Пазарът на недвижими имоти във ВАРНА - какво се случва реално? - Тема 18

  • 48 370
  • 764
  •   1
Отговори
# 105
  • Варна
  • Мнения: 7 032
През час е само сутрин и вечер, през останалото време е през два часа. Това по никакъв речник не може да мине за “редовен”. А и дадох само пример за най-добре уреденото село в транспортно отношение. Ти писа, че ВСИЧКИ села имат редовен транспорт. Май ти самият имаш нужда от речник, за да провериш думичката с главни букви.
Още чакам да качиш списък с разписанията с РЕДОВЕН транспорт на ВСИЧКИТЕ села около Варна, но май е по-вероятно да качиш селфи с еднорог. Не мога да повярвам с каква увереност наричаш черното - бяло.

# 106
  • Мнения: 160
Още чакам да качиш списък с разписанията с РЕДОВЕН транспорт на ВСИЧКИТЕ села около Варна, но май е по-вероятно да качиш селфи с еднорог. Не мога да повярвам с каква увереност наричаш черното - бяло.

Писах ВСИЧКИ БЛИЗКИ села. Близките са в община Варна, другите са в други общини и най-вероятно имат уреден транспорт до съответния общински център.

Колкото до автобусните линии от Варна - на, образовай се:
https://chensfild.bg/%D0%A0%D0%B0%D0%B7%D0%BF%D0%B8%D1%81%D0%B0% … D%D0%B8%D0%B8.pdf

# 107
  • Варна
  • Мнения: 7 058
До моето село има микробус до и от Варна 3 пъти дневно. Малко е, ама все пак.
Вчера се срещнахме с един строител, който беше много точен, според мен. Голям проблем в някои райони било енергото да разреши ползването на ток
За Виница, примерно, било много трудно вече, заради презастрояването. Този строител ни прати първо да извадим документ от енергото, че ще ни разрешат

# 108
  • Варна
  • Мнения: 7 032
Средно по 4 автобуса дневно. Изключително РЕДОВНО 😂

Стейси, това становище от Енергото е с временен характер. Тоест те сега могат да ти кажат, че могат да те присъединят по стандартния начин за около 800 лева, но после минава някакво време от покупка до вадене на пуп, разрешителни и т.н. което може да е над две години, и в този период наличната мощност да намалее и да не остане за теб.

# 109
  • Мнения: 22 263
Освен да ИМА транспорт, също толкова важно е дали този транспорт е удобен на ХОРАТА като разписание, маршрут и т.н. Защо е важно, ще попиташ. Защото иначе няма да го ползват и ползата от наличието на транспорт до село на 10 км. от центъра през 1-2 часа с последен курс 1-2 часа преди да мръкне ще бъде миниатюрна.

И поради тези особености на ГТ до селата се стига до там, че всички над 18 години, способни да отделят 1 000 лв., купуват един бълващ мръсотия таралясник и всекидневно го бутат в града, псувайки задръстванията в големия лош град.

Повтарям - това е най-хубавото и добре уредено село, живо, привлекателно, на 10 км. от центъра на Варна, смятайте какво се случва с нарастване на разстоянията към другите села.


Вярно е това за автобусите до селата в състава на общината. Хем ги има, хем са удобни само на малките ученици, пенсионерите и хората със заетост тип от 9 до 18 ч. Ако човек работи на смени, или трябва да е с кола, или да вика роднина да го води и прибира.

Погледнах споменатият номер 36 - https://www.varnatraffic.com/bg-BG/Line/Index/36
Последният курс от гарата е в 20 ч., който не е успял да хване автобуса, губи.

Градските линии са до полунощ, на сума люде сигурно пак няма да им е удобно... Транспорт до селата ИМА, който наличното не го устройва - спасява се поединично. Или си намира квартира до работното място, че да има една причина по-малко да хленчи.

# 110
  • Варна
  • Мнения: 14 679
Някои хора семпло обичат да спорят. Всеки сам си определя приоритетите. Някои професии не изискват редовно пътуване. При добра, лична организация проблемите се преодоляват. За градския транспорт не мога да дам позитивен отзив. Мисля, че е полезен основно за малцинствата, които не плащат такси и билети.
Видях доста трагични развръзки с развод, смърт на партньора, болни близки и т.н. Тогава се усещат пряко недостатъците на извънградските имоти и се продават. За млади хора селския живот е скучен и избора на соц.контакти ограничен.
Ние си имаме терен до гора и река. За мен е важна свободата, имагинерно понятие за мнозина. Комфортно ще се чувствам в дървена къща със соларни панели и изворна вода. С  приятели фантазирахме да си създадем своя общност, извън регулации, интригантски манталитет и архаични рамки. Някои починаха, други строят рискувайки. Всичко се свежда до личните приоритети.
Стадният " инвеститорски" манталитет на българин често е бил комичен и  трагичен за наивните.
Сарказмът, злобата, егоизма и липсата на такт в общуването са по- вредни от инфраструктурата. И няма да удовлетворят комплексарите, дори да са собственици на остров Бора Бора.

