Отговори
# 60
  • при моите любими
  • Мнения: 2 875
И аз пак да си задам въпроса и в тази тема. Дали има промяна в оценяването на 17ти въпрос по БЕЛ. За откриване на грешките. Учителят от Междучасие е санкционирал повечето отбелязани грешки. Дали така ще бъде вече и на изпита. Аз помня, че тук съм чела друго, ако си открил 17 грешки ти дават пълен брой точки, не ти отнемат 3 за надписани грешки.

Последна редакция: пт, 07 юни 2024, 06:39 от cydonia

# 61
  • Варна
  • Мнения: 2 446
Бебчо, Русалке, с глас се смях рано рано. И кафе малко плиснах 🤣
Сидония, не мисля, че има промяна. Не се отнемат точки, само се дават за верен отговор.

# 62
  • Мнения: 709
Бебчо, Русалке, с глас се смях рано рано. И кафе малко плиснах 🤣

И аз, и аз... Представих си ги много живо.

# 63
  • Sofia
  • Мнения: 5 112
аniK, може ли да подскажеш как се преразказва от неутрален разказвач такъв текст - не мога да вдяна

Преписвам от материалите от госпожата:
Ако оригиналният текст е написан в 1.лице (например Аз живея в едно малко градче...), трябва да се трансформира така: Момчето (момичето, селянинът, лекарят и т.н.) живее в едно малко градче...

Така помня и аз и снощи така ѝ казах, но тя нещо заби на второто изрченеие (или не ѝ се е пишело) и ме помоли и аз да го видя.

# 64
  • Мнения: 406
И аз пак да си задам въпроса и в тази тема. Дали има промяна в оценяването на 17ти въпрос по БЕЛ. За откриване на грешките. Учителят от Междучасие е санкционирал повечето отбелязани грешки. Дали така ще бъде вече и на изпита. Аз помня, че тук съм чела друго, ако си открил 17 грешки ти дават пълен брой точки, не ти отнемат 3 за надписани грешки.
Госпожата в училище е казала на наборката, че повече поправки не се санкционират, но аз не бих се предоверила..Надявам се и някой друг да потвърди. Моята винаги има по 1-2 грешки на първи модул (и по мат и по БЕЛ), а така ми се искаше да оставим всчки за втори...Има ли някой, койте получавал максималния брой точки от тезата? Ние никога, въпреки усилията...
И още един въпрос къде мога да видя критериите за запис на задачите по мат във втори модул?

# 65
  • Мнения: 1 618
Ако преразказът трябва да е от името на неутрален разказвач, се използва сегашно историческо време, нали така?
А, ако трябва да е от името на някой герой, кое време трябва да се използва?

# 66
  • Мнения: 2 047
Бебчо, русалке, вкарахте емоция Simple Smile
Аз знам, че трансформираща преразказ винаги е от името на герой от текста. Какви синоними ще използва, за да го назовава, зависи каква информация е дадена в текста (учителката, жената, класната примерно). Нямам спомен трансформираща преразказ от името на неутрален разказвач да е включен в НВО, но ще питам
Иначе преразказът от неутрален се пише в сегашно историческо с уговорката, че съгласувано трябва да се предадат миналите моменти. Трансформиращият се пише в минало пак с адекватно предаване на миналите моменти, като моментите, на които разказвачът не е присъствал, не се преразказват...не претендирам, че съм права, някой да ме поправи, ако греша

# 67
  • София
  • Мнения: 19 940

И още един въпрос къде мога да видя критериите за запис на задачите по мат във втори модул?
Предвид мнооооогото различни видове задачи, които могат да се паднат, едва ли има конкретни критерии. Просто всяка задача/нейно подусловие трябва да има пълно решение, тоест  стъпка по стъпка, хронологично и аргументирано, да се стига до отговора.  В една текстова примерно задължително трябва да има  въведено неизвестно, да  са определени допустимите му стойности, с или без таблица да  са изразени нужните за уравнението неща, ако е нужно за целта да са обърнати мерни единици,  въпросното уравнение после да е моделирано правилно и  решено след това детайлно (а не с пропуск на  действия по редовете, тоест с минаване тук-там наум),  да има мерни единици в отговора и т.н..
При геометрична пък трябва да има чертеж, означения, обосновки на твърденията ( не просто да се каже, че РА =РВ примерно, а да  е обясни, че  триъгълникът е равнобедрен и затова или  че точка Р принадлежи на  симетралата), да се доказват еднаквостите в цялост с нужните елементи, да се упоменава признака, да се записват равните елементи като съответни, да НЕ се използват без доказване основни задачи, да се обяснява защо ъгъл 1 и ъгъл 2 са равни и т.н...
При една алгебрична пък не стига да си решиш примерно двете уравнения и отдолу да плеснеш твърдението, че са или не са еквивалентни. Трябва да се аргументираш защо са/не са такива. Ако пък разлагаш многочлен,  трябва да се виждат стъпките, не само да е написан крайният резултат във вид на произведение от прости множители.

