Отговори
# 675
  • Мнения: 35 457
Така е. Казвам си личното мнение, не ангажирам никого с него.

# 676
  • София
  • Мнения: 16 210
Добро утро,

Попаднах на един сайт. Явно имат амбицията да съберат инфо за училищата.
https://linktr.ee/kude_da_ucha
Май не е попълнено доста, но за някои училища има инфо.
Събират и отзиви в анкетна форма.
В тик ток има интервюта с ученици от 4 училища.
Може на някой да е полезно.

Искам да попитам освен сайта на МОН и на Дидева от къде вземате данни за статистиките от НВО, приети?
Имам разни ексели, но не мисля, че съдържат всички нужни данни.

Не съм пробвалa в
https://data.egov.bg/ още.
Статистиките се публикуват от РУО, но съдържат същите данни като тези в сайта на Дидева. Какви данни ти липсват?

# 677
  • гр. София
  • Мнения: 468
В интерес на истината, преместване в друго училище или преместване в съседна паралелка, не е лесно начинание. За София - местене в друга детска градина - също.
За да се стигне до там, явно не е за забележка от учител.
В училището на децата след 4-ти клас класовете се преформират. Т.е. от 1-ви до 7-ми клас не си с едни и същи деца.

# 678
  • Мнения: 902
Здравейте,
нямате изчитане, не останали страници за исписване във фаталаната тема 13 Simple Smile

Преди време някоя добра мама беше споделила връзка към едни флаш карти за произведенията, ще съм много благодарна, ако отново ги сподели. Търся от снощи из темите и не мога да ги открия.

# 679
  • Мнения: 474
Леле, леле....еми супер тъпо. Цяла година в школата рецитират откъси и сами отгатват произведение, автор, на кого са думите. Същото и на пробните в училище - общо 4.
Не е само тезата крайъгълен камък в цялото НВО. Имало е през годините и въпроси с цитати, за които трябва да се напише кой е авторът или произведението.
Знам. 🙂
Само се чудех кому е нужно горното, при една кола с пари. 😂
Явно да ги тренират. Абе....... мончо му кажи и повече не е нужно.
Наздраве!

# 680
  • Мнения: 701
При нас проблемите не бяха оценки.
В 1 клас аз избрах госпожа, за която бях чула много добри отзиви. След няколко месеца от началото на учебната година детето промени писането, не иска да учи. Не предполагах, че проблемите идват от г-жата. Една вечер около Коледа детето се напикава през нощта. Отдадох го на двете лекарства, които изпи вечерта и че е заспал дълбоко. На другия ден се обади г-жата и ми обясни, че го е наказала и накарала да ми обясни защо.
Попитах го какво се е случило. Моето момче и до сега, за съжаление, е скромен и по-свит. Тогава седеше с едно момче на 1 маса- футболистче. В междучасието момчето хванало моето, завъртял го в едно перде, блъснал го и го накарал да целува момиче. Пердето се скъсало. Учителката наказала сина ми- за да се научел, че не трябва да бъде приятел с това момче. Докато имат 1 час почивка на обяд, децата обядват, а моето е наказано да пише букви🥲 Попитах директорката- откога писането на букви е наказание🥲
 Втората случка, след която беше наказан- от кухненската ролка за подсушаване на ръцете били накъсани много листи от децата. Същата г-жа идва на смяна на обяд, вижда пълен коша, пита кой го е направил и едно дете, което било в това време с моето в тоалетните казва-той ги накъса. Г-жата без повече обяснения хваща и наказва моето момче. Наказание в 1-ви клас- цял ден пише прав, без право да ползва тоалетна. Вечерта детето ми отново се напикава.
Информацията я предавам синтезирано, имаше и още случки, като наказание на дете от класа- сяда в средата на стаята и г-жата кара всички деца да му кажат всичко лошо в лицето. Първи клас! Не мисля, че трябва да се толерира такъв човек, но директорката ми каза-няма кадри. Майката на детето, което обиждаха, също не успя нищо да направи в РУО и закрила на детето. Затова не се разправяме с идиоти, а ги оставяме с “покорните главици” да се изявяват на велики.
Ако го бях оставила в класа- на какво щеше да го научи г-жата?
Детето ми е добре и от тогава няма нощни проблеми.
Другите нечовешки случки друг път, че ми дойде в повече връщането към тези неприятности.

Последна редакция: чт, 13 юни 2024, 12:43 от i_nenova

# 681
  • Мнения: 623
Здравейте! Има ли карти с цитати и за произведенията от 6 клас?

# 682
  • София
  • Мнения: 119
Много съжалявам за преживяванията на децата, наложили премествания. Всеки случай е различен. Не подкрепям търпенето на насилници.
Здравейте,
нямате изчитане, не останали страници за исписване във фаталаната тема 13 Simple Smile

Преди време някоя добра мама беше споделила връзка към едни флаш карти за произведенията, ще съм много благодарна, ако отново ги сподели. Търся от снощи из темите и не мога да ги открия.
13-ти - чуден ден за свършване на темата. Линкът не го намерих и качих тези, които съм сваляла от тук.
https://drive.google.com/file/d/11fOnxqpTFjNI1C7JZGyvj7YUzKCBQAA … /view?usp=sharing
Дано работи.
За 6-ти клас, отделно, не съм срещала.