Последна редакция: пн, 03 юни 2024, 10:48 от Viviana91

# 111
  • Мнения: X
Знам, че  за учениците  от Кичево няма подходящ транспорт, съвпадащ със смените им. С часове, децата се чудят къде да се дянат. Зимата да не говорим. Тук въобще не говорим за дискотека, а за ежедневно пътуване. Който не му е опрял ножа до кокала, нищо не знае.

# 112
  • Мнения: 22 263
Знам, че  за учениците  от Кичево няма подходящ транспорт, съвпадащ със смените им. С часове, децата се чудят къде да се дянат. Зимата да не говорим. Тук въобще не говорим за дискотека, а за ежедневно пътуване. Който не му е опрял ножа до кокала, нищо не знае.

Ами това е ужасно, няма ли какво да се направи. Погледнах разписанието - последният курс от Варна е в 18 часа? Назад писах, че ГТ към селата е удобен само за учениците, пенсионерите и работещите до 18 ч, но май съм била твърде голям оптимист.

# 113
  • Мнения: X
Всеки се спасява поединично.Едва ли нещо ще се промени, фирмите си гледат печалбата. Дадох пример с Кичево, защото е най-близкото село до Варна. Децата от Езерово пътуват с влак, от гарата хващат ГТ, предполагам.

# 114
  • Мнения: 155
Simple Smile Същото важи и за града - на който не му изнася... знае пътя. Но е странно, ако се връща всеки ден.

На мен лично ми е непонятна концепцията на думи да се бяга от градската мръсотия, на практика всеки ден хиляди идващи от селата коли да стоят в задръстванията по входовете на града, за да увеличат мръсотията, да заведат децата на училище, родителите да отидат на работа и т.н.

Иначе мога да разбера хора, които казват "да, допринасям за задръстванията и мръсотията, но... исках двор, исках по-близо до роднините, исках басейн, исках 120 вместо 60 квадрата, нещо от сорта" и ги адмирирам - искат, правят го, без пасивно-агресивно да ти обясняват как са "едни други хора", силно над мръсотията и мизерията.

Ти правиш ли разлика между място за живеене и месторабота?
Това са две коренно различни места. Работата ти може да е в града, но след това да искаш да се опънеш на двора си, да се изкъпеш в басейна си, и да си опечеш нещо на барбекюто в къщата ти на село. Ако, работата ти се намира в града, ходиш да работиш там.
И, проблемът не са хората от селата, които идват да работят във Варна, а начина по които се развива града. А, именно, че всичко се презастроява, без да се мисли за инфрастуктурата. Например, аз от малък живея до Винс и масово през 90те години наоколо бяха къщи. Те се събориха и на тяхно място цъфнаха блокчета, които нямат достатъчно подземни паркоместа или пък изобщо нямат такива. Това води до значително увеличение на живущите на м2, като същевременно и задълбочава проблема с паркирането.
Селата около Варна са с по 1000 човека население всяко, груби сметки. Самата Варна е между 300-400 000 хил. Нали, като погледнеш цифрите, някак си става ясно, че не са проблема "селяните" за задръстванията и липсата на паркоместа в града.

# 115
  • Мнения: 3 178
Той града се увеличава, точно защото идват хора от села и малки градове, за да работят (най-общия случай). Което само по себе си не е проблем и е разбираемо. Много задълбахте и се оплетохте някои хора в излишни хипотези и оправдания. Мисля, че всеки разбра гледната точка на другия.
Реално, масово купуват жилище без парко места. Някъде назад го писах, че в нашата сграда сме 5коли има няма в подземния паркинг. Сега в новата гледам, че повече от 50% са закупените парко места. Но и 20-25000 Евро за парко място е просто ужасно. Тотално изгубиха връзка с реалния свят и брокери и инвеститори.

# 116
  • Мнения: 22 263
Да, можеш да ми обясниш разликата между живеене и работа Simple Smile
Колко часа живееш на двора извън едни пряко сили 8 седмици лято в годината, и колко часа живееш на работа, в колата към работата, към училищата на децата, към всичко, до което имаш достъп единствено чрез колата?

Скрит текст:
Какво например прави през деня средностатистическия родител, на когото му се налага да работи и развозва челяд - става сутрин, бърза да натовари децата, за да не закъснеят за училище, те си доспиват в колата, защото стават по-рано от съучениците си и пътуват по-дълго, влиза по някое време в града, стои в задръстването към училището, защото половината от другите родители правят същото упражнение с колите, след това стои в задръстването към работата, мъчи се да паркира, ругае Варна, защото задръстванията са непоносими Simple Smile Следва един 8-9 часов работен ден да речем, след което обратното упражнение - трябва да намери начин да прибере челядта (ако в края на първа смяна не му се е наложило да излиза, за да ги вози до село. Ако са в различни смени, става още по-сложно), евентуално да напазарува нещо, да се бутне в трафика на излизане от града, да стигне до село. И този родител с неговите деца има колко - да речем 8 седмици лято с дългите дни, когато след работа още да е светло и да се опъне на двора си. За басейна (ако не е надуваем) през лятото и дали селският водопровод има достатъчно налягане да го напълни няма да питам.
Та значи този човечец има няколко седмици в годината, когато - ако има сили след работния ден, - да се опъне на двора, а не да поправя нещо по къщата, което на мен ми се струва доста по-често срещан сценарий за свободното време. След това идва есен, дъждове, зима, студ и т.н. със съответните проблеми със съседското отопление на твърдо гориво - той, разбира се, е заможен и екологичен, но статистиката сочи, че 85 на сто от мръсния въздух в общините е от твърдо гориво, та явно на всеки като него се падат по 8-9 мизерници ли ги бяха нарекли съфорумците назад... С други думи, не става за опъване на открито, освен, ако не иска да провери теорията дали наистина пушекът и саждите увреждат здравето.

