега с какво ще ни отнесат на ПМС и МЗВ

# 619
  • Мнения: 1 704
Зависи с кои години сравнявате. ПМС миналата година е било по-трудно според моите критерии разбира се, от Областният, но самият областен е бил лесен, пак по моите критерии. Тази година областният не че беше труден,но беше завъртян с условията. Да видим ПМС какво ще е. Но най-труден си е на СМГ изпитът. НПМГ си избирал едно от 3 те състезания и го * по коефициента, като пак МЗВ е с най-висок коефициент, но и Областният и ПМС имат сериозен коефициент ,така че ако си се представил добре,може да избереш и едно от тях.
На областния кръг, моите настъпаха мотиката с 3та задача + солидно количество стрес.
Според учителката им за първи път 2ра задача е била толкова завъртяна. Третата пък е много специфична, иначе не трудна, но аз лично такава подобна съм виждала една  и то доста по-простичка.
Та, се чудя сега с какво ще ни отнесат на ПМС и МЗВ
абсолютно съм съгласна. Яд ме е за втора задача , защото такива задачи решават в СМГ постоянно, и за разлика от километричните, супер объркващи условия на такъв тип задачи в Модул 2 на МЗВ, тази си е направо лесна,обаче на ,4х изведнъж е станало 5х,това на а) под точка, и от там всичко отг грешни, а на б) подточка, 1/3-та изведнъж е станало 2/3-ти. Глупави грешки, но може би идва точно от омотаното условие, че ги стряска и загубват фокус. 3-та задача си е направо трудна, предвид какви са били винаги досега геометричните задачи, особено частта с тия пеперуди, кой да се сети че било дуфантово уравнения,което учудващо Simple Smile, взеха точно седмица преди това в СМГ. Но дете 4-ти клас да се сети да прилага конкретни знания, на различен тип условия, забрави...

# 620
  • Мнения: 392
Да, родителите, чиито деца са успели да решат докрай 3 в) с намирането на пеперудите, трябва сериозно да почерпят децата си ! 😉

На мен май ще ми се размине това сериозно черпене, но да изчакаме все пак резултатите. Може да ме изненадат. 😄

# 621
  • Мнения: 8 484
Зависи с кои години сравнявате. ПМС миналата година е било по-трудно според моите критерии разбира се, от Областният, но самият областен е бил лесен, пак по моите критерии. Тази година областният не че беше труден,но беше завъртян с условията. Да видим ПМС какво ще е. Но най-труден си е на СМГ изпитът. НПМГ си избирал едно от 3 те състезания и го * по коефициента, като пак МЗВ е с най-висок коефициент, но и Областният и ПМС имат сериозен коефициент ,така че ако си се представил добре,може да избереш и едно от тях.
На областния кръг, моите настъпаха мотиката с 3та задача + солидно количество стрес.
Според учителката им за първи път 2ра задача е била толкова завъртяна. Третата пък е много специфична, иначе не трудна, но аз лично такава подобна съм виждала една  и то доста по-простичка.
Та, се чудя сега с какво ще ни отнесат на ПМС и МЗВ
абсолютно съм съгласна. Яд ме е за втора задача , защото такива задачи решават в СМГ постоянно, и за разлика от километричните, супер объркващи условия на такъв тип задачи в Модул 2 на МЗВ, тази си е направо лесна,обаче на ,4х изведнъж е станало 5х,това на а) под точка, и от там всичко отг грешни, а на б) подточка, 1/3-та изведнъж е станало 2/3-ти. Глупави грешки, но може би идва точно от омотаното условие, че ги стряска и загубват фокус. 3-та задача си е направо трудна, предвид какви са били винаги досега геометричните задачи, особено частта с тия пеперуди, кой да се сети че било дуфантово уравнения,което учудващо Simple Smile, взеха точно седмица преди това в СМГ. Но дете 4-ти клас да се сети да прилага конкретни знания, на различен тип условия, забрави...
За втора знам, че е била "тройна рачешка", но 2б е и с уравнения ( така я е решила едната), но по 3та не е писала май нищо вярно. Другата се е омотала 2б накрая с и може би няма да вземете 2те точки. Но тя на 3та е схванала логиката, но вместо да умножи по броя дни/2 е умножила по пълния брой.На 3в и двете са тръгнали,  диофантово уравнения, но условието не са го разбрали много за да я решат..

