Четвъртокласници 2024/2025

  • 25 265
  • 724
  •   1
Отговори
# 645
  • Мнения: 2 349
Галиция, все едно моята дъщеря описваш! Момиченцата били ученолюбиви - може би да, но на мен мързеливичко се падна...
Къде гледате резултати от ЕК?

# 646
  • Мнения: 1 770
https://xn-----8kcauelxeishc4blw6k7c.com/%d0%b5%d0%b2%d1%80%d0%b … 1%83%d1%80%d1%83/

Това ни изпрати класната в родителската група. Не знам дали е само за Пловдив. Моята не се е явявала на ЕК.

# 647
  • Мнения: 1 472
Ето тук
https://dideva.alle.bg/p/%D0%BD%D0%B0%D1%86%D0%B8%D0%BE%D0%BD%D0 … BYurlsL_-aehXRa4g

И моята е от мързеливите. Математиката я учи до колкото се иска в училище. Всичко над това е мъка. Само гледа да си майстори някакви неща по цял ден. Все още се чудя как да ѝ вкарам това желание в нещо полезно за учене в бъдеще.

# 648
  • Мнения: 17 284
Давам идеи - нещо с дървообработване, дърворезба, дизайни (интериорен, пространствен) - те правят макети.

# 649
  • Пловдив
  • Мнения: 19 977
До осми клас имат време и пет пъти да си сменят хобитата и предпочитанията.

# 650
  • Мнения: 17 284
Вярно е, някои ги менят, други задълбочават интересите си. Мисля, че е добре да се водим по детето и да го насочваме да развива това, което му е силна страна и страст. Поне аз така действам с моите. Преди 20 години колежка, макар и трудно, преглътна, че те с мъжа й са висшисти, но синът им иска за става автомеханик и го оставиха да отиде в съответната гимназия, това му беше страстта на момчето. За нашата кака пък нищо, което е свързано с фина моторика и сръчност не е подходящо като професия, а като махнем математиката и чисто мъжките професии, то не остана към какво да я насочим. Накрая влезе по едно от двете си желания. Наборът за сега има две желания - да стане футболист и да прави карти на улици и сгради (геодезия). Аз си мечтаех да го видя диригент, рисува хубаво, но не иска да рисува, не иска да се занимава с музика, не е по езиците, макар че се справя в училище.

# 651
  • Варна
  • Мнения: 2 089
Моя колежка ми е разказвала за нейна приятелка, която имала двама сина (те сигурно са ми батковци, казвам го, за да се ориентирате за времето). Жената много страдала, че единият е записал актьорско майсторство за куклен театър. Другият бил с инженерна специалност. Жената искала и двамата да са инженери. По думите на колежката ми сега актьорът бил много по-добре от брат си и не говорим само за финансовата част. Има и удовлетвореност и т.н. На нас хубаво ни се иска да се насочат децата към определени професии, но те може да много успешни в коренно различни. Аз единственото, което се опитвам да уча четвъртокласника, е да бъде добър в това, което прави - дали тоалетни ще мие или ще сглобява самолети, да го прави с педантизъм и отговорност, а не през пръсти, както впрочем подхожда към учебния материал. Джаста-праста е.

# 652
  • Пловдив
  • Мнения: 19 977
А, на мен изобщо не ми се искат определени професии, не знам на кого му се искат. Само да не очаква, че с лежане, лекота и кеф стават нещата.
Съгласна съм по принцип, че най-сигурно е да се ориентираш според това, което харесваш и което мислиш, че ти се отдава. "Перспективностите"се променят понякога и от днес за утре.

# 653
  • Мнения: 17 284
Моят е много енергоспестяващ, та чак яд ме хваща, но животът си е негов, решенията - също. Няма да е ЕГ, освен, ако не го навия за една СТЕМ паралелка, за МГ само, ако реши СХН, от друго не виждам смисъл конкретно за него. Изборът ще е между 2-3 професионални паралелки и гимназии. Справя се добре в училище, но не му се учи, а и дислексията му пречи. С числата е добре, леко куцат текстовите задачи заради дислексията, затова финанси или нещо техническо са по-подходящи за него.

# 654
  • Мнения: 1 472
Давам идеи - нещо с дървообработване, дърворезба, дизайни (интериорен, пространствен) - те правят макети.

Тя сама се е насочила към интериорен дизайн. Един ден ме попита "Мамо, как се казва професията, при която обзаведаш къщи? Такава искам да стана!" Та така. Но за това се иска не само математика и то на много високо ниво, а и да си добър художник. А нея я мързи и математика да учи допълнително, и на уроци по рисуване да ходи. Бях я записала на рисуване в края на първи клас, но след ваканцията не пожела да се върне. То само с искане не става, та ще я видим на къде ще избие в 7 клас. За сега целта ни е математическата паралелка в училище, поне за матурите в 7 клас да има добра основа. Да си кажа честно, не си давам зор с нея, след като видях кака ѝ, дето е изявен математик със супер логическо мислене, как се заби в езикова гимназия... Едно си планираме ние родителите, то съвсем обратното става.

# 655
  • София
  • Мнения: 6 949
А,  тя като малка щеше архитект да става, сега като й припомня, се пули насреща ми и не помни.... Rolling Eyes кой ги знае какъв вятър ще ги вее...отделно технологии се развиват.. едно друго..

# 656
  • Пловдив
  • Мнения: 19 977
Моят дребният иска да става злодей.
Догодина са първи клас и ще правят албум на групата от градината с въпроси от типа на "какъв искаш да станеш". И на другите въпроси отговорите му бяха подобни. Какво в крайна сметка даде баща му за албума, не знам.
Групата на каката преди 4 години правиха подобен албум. Тя от незнаене каква иска да стане беше писала моята професия, оттогава си смени желанието много пъти.

# 657
  • Мнения: 17 284
Интер орния дезиан, поне в средното образование не изисква толкова математика, той е към изкуствата. Отделно в Троян, мисля беше, има и художествена керамика. В интериорния дизайн ще учи доста предмети свързани с цветовете, пространството и ще рисува, да.

# 658
  • Мнения: 2 071
Здравейте!
Браво на всички наборчета,които участват по състезания,олимпиади.👏
Моят човек много се промени,няма желание вече да участва в такива мероприятия,стреми се да стане спортист или пък треньор/учител по физическо.Не зная дали ще промени вижданията си по въпроса,но няма да го спирам,каквото наистина иска и желае,това ще е.Мога само да насочвам на база мой опит и да подкрепям.😊
Бих искала да подхвана една тема,за нещо което ми направи силно впечатление в нашия клас.От време на време надзъртам във вайбър групата на децата от класа и какво виждам-хвалят се ,че притежават айфон,кой колко таблета имал,коя госпожица какъв маникюр има...Аз ли съм голяма консерва или вече е така и ще става по-зле?
За мен не е нормално и редно дете на 10 години да притежава такъв телефон,да ходи на маникюр и мечтата му да бъде свързана с притежание на материалното.🙄В никакъв случай не искам да звуча назидателно и поучително,но наистина се замислих за тези неща.Ясно,че времената и света вече са други,динамиката на ежедневието също,технологиите и те, но на това ли трябва да научим децата си?
Каква е атмосферата в класовете на вашите деца?

# 659
  • Мнения: 17 284
И за мен не е нормално, но го има. Зависи от семейството.

Общи условия

Активация на акаунт