# 683
  • Мнения: 4 916
Здравейте! Има ли карти с цитати и за произведенията от 6 клас?
Има. Нашите са активни карти: "Познай творбата" и "Познай кой герой говори"

# 684
  • Мнения: 2 461
Също мисля, че не е удачно да се сменя постоянно училище/клас при проблем. Така детето ще научи да бяга от проблемите вместо да ги решава. Бих обяснила, че трябва да се изясни ситуацията, че учителят е този, който трябва да бъде слушан и, ако има аргументи за го убеди в правотата си, нека го направи. Ако няма, ще приеме, че животът не се върти около него и дори понякога е несправедлив, да не кажа доста често..... (освен ако не става въпрос за тормоз, разбира се) МОЕ мнение. Принципно всеки прави, каквото смята за правилно за детето си.
Когато става въпрос за малки деца, преместването е най-удачно. Не може да се очаква от детето да води битки за справедливост, а родителят да си чупи главата в стена от безразличие. Ние имахме подобен случай на учител, който си позволяваше да унижава и тормози детето ми, при това насъскваше и други деца срещу него. Е, преместихме се и решихме проблема. Аз се опитах да се боря, но не срещнах подкрепа. Хубаво е, да се научим и да избираме битките си, това също е важно умение в живота. Няма как да уча детето си да търпи унижения, така ще загубя авторитет като родител. Не мога и да го уча да си чупи и главата в стената. Човек трябва да знае кога да бяга и кога да се бие
Аз също мислех като Вас, че учителят трябва да бъде слушан. Докато не попаднахме на този конкретен Учител. Така че, ситуации в живота има всякакви и решения всякакви. Не е математика това

Последна редакция: чт, 13 юни 2024, 11:15 от Априлски душ

# 685
  • Мнения: 35 457
Пиша изрично, когато не става въпрос за тормоз.
Но пък и границата е доста тънка между това дали методите са възпитателни или е тормоз.... Щото някои деца и/или родители може да приемат за тормоз това, че се иска да се спразват правила в клас.
Иначе да, всеки има право да си мести детето, където прецени и колкото пъти иска.

# 686
  • Бургас
  • Мнения: 377
Момичета, дайте съвет как да процедирам. По-миналата седмица синът ми отиде на урок, за да преговаря задачите от движение и се прибра доволен от себе си,  всичко разбрал. Вчера решава и казва "тея от движение ги забравих " и аз 😶
Днес ще гледаме разни клипчета с обяснения, но дали е добре да му давам повече такова задачи до НВО-то ( да кажем 4-5) само такива или е прекалено и ще изпуши. Не знам защо, но съм сигурна,  че ще има такава задача.
Моят е имал 2 премествания. Първото беше неизбежно, защото беше в начално училище. За след 4ти клас бях избрала училище,  говорила и т.н. , но той се заинати и реши да си остане с част от класа.  Средата беше ужасна и само чаках да се освободи място, за да го преместя в първоначалния МИ избор. Той сам призна, че е взел грешното решение и съжалява, че чак в 7 клас отиде там. Може би някой би се зачудил, защо не сме настоявали, как може да сме послушали детето и т.н. Направих го, защото той ще учи там, той искаше да е така и всъщност му доказах, че съм права и е взел грешен избор.
Както и да е,  всеки си знае доводите и кое е най-добре за неговото дете.

Последна редакция: чт, 13 юни 2024, 11:21 от *Sesil*

# 687
  • Мнения: 9 045
Момичета, дайте съвет как да процедирам. По-миналата седмица синът ми отиде на урок, за да преговаря задачите от движение и се прибра доволен от себе си,  всичко разбрал. Вчера решава и казва "тея от движение ги забравих " и аз 😶
Днес ще гледаме разни клипчета с обяснения, но дали е добре да му давам повече такова задачи до НВО-то ( да кажем 4-5) само такива или е прекалено и ще изпуши. Не знам защо, но съм сигурна,  че ще има такава задача.


Е, предполагам че няма да му дадеш 265 задачи.
Но ако наистина не ги помни, най-вероятно просто не ги е разбрал.
Аз бих помогнала на детето с обяснениея и бих давала всеки ден по 5-6 задачи за да ги затвърди.

# 688
  • Бургас
  • Мнения: 377
Не не 265 няма да дам. Аз попитах по-горе, дали 4-5 са много на ден или 2 са достатъчни.  Или пък през ден да му давам.

# 689
  • Мнения: 2 461
Пиша изрично, когато не става въпрос за тормоз.
Но пък и границата е доста тънка между това дали методите са възпитателни или е тормоз.... Щото някои деца и/или родители може да приемат за тормоз това, че се иска да се спразват правила в клас.
Иначе да, всеки има право да си мести детето, където прецени и колкото пъти иска.
Хич не тънка. Като ви се случи веднага ще го разберете тормоз ли е, възпитание ли е. При нас си беше булинг в нарушение на всякакви правила и норми

Общи условия

Активация на акаунт