Интересно ми е много  как ли са се представили останалите (което все пак е от значение за кандидастването, предвид, че задачите бяха..такива

# 622
  • Мнения: 1 704
Зависи с кои години сравнявате. ПМС миналата година е било по-трудно според моите критерии разбира се, от Областният, но самият областен е бил лесен, пак по моите критерии. Тази година областният не че беше труден,но беше завъртян с условията. Да видим ПМС какво ще е. Но най-труден си е на СМГ изпитът. НПМГ си избирал едно от 3 те състезания и го * по коефициента, като пак МЗВ е с най-висок коефициент, но и Областният и ПМС имат сериозен коефициент ,така че ако си се представил добре,може да избереш и едно от тях.
На областния кръг, моите настъпаха мотиката с 3та задача + солидно количество стрес.
Според учителката им за първи път 2ра задача е била толкова завъртяна. Третата пък е много специфична, иначе не трудна, но аз лично такава подобна съм виждала една  и то доста по-простичка.
Та, се чудя сега с какво ще ни отнесат на ПМС и МЗВ
абсолютно съм съгласна. Яд ме е за втора задача , защото такива задачи решават в СМГ постоянно, и за разлика от километричните, супер объркващи условия на такъв тип задачи в Модул 2 на МЗВ, тази си е направо лесна,обаче на ,4х изведнъж е станало 5х,това на а) под точка, и от там всичко отг грешни, а на б) подточка, 1/3-та изведнъж е станало 2/3-ти. Глупави грешки, но може би идва точно от омотаното условие, че ги стряска и загубват фокус. 3-та задача си е направо трудна, предвид какви са били винаги досега геометричните задачи, особено частта с тия пеперуди, кой да се сети че било дуфантово уравнения,което учудващо Simple Smile, взеха точно седмица преди това в СМГ. Но дете 4-ти клас да се сети да прилага конкретни знания, на различен тип условия, забрави...
За втора знам, че е била "тройна рачешка", но 2б е и с уравнения ( така я е решила едната), но по 3та не е писала май нищо вярно. Другата се е омотала 2б накрая с и може би няма да вземете 2те точки. Но тя на 3та е схванала логиката, но вместо да умножи по броя дни/2 е умножила по пълния брой.На 3в и двете са тръгнали,  диофантово уравнения, но условието не са го разбрали много за да я решат..

Интересно ми е много  как ли са се представили останалите (което все пак е от значение за кандидастването, предвид, че задачите бяха..такива
Има деца, страшни машинки, видях в групата във фейсбук че има деца които на всички задачи имат верен отг, просто шапка свалям на тези дечица, да са живи и здрави. На мен ми се струват трудни за деца 4-ти клас, но наистина има много надарени деца и за тях тези задачи не са били проблем

# 623
  • София
  • Мнения: 1 636
По мое мнение 3 в) се решава със ситема уравнения - неизвестните са броя листа за всеки вид комбинация пеперуди (например на Х листа 1 синя и 2 бели и на У листа 4 сини и 1 бяла). Едното уравнение се получава чрез дадената дата, с което се изчислява общия брой листа. Другото уравнение е с общия брой пеперуди.
За съжаление дъщеря ми е съставила едно уравнение и се е отказала след това. Не знам дали ще й дадат изобщо някаква дори част от 1 точка на в) за това.

За НПМГ не съм убедена, че тази година ще са повече приетите с НОМ + МзВ. Миналата година на НОМ задачите са били по мое мнение доста лесни. Единици са приетите с бал, в който се взима ПМС, масово балът на децата е с участието на НОМ, защото имаше много максимални резултати и близки до максималните на НОМ. Тази година може би ще е различно, предвид това, че и доста по-малко деца ще имат точки от НОМ, а и задачите не бяха толкова лесни и вероятно няма да има толкова много максимални резултати, колкото миналата година. А за НПМГ спорд мен малко точки на НОМ не вършат никаква работа, защото те не се добавят към общия бал, а се взима то или ПМС и ако детето изкара много малко точки на НОМ, и среден резултат на ПМС, ПМС ще му даде повече точки. При СМГ е различно - всяка точка е бонус за бала.
Решила съм като излязат резултатите от олимпиадата сега, да сметна по балообразуването на НПМГ колко най-малко точки ще й трябват на ПМС, за да се образува по-висок бал с него, отколкото с НОМ.

Един въпрос имам относно електронната система. Оставам за миналата година с впечатление, че нищо никъде не се публикува, освен минималните балове след всяко класиране за двете гимназии в София. Знае ли някой ако детето не бъде прието на 1 класиране, как може да се разбере колко деца има преди него за дадено училище (колко под чертата е)?
Защото неговия бал може да е близък до минималния влязтл, но може да има 20 деца преди него с по-висок бал. Системата дава ли тази информация след като мине дадено класиране?

Последна редакция: ср, 12 фев 2025, 12:48 от katya_pk

# 624
  • Мнения: 392
Не, не дава такава информация.
Остава си анализ спрямо резултатите от състезанията и риск дали да изчакаш второ класиране. Може тази година да въведат такава информация, но не вярвам.

По мое мнение 3 в) се решава със ситема уравнения - неизвестните са броя листа за всеки вид комбинация пеперуди (например на Х листа 1 синя и 2 бели и на У листа 4 сини и 1 бяла). Едното уравнение се получава чрез дадената дата, с което се изчислява общия брой листа. Другото уравнение е с общия брой пеперуди.
За съжаление дъщеря ми е съставила едно уравнение и се е отказала след това. Не знам дали ще й дадат изобщо някаква дори част от 1 точка на в) за това.