Та така Simple Smile

Колкото до колите на хората от селата - безброй са. Погледнете само за какъв трафик става дума сутрин в началото на моста към Варна, и мултиплицирайте към всички останали големи входни артерии.
Други безброй коли са от близки и малко по-далечни градове, които всеки ден бият път до работните си места във Варна.

Та няма как Варна да бъде в друго състояние. Назад писах, че разтоварване на трафика може да стане само с паркинги в периферията, които да поемат тези векидневно пътуващи между малките населени места и Варна. Но едва ли скоро ще има такива, а и всеки иска да влезе в града с колата си, да заведе децата до училище, да паркира пред работата си и т.н.



Simple Smile Същото важи и за града - на който не му изнася... знае пътя. Но е странно, ако се връща всеки ден.

На мен лично ми е непонятна концепцията на думи да се бяга от градската мръсотия, на практика всеки ден хиляди идващи от селата коли да стоят в задръстванията по входовете на града, за да увеличат мръсотията, да заведат децата на училище, родителите да отидат на работа и т.н.

Иначе мога да разбера хора, които казват "да, допринасям за задръстванията и мръсотията, но... исках двор, исках по-близо до роднините, исках басейн, исках 120 вместо 60 квадрата, нещо от сорта" и ги адмирирам - искат, правят го, без пасивно-агресивно да ти обясняват как са "едни други хора", силно над мръсотията и мизерията.

Ти правиш ли разлика между място за живеене и месторабота?
Това са две коренно различни места. Работата ти може да е в града, но след това да искаш да се опънеш на двора си, да се изкъпеш в басейна си, и да си опечеш нещо на барбекюто в къщата ти на село. Ако, работата ти се намира в града, ходиш да работиш там.
И, проблемът не са хората от селата, които идват да работят във Варна, а начина по които се развива града. А, именно, че всичко се презастроява, без да се мисли за инфрастуктурата. Например, аз от малък живея до Винс и масово през 90те години наоколо бяха къщи. Те се събориха и на тяхно място цъфнаха блокчета, които нямат достатъчно подземни паркоместа или пък изобщо нямат такива. Това води до значително увеличение на живущите на м2, като същевременно и задълбочава проблема с паркирането.
Селата около Варна са с по 1000 човека население всяко, груби сметки. Самата Варна е между 300-400 000 хил. Нали, като погледнеш цифрите, някак си става ясно, че не са проблема "селяните" за задръстванията и липсата на паркоместа в града.

# 117
  • Мнения: 3 178
Абе те нека да направят такса примерно 10лв само за преминаване през центъра на града, и още толкова на час за паркинг в идеален център и трафика мн рязко ще се намали. Както е в много европейски градове. И тогава ще зареват за автобуси от селата и пушек ще се вдига 😂😂

# 118
  • Мнения: 155
Хората от селата идват в големите градове да работят, за да изкарват пари и да си хранят семействата. А, защо самата държава от години се централизира в няколко големи града е съвсем отделен проблем и хората не са виновни за това.
Ема, нали си наясно, че през моста идват много хора, които живеят в кварталите Аспарухово, Галата, както и полукварталите Боровец и Ракитника.
Освен това, разликата между работа и място за живеене, е че на работата си, ходиш да работиш. Не живееш там.
И, пак казвам, проблемът не е в хората от селата. Пак ще дам пример. Преди да въведат синята зона, до нас беше невъзможно да се намерят места за паркиране. Защо, защото имаше два апартамента купени за офиси и служителите им (които не бяха от селата, доколко ги познавах) си идваха сутринта към 7 с колите на работа и си тръгваха вечерта към 6-7. Говорим, общо за 6-8 човека, но това са и толкова паркоместа, на място което не е предвидено да поема ги поеме. Към това се прибавя и проблема с блоковете, построени на мястото на къщи и картинката става ясна. Това е масово за Варна, както най вероятно и за другите големи градове.
Или трябва да се направи някаква надземна железница (метро мисля, че не става), която да облекчи трафика, или да се направят няколко големи паркинга, които да са разположени така, че да се покрива пеша съответният район за 5-10мин.

# 119
  • Мнения: 3 178
За надземната железница идеята е добре, обаче как ще накарат Бай Ганьо да я използва? Нали има кола, той да не е луд да се качва на влака до центъра кафе да пие примерно.

Общи условия

Активация на акаунт