ПП: Погледнете стари НВО,  задачите от втори модул там са разписани. Ще се ориентирате кое как искат да бъде написано.

Последна редакция: пт, 07 юни 2024, 08:00 от пенсионирана русалка

# 68
  • Мнения: 2 071
И аз пак да си задам въпроса и в тази тема. Дали има промяна в оценяването на 17ти въпрос по БЕЛ. За откриване на грешките. Учителят от Междучасие е санкционирал повечето отбелязани грешки. Дали така ще бъде вече и на изпита. Аз помня, че тук съм чела друго, ако си открил 17 грешки ти дават пълен брой точки, не ти отнемат 3 за надписани грешки.
При нас пък са казали, че ако намериш например 12-13 грешки, не ти дават точки, защото не си изпълнил условието да са 14. Същото и за тезата, ако са 3 изречения, не 4 нула точки. Все си мисля, че тези неща трябва да са разписани някъде официално.

# 69
  • Мнения: 6 792
Колега учител по БЕЛ каза не се отнемат точки за грешки различни от търсените.

# 70
  • Мнения: 4 930
Amelia, и миналата, и 2022, и 2021 година преразказът на нво е бил от името на неутрален разказвач.

# 71
  • София
  • Мнения: 1 263
/Hope/, що за глупости са казали? Дава се точка за всяка открита грешка. А за тезата си пише 3-4 изречения, няма абсолютен брой изречения.
laurentin, миналите 2 години задачата е да се преразкаже от неутрален разказвач, а самият текст е от първо лице.  Наистина ако оригиналният текст е от неутрален разказвач няма да бъде трансформиращ преразказ да го направиш отново от неутрален.

# 72
  • Мнения: 900
И аз пак да си задам въпроса и в тази тема. Дали има промяна в оценяването на 17ти въпрос по БЕЛ. За откриване на грешките. Учителят от Междучасие е санкционирал повечето отбелязани грешки. Дали така ще бъде вече и на изпита. Аз помня, че тук съм чела друго, ако си открил 17 грешки ти дават пълен брой точки, не ти отнемат 3 за надписани грешки.
Госпожата в училище е казала на наборката, че повече поправки не се санкционират, но аз не бих се предоверила..Надявам се и някой друг да потвърди. Моята винаги има по 1-2 грешки на първи модул (и по мат и по БЕЛ), а така ми се искаше да оставим всчки за втори...Има ли някой, койте получавал максималния брой точки от тезата? Ние никога, въпреки усилията...
И още един въпрос къде мога да видя критериите за запис на задачите по мат във втори модул?

Моята получава макс на тезите, но понякога и по 4 т....зависи от цитата. 

Нашите днес спортен празник, вторник и сряда намалени часове. Вчера са правили 2 изходни.
Тя е на предела си вече, а и аз също.

# 73
  • Мнения: 2 047
Бебчо, русалке, вкарахте емоция Simple Smile
Аз знам, че трансформираща преразказ винаги е от името на герой от текста. Какви синоними ще използва, за да го назовава, зависи каква информация е дадена в текста (учителката, жената, класната примерно). Нямам спомен трансформиращ преразказ от името на неутрален разказвач да е включен в НВО, но ще питам
Иначе преразказът от неутрален се пише в сегашно историческо с уговорката, че съгласувано трябва да се предадат миналите моменти. Трансформиращият се пише в минало пак с адекватно предаване на миналите моменти, като моментите, на които разказвачът не е присъствал, не се преразказват, освен ако не са необходими за предаване на повествованието...не претендирам, че съм права, някой да ме поправи, ако греша
Допълвам: трансформиращият преразказ си е просто преразказ от името на неутрален разказвач. Какво му е трансформиращото - идея нямам.Ето една хубава статия
https://www.otlichnik.bg/tag/%D0%BD%D0%B5%D1%83%D1%82%D1%80%D0%B … 0%B2%D0%B0%D1%87/

# 74
  • София
  • Мнения: 1 263
Amelin, трансформиращ преразказ е ако оригиналният текст е от името на герой (т.е. от първо лице) да се направи от името на неутрален разказвач или от името на друг герой (това не мисля, че се дава, дано съм права), ако е от неутрален разказвач да се направи от името на герой. Точно това е трансформирането. 2022 и 2023 оригиналният текст е бил от първо лице и е трябвало да се трансформира от неутрален разказвач, 2021 оригиналът е бил от неутрален разказвач и е трябвало да се направи от името на герой.
За мен да се пише от неутрален разказвач е много по-лесно, защото не трябва да съобразяваш какво знае и какво не, но наборката категорично предпочита от герой.

Последна редакция: пт, 07 юни 2024, 09:44 от Ahoney

Общи условия

Активация на акаунт