За НПМГ не съм убедена, че тази година ще са повече приетите с НОМ + МзВ. Миналата година на НОМ задачите са били по мое мнение доста лесни. Единици са приетите с бал, в който се взима ПМС, масово балът на децата е с участието на НОМ, защоти имаше много максимални резултати и близки до максималните на НОМ. Тази година може би ще е различно, предвид това, че и доста по-малко деца ще имат точки от НОМ, а и задачите не бяха толкова лесни и вероятно бяма да има толкова много максимални резултати, колкото миналата година. А за НПМГ спорд дмен малко точки на НОМ не вършат никаква работа, защото те не се добавят към общия бал, а се взима то или ПМС и ако детето изкарам много малко точки на НОМ, и среден резултат на ПМС, ПМС ще му даде повече точки. При СМГ е различно - всяка точка е бонус за бала.
Решила съм като излязат резултатите от олимпиадата сега, да сметна по балообразуването на НПМГ колко най-малко точки ще й трябват на ПМС, за да се образува по-висок бал с него, отколкото с НОМ.

Един въпрос имам относно електронната система. Оставам за миналата година с впечатление, че нищо никъде не се публикува, освен минималните балове след всяко класиране за двете гимназии в София. Знае ли някой ако детето не бъде прието на 1 класиране, как може да се разбере колко деца има преди него за дадено училище (колко под чертата е)?
Защото неговия бал може да е близък до минималния, но може да има 20 деца преди него с по-висок бал. Системата дава ли тази информация след като мине дадено класиране?

# 625
  • Мнения: 8 484
Съжалявам, аз лично не мога да взема отношение за кандидатстването в София, ние сме във Варна. Тук вземат най-добрия възможен бал по формула с 2 от 3 състезание ( НОМ, ПМС и МЗВ).

# 626
  • София
  • Мнения: 1 636
lexche, благодаря за бързия отговор. Това е доста неприятно, дано да добавят тази информация за тази година.

BacuTy, и в София в едната гимназия е така, а в другата се взимат и трите състезания с различна тежест. Simple Smile

# 627
  • Мнения: 192

За НПМГ не съм убедена, че тази година ще са повече приетите с НОМ + МзВ. Миналата година на НОМ задачите са били по мое мнение доста лесни. Единици са приетите с бал, в който се взима ПМС, масово балът на децата е с участието на НОМ, защото имаше много максимални резултати и близки до максималните на НОМ. Тази година може би ще е различно, предвид това, че и доста по-малко деца ще имат точки от НОМ, а и задачите не бяха толкова лесни и вероятно няма да има толкова много максимални резултати, колкото миналата година. А за НПМГ спорд мен малко точки на НОМ не вършат никаква работа, защото те не се добавят към общия бал, а се взима то или ПМС и ако детето изкара много малко точки на НОМ, и среден резултат на ПМС, ПМС ще му даде повече точки. При СМГ е различно - всяка точка е бонус за бала.
Решила съм като излязат резултатите от олимпиадата сега, да сметна по балообразуването на НПМГ колко най-малко точки ще й трябват на ПМС, за да се образува по-висок бал с него, отколкото с НОМ.


Много ми харесват такива анализи и разсъждения, благодаря че споделяш. Обаче се опитвам да хвана логиката и не мога. Защо мислиш, че за НПМГ повечето ще са с НОМ+МзВ при положение, че по малко деца се класираха на областния кръг и задачите бяха по трудни от миналата година?

# 628
  • Мнения: 392
Защото е по-вероятно на Олимпиадата да получат 17 точки, отколкото 39,5 на ПМС, а тази година за НПМГ са изравнени коефициентите и се получава така.


За НПМГ не съм убедена, че тази година ще са повече приетите с НОМ + МзВ. Миналата година на НОМ задачите са били по мое мнение доста лесни. Единици са приетите с бал, в който се взима ПМС, масово балът на децата е с участието на НОМ, защото имаше много максимални резултати и близки до максималните на НОМ. Тази година може би ще е различно, предвид това, че и доста по-малко деца ще имат точки от НОМ, а и задачите не бяха толкова лесни и вероятно няма да има толкова много максимални резултати, колкото миналата година. А за НПМГ спорд мен малко точки на НОМ не вършат никаква работа, защото те не се добавят към общия бал, а се взима то или ПМС и ако детето изкара много малко точки на НОМ, и среден резултат на ПМС, ПМС ще му даде повече точки. При СМГ е различно - всяка точка е бонус за бала.
Решила съм като излязат резултатите от олимпиадата сега, да сметна по балообразуването на НПМГ колко най-малко точки ще й трябват на ПМС, за да се образува по-висок бал с него, отколкото с НОМ.


Много ми харесват такива анализи и разсъждения, благодаря че споделяш. Обаче се опитвам да хвана логиката и не мога. Защо мислиш, че за НПМГ повечето ще са с НОМ+МзВ при положение, че по малко деца се класираха на областния кръг и задачите бяха по трудни от миналата година?

# 629
  • София
  • Мнения: 1 636
Всичко за момента е само гадаене, всъщност нямаме още дори резултатите от НОМ Simple Smile ще видим какво ще се получи накрая. При всички случаи няма да ни е скучно  с това кандидатстване Wink

Общи условия

Активация на акаунт