Търся съвет относно отношение на работодател

  • 5 871
  • 117
  •   1
Отговори
  • Мнения: 183
Описвам ситуацията:
Идва в офиса дългогодишна клиентка. Посрещаме я двамата с радост, като жената споделя че е ходила на море. Аз казвам, че това е прекрасно и неволно я питам с кого е ходила (клиентката наскоро беше зарязана от съпруга си). При което шефа ми ми прави забележка пред нея, че такива въпроси не се задават на човек. След 2 дни въпросната жена пак е в офиса и започва да ми споделя,че е била на определено събитие, как е прекарала и аз отново я питам кого се организира да отиде....При което шефът ми започва да вика от другата стая "Казах ли ти, че такива въпроси не се питат кой с кого е ходил? Ако бил искал отсрещният сам цял да ми каже, ако прецени и не е необходимо аз да задавам въпросите си, особено когато ситуацията била деликатна." За мен беше обидно, защото нахлува в разговора ни без никой да го пита и второ едно (незнам дали е подходящата дума) назидава, възпитаваме и то пред хората. Когато клиентката си тръгна го попитах какво точно иска да ми каже и отговорът беше "Не се питат хората кой с кого къде е ходил, невъзпитано е! Аз му казах, че това е начинът ми на комуникация, а той отвърна " Това не е комуникация, това са само агресивните ти въпроси и проявяваш нездраво любопитство, което бъркаш с комуникация". Дори не пожела да чуе гледната ми точка. Как виждате вие тази ситуация, как се отнася този човек с мен, какво иска да ми каже, ненормално ли е да попиташ някой по-близък с кого е бил (клиентката ми е по-близка) това агресивен въпрос ли е спрямо отсрещния?

# 1
  • Мнения: 2 914
Вярно, не се пита това.
Ако толкова те гризе, задай въпроса заобиколно. Ако клиентката иска, ще каже.

# 2
  • Мнения: 2 152
Зависи от отношенията ти с клиентката и как е поднесен въпроса, но наистина е навлизане в личното пространство. Следвай примера на англичаните и питай по общи въпроси, тя вече ако иска ще ти каже повече
Сега, и шефа ти не е редно да ти го казва с този тон пред нея. Така злепоставя и себе си и теб

# 3
  • Мнения: 23 959
Нормално ми се струва, щом работата и клиентите ти са в графа "Лични и семейни отношения".

Иначе не е много нормално, ако всичко е строго професионално, но и ти си права - шефове, колеги и пр. не е редно да четат конско пред клиенти.

# 4
  • Мнения: 50 806
Шефът ти е прав по същество, но не бива да ти прави забележка пред клиентката. Трябвало е насаме да те посъветва, а ти да не пренебрегваш първия сигнал. Има толкова други начини да попиташ за почивката, но " с кого беше" наистина е неетично.

# 5
  • Мнения: 37 261
шефът ти е реагирал доста неподходящо (не трябвало е да говори така пред трети човек), но да - хората, ако искат, казват с кого са били; ако мълчат, не е твоя работа да питаш; "с кого беше еди-къде-си" питам само децата си

# 6
  • Мнения: X
Какво толкова те интересува с кого е ходила? Развела се е жената и веднага с някой друг се е хванала. При някои жени няма празно. Всичко да знаете за хората, това само в България го има. И двамата със шефа ти сте непрофесионалисти. Единия клюкари, другия се провиква като чобанин.

# 7
  • Мнения: 1 353
Темата ти е за друг раздел.

Иначе не е нормално да се ядосваш на реакцията на шефа ти, а да не се замислиш колко е невъзпитано така да разпитваш хората и да си прикриваш желанието за клюки и пикантерии зад фалшива загриженост. Ако клиентката ти е близка наистина, излезте някъде двете и си говорете. Ако някоя служителка ей така си реши, че иска да ставаме близки и всеки път като отида по работа, ме подлага на разпит, ще потърся друга фирма, която предоставя подобна услуга. Така че в този смисъл е прав шефът, пази си бизнеса. Тя е негова клиентка, ти си служител на заплата, който днес е във фирмата, утре не.

Така че стига с тези детински реакции "на мен това ми е начинът на комуникация". Служебната комуникация си има правила и разпитването на клиенти за личния им живот е категорично извън тях.

# 8
  • Мнения: 9 238
Шефът ти е абсолютно прав. Не се задават такива въпроси. Един път те е предупредил, а ти си продължила. С право е избухнал. Интересно ми е, ти самата не разбираш ли колко неправилно си постъпила? Липса на професионализъм, пълен.

# 9
  • София
  • Мнения: 4 714
Прав е за личните въпроси, но не трябва така пред хората да прави такива забележки, а насаме. В България хората твърде много навлизат в личното пространство, волно или неволно.

# 10
  • Мнения: 1 935
Прав е шефът. В офис сте, не в кафенето, не в парка..
Замислете се дали често ви се случва. Дотук споменавате 2 случая. Ако е имало и преди тях подобни, много шефове биха избухнали като него.
Ако са само тези 2 случая, споделям мнението на другите за забележка не пред клиентката.

# 11
  • Мнения: 40 201
Хубаво викате нямало право да пита?
А клиентката защо въобще споделя къде ходила?
Може би са по-близки!
Аз като клиент никъде където съм отишла не съм казвала дали съм била на море, събитие или нещо друго.

Иначе началника е идиот. Такива забележки се правят на четири очи, а не идиотски пред всички.

# 12
  • София
  • Мнения: 23 749
На работа си, говориш с клиент и задаваш просташки въпроси. Ами не е издържал шефът ти, та и аз на негово място трудно бих се въздържала.
Ако толкова искаш да комуникираш с въпросната, го правиш насаме с нея в офиса или извън него.

Елора, клиентът винаги е прав, ако не знаеш.

# 13
  • на село
  • Мнения: 4 495
Клиентът може да споделя, ама чак да се пита с кого е била.

Цял ден се занимавам с хора, сами си разказват историите, никога не задавам въпроси и дори не запомням какво са казали, оставаше да се натоварвам с хорските истории.

# 14
  • Мнения: 40 201
Тонке, аз да съм казала, че клиентката е крива Joy

Ама когато си споделяш някакви неща, като пукел ли трябва да се мълчи?
Аз съм убедена, че на авторката не и е пукало особено с кого е била въпросната, просто е участвала някак си в разговора.

Та другия път може просто да коментираш
"Браво, дано добре сте си прекарали"

Общи условия

Активация на